{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

For og imod. {{forumTopicSubject}}

hvor mange er for og imod for at fjerne bollerne på hunde HVis de ik skal bruges til arvl.. jeg har en lille diskution med nogen om hvor vidt man kan træne deres natur væk i tilfælde a slåskamp de mener det kan trænes og jeg mener bestemt ikke det kan ligemeget hvor meget man træner mener jeg ik kan kan fjerne deres natur nogensinde.. er det bare mig der er dum eller

Kommentarer på:  For og imod.
  • #1   3. nov 2009 Syntes det kommer meget an på hvordan hunden er mentalt.

• #2   3. nov 2009 Jeg synes det er to forskellige ting. Personligt synes jeg det er yderst fornuftigt at kastrere en hanhund, hvis den ikke skal bruges i avl, da det fjerner en masse frustrationer.

Jeg mener dog ikke generelt, at en kastraktion hjælper på aggression/slåskampe. Det eneste man kan være sikker på, at kastraktionen hjælper på, er interessen for løbske tæver. Kastraktion har ikke ændret mine hanhundes adfærd på nogen som helst andre områder.

• #3   3. nov 2009 Jeg er hverken for eller imod -afhænger af hunden og hvilke forventninger man har til den

at kastrere er langt fra altid en mirakelløsning der fjerne kønsagression mm.

Derudover synes jeg ikke alle hunde nødvendigvis har gavn af kastration.

Og sidst men ikke mindst -jeg har selv en intakt hanhund, og oplever ikke problemer i den forbindelse. Han enes fint med stort set alle andre hunde, men ja jeg er helt klar over at han næppe skal slippes løs med en meget dominant hanhund e.l. for det kunen give problemer. Og det lader jeg så være med.
    Jeg vilel være ked af den forandring der KAN følge med kastration, for jeg synes reiki er som han skal være nu.

• #4   3. nov 2009 Hmmm - Nicole. Tænk på, at hvis hunden ikke skal bruges i avl, så "dømmer" man den til at gå og tænke på sex hele livet, uden nogensinde at "få lov". Det tror jeg faktisk heller ikke, der er ret mange mænd, der ville bryde sig om smiley

• #5   3. nov 2009 hmmm aggression kan man ikke være sikke på bliver mindre og naboens to kastererede hanhunde forsøger stadig at parre mine tæver, når de er løbske....men de bliver selvfølgelig ikke så frustrerede som de måske ellers ville have blevet.

jeg synes man skal tænke sig godt om inden man får gjort det. for hunden mister altså også noget af dens kønspræg, især hvis man får det gjort så tidligt som man foreslår.

derudover kan man komme til at stå med en hund der skal kæmpe med vægten og som fælder mere eller mindre hele tiden

• #6   3. nov 2009 Det kommer vel an på, hvad man vil træne væk.

Man kan vel nok lære sin hund at gå pænt i snor og ignorere andre hunde, men hvis det er en virkelig slagsbror, tvivler jeg på man kan lære den at omgåa andre hanhunde løs uden problemer.

Om kastration hjælper kommer vel også an på hvilken alder man kastrerer hunden. Gør man det først, når den har problemer, er det nok begrænset ,hvor meget det hjælper.

• #7   3. nov 2009 det er netop det Lene....
    man siger jo det skal gøres inden den sidste kønsmodning og så er det jo man mister kønspræget på sin hanhund, fordi han ikke bliver "voksen"

• #8   3. nov 2009 Hvad andre gør blander jeg mig ikke i.

Men her vil det aldrig blive aktuelt at kastrere hunden medmindre der er et konkret problem, hvor det er den bedste løsning.

• #9   3. nov 2009 hmm vil ikk selv kastere men nu står jeg jo med en handhund som stresser og ikk kan finde ro nogen steder.. hvis der er en tæve i nærheden og sys det synd for ham.. for her hjemme er han alle tiders... han kan med alle hunde.. men tæverne stresser ham meget.... og kan ikk holde ham væk fra tæver..

men hvis der ikk er problemer med hunden sys jeg ikk den skal kasteres...

men sys bar det svært for er egentlig imod det lidt.. men kan ikk gøre andet for ham

• #10   3. nov 2009 Alle mine fremtidige hanhunde vil blive kastreret. Det havde positive virkninger på Silas som fx pludselig lydighed når han er fri.

• #11   3. nov 2009 Hvis jeg ikke skulle bruge hundens hormonelle drive eller arvemasse til noget er jeg også helt for kast.

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 62
    #12   3. nov 2009 Det må være op til den enkelte at vurdere. Vi fik det gjort p.g.a. kronisk forhudsbetændelse. Troede også vi ville få en hund, der lidt nemmere kunne møde andre hanhunde, men det hjalp det ikke på. Han har stadig kraftige udfald mod andre hunde, han møder i snor, så vi har bare lært at få udenom og nøjes med de kvindelige legekammerater. Han var 3, da vi fik det gjort.

• #13   3. nov 2009 Det vil jeg lade hver enkelt ejer om og bestemme. Hvis man kasterere er man jo fri for en faderskabssag. Og stresser hanhunden meget op når foreks naboens tæve er i løb, kan det hjælpe.

Kommentér på:
For og imod.