hunde der spiser for hurtigt {{forumTopicSubject}}
hej:) det her er nok ikke lige frem et debat emne, men ville se om i kan hjælpe mig.
Jeg har en lidt stor hvalp hun er bare dejlig men hun spiser sin mad ekstremt hurtigt og det er jo lidt træls pga. nogle ganger kaster hun det op igen jeg har prøvet at lægge en sten i men det hjælper ikke hun spiser bare udenom og det går stadiigvæk meget stærkt. har prøvet at dele det ud (altså smide det på gulvet) men det kan jeg ikke nå at gøre om morgen inden jeg skal på job.. så please hjælp!
har også lidt et problem med hun ikk vil tage ordentligt på har også prøvet meget der sså hvis I har nogle forslag ville det gøre mig glad:)
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.400
Hvis hun både spiser hurtigt og ikke tager på, er hun måske sulten....?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.400
De første dage lignede hun en tromle, fordi hun mente det hele bare skulle sluges, men nu spiser hun normalt, og er hverken for tynd eller tyk.
Der står altid mad i skålen endnu
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 6
hun får lige så stor en portion som min den helt store hund jeg har.
og til i to andre det kan være jeg skal prøve med plast flaske:) har jeeg aldrig tænkt over man ku bruge
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
Jeg vil lige knytte en kommentar, at det jo ikke er et problem i sig selv, at en hund sluger maden... det er der intet usundt i.
Men at hunden så kaster det op igen, det er jo et problem.
Victoria gav simpelt hen små potioner ad gangen. Hun stod og gav en lille håndfuld ad gangen... en lille håndfuld hunden spiste, så en til.. så en til... osv.
ellers en aktiveringsbold.
jan 2007
jan 2007
karina *HG-addict* !
okay tak tjahh skulle prøve for hun er noget af en slugehals
jan 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Du skriver at den får det samme som den voksne - det er ikke en målestok, du kan bruge. Der skal du bruge anvisningen fra foderposen og så justere den efter hvordan hunden trives og ser ud.
Det er helt almindeligt, at hvalpe får mere foder end voksne hunde - de skal jo udvikle sig.
Så først og fremmest vil jeg da anbefale dig at kigge på foderet og mængden af det.
Dernæst - giv hunden lidt af din tid og spred foderet, så den kan bruge sin næse, sit hovede og spise uden at kaste op.
I en snæver vending kan man hælde vand over tørkosten, det synes jeg forhindrer, at dem der spiser hurtigt tilbageleverer...
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
ja det er vigtigt at hunden får den mængde, den har behov for og ofte er det da meget mere hvalpefoder end det den voksne skal have i voksenfoder
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 54
men foder af billig kvalitet optages ikke nær så godt, og hunden skal ofte have meget mere, for at få det foder som den i bund og grund har brug for..
vi har valgt at bruge eukanuba til vores, og han spiser næsten det han skal, men ikke helt, og han tager ganske pænt på af det..
Lotte og René
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
På den måde kommer foderet stille og roligt ned i maven, og skulle gerne blive der!!!
Hvis der fortsat er problemer med opkastning, ville jeg ta en tur til dyrlægen.
Hendes vægt hænger sikkert sammen med hendes "bulimi-tendenser". Hvis maden blir kastet op, sætter det sig jo ikke på kroppen...
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 1.384
Vores små ½-meters hunde får piller til "large breeds"..... da de ellers sluger det.
Vi giver altid vand på.
Selvfølgelig, afhænger det så også igen af hvor gammel hun er, da hun så skal have noget med lidt mere næring i, det fås ikke altid i større piller.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.706
min shelly pige gjorde det samme da jeg fik hende hjem, så hun fik sit tørfoder i en legeboldt sådan så hun skulle trille rundt med den inden det kom ud, og så tog det en del længere tid og der kom max 2 piller ud af gangen hehe
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
jan 2007
hunde der spiser for hurtigt