{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Stress {{forumTopicSubject}}

Æv har lige været til ædfærdsbehandler med lille Nando igår og han har stress, så nu står vi for et rigtig hårdt program, men det skal nok lykkes...
I 14 dage-1 måned må vi ikke gå lange ture, vi må ikke lege med ham, vi skal stoppe ham fra al leg med katten og konstant være efter børnene...
Det blir rigtig hårdt, men det skal bare lykkes, så vi kan få en glad, god og rolig hund...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stress
  • #1   12. feb 2010 Held og lykke med forløbet.. hvad har der været af problemer med ham, hvis jeg må spørge..

  • #2   12. feb 2010 øv øv... men flot at I gør noget ved det. bare husk at jo mere konsekvent i er med at følge de råd I har fået, jo hurtigere virker det. så på med "vanten"

  • #3   12. feb 2010 Tak Tina, han blir 12 uger i morgen, så det var bare med at tage fat nu og ikke vente for længe...
    Louise: der var mange tegn: han gøede af fremmede, løb rundt efter sin egen hale, humpede sin bamse, havde altid Tissemanden fremme når han sad ned, løb forvirret rundt efter katten, bed os i ansigtet når vi legede med ham... Rigtig mange sagde til mig at jeg har åndsvag og at det bare var hvalpe ting, men gudskelov igorerede jeg hvad de sagde og det er jeg glad for, da vi allerede nu kan se en forandring... Jeg blev da også noget overrasket over da han fortalte os, at det tog en hund tre dage at falde ned efter en vild leg og når Nando nu lå så højt på skalaen ville det kun blive værre, så det var godt at vi gjorde det i tide...


  • #4   12. feb 2010 Følger der ikke andet med end det du skriver?

    Jeg tænker på træning af "ro", fornuftig (og rolig) aktivering osv...


  • #5   12. feb 2010 Rikke.. ok.. lyder da godt nok vildt at så ung en hund kan have stress.. det vidste jeg slet ikke.

  • #6   12. feb 2010 ok -en 12 ugers hvalp skal jo slet ikke have lange ture, uanset stress eller ej;o)

    Troede det drejede sig om en voksen hund. Men tænker stadig at der da må være mere i det end bare ting i IKKE må... Der skulle da gerne være en god stak ting osse, som i GERNE må (og skal) for hunden træner jo ikke sig selv:o)


  • #7   12. feb 2010 Michelle.. ja netop.. 12 uger er i min verden lig med 12 minutters lille oplevelsestur...

  • #8   12. feb 2010 Louise -netop. Oplevelser ikke gåture som sådan:o)

    Og så tænker jeg at lige netop med en hund med tendens til stress, er der osse visse ting jeg ville begynde at træne allerede nu. F.eks. en kommando i stil med "ro"/"stille" e.l., at hunden kan ligge og slappe af i sin kurv osv.


  • #9   12. feb 2010 Rikke- Hvad forårsager at en så ung hvalp bliver stresset?


  • #10   12. feb 2010 Altså.. Elmo har tendens til at stresse, når vi er nye steder.. og ja så jagter han sin hale. Han gør det ikke herhjemme, men når vi er ude, så kommer han i snor, så snart han stresser, og så ligger han sig ned og slapper af.... men ja hvordan kan man se, at så ung en hund er stresset..???

  • #11   12. feb 2010 Jeg har læst at stress kan overføres fra mor til hvalp, hvis hun er meget stresset under drægtigheder.
    Det kan vel i princippet også være arveligt, men stadig er det en meget ung alder at se symptomer i.


  • #12   12. feb 2010 Jeg håber, der er sat nogle andre ting ind i stedet for alt det, I nu skal afholde fra at gøre.

    Meget af det - hvis ikke det hele - er jo almindelige hvalpeting, så at stoppe ALT er jo nærmest at stoppe alt indhold i hundens liv.

    Lige en bi-ting - den der med at tissemanden er fremme når den sidder ned, hvordan dælen skulle den hænge sammen med stress?


  • #13   12. feb 2010 Nu er det jo svært at gætte n¨r trådstarter ikke er med i tråden;o)

    Men jeg tænker at sådan noget vel osse kan skyldes flytning og det at komme ind i en børnefamilie hvor det måske er svært at få fred og ro(?)
    -ved self ikke om det er sådan hos trådstarter, men det kunne da i hvert fald være en mulig forklaring på at en 12 ugers hvalp er stresset


Kommentér på:
Stress

Annonce