{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Ny hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg får min hvalp hjem på søndag, og vi glæder os rigtig rigtig meget smiley

Jeg er dog begyndt at få "præstationsangst" - vi har begge haft hund før, men det er første fælles hund, og jeg har lige lidt spørgsmål...

Jeg har købt pedigree Junior til ham - er det ikkeet okay foder? Han skal ikke have det dyreste, men vil gerne give ham en god start med noget godt foder.

Hvad skal vi huske når vi skal hente ham? Der er desværre 2 timer hver vej, så vi skal selvfølgelig holde pauser. Men hvad skal vi bare have med?

Hvornår kan vi begynde at lade ham møde vores forældres hunde? Vil jo hverken gøre det for tidligt eller for sent...

Og er der måske nogle, der bare har nogle generelle råd? Noget man skal huske, men som man ikke lige husker på? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp
  • #1   15. jul 2009 Jeg synes I skal finde ud af, hvad han er blevet fodret med, der hvor han kommer fra. Det er bedst at fortsætte med det foder i starten, frem for at skifte mærke smiley

    Giv ham et par dage til at falde til ro, før han skal møde andre mennesker og hunde. Nogle hvalpe har brug for lidt mere tid end andre.

    Det eneste jeg havde med specielt, da vi hentede Aqui i Jylland (4 timers kørsel) var et par af de tynde oksehudsstænger. Den kan de både tygge og sutte på, og det har altid virket beroligende på vores hvalpe.

    Held og lykke med ham!


  • #2   15. jul 2009 Ved du hvilket foder han får hos opdrætteren? For jeg ville helt klart forsætte med det således at det ikke er en masse nye ting der sker.


    Derudover ville jeg tage et tæppe med, evt høre opdrætter om jeg kunne få et stykke tøj/stof/tæppe med hvor moderen har ligget så det dufter af hende når i køre.

    Evt kurv i stedet og så ellers halsbånd, snor osv hvis dette ikke følger med.

    Derudover ville jeg tage noget vand med også og en lille skål!



    Jeg syntes i skal lade hunde falde til før i tager den med ud til andre hunde, evt lade den møde dine forældreshund mens i er ude og gå, også for at det ikke bliver for langt et møde inde for de første par dage.


    Hvilke race taler vi om???


  • #3   15. jul 2009 Hvad er racen på jers nye vidunder??

  • #4   15. jul 2009 Nej, Pedigree er ikke et godt foder. Det svare ret meget til Mcdonalds.
    Brug det foder opdrætter bruger til at starte med og finde en højkvalitetsfoder derefter. Fx. Pro-plan, Hills, Royal Canin, Acana, Orijen osv. Hvis hvalpen ikke vokser op på et godt foder kan det betyde at den for problemer senere i livet.

    Ang. gode råd så start til hvalpemotivation næsten med det samme og lær ham at være alene langsomt.


  • #5   15. jul 2009 ihhh tillykke... skal også hente vores lillepige på søndag, så ved lige præcis hvordan du har det.... maven er godt fyldt med sommerfugle... smiley

    jamen alle andre har jo givet dig gode råd....

    så jeg nøjes med et... husk pose og papir hvis nu han skulle risikere og få det dårligt i bilen... smiley

    Held og lykke med den bette... smiley


  • #6   15. jul 2009 eeeej helst ikke pedigree.. det er junkfood.. Men som de andre siger, så køb det, hunden får hos opdrætteren (hvis det altså ikke er pedigree).. Ihvertfald de første par uger..

    Men ellers så kig på Olivers, Regal Petfoods, Eaglepack, Arion, Hills og RC og andre..

    Det er dyrere, men også bedre i ingredienserne og ofte skal hunden have mindre portioner


  • #7   15. jul 2009 Jeg synes ikke at godt hundemad er så dyrt, jeg giver ca. 600 SVkr for 15 kg proplan og det holder altså længe. De skal jo ikke have så meget som hvis man vælger at fodre med Pedigree. Iøvrigt er Pedigree proppet med ting hunden endten ikke kan bruge til noget eller direkte ikke har godt af.

  • #8   15. jul 2009 Jeg fodrer ikke med Pedigree, men jeg kender nogen der gør og har gjort det i mange år. De har noget af verdens bedste opdræt inden for den race, så jeg ved ikke helt om det holder i længden at det er "junkfood".

    Det handler i bund og grund om at give hundene det de trives bedst på.

    Held og lykke med den lille ny - det bliver så spændende at få en baby i huset.


  • #9   15. jul 2009 Hvis ma kigger på hvad der er i Pedigree så er det junkfood, bogstavlig talt.

  • #10   15. jul 2009 Tak for alle svarene og beklager at jeg ikke har fået svaret før nu - skulle lige plukke jordbær inden regnen indtraf.....

    Kan se at de fleste ikke mere, at jeg skal fodre med pedigree - mine forældre har altid fodret med det, og derfor valgte jeg det smiley Han får Royal Canin nu, og vi får en potion med hjem. Måske vi bare skal fortsætte med det, og så skifte når han bliver voksen...

    Har godt hørt, at man skal vente de der par dage, hvor der ikke kommer for mnage gæster og for mange indtryk, ud over huset. Men er det så ikke en god ide bare at mase indtryk ind, når jeg kan mærke han er tryk ved mig? Få ham til at opleve som meget som muligt, men selvfølgelig som gode oplevelser....

    Ang. racen, så er han en lille blandingshund. Vi har fulgt ham den sidste halvanden måned, og hvor er han bare en skat! Både af personlighed og udseende er han lige den hvalp det skal være smiley


  • #11   16. jul 2009 Jeg ville helt klart vente og så bare se hvordan han tager flytningen. Nogle hunde falder let til, mens det tager længere tid for andre, derfor er det også lidt svært at sige en præcis dag du skal tage ham med ud osv.



    Hvis han får RC nu ville jeg bare blive ved med at give ham dette, jeg ville aldrig give min hund sådan noget som peedigree !!!!!! Som andre siger det er ligesom junk food!!!


    Så hellere ofre lidt mere på maden. Men jeg er så også af den holdning af hvis man vil spare på fodret og give dem det billigeste stads så skal man lade værd med at anskaffe sig en hund! For hvad så når den bliver syg, tager man så også den billige udvej og får hunden aflivet i forhold til at ofre penge på at gøre hunden rask..!!!


Kommentér på:
Ny hvalp

Annonce