{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

tror markedet er mættet {{forumTopicSubject}}

ja for at være lidt grov i det så kan man fodre svin med hunde af racen amstaff for tiden.. har lige taget et kig da jeg syntes der er vildt mange og ikke mindre end 44 salgs annoncer -- til sammelingning er der 11 Labrador retriever til salg -- og jeg vil slet ikke begynde at tælle på hvor mange af dem der er til salg til genhusning ---

er det bare mig eller er makedet ved at være mættet - kan også se at priserne falder kraftingt for tiden...

ved godt det er et kontovetielt emne - men syntes bare det er så ærgeligt at hundene skal betale prisen for vores mode diller og mangel på dømmekraft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tror markedet er mættet
  • #1   31. aug 2008 Kan kun give dig ret - har ofte lyst til at græde snot over al den skamavl!

• #2   31. aug 2008 Vil give dig helt ret. - Men tror desværre også at mange af de amstaff'er der er til salg har haft ejere der ikke har vist hvor meget sådan en hund måske kræver. ?

• #4   31. aug 2008 jamen det er jo også det der er min værste tanke.. vil slet ikke tænke på alle dem der må være på eks DBA osv..

det undre mig bare at det lige er denne race vi ser til genhusning og som prisen falder så kraftigt på i forhold til eks danskernes ynglings racer Labrador retrievere og golden...

• #7   31. aug 2008 jeg må indrømme at jeg længe har haft sådan en lidt overbæren holdning til det at unge ville have hund og forholdt mig neotralt til hvilke racer de valgte.. men for bare ti år siden -- der fik man sku ikke hund bare fordi den var sød -- man ventede til man var nogenlunde placeret i tilværelsen og havde en nogen lunde fast base -- så var der lige et par enkelte tosser inc mig selv der fik inden vi blev 20 - men vi har jo så også taget turen igennem tyverne og høstet erfaringerne med det at være ung og have hund og ved at det sku virkelig kræver nogle ofringer -- hva er det lige der gør at unge idag slet slet ikke vil høre efter når de hører om de erfaringer vi andre har gjort os -- og hvad er det lige der gør at de på trods af alle advarelser går ud og anskaffer sig så krævende end hund -- nu kan det godt ske det lyder som om jeg syntes det er racen den er galt med -- men jeg syntes en amstaff er en dejlig hund -- jeg mener den er gal med ejerne der sket ikke gør sig seriøse overvejelser inden de får hund.

• #8   31. aug 2008 altså jeg var kun 17 eller er , og min kæreste er 20 .. og vi fik lucky og det var selvfølgelig overvejet , og vi havde da også en muskel hund i tankerne , men vi ville ha en hund som passede til os , og vores hverdag ovs, og så var en lab blanding bare perfekt og jeg fortryder ikke at vi fik ham.. at vi så døjer med noget adfær , og nogle giver min alder skylden og evt manglende erfaring , kan jeg ikke se sammenhængen i da jeg altid har haft hund , og altid gået til træning fra jeg var ja med min far , og sådan , og det var faktisk hårdt at få avide at vi var uansvarlige smiley nu når man så kigger på andre som måske er 30 og stadig har en hund og en ny hund , og sælger den og får en ny igen .

• #9   31. aug 2008 der er 1798 amstaffs tilmeldt til HG og 1899 labber kun 101 flere labber det siger en del jeg tror at der er en del flere der har amstaff der ikke er tilmeldt end labber.

• #10   1. sep 2008 så er der lige en mere smiley

• #11   1. sep 2008 nu tror jeg så ikke at HG på nogen måde kan bruges som et statistisk målestoksforhold, da Labrador retrievere ofte vælges af ældre hundeejere end gennemsnittet her på HG - og mange af denne type hundeejere har ikke behov for at have deres hunde udstillet på internettet..

og det siger så igen noget om gennemsnits alderen på hundeejere af disse racer disse racer --

ved godt jeg er ude i gætværk -- men jeg har trods alt en nogenlunde fornemmelse af hvordan samfundet er bygget op...

der er selvfølgelig ansvarlige unge hundeejere. og gud ske love for dette..

men vi ser bare ikke mange 3 gangs hundejere der har deres hund til salg her inde ---

• #12   1. sep 2008 Nu har 99 % af dem sikkert ikke en pind med amstaff at gøre - men er blandinger. Det er sjældent der er amstaffhvalpe med stamtavle til salg herinde.

• #13   1. sep 2008 Jeg synes også det er sørgeligt at så mange anskaffer sig en amstaff eller anden hund, fordi det er sejt eller smart, ogh de så iøvrigt ikke ved en pind om hunde. Har set flere tilfgælde her hvor jeg bor, men det er så flere racer - også blandinger, rottweilere etc.

Der er også vildt mange chihuahua til salg - og de koster sgu stadig 120000. men jeg tror også at mange der køber sådan en lille størelse ikke ved at det er en hund. . . ;-/

(Ja , ja, . . .der er nok nogle der synes jeg er fuld af fordomme, men der er jeg altså ligeglad med smiley ))

• #14   1. sep 2008 Jonna M

Tak, så er jeg ikke den eneste, der synes der er noget galt i forhold til den måde mange anskaffer sig hund på - og dem der udnytter trenden og avler på ravl og krat.

Jeg ved godt jeg selv har en blandigshund - men den var købt på et tidspunkt, hvor jeg ikke havde så mange penge, og avleren havde et "ups" kuld - og det er absolut ikke en af de "Populære" racer.

Jeg ville bare ønske at der ikke var så meget mode i hunde. De er dyr, som har krav på respekt for hvad de er, og ikke tilbehør eller statussymboler.

• #15   1. sep 2008 Ups det var vist lige dyrt nok . . . der skulle selvfølgelig stå 12.000 smiley

• #16   1. sep 2008 der er RIGTIG mange lige for tidne, syntes det er helt vildt..

• #17   1. sep 2008 Sådan har det været de sidste par år tror jeg , der bliver avlet på alt hvad der kan kaldes en amstaff , skidt med hvad der ellers bliver blandet i dem af diverse bulldogs osv.

Kuldene er som regel ikke små. En pris på 4500 incl - ormekur. Wauw. Helt sikkert der bliver stukket en stak sedler i lommen.

Det er sgu en trist udvikling.

(Men ja markedet BURDE ihvertfald være mættet af netop denne race)

• #18   1. sep 2008 Selv opdrætterne af Amstaffs har haft svært ved at komme af med deres hvalpe her i sommer... Markedet er fyldt med tvivlsomme blandinger, der ligner amstaffs..
    Rigtg sørgeligt....

• #19   1. sep 2008 Der er kun 41 annoncer om amstaff på gul og gratis, halvedelen er voksne, plus de ca. 60 blandinger af amstaff.

Der er 38 på dba. plus det løse.

Så det må jo være herinde der er det største marked for den type hund.

• #20   1. sep 2008 ja det satme sørgeligt..

• #21   1. sep 2008 Vi kigger så småt efter hund nr 2, men fandme om vi vil betale prisen for en blandingshund som har været 4 forskellige hjem og hunden er kun 2 år gammel. Jeg har en genhusningshund, og godt nok kostede hun ikke noget i indkøb, men hun har sgu kostet en del mere efterfølgende.

Der er mange desperate sælgerer, de vil have 2-5000 kr for deres hund, og bliver den ikke afhentet inden dd, blir den aflivet. Tilbyder man så at man gerne tager hunden kvit og frit for dem, så er det helt galt, for tænk hvis der nu kom en der gerne betalte for den..

Tror efterhånden der er gået grådighed i hundesalg..

Kommentér på:
tror markedet er mættet

Annonce