{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Stort problem efterhånden. {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Vi står herhjemme med det problem at Bella enten ikke kan lide lyde, eller er møg usikker - jeg tror at det er det sidste.

Det startede nytårsaften da kæresten tændte en bordbombe, han regnede ikke med at det ville genere nogle af hundene, da det udenfor ikke rørte dem, selvom de var udenfor - nå men efter bordbomben var færdig, så sad Bella og rystede som en sindsyg og skulle sidde på skødet - det samme kl. 24.00 - det er jo så forståeligt.

Derefter så kan vi ikke åbne noget der popper en lille smule, en flaske champagne - vups så sidder hun på skødet .... igår åbnede kæresten sågar en øl og det var meget lidt den larmede, igen sad Bella og rystede som en sindsyg...
Når vi er ude og gå tur kan hun fare sammen hvis hun træder på noget der larmer ( altså blive forskrækket ) eller hvis det kribler inde i skoven - stadig hvis det kommer som et chok.

Kan man ikke gøre noget ved det ?

Udover det så er hun også usikker på andre hunde, hun vil gerne snakke med dem - men får hun ikke lov til det, så begynder hun at blive usikker og trække i snoren så vi kan komme væk fra den hund ... eller når der står en hund og gør et sted som vi ikke kan se, så har hun også travlt.

Handler det i bund og grund bare om at hun er usikker, og er det muligt at bygge det op ?

Planen er ligeså snart vi igen har lidt penge ( er begge arbejdsløse lige pt ) så vil vi have fat i en adfærds -
hvis der ikke kommer nogle råd herinde der virker smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort problem efterhånden.
  • #1   20. apr 2009 Problemet lyder så alvorligt, at jeg ikke ville forsøge at "lappe på det" vha. gode råd herinde fra - jeg vil klart anbefale, at I istedet får proffessionel hjælp, så snart I har råd til det.

• #2   20. apr 2009 Karina og Møghundene - Ja, men tænkte bare om man kunne styrke hendes selvtillid så hun blev mere selsikker i det.

• #3   20. apr 2009 Det kan man godt. Lillen herinde har bla. nogle kurser i selvtillid og samarbejde. Men jeg tror bare ikke det er nok, når problemet har udviklet sig så voldsomt - til at hun endda går i panik, når I åbner en flaske.

• #4   20. apr 2009 Jeg ville nok tage kontakt til en adfærdsbehandler - og få hjælp - og så evt lave en afdragsordning - for det er da bare om at få løst problemet hurtigt for hundens skyld

• #5   20. apr 2009 The One & Only - problemet er lige nu at vi begge er arbejdsløse og om 1 månedstid mister jeg halvdelen af de penge jeg får nu, hvilket vil sige at hvis vi skal have nogen mulighed for at blive boende og beholde hundene så skal der ikke være nogle ekstra regninger overhovedet - så det kan slet ikke lade sig gøre før en af os får et job.

• #6   20. apr 2009 til at starte med, skal i passe på ikke at ynke hende, det kan forstærke angsten. Mit råd er, prøv at låne nogle gode bøger på biblioteket og se om ikke det kan give jer nogle redskaber til at hjælpe hende over angsten.:-) håber det lykkes for jer

• #7   20. apr 2009 Jamen, jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Det er jo død-uheldigt, at I ikke har råd til at få hjælp - for jeg tror virkelig ikke, det er noget, I selv kan bearbejde. Specielt ikke, når det tydeligvis kun er blevet værre og værre siden nytårsaften.

• #8   20. apr 2009 Karin J - Det er nok en god ide ikke at ynke hende for meget, det er vi nemlig gode til :S - men det er svært ... vi plejer at aflede hende ved at spørge om hun skal have en godbid og så gå ud i køkkenet, som regel hjælper det, så hun glemmer det igen. smiley

Karina og møghundene - Vi får også fat i en lige så snart at vi igen har penge. smiley
    Lige nu handler det bare om at vi gerne vil kunne beholde dem og huset, så vi ikke pludselig står med en tvangsaktion og 2 hunde vi måske ikke kan have med smiley

• #9   20. apr 2009 pas på i ikke belønner hende for at være bange, vis i giver hende opmærksomhed når hun er bange fortæller i hende at der er noget at være bange for, og hvis i giver god bider belunder i hendes frygt....

• #10   20. apr 2009 Kasper N - Ja, men vi gør det jo egentlig for at aflede opmærksomheden fra det .... vi rejser os ikke med det sammen, men lidt efter når hun ikke stopper med at ryste. smiley

• #11   20. apr 2009 Tag en masse af de ting hun er bange for... den ene af jer skal så være klar til at lege med hende, mens den anden (i lang afstand så lyden ikke er så høj først) laver lyden.
    Den som leger med hende bliver ved med at holde hendes opmærksomhed på legen og ikke lyden og giver ros når hun ikke reagerer på lyden.
    Sådan fortsætter i mange gange og lyden skal gradvist blive højere og højere.
    Men uden at I går for hurtigt frem og hun bliver bange igen... hun skal helst have så få negative oplevelser som muligt, så mærk godt efter hvor meget hun kan klare.

Så træning træning træning.

Men jeg er helt enig med de andre, det lyder til det er så slemt med hende, at professionel hjælp nok skal bruges.

Men prøv det jeg beskriver. Måske I kan dæmpe problemet indtil videre.

• #12   20. apr 2009 Miss FC - vi har også været igang med nogle klappe øvelser som hun også bliver nervøs over, men det er faktisk værst indenfor - ude i haven der siger hun ikke rigtig så meget til det. smiley

• #13   20. apr 2009 måske I ikke er gode nok til at distrahere hende? Ude i haven er der måske mere interessante ting end lyden, så der går det hende ikke så meget på.

Lav noget virkelig sjovt med hende, så I fastholder hendes koncentration og så laver lyden imens.

Og start så med at øve udenfor, hvis det er der det er bedst for hende.

Kommentér på:
Stort problem efterhånden.

Annonce