{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.050 visninger | Oprettet:

Furminator - advarsel {{forumTopicSubject}}

Jeg lånte en sådan af en veninde dagen inden udstillingen den 7 december.
Jeg havde fået at vide at den var rigtig god, så hvorfor ikke prøve den.
Tyson fældede helt vildt på dette tidspunkt, så jeg gik rigtig igang med at "børste" ham med denne furminator.

Til udstillingen fik vi ros for hans lækre pels, han var meget velplejet.

Torsdagen i ugen efter udstillingen, altså 4 dage efter virker Tyson pels meget fedtet og hans hud er vældig irriteret. Derfor tog vi et smut forbi dyrlægen.
Vi fik nogen med hjem til at smøre ham i, og med ordene om at tilføje noget ekstra olie i hans mad, for at give huden noget fedt igen.
Hans hud var meget tør, hvilket resulterede i at pelsen blev meget fedtet og tør/klam at røre ved.
Jeg har aldrig tidligere døjet med at Tyson fik tør og irriteret hud.

Ud fra alt dette begyndte jeg at undersøge hvad der kunne være skyld i denne pludselige ændring i hans pels.
Jeg snakkede derfor med forskellige hundefrisører.
Til min store forskrækkelse viser det sig at det er min skyld at hans hud er blevet så irriteret, en af hundefrisørene sagde: Din hund er ikke en trimme hund, og når man bruger furminatoren trimmer man sin hund, man børste den ikke.
Fuminatoren rykker og skære hårene af hunden.

En schæfer skal have underuld og hvis man fjerner denne bliver deres hud meget nemt irriteret og tør.
Jeg har simpelthen været for voldsom hen over ryggen på Tyson. Øv hvor blev jeg ked af det da jeg fandt ud af det var min skyld at han havde så ondt smiley

Derfor pas på med at bruge denne furminator alt for voldsom...
Den er god til at fjerne løse hår, men gå ikke i bunde og ryk hundens underuld af...

Jeg bruger aldrig en furminator igen, så heller have en hund der fælder.
Jeg bruger igen bare en ganske almindelig børste, det ved man hvad er;o)

Ps. Tysons hud er ved at være god igen, han virker ikke så irriteret længere når vi rører ham ned over ryggen.
Vi købte en god shampoo til tør hud, som han er blevet vasket i engang om ugen siden, og det har hjulpet meget;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• vindue 21.000 kr.
  • Samling af skab med skydelåger 150x200 meter 100.000 kr.
  • Washing machine 50.000 kr.
  • prepare ground for grass 350.000 kr.
  • Montering af lås (smæklås) 208.000 kr.
  • Dør kan ikke lukke 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Furminator - advarsel
Kommentér på:
Furminator - advarsel

Annonce