{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Stinke prutter, blæverbæ og opkast.(?) {{forumTopicSubject}}

Jo hunde prutter normalt af og til, men nova er kommet med nogle virkeligt fæle nogen hele aftenen i går, natten og hele dagen..
Hun er her i løbet af dagen begyndt at lævere nogle yderst blævrede bæ'er, og det der hvor hun står, hun når ikke altid ud, selvom hun ellers er helt renlig..
Og nu har hun så lige brækket sig to gange, sådan en stråle ud af halsen agtigt..
Hun har ellers virket frisk nok i dag, leget, og tumlet med dixie osv..

Nu er kæresten kørt haste til tanken efter noget tykmælk, til hende..

Nogen ideer om hvad hun fejler? Kan hunde også få en form for roskildesyge?
Eller måske noget hun har spist?
Vi har været i sommerhus ved havet hele ugen, og jeg ved de kan få dårlig mve af saltvand, men efter en hel uge er det først i går hun har fået det dårligt..

Hvad mener i?

(der bliver sikkert tilføjet noget når min kæreste kommer tilbage, det plejer at være hende der skriver herinde.. smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stinke prutter, blæverbæ og opkast.(?)
  • #1   11. jul 2009 jeg ville nok kontakte dyrlæge.........så i tv at der var mange alger i vandet og hunde ikke måtte bade.... en gravhund var død pga alger.... og han snakkede om opkast og dårlig mave..........

  • #2   11. jul 2009 Hej , når der kommer en stråle ud af halsen på hunden, kan der godt være mave slyng ,,,, tjek det på nettet...

  • #3   11. jul 2009 Det lyder meget som en virus.. Jeg ville ikke give hende noget overhovedet.. Lad hendes mave få ro til i morgen.. Så ville jeg koge nogle ris (stå og simre i dobbelt ration vand og i 2 timer) og så koge noget fisk eller kylling, eller tag noget torskerogn..

    Og hvis det ikke er blevet bedre, så ville jeg kontakte dyrlægen..

    God bedring til Nova


  • #4   11. jul 2009 dårlig mave..

    Gør som Jeanette siger, og fast hunden.. Men sørg for at hun får væske..

    hvis hun ikke så gerne drikker vand, så kom en snert tun, eller vandet fra en dåse tun i, så det er lækkert..

    maven skal have ro..


  • #5   11. jul 2009 Hvordan stilles diagnosen?
    Mavedrejning er en dramatisk og hurtigt udviklende sygdom. Den luftudspilede mave ses tydeligt bagved ribbebene. Hunden forsøger, men kan ikke kaste op. Røntgenbillede viser lammet og drejet mavesæk.
    Ses typisk hos hvalpe i 5-7 måneders alderen. Selve opkastningen er meget kraftfuld, og kan ramme et mål flere meter væk. Typisk ses opkast 1-2 timer efter fodring.

    Mulige lidelser:
    Forsnævring af mavemund


    Hvordan stilles diagnosen?
    Ses typisk hos hvalpe i 5-7 måneders alderen. Selve opkastningen er meget kraftfuld, og kan ramme et mål flere meter væk. Typisk ses opkast 1-2 timer efter fodring.

    Kontakt dyrlæge... det kun dem der kan afgøre hvad det er


  • #6   11. jul 2009 I øvrigt sidder jeg og spiser, så tak for en sigende overskrift smiley

  • #7   12. jul 2009 man kan på apoteket købe noget som hedder revolyt - det hjælper med salte. Man tilsætter det drikkevandet og giver det til hunden - det gør at hun ikke dehydrerer af at kaste op eller diaree - det er en rigtig god ting og noget min dyrlæge anbefaler sammen med skånekost-

Kommentér på:
Stinke prutter, blæverbæ og opkast.(?)

Annonce