{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Har brug for jeres erfaring... {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag været ved dyrlægen med min rottwailer, han er 7½ år og er begyndt at få senior kost, nu er problemet han han er begyndt at have smerter i begge albueled på hans forben. Dyrlægen mener at det nok skylder hans aldre og måske har han en begyndene dysplasi (ved ikke hvordan det staves) Har I nogen erfaring med evt. kost, træning, urter eller andet?? som kan være godt for hans "gamle" krop..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for jeres erfaring...
  • #1   24. nov 2008 Undgå for lange ture og for meget kulde. Og så prøv evt. BARF foder. Du skulle virke godt for immunforsvaret og en masse forskellige sygdomme. Ved ikke lige om det kan hjælpe på din Rottweiler. Men det vel forsøget værd

  • #2   24. nov 2008 Svømning er helt sikkert godt.

    Og så er der lidt kosttilskud at vælge i mellem:

    Rent tilskud af glukosamin med chondroitin.
    Artroflex, som indeholder ovenstående og lidt til.
    Hokamix, som er urtebaseret og indeholder ovenstående og lidt til ;o)

    Der er flere muligheder, men disse er ihvertfald gode ;o)


  • #3   24. nov 2008 Ved ledproblemer kan glucosamintilskud, eller et foder som f.eks. hills J/D (som indeholder glucosamin) være godt.



  • #4   24. nov 2008 Mobility Bost fra Olivers skulle være godt, men det koster 549 kr for 1 liter

  • #5   24. nov 2008 Tusind tak for alle jeres svar, jeg vil se om jeg kan finde noget hundesvømning i nærhenden og prøve at skifte fodre.

    Ja det er noget rigtig lort for han skulle bare lige tjekkes fordi vi var derover med vores nye hvalp. Jeg havde godt lagt mærke til at han en dag var lidt stiv i det da han havde været med oppe med ungerne, men havde ikke regnet med at få denne besked...

    Endnu engang tusind tak!!!!!!!!!


  • #6   24. nov 2008 Han har altiid været der for mig, så jeg betaler gerne for min gamle ven ikke får der værrer. Så må jeg bare tage nogle extra vagter på arbejde for at betale for det der skal til...


  • #7   24. nov 2008 Kenneth -det er jo ikke helt umormalt at hunde får slidgigt o.l. med alderen. Hi an tager lidt forholdsregler kan de normalt godt leve fint med det:o)

    Svømning er en rigtig god måde at få motio og give muskullatur til at støtte ledet uden at ledet belastes (som flere jo osse har forslået)

    Det er vigtigt at hunden ikke bliver overvægtig da det jo vil give øget belastning på ledet


  • #8   24. nov 2008 En medicin som hedder Visbumin (staves?) skulle hjælpe ved HD-problemer. Prøv at forhør dig ved dyrlægen om det.

    Jeg hørte om det i går til klubbens arbejdsdag.


  • #9   13. jan 2009 er der nogen der har prøvet artroflex?????? har det haft en virkning

Kommentér på:
Har brug for jeres erfaring...

Annonce