{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

tandfejl hos hunden, hvordan?? {{forumTopicSubject}}

En bekendt af mig har en ung hund på 1 år.. Jeg opdagede igår at hun manger den ene hjørnetand i overmunden, samt en af dem ved siden af... smiley
Hunden er med DKK tavle.. Har min bekendte ret til at få noget af købssummen refunderet? Kan hunden avlsgodkendes på trods af det? Og er der andet hun bør vide??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tandfejl hos hunden, hvordan??
  • #1   23. okt 2009 Har tænderne aldrig været der? Og hvad race er det?

  • #3   23. okt 2009 Jeg vil så nok mene at ligegyldigt hvad, så er det lidt sent at komme med lige netop den fejl som jo kunne være opdaget på et meget tidligere tidspunkt

    Mener også at der i købeloven står noget om pasivitet, eller noget tilsvarende som gør at man indenfor rimelig tid skal gøre opmærksom på fejlen


  • #4   23. okt 2009 Hvis den er solgt som familiehund, så fungere den jo lige så godt som det, med eller uden de tænder - så der er ikke krav på erstatning.
    Et krav skal også komme ret hurtig efter fejlen opstår.

    Hvilken race er det?


  • #5   23. okt 2009 Øh, er der ikke noget om at hunde hører under købeloven? Så hedder det 2 års garanti, og så må en manglende hjørnetand kunne udløse prisreduction. (Hjørnetænderne er jo vigtigtige i ft at styre biddet)
    Men der er kun en ting at starte med - kontakt din opdrætter...


  • #6   23. okt 2009 Ups - din bekendt skal kontakte opdrætteren

  • #7   23. okt 2009 Og købeloven gælder mig bekendt også for såkaldte klappe-kæle-familiehunde...


  • #8   23. okt 2009 Terese: jo det er rigtig at hunde også høre ind under købeloven og at den dækker to år - MEN den siger også at det skal anmeldes i rette tid og det er jo mange måneder siden at hunden skiftede tænder. Desuden skal det være en fejl i forhold til det man har købt.
    Men jeg mener også at der skal ydes erstatning, hvis hunden vel at mærke er solgt med avl og udstilling for øje - MEN er den solgt som familiehund, så lever den altså et lige så fint liv, uden de tænder - husk på, at den jo ikke selv skal ud og fange sit bytte - den får jo maden serveret. Hjørnetænderne er jo designet til at fastholde og dræbe byttet - det er helt sikket ikke nødvændigt med tørfoderet ;O)


  • #9   24. okt 2009 Kommer an på racen. Der er få racer hvor tandmangel er helt ok. Hårløse hunde...

  • #10   24. okt 2009 Lone: var din hund købt som familiehund? altså var der krydset af i det felt på købskontrakten?
    Kan ikke se at det at mangle en tand som familiehund, skulle være et problem - den opfylder jo stadig det at være en familiehund.


Kommentér på:
tandfejl hos hunden, hvordan??

Annonce