{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Må have alle racer i vores bolig afd. {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Ville da lige smide min og min kærestes lykke ud til jer alle. Hehe.

Vi har gennem den senere tid gået og kigget på hund og er i den omgang faldet pladask for en Staffordshire Bull Terrier. Men eftersom vi bor i lejet lejlighed så var vi lidt usikre på om vi måtte anskaffe os sådan en.

Har så lige fået bekræftet at vi bor i den eneste afdeling i selskabet, hvor det er tilladt at holde "muskelhunde". De har ændret på regelamentet således at der bare står at man ikke må holde bidske og agressive hunde der er til gene for de andre beboere.

Så nu er der grønt lys for os. Det var godt nok en dejlig nyhed at få sådan en høj hellig tirsdag formiddag.

Nu skal vi bare op og snakke med en Kennel på søndag for at få lidt mere viden udover det som man har læst sig til.

Ville bare lige dele vores lykke med alle jer andre. Vi ved selv hvor svært det er at finde en almenlejebolig hvor det er tilladt at holde alle slags hunde.

_Freimann_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må have alle racer i vores bolig afd.
  • #1   6. apr 2010 Hvor skønt for jer - held med at finde hunden smiley

  • #2   6. apr 2010 Ginne * <-- Mange tak. Har allerede fået kontakt til en kennel der virker meget seriøs og har skrevet lidt frem og tilbage med dem. Og de får et kuld her om et par uger hvor vi kan blive skrevet op til en hvalp.

    Men nu må vi jo lige se hvilke forhold det foregår under. Men det ser ud til at det er positivt det hele. Kan også få mentalbeskrivelse af forældrene og sådan så i mine øjne virker det meget seriøst.

    Men nu har vi da også kigget lidt efter racen gennem det sidste års tid.


  • #3   6. apr 2010 Tillykke.. Det er da dejligt for jer.
    Håber I finder en dejlig hvalp fra en god kennel :o)

    Tænkte på... Hvem vurderer om hunden er bidsk eller aggressiv ??

    Jeg ved ikke om I har haft hund af den type før, men I skal forberede jer på en masse besværligheder og trælse kommentarer..
    Det kan være svært at finde et sted man må træne og når hunden bliver kønsmoden kan den sansynligvis ikke enes med andre hunde.. Ihvertfald ikke af samme køn. ( det er der så mange hunde der heller ikke kan, men ville lige nævne det )
    Hvis loven om forbud bliver vedtaget, så skal I være forberedt på ofte at få kommentarer om at hunden er ulovlig, skal bære mundkurv osv.selv om den ikke er en af de forbudte racer

    Alt det her skriver jeg kun for at I ikke bag efter skal tænke " Hvis vi bare havde vidst...."

    Men nok om alt det... Og tillykke med jeres nye lejlighed og fremtidige dejlige vovse
    Man oplever of


  • #4   6. apr 2010 Ved ikke hvor den sidste linie kommer fra ???
    Meget mærkeligt


  • #5   6. apr 2010 vil nu også sige at staffyen ikke er muskel hunde potientale nu hvor den er taget af listen.. (altså den liste der skal drøftes) smiley det er en familie hund..
    Men super dejligt


  • #6   6. apr 2010 Fritte : Hvordan definerer du så en muskelhund ???
    For mig er det ikke en muskelhunde liste, men en liste over farlige racer... De vogtende hyrdehunde på listen ( feks kangal ) er ikke en muskelhund i mine øjne, men en cane corso, som ikke er på listen er MH hvis du spørger mig


  • #7   6. apr 2010 Tina og Alex N <-- Det er boligforeningen der vurderer om den er agressiv. Og jeg fik af vide at den eneste gang der har været en sådan vurdering var det en shæfer som ikke kunne styres. Men inden den sag blev behandlet gik hunden hen og døde af naturlige årsager. Og de sagde at det kun kom på tale at lave en sådan vurdering hvis hunden gik til direkte angreb uden varsel.

    Har ikke selv haft hund af den type før. Men kender mange der har amstaff og andre muskelhunde. Og med hensyn til at tage en diskussion om hunden så har jeg altid været en ivrrig debatør inden for det område at forsvare muskelhunde som bliver fejlagtigt anklaget.

    Den kennel vi har snakket med kender til et træningsområde i nærheden af os hvor deres egen datter går med hendes hunde og de godtager alle racer. Så det skulle heller ikke være noget problem.

    Jeg er ikke en af de typer der bare køber en hund uden at sætte mig ind i hundens bagrund og væremåde. Jeg har nu brugt et halvt års tid på at undersøge racen lidt nærmere og synes at den vil passe godt til os.

    **Fritte mor** En bullterrier er IKKE EN KAMPHUND <-- Jeg sagde også i min argumentation for at anskaffe hunden at den var blevet fjernet fra regeringens latterlige liste over "farlige" hunde da der ikke var noget holdbart grundlag for at den skulle noteres der. Og at det ville være muligt at fremskaffe mentalbeskrivelse af både avls han og tæve.


  • #8   6. apr 2010 Tina og Alex N <-- Vil give dig ret i at en muskuløs hund hurtigt kan betragtes som en muskelhund. Men der er jo nogle tilfælde hvor det er uberettiget. F.eks. stod den franske bulldog jo på listen over farlige hunde til at starte med og har flere gange stået på listen over muskelhunde i boligselskaber.

    Men er enig i at en SBT er en muskelhund. Og det er jo det der gør den så flot smiley


  • #9   6. apr 2010 Freimann: Dejligt at nogen gør deres forarbejde godt :o)
    Held og lykke emd det.. Det er en skøn lille hund..

    Jeg er rimelig ligeglad med hvad folk kalder vores hanhund og jeg gider ikke starte en diskussion med " ligegyldige" personer om det.
    Min kæreste derimod diskuterer ivrigt og bliver ofte voldsomt irriteret.. Det er virkelig noget der kan være opslidende og derfor jeg lige nævner det


  • #10   6. apr 2010 Tina og Alex N <-- Jeg er så af den type der plejer at kunne argumenterer mig ud af det meste. Også selv om jeg ikke altid har ret.

    Og jeg lader mig som regel ikke gå på af andre folks meninger. Og jeg har da heller ikke tænkt mig at lade min hund rende rundt uden snor osv. det er jo dybt uansvarligt.

    Og med hensyn til at sætte sig ind i racerne så synes jeg at det er en regel regeringen burde se på i stedet for at forbyde nogle bestemte racer. Men det er jo bare min mening. Håber da også på at jeg kan være en god "ambasadør" for muskelhunde når vi kommer så langt.


  • #11   6. apr 2010 100% enig i at et forbud er en tåbelig ide.. Jeg tvivler på det har nogen effekt..

  • #12   6. apr 2010 Tina og Alex N <-- Andre lande der har forsøgt sig med forbud har jo erfaret at det eneste der sker er at det bliver registreret flere ulovlige racer. Der er ingen tegn på at bestanden af de "farlige" hunde falder.

    Jeg er af den overbevisning at man skal nøjes med at indfører avls restriktioner som har til formål at fremme en races sundhed. Både mentalt og fysisk. Men det er regeringen jo ligeglade med. Desværre.


  • #13   6. apr 2010 Det har vi også set her hjemme.. Der er pænt mange pitbull terriere selv om de har været forbudt siden ´91 ( mener jeg det var )

    Vi har en udemærket hundelov. Den skal bare håndhæves !!!


  • #14   6. apr 2010 Ja en opridsning af den eksisterende lov og flere midler til at håndhæve den lov der ellers er meget fornuftig.

  • #15   6. apr 2010 Tillykke, med at det måske bliver muligt for jer at få en af de mest fantastiske racer smiley

    Dejligt at høre med nogen der tænker over tingene. Bare det at i har tænkt og overvejet træning siger mig at der er flere tanker bag. Herligt!!



  • #16   6. apr 2010 Misja, Kiwi, og Carlos ! <-- Mine drømme om hunden er rent faktisk at den skal på udstilling. Så alene det gør vel at man sætter sig ind i tingene. Men har nu også sat mig ind i så mange andre racer som man har overvejet. Og har da efterhånden læst en del forskellige bøger om div. racer for at finde ud af om det var noget for os.

  • #17   6. apr 2010 Det var et krav fra vores side da vi søgte lejlighed at man måtte have husdyr. Men dengang så vi ikke så meget på "muskelhunde" som vi har gjort efter vi fandt en lejlighed. Så det er da meget dejligt at få en snak med vores varmemester der sagde at efter hans mening så var der ikke nogen hunde der burde forbydes mere end andre. Det er vist også ham der er grunden til at der ikke er forbud mod visse hunderacer i vores afdeling.

Kommentér på:
Må have alle racer i vores bolig afd.

Annonce