{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

kun en testikel {{forumTopicSubject}}

jeg skal hente min pomeranianhvalp d.12 sep og opdrætter fortæller mig, at hun ik kan mærke den ene testikel. jeg blev meget ked af det, men hun sagde så at jeg kan få den biliigere og at hun har solgt en hund magen til hvor den anden testikel dukkede op efter nogle måneder. måske skal den ene testikel opereres væk om et år når hvalpen bliver mere kønsmoden... skal ik bruge den til avl eller noget, men ville lige høre jer om det er dumt at jeg køber den? har bare ventet på den så længe og nu siger hun det her...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kun en testikel
  • #1   4. sep 2008 Hvis du alligevel ikke vil udstille, og opdrætter laver et afslag i pris der svarer til fjernelse af testikel (hvis det vliver nødvendigt) så ser jeg ikke noget galt i at du køber ham.

Hvis ellers din mavefornemmelse omkring opdrætter og hendes arbejde er helt i top smiley

• #2   4. sep 2008 Næh jeg kan nu heller ikke se et problem i at købe den, hvis alt andet er i top

• #3   4. sep 2008 Jeg har selv en kryptorchid hund - endnu har der ikke været nogen grund til at få fjernet den kryptorchide testikel og måske kommer der det aldrig.

Forhandl dig til et afslag - hvis du altså ikke har drømme om udstilling og avl.

• #4   4. sep 2008 jeg har hørt at alle dyrlæger råder en til at fjerne den ene testikel som r tilbage da der kan opstå kræft i den? hmm ved ikke, men rart at høre at i andre siger jeg skal købe den alligevel det beroliger mig, men hun siger så at det vil koste 3000kr ca at få fjernet den testikel som så er tilbage... jeg skulle købe den til 7000 men hun byder 6000 nu er det for meget stadigvæk?

• #5   4. sep 2008 Det er bestemt ikke det, alle dyrlæger råder til ;o)

Min egen råder til det modsatte, da risikoen er mikroskopisk og indgrebet kan være stort ;o)

Ja, 6000 er for meget når udgangspunktet er 7000... Jeg ville sige halv pris.

• #6   4. sep 2008 Om du køber den til nedsat pris eller ej, skal du sikre dig at du får et beløb hvis stenen ikke kommer senere... Nedslaget skal ihvertfald dække en operation hvis det bliver aktuelt

• #7   4. sep 2008 Er hunden med DKK-stambog?

• #8   4. sep 2008 i min race ved jeg at de bliver solgt til ½ pris....
    Jeg vil aldrig købe en hvalp der mangler en sten, hvis planen er udstilling.. Så er jeg ligeglad omden kommer senere eller ej

• #9   4. sep 2008 altså hvis den testikel sidder et andet sted end i lysken er det så ik lidt farligt? men pk din hund har ik haft gener pga det så? ja jeg prøver få hende længere ned i pris...

• #10   4. sep 2008 hunden er rgistereret i DRU tror jeg nok det hed

• #11   4. sep 2008 Nas, nogen hunde får gener fordi den sidder dumt et eller andet sted - men de fleste mærker ikke noget til det.
    Nogen får lidt øget testosteronniveau, så det bliver lidt mere "hanhunde" - men det er heller ikke normen.

Mest af alt er de bare som alle andre.

Majbritt herinde fra er dyrlægestuderende og har i øvrigt nævnt en ny undersøgelse, som viser, at der ikke er øget risiko for testikelkræft ved kryptorchisme - den glæder jeg mig meget til at høre mere om.

• #12   4. sep 2008 hehe helena den var god... ok nice to know... tror bare jeg skal lade være med at være så hysterisk så smiley tror bar ejeg får hende længere ned i pris men hun fik det bare til at lyde som om det var katastrofalt og at 80% af alle læger rådede en til at få opereret detn vækk

• #13   4. sep 2008 Ikke mere katastrofalt end at hun kun ville sænke prisen med tusind kr :o)

Jeg ville kontakte DRU og høre, hvordan de forholder sig.

En kryptorchid hund er ikke meget nem at sælge, så du kan godt presse hende lidt.

• #14   4. sep 2008 Den kan vel også falde ned?

På min ene hvalp var også kun den ene faldet ned, da vi var ved dyrlæge (hunden var 8 uger)
    Han sagde at det var meget normalt, men at hvis den ikke var faldet ned, når hunden var 8 mdr, så måtte vi tage den derfra hvad der skulle gøres.

(den faldt dog på plads da hunden var ca 12 uger)

• #15   4. sep 2008 Elena... HVis stenen først kommer sent (8 mdr) er hvalpen at betragte som kryotokrid, og vil give " genet" videre i avlen...

• #16   4. sep 2008 ... Og her kom hun så, den kloge dyrlægestuderene :o)

Har ikke fået fingre i den omtalte undersøgelse med cancerrisiko hos kryptorchide vs. ikke-kryptorchide hunde, men det er ganske vist, at de inde på KVL/LIFE ikke længere pr. automatik anbefaler at man fjerner den kryptorchide testikel.

Og ja, den kan falde ned, men når hunden er over 2-3 mdr. er det sjældent man er så heldig.

Du kan jo foreslå opdrætteren, at hun slår 1500 eller 2000 af prisen nu og at hun betaler ex. 1500 el 2000, hvis hunden skal opereres.

Hvis han ikke skal opereres, synes jeg ikke hun behøver sælge ham til halv pris. En hund med underbid, som heller ikke er udstillingsmateriale bliver solgt ca. 500-1000 under pris i vores race og jeg synes en kryptorchid kan sammenlignes med dette, hvis den ikke skal opereres.

• #17   5. sep 2008 hej maibritt
    tak for de vise ord.... er bare træt af problemet men kan høre jeg skal slappe af og at det ik er det store... men hvordan kan dyrlægen allerede vide om den skal opereres? han er 10 uger... opdrætter kunne ikke mærke den ene sten så den ligger vel i bughulen. bliver hunden ikke meget stille hvis han kastereres?

• #18   5. sep 2008 Jeg ved ikke, hvorfor dyrlægen allerede nu ved, at den skal kastreres. Testiklen kan ligge langt oppe i bughulen, men den kan også ligge lige indenfor lyskekanalen.
    Der er stor forskel på, hvordan hunde reagerer på at blive kastrerede, men generelt bliver de en anelse roligere, da de ikke skal holde styr på deres hormoner :o) Altså ingen aggression mod andre hanner og ingen løben efter damer. Man skal samtidig passe lidt mere på med foder og godbidder, da stofskiftet på en kastreret hund går lidt ned.

• #19   5. sep 2008 dyrlægen har ikke sagt den skal kastereres endnu, men kan vi godt kræve pengene for operationen af opdrætter alligevel?

• #20   5. sep 2008 Nej, det synes jeg ikke. Et afslag er bestemt på sin plads og så et ekstra beløb, hvis hunden skal kasteres... min mening :o)

• #21   5. sep 2008 Men Nas uanset hvad i finder ud af, så sørg for i er enig inden købet og at aftalen er skrevet ned i købskontrakten. Så risikerer man ikke at gå fejl af hinanden smiley

Kommentér på:
kun en testikel

Annonce