Intet foder er godt nok?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en bekendt der har en Leonberger på 2 år.
Den er frisk og glad til hverdag, men når det kommer til dens foder vil hun ikke spise det.
Hun har prøvet de første 5 fodermærker af den dyre slags og hun vil ikke spise noget af det - kun hvis hun blander lidt menneskemad i - så som makrel, leverpostej eller lign. Ofte slikker hun bare det gode af og lader tørfoderet stå.
Hun har prøvet at lade det stå til hun blev sulten nok - men der kan gå 5 dage hvor hun ikke spiser noget og så kan hun altså ikke holde til mere og giver hende menneskemad igen som hun straks spiser med stor glæde.
Er der nogen der har erfaring med denne race eller dette problem?
Vh MAlene
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 218
Hun taber sig jo rigtig meget og spørgsmålet er hvor mange dage hun vil blive ved for hun er jo klart sulten efter 5 dagen uden mad??
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
apr 2007
Hmm - nææ de er sku snu nok. Er bare så bange for der er noget andet galt måske!!
apr 2007
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
apr 2007
Har også prøvet alle slags aktivitets legetøj - intet hjælper!!
apr 2007
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
ja det er barf
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 195
myr'n
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Han fik i slemme perioder voksen/hvalpefoder blandet for at holde vægten, men heldigvis trivedes han, også når han var tynd. Men folk troede bestemt, vi sultede ham ;o)
Jeg vil sige, at generelt set lærer hundene hurtigt, at det kan betale sig at lade tørfoderet stå.
Men for nogen er det altså sådan, at de sulter sig så meget, at det bliver usundt.
Vi fandt på tricks, for at få vores til at spise - forskellig art og karakter, men han var altid på det samme mærke tørkost.
Med vores hund VAR det nødvendigt - efter fem til syv dage uden mad, knurrer en hundemave så højt, at man bliver tosset i hovedet.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
For Kia er så tynd at man kan se hendes rygrad og hendes ribben hvis hun snuser dybt ind ... Og jeg får det så skidt ved at se på hende når hun er så tynd. Men hun lader til at trives. Hun tuller rundt og nyder livet og har den blødeste og blankeste pels og ingen maveproblemer eller andet ... Men hun er tynd !!
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Der er et enkelt billede af ham, hvor han er en stor hvalp - det kan man se, hvordan han i perioder så ud. Så var det han fik hvalpefoder med i diæten et par sækkes tid.
Han vejede hele livet mellem 28 og 30 kg, så han var en splejs ;o)
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 322
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
med både eukanuba, royal canin og kingsmoor, det gik lidt bedre med acana og nu får ham markus mühle og der er ingen problemer, med at spise det.
men det kommer nok til at tage tid, som chine skriver, har den jo nu lært hvad den skal gøre får at få noget mere lækkert i skålen
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
Nu får han råt og så bliver det meste spist med det samme, and og kanin er han helst fri for og få hehe. Og han får stadig meget sjældent mad i sin skål. Kun når det er kallun, det gider jeg altså ikke have i hele hytten *GG*.
Synes det er lidt sejt hun alligevel kan holde 5 dage før hun giver ham noget andet og spise, jeg får dårlige nerver når lillemanden ikke har spist i et døgn *GG*
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 52
Hun er vild med menneske-mad men da det ikke er næringsrigt nok fodrer jeg hende med forskellige slags kødsorter, indvolde, ben og lidt grønt; BARF.
Hun sidder nu og stirrer intenst på mig timen op til sædvalig fodring for så at pive og hoppe af begejstring når maden serveres.
Den rå mad ryger ned med velbehag og så skal der bøvses og slås mave.
Når det kommer ud igen så er det kun en femte-del af hvad hun lagde da hun spiste tørfoder så der bliver sparet en del på høm-høm poser.
Ikke alle hunde kan fordøje råt foder. De får tynd mave af det og hvis din hund bliver ved med at have tynd mave så skal du give op.
Intet foder er godt nok??