{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

hunde der spiser for hurtigt {{forumTopicSubject}}

hej:) det her er nok ikke lige frem et debat emne, men ville se om i kan hjælpe mig.
Jeg har en lidt stor hvalp hun er bare dejlig men hun spiser sin mad ekstremt hurtigt og det er jo lidt træls pga. nogle ganger kaster hun det op igen jeg har prøvet at lægge en sten i men det hjælper ikke hun spiser bare udenom og det går stadiigvæk meget stærkt. har prøvet at dele det ud (altså smide det på gulvet) men det kan jeg ikke nå at gøre om morgen inden jeg skal på job.. så please hjælp! smiley har også lidt et problem med hun ikk vil tage ordentligt på har også prøvet meget der sså hvis I har nogle forslag ville det gøre mig glad:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde der spiser for hurtigt
  • #1   26. jul 2008 prøv at give det i en plastikflaske. så skal det også arbejdes for at få det ud. eller en af de runde dimser med hul i, som man skal rulle med for at få maden ud (dur kun hvis det er tørfoder og man ikke har underboer)

• #2   26. jul 2008 Kan det være, hun får for lidt mad så?

Hvis hun både spiser hurtigt og ikke tager på, er hun måske sulten....?

• #3   26. jul 2008 Dixie spiste også alt for hurtigt engang, men jeg begyndte at fylde skålen op, hver gang den var tom....
    De første dage lignede hun en tromle, fordi hun mente det hele bare skulle sluges, men nu spiser hun normalt, og er hverken for tynd eller tyk.
    Der står altid mad i skålen endnu

• #5   26. jul 2008 til Lise ™
    hun får lige så stor en portion som min den helt store hund jeg har.
    og til i to andre det kan være jeg skal prøve med plast flaske:) har jeeg aldrig tænkt over man ku bruge

• #6   26. jul 2008 Victoria Stillwell havde engang en hund i behandling, som bla. spiste maden alt alt alt for hurtigt.
    Jeg vil lige knytte en kommentar, at det jo ikke er et problem i sig selv, at en hund sluger maden... det er der intet usundt i.
    Men at hunden så kaster det op igen, det er jo et problem.
    Victoria gav simpelt hen små potioner ad gangen. Hun stod og gav en lille håndfuld ad gangen... en lille håndfuld hunden spiste, så en til.. så en til... osv.

ellers en aktiveringsbold.

• #7   26. jul 2008 Sonja K. tjah ku man jo prøve..

• #8   26. jul 2008
    karina *HG-addict* !
    okay tak tjahh skulle prøve for hun er noget af en slugehals

• #9   26. jul 2008 men til alle: mange tak skal i have for rådene vil da prøve dem af og ser hvordan det går

• #10   26. jul 2008 Får din hund hvalpefoder?

Du skriver at den får det samme som den voksne - det er ikke en målestok, du kan bruge. Der skal du bruge anvisningen fra foderposen og så justere den efter hvordan hunden trives og ser ud.

Det er helt almindeligt, at hvalpe får mere foder end voksne hunde - de skal jo udvikle sig.

Så først og fremmest vil jeg da anbefale dig at kigge på foderet og mængden af det.
    Dernæst - giv hunden lidt af din tid og spred foderet, så den kan bruge sin næse, sit hovede og spise uden at kaste op.

I en snæver vending kan man hælde vand over tørkosten, det synes jeg forhindrer, at dem der spiser hurtigt tilbageleverer...

• #11   26. jul 2008 mange hunde kan slet ikke spise tørfoder uden vand. derfor kaster de det op sammen med slim og kan så spise det bagefter.

ja det er vigtigt at hunden får den mængde, den har behov for og ofte er det da meget mere hvalpefoder end det den voksne skal have i voksenfoder

• #12   26. jul 2008 nu ved jeg heller ikke hvad du fodrer med..

men foder af billig kvalitet optages ikke nær så godt, og hunden skal ofte have meget mere, for at få det foder som den i bund og grund har brug for..

vi har valgt at bruge eukanuba til vores, og han spiser næsten det han skal, men ikke helt, og han tager ganske pænt på af det..

Lotte og René

• #13   26. jul 2008 Spred foderet ud på græsplænen, så det tar noget tid at finde.
    På den måde kommer foderet stille og roligt ned i maven, og skulle gerne blive der!!!

Hvis der fortsat er problemer med opkastning, ville jeg ta en tur til dyrlægen.
    Hendes vægt hænger sikkert sammen med hendes "bulimi-tendenser". Hvis maden blir kastet op, sætter det sig jo ikke på kroppen...

• #14   26. jul 2008 Hvis foderet fås til større hunde (med større piller), er det måske også en idé, så skal hun tygge på pillerne.
    Vores små ½-meters hunde får piller til "large breeds"..... da de ellers sluger det.
    Vi giver altid vand på.

Selvfølgelig, afhænger det så også igen af hvor gammel hun er, da hun så skal have noget med lidt mere næring i, det fås ikke altid i større piller.

• #15   26. jul 2008 At den kaster op er sikkert fordi det stopper i spiserøret fordi det er for tørt. Vand på lige inden så burde det ikke være et problem.

• #16   26. jul 2008 så i det prgram mig eller hunden, at hende victoria, hun gav lidt af gangen, sådan en lille smugle i skålen, og så gik der lidt tid så fik den lidt mere i skålen, så den ikke kunne sluge det hele på en gang.

min shelly pige gjorde det samme da jeg fik hende hjem, så hun fik sit tørfoder i en legeboldt sådan så hun skulle trille rundt med den inden det kom ud, og så tog det en del længere tid og der kom max 2 piller ud af gangen hehe

• #17   26. jul 2008 Heidi: smiley Tjek mit indlæg... hihi. ;0)

• #18   28. jul 2008 mange tak for jeres svar vil da prøve nogle af dem.. har prøvet med vand skal siges at det ikke hjælper gjorde jeg lige fra da vi fik hende til ca tre mdr´s tid senere. men tak for rrådene:)

Kommentér på:
hunde der spiser for hurtigt

Annonce