{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Hundehandlere.. {{forumTopicSubject}}

Efter alle de tråde der fra tid til anden har været oppe om hundehandlere efterhånden, har jeg besluttet mig for at lave en hjemmeside om hundehandlere og hvad man som køber skal være opmærksom på..

Jeg kender ikke selv nogle hundehandlere, andet end hvad jeg har hørt om, så derfor vil jeg meget gerne have hjælp fra jer..

Send mig en PB med kennelnavnet på hundehandleren, hvilke racer han/hun forhandler, info om hvad der er galt med hensyn til handlen af hundene og evt. nogle billeder til skræk og advarsel for andre..

Det er jo vigtigt ikke at støtte disse hundehandlere, heller ikke selv om det er synd for hundene.. Køber man en hund af handleren, anskaffer/avler de sig jo bare til flere med hensigt på salg..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundehandlere..
  • #1   21. jan 2008 Pas bare på at du ikke får en eller flere sager på halsen for udhængning.

• #2   21. jan 2008 En RIGTIG RIGTIG SMADDER GOD IDE.

• #3   21. jan 2008 Søster McFluff: Der er jo ytringsfrihed i Danmark, så egentlig må jeg vel lave en hjemmeside med påstande om hvad som helst uden at kunne tages for det? Formålet med hjemmesiden vil jo ikke være at hænge nogen direkte ude, men advare evt. købere om hvad de går ind til..
    Der findes på nettet allerede andre der har skrevet om hundehandlere jo..

• #4   21. jan 2008 jeg kan ikke lada være med lige at spørge:

hvad er en hundehandler egentlig lige ???

det er faktisk en person der sælger eller køber hund/hunde - så i bund og grund er vi jo alle sammen hundehandrere.

men i har helt ret - der er nogle stykker der ikke tænker på dyrenes ve og vel og kun tænker på deres egen fortjæneste. og det er vel dem vi alle er efter.

• #5   21. jan 2008 Ane Mari: Sagerne vil selvfølgelig blive vurderet og undersøgt inden jeg smider det på nettet

LN: Nej, mener de andre bliver kaldt opdrættere :o)

Hundehandlere for mig, er folk der avler med det ene formål kun at tjene penge.. De såkaldte hvalpefabrikker og steder hvor hundene ikke behandles ordentlig som eksempelvis sagen med Ribehundene..

• #6   21. jan 2008 Afhængig af Captain Morgan og Aiya -
    prøv at slå ordet på i en ordbog

• #7   21. jan 2008 Ane Mari: Det kan jeg vel bare skrive på siden, så må det jo være dækket ind..

• #8   21. jan 2008 Ane Mari: må lige have undersøgt loven inden jeg laver hjemmesiden..

• #9   21. jan 2008 Ane Mari: må lige have undersøgt loven inden jeg laver hjemmesiden..

• #10   21. jan 2008 Marianne: Øv, så kan jeg jo godt glemme min idé igen....

• #11   21. jan 2008 Ja , det var så det. Og meget godr det samme. For med al den løse snak som findes i hundeverden også, så kunne en uskyldig nemt blive hængt ud.

• #12   21. jan 2008 Jeg har netop fået løsningen af en anden bruger her på HG... Istedet for at hænge nogen ud med navn osv., kan jeg lave en hjemmeside baseret udelukkende på hvilke postumre der holder hundehandlere til.. Eksempelvis (og dette er et fiktivt eksempel) bor der en hundehandler i postnummer 8900, som har avlet på den samme hunhund 12 gange indenfor det sidste år.. Hvis man så vil vide konkret hvem personen er, kan man skrive en privat mail til mig, hvor jeg kan udlevere navnet evt...

• #13   21. jan 2008 Ane Mari: Hvorfor? Jeg nævner jo ingen navne eller lignende og hvad jeg skriver til folk privat, kan da ikke komme nogen ved?

• #14   21. jan 2008 Er du slet ikke bekymret for at ramme uskyldige?

Rygterne løber hurtigt over ingenting..........

• #15   21. jan 2008 Famøse: Nej, for rygterne skal jo selvfølgelig bekræftes osv., og jeg mener selv jeg er god til at bedømme hvad der er rigtigt og forkert..

Vil ærlig talt også hellere risikere at ramme en uskyldig og få 10 hundehandlere ned med nakken, end at lade det hele stå frit til...

• #16   21. jan 2008 Afhængid af Captain.Vil ærlig talt også hellere risikere at ramme en uskyldig og få 10 hundehandlere ned med nakken,
    Hvordan ville du så selv have det hvis det var dig som blev hængt ud og du var fuldstændig uden skyld.????????

• #17   21. jan 2008 Snow: Ja det ved jeg godt, men kan bare ikke se hvordan det skal kunne ramme en uskyldig.. For hvis man er en ordentlig opdrætter, burde der heller ikke være nogen til at klage over én.. Desuden skal der minimum være 10 personer til at fortælle handleren er dårlig, før jeg vil lægge det ind på hjemmesiden...

• #18   21. jan 2008 Hermed en opfordring:

ALLE som har læst eller læser denne tråd, som har købt hund af kvinden som fremgår i disse to indslag:

(link fjernet)
    og:
    http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?id=405140&r=6

Alt hvad I har af dokumentation på købene af disse hunde dvs. kopi at overføsel til konto, emails personerne imellem, købsaftaler etc., send det til SKAT i Skive, kvinden har ikke ret til at drive en hundekennel, og er IKKE moms reg.!

Videre i sagen, fra KredsDyrlægen, vil blive vist på TvMidtVest kl. 19:30 i aften. Og til Jer som ikke kan se kanalen, så poster jeg et link her i tråden med det samme det kommer online!

• #19   21. jan 2008 Sladeren ytrives i bedste velgående også i kennelverden, og nogen af de ting som der bliver sagt har meget lidt med virkeligheden at gøre, men mere med at få ram på en konkurent.
    Men 10 forskellige lyder godt.

• #20   21. jan 2008 Du kan sq da ikke lave en hjemmeside hvor du sviner andre til baseret på hvad andre fortæller dig!!!

• #21   22. jan 2008 Kent: Jeg har heller ikke tænkt mig at svine nogen til, men derimod advare forbrugere om de forhandlere, der behandler hundene dårligt eller ikke giver en ordentligt handel...

• #22   22. jan 2008 Se, hvis nu købere kunne få en bøde for dumhed, naivitet eller hvad det er der får dem til at købe fabrikshvalpe, importerede handelsvarer osv

Så kunne det være at folk tænkte sig om inden de købte hund, undersøgte bare et minimum, og derved holdt sig fra sådanne steder.

Så længe der er købere vil der være folk til at levere varen.

• #23   22. jan 2008 Miss Finch: Der er jo ikke alle købere der er klar over de køber en ulovlig importeret hund eller en hund, hvis gener er dårlige..

Handlerne bilder jo folk ind at stamtavlen kommer med posten og skjuler de forsømte hunde fra hvalpen, så køber ikke kan se dem..

Nogle hundehandlere har endda et ekstra salgssted udover hvor hundene holder til, så det er netop derfor det ville være godt med en side, hvor man kan advare købere mod disse hundehandlere..

Udover det, er der mange der køber hunde af medlidenhed (tænk selv på hvor svært du ville have ved at lukke øjnene overfor en svært mishandlet og undervægtig hund), men tænker ikke over at handleren naturligvis bare får nye hunde hjem istedet..

Kommentér på:
Hundehandlere..

Annonce