Eget køns agression og kasteration {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der har erfaringer med Hunde der har haft egetkøns agression og er blevet kastereret?
Har det hjulpet at kasterere jeres han hund?
Diesel er 10 måneder og nu er kan begyndt at skælde ud på andre han hunde... Dette indebærer at jeg ikke har lyst til at slippe ham fri blandt andre hunde..
Der har ikke været problemer med at være social sammen med dem, han går til træning sammen med, de pøler rundt efter træning og leger... men den sidste måneds tid er han begyndt at skabe sig over for andre hanner, som går tur i de områder vi går i.
(Hvordan arbejder man med det, hvis ikke kasteration hjælpert?)
Derudover er han "usikker" over for Køer, får og heste på markerne vi går forbi... han knurre hele vejen forbi markerne og skælder ud hvis de bevæger sig... (tænker det er hans indre hyrdehund) der måske kommer til udtryk der...
Han har også sprunget over vores høje hegn, for at hente børnene ovre på legepladsen, så vi nu er tvunget til at sætte et endnu højere hegn op... han elsker børn - forguder dem nærmest og er meget forsigtige over for dem!
Så jeg er ikke bange for at han gør børn noget (han får dog ikke lov at være alene med børn aligevel) det er en holdning jeg har...
Jeg er mere bange for at han kommer i slagsmål med andre hanhunde hvis han stikker af...
Erfaring med kasteration søges ihvertfald... på forhånd tak..
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.749
Han vil formentlig stadig kunne lege med dem, han har kendt ,fra han var lille - og med tæver - så derigennem skulle du sagtens kunne stille hans behov.
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 82
Jeg fik lige netop kastereret min gamle schæfer lab. bl. af samme årsag, da han var 8 år.. og der skete heller ikke nogen ændring af adfærden andet end at han blev mere doven.. men han har heller ikke døjet med agressioner af nogen art før han blev helt gammel, da blev han sær og led muligvis af en form for demens som endte med at vi måtte aflive ham...
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Hvis du kastererer for at undgå aggressivitet skal det gøres tidligt ellers det ligemeget... altså 2 år er for gammelt, hvis det er for at undgå egetkønsaggressivitet... ifølge dyrlægerne..
nov 2008
9 uger gammel blev han overfaldet af en gammel rughåret hønsehund...
5-6 mdr gammel blev han overfaldet af 2 amstaff/(påståede)pittbull bl.
derudover har vores den gamle, været så meget efter ham at han til sidst for 1 måned siden svarede igen, så der var 3 slagsmål mellem dem på samme dag, de to første gange stoppede jeg dem, ved at råbe NEJ! og så kalde på dem. og rose dem for at komme hen til mig.,
3. Gang den dag, kunne jeg ikke stoppe den gamle, han gik totalt amok og endte med at bide mig (hvilket jeg har nævnt i et andet forum) fordi jeg ville (dum som jeg er) skille dem ad... jeg trak rottweileren baglæns væk fra den gamle og så sad min arm altså i vejen...
Indtil for 3 måneder siden ville Diesel kun tisse og besørge her i haven...
Når vi var på tur, stak han halen mellem benene når han kunne lugte en anden hund, det havde tisset. (hjemme i haven har han utroligt nok, lettet ben, når han har tisset, siden han var 10 uger gammel) ved det lyder ekstremt, men det er sandt.. vores gamle rotte/sankt.b. bl. var 9 mdr før han lettede ben.
- Nu letter Diesel ben op af enhver lygtepæl, gadehjørne mm når vi går i byen, selvtilliden er i top - især efter den gamle er blevet aflivet... det der piner mig mest er at jeg ikke kan gå i byen med ham, andet end at han står og brøler af andre hanhunde der går forbi... i skoven og ved vandet er vi heldigvis fri for andre hunde, så der er det ikke et problem, og han har vores unge labrador at lege med, så han har en artsfælle at omgåes...
Undskyld det blev lidt langt...
nov 2008
Jeg har tænkt det samme, for testosteron nivauet (staves?) er vel med til at øge agressiviteten...
En ældre hund der har fået et adfærdsmønster som er blevet en vane, lægger det jo ikke fra sig, fordi den bliver kastereret, men en ung hund som Diesel, har jo kun gøet af andre hanhunde... han står ikke med fråde om munden, men det lyder voldsomt når en rotte giver hals... og folk er ved at S.... i deres tøj når han gør det... herhjemme er han jo jordens lækreste hund...
dec 2008
dec 2008
Eget køns agression og kasteration