{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Apropos udstillinger {{forumTopicSubject}}

så bliver jeg så glad, når jeg læser en tråd som Christels vedrørende hendes 1. udstilling, som er gået super godt. Det får mig til at tænke tilbage på en skøn golden han, jeg havde engang. Han var nok den mest vindende golden i midten af 80`erne. Dette var inden de kunne blive fuldcertede, så han havde vel omkring 10 certer i ind- og udland og en del cacibèr begge steder fra. HVIS han havde fået sin markprøve, havde han været dansk, VDH, belgisk og international champion. Men han HADEDE at samle døde fugle op, så han fik aldrig markprøven og blev aldrig champion. Men han var pragtfuld alligevel. Han fik super kritikker fra alle dommere. Undtagen èn. Jeg kan ikke huske, hvilken udenlandsk dommer det var, men i alle tilfælde mente denne dommer til en stor international udstilling at min hund var til en 1. præmie (det bedste dengang), men at han, og jeg citerer direkte "var skæmmende for racen".... Tag den.........*GGGGGGG*. Så selv om man har "verdens smukkeste hund" så er det desværre ikke alle, som kan se det. Det vigtigste at have for øje, når man er udstillingsfreak, som jeg var dengang (og også selvom man IKKE er, men blot synes at det er sjovt og hyggeligt), så er det den samme hund, man har med hjem, uanset om dommeren kan lide hunden eller ej:-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apropos udstillinger
  • #1   12. okt 2008 Jamen du besrkiver det jo til fulde......ikke alle kan se, hvilket pragteksemplar man er i besiddelse af, og dem der ikke kan, de kan blive inde i teltet ved deres førehund...Loooool

    Men ja, uanset hvad pladsering, er hunden lige nøjagtig den samme som den man kom med. Så engang på en udstilling en, der fik 2. præmie på sin hund, de fik simpelthen så mange ryk i linen osv, som om det var dens skyld. Hunden var så ikke til mere(heller ikke i mine øjne, så 2. præmien var vel fortjent), derimod fortjente hunden ikke den behandling, idet den jo netop er den samme, som den hele tiden har været. At den så ikke er den smukkeste på udstillingen, kan den jo ikke gøre for:-)


  • #2   12. okt 2008 HELT enig, Lykke........Jeg har også haft hunde, som ikke fortjente mere en 2.præmie på udstilling, men stadig var det verdens skønneste hunde:-)). Og det er sq da ikke hundens skyld at den ser sådan ud!!

  • #3   12. okt 2008 jeg havde en korthåret hønsehund for nogle år siden, og ham udstillede jeg på Fyn, hvor det kun var for stående hunde.
    Han fik en 1. præmie i unghundeklassen. Og var et ganske pænt eksemplar af racen.
    4 dage senere var der bakkeskue, hvor jeg også havde tilmeldt ham. Og jeg ved godt unghunde forandrer sig, men at det går så stærkt, det vidste jeg ikke.
    Det viste sig senere, at dommeren intet anede om hvordan en korthår skulle se ud. Den havde for lidt stop, de må ikke have noget, han var alt for langbenet, han var lige bedømt korrekt størrelse på Fyn, og der var alting i vejen med hunden.
    Han fik en 2. præmie.
    Siden hen var vi på mange udstillinger, hvor han altid lå i toppen.
    Jeg har godt nok tit moret mig over det skue


  • #4   12. okt 2008 Maj-Britt:

    Ja ind imellem undres man. Jeg havde en golden, som blev 3. vinder i brugshundeklassen på Europaudstilling for mange år siden. DAGEN efter fik han 2. præmie......*GG*


  • #5   12. okt 2008 Maj-Britt: jeg har også prøvet det med en tæve, stillede på en udstilling of fik...hold lige fast en 3. præmie(under en dansk dommer)...14 dage senere stillede jeg under en Svensk dommer og blev 1 pr 2v...hmmmm

  • #6   12. okt 2008 Mette, den hund hos rottweilerne, der blev verdensvinder i år stillede også på den store tyske udstilling, der hedder Kllub Sieger, og er den mest prestigefyldte udstillinger af alle inden for rottweilere, der måtte han nøjes med en flad 1. pr. og kom ikke engang med i top 10....

  • #7   12. okt 2008 Jeg er så heldig at chunta har kohaser så den er hver gang en anden præmie men jeg syntes det er sjovt alligevel. Dommerne elsker ham, men når de ser hans bagben være lidt tætte så BANG!
    Tror der er to typer der udstiller - dem som gør det for at vinde og dem der gør det for sjov


  • #8   12. okt 2008 Christel:

    Ja og DEN glæde og stolthed kan ingen nogen sinde tage fra dig:-)). Og jeg kender den udmærket:-)) En skøøn følelse:-)).
    Første gang Lotus blev BIS1 baby, stortudede min kære mand af stolthed. Han har aldrig gået på udstilling, før han mødte mig......*GG*


  • #9   12. okt 2008 Jeg elsker at udstille, men må dog indrømme at jeg helst vil stå blandt de sidste 4:-)))

  • #10   12. okt 2008 Lykke:

    Det var det samme med en ekstremt vindende rotte for en hel del år siden. Han vandt og vandt, men pludselig en dag fik han 2. præmie........Mærkeligt........Han havde vundet Show of Winners, for sytten da:-))


  • #11   12. okt 2008 syntes der er rigtig meget forskel på dommerne. Chunta blev engang bedste hvalp i racen da vi så skulle i store ring var der en anden dommer. han ville ikke engang kigge på chunta han stod bare 4 meter væk ingen pillen, ingen løb intet også blev vi sidst - 4. bedste hvalp! mærkelig oplevelse men var nu alligevel stolt af min dreng

  • #12   12. okt 2008 Jeg kan også godt li' at udstille, men har ikke en hund der egner sig til det. Han vil dog blive udstillet, når han har fået en grvprøve præmiering. Så må han stille i brugsklasse, og han vil være alene. Der er ikke andre der træner jagt med deres jack russell under DKK. Men jeg er næsten altid at finde på udstillinger på sjælland, synes det normalt er meget hyggeligt

Kommentér på:
Apropos udstillinger

Annonce