{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Overfald igen! {{forumTopicSubject}}

Min mand har lige ringet til mig, temmelig chokeret. Han er ude og gå med Bella, og der kommer en ældre dame med en Shæfer. Den er i snor, men åbenbart kan hun ikke styre den, for den løber fluks over til Bella, og angriber hende. Min mand sparker den en gang hårdt i maven, det hjælper ikke, så han sparker den to gange på fuld knald i hovedet. Han rammer den på munden, så det begynder at bløde. Damen får fat i halsbåndet og får den trukket væk. Min mand har fået en lille flænge i fingeren også. Ved ikke hvordan i kampens hede. Heldigvis får den ikke fat i Bella, hun har tilmed et dårligt bagben, så heldigvis for det. Er så p.... træt af folks bidske køtere, de tilmed ikke har en skid styr på. Denne måtte da være en klar aspirant til en mundkurv. Lige nu er jeg mest irriteret på min mand, over at han ikke har meldt det. Puha, håber de snart kommer hjem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfald igen!
  • #1   11. apr 2010 lige et dumt spørgsmål... hvordan kan den overfalde Bella uden at få fat i hende?

T

• #2   11. apr 2010 Det er fandme da utroligt.. Nogen har bare ik skid styr på deres hunde... De burde i ha lov at ha dem!!!!

Håber I er okay, efter omstændighederne... Men får sgu et chok smiley

• #3   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    De er lige kommet hjem, vi sidder og snakker om det nu. Han når at stoppe den første gang, og Bella bakker tilbage. Da den angriber anden gang når han at sparke den to gange i hovedet og den går igen tilbage. Han stiller sig imellem den og Bella

• #4   11. apr 2010 okay... på den måde så..... ku ikke helt forstå det....

har nemlig selv en hund der lyder meget brutal og ligner en der gerne vil slagte andre hunde... men han gør INTET.....
    og ville blive noget knotten (mildt sagt) hvis nogen sparkede min hund fordi den så ud / lød som om den var farlig.... det var bare lige en misforståelse....

surt med den oplevelse..... venter efterhånden bare på at det sker her...

T

• #5   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Sidder bare og tænker på hvis det var mig eller min datter det skete for. Tror ikke jeg havde kunnet fået den væk.. Bella spiser nu, hun tønker vist ikke mere over det.. Og lige en ting, syntes det var så godt den fik en størrelse 44 i skalden. Selv damen var rystet over hvordan den opførte sig..

• #6   11. apr 2010 T - Nu er der vel også forskel - jeg har forstået det sådan at damen til hunden ikke kunne holde hunden, så den slap fri .. så må der jo være et eller andet siden den er SÅ ivrig for at komme hen til bella ... jeg havde sgu også sparket. smiley

• #7   11. apr 2010 T & M - Ja, vores franske kan også godt lyde som om han er voldsommere end han er, og ville godt nok også blive ked, hvis nogen sparkede ham to gange i hovedet.

• #8   11. apr 2010 -T & M Hysted - <-- Men nu går vi andre jo ud fra at du sikkert godt kan styre din hund. specielt når den er i snor.

Henriette & Michelle J <-- Synes ikke man hører om andet end overfald fra jer hele tiden. Har i ikke overvejet at begynde at melde disse overfald og evt. skifte bopæl hvis det stadig er et stort problem. Jeres hund kan da ikke være tjent med at blive overfaldet hver gang den er ude og gå tur. Det kan den da ikke holde til i længden. Altså rent mentalt.

• #9   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Hvis din hund slipper fri og løber mod en anden hund og lyder og ser brutal ud, hvordan skal ejeren af den anden hund så kunnen vide at den INTET gør.

Ville du ikke selv forsvare din egen hund, hvis der kom en anden hund farende og virkede brutal og lignede en, der vil slagte andre hunde??

• #10   11. apr 2010 Jeg ser det som et overfald. Når han skal tvinges til at sparke kræet for at beskytte sin egen hund.
    Selv damen syntes det var ok.

• #11   11. apr 2010 Freimann - Nej til forbud ** Ja til hundebevis -

Tak for de søde ord, det var da utroligt dumt skrevet..

• #12   11. apr 2010 Skal man vente med at sparke, indtil hunden bider min? Tror jeg så ikke!

• #13   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Det er et overfald, når den angriber på den måde, eller tæller det kun hvis hun bliver bidt?

• #14   11. apr 2010 Freimann - det kan jeg bestemt også.... jeg vil ikke eje en hund jeg ikke kan styre.... det billede jeg så for mig, var bare lige, at hunden laver et udfald.... (kan min godt finde på- men ved det og har fat i den anden ende) manden går i panik og sparker hunden i hovedet så den bløder..... : 0S DEN ville sq ikke falde i god jord her,,,,, helt ok hvis min hund bider en anden.... så ville der være no hard feelings....

T

• #15   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Hvis der kommer en aggressiv hund hen, har man til hver en tid ret til at forsvare sig selv og sin hund, vil da ikke vælge at vente til den bider. Hun kan ski da bare kontrollere sin hund!

• #16   11. apr 2010 Mikala N
    Skulle min mand så risikere at blive bidt?

• #17   11. apr 2010 Gitta - det kan de ikke vide... men det var heller ikke det jeg mente.... jeg snakker om en hund med snor på....

og JO hvis der kom en hund løbende mod min når jeg havde den i snor... ja så ville jeg også forsøge at holde den væk..... men mest for dens egen skyld.....

T

• #18   11. apr 2010 det var da utroligt med de overfald her de sidste 2 dage... hmm er der noget i luften eller hva sker der...

håber det gik bedre mig dig og ejeren.. end i vores tilfælde

• #19   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob**
    nu må du altså styre dig, helt ærligt..

• #20   11. apr 2010 Mikala N - man reagere jo forskelligt. smiley
    Det er jo nemt at være bagklog nu, men når man stå i situationen er det jo ikke lige det første man tænker over, så skal hunden jo bare væk! smiley

• #21   11. apr 2010 Øhm, hunblev jo nødt til at slippe snoren, da hun ikke kunne holde den, så den var jo løs

• #22   11. apr 2010 Tina P
    håber i er ok

• #23   11. apr 2010 Henriette & Michelle J <-- Det var skam ikke ment i ond tone. Jeg siger bare at jeg synes at det er synd for jeres hund at den skal udsættes for sådanne episoder. Og hvis det var min hund ville jeg overveje alle muligheder der kunne løse problemet.

Men jeg skal da nok trække mig ud af dette indlæg hvis du/i føler jer stødt på den ene eller anden måde.

• #24   11. apr 2010 Charlotte - det var også sådan jeg tolkede den i første omgang, men ved ikke om jeg tager fejl :0S

T

• #25   11. apr 2010 Og du ville ikke prøve at beskytte din hund, Før den fik fat i den?

• #26   11. apr 2010 charlotte...

hva mener du med at shæferen bliver overfaldet...??

er det fordi kæresten forsvarer bella...

tror hun skriver overfald igen fordi igår var der 2 hunde der blev overfaldet

• #27   11. apr 2010 altså..... nu ved jeg at mange schæfere (og blandinger deraf) er meget verbale..... og hannerne har en tendens til at lave udfald hvis man ikke træner det grundigt..... dette kan blive misforstået som aggressivitet... men i langt de fleste tilfælde er det tomme trusler og de gør intet andet end at larme....

for mig lyder det som et udfald der er blevet misforstået noget så grusomt....

T

• #28   11. apr 2010 Er det for meget? Skulle han have prøvet at snakke den til rette? Selv ejeren syntes det var ok, da den var helt skør. Havde den bakket tilbage efter første spark, havde den heller ikke fået flere... Men må da håbe i aldrig kommer i samme situation... Hold op, jeg er helt rystet..

• #29   11. apr 2010 vi må bo et heldigt sted ,for vi oplever aldrig hundeoverfald her som der åbenbart er mange der gør andre steder,og syntes altid det er de sammen det går ud over.
    M

• #30   11. apr 2010 sikke en øv oplevelse...

Vi reagere alle sammen forskelligt når vi bliver chokeret/forskrækket... Det er så nemt at være bagklog og sige jeg ville bare have gjort sådan ogsådan

Jeg ville til hver en tid også beskytte min egen hund...

Men hvor er det dog synd for den hund som er blevet sparket... forstå mig ret det jo ik hundens skyld men ejerens skyld, at hun ik har styr på sin hund....

• #31   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Der tager du så fejl, som sagt ejeren var selv temmelig rystet

• #32   11. apr 2010 Vi bor så i Ishøj centrum, og her er rigtig mange der ikke har styr på deres hunde, skal lige siges

• #33   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;

Seriøst, syntes du er for blank..
    Ejeren var som sagt lettet over at ingen var kommet til skade. Så godt alle ikke deler dine mærkelige holdninger..

• #34   11. apr 2010 Det kan være svært at forklare hvorfor i skrift, men ofte kan en hundekyndig godt se med hvilke "bagtanker" den anden hund kommer brasende.

• #35   11. apr 2010 charlotte:
    men må jeg så spørge om du sys det er okai hvis hunden sidder i kødet på din egen hund og ikke slipper... vi blev overfaldet igår =0( kæresten slog hunden 1 gang i hovedet da den sad i forbenet på vores og gav ikke slip... den skal vel have at vide det er forkert at den sidder i kødet på en anden hund... den var heldigvis lille men hva havde vi gjort hvis det havde været en større hund??

var jo ikke der sååå hmm =0(...

• #36   11. apr 2010 Charlotte

Enig
    M

• #37   11. apr 2010 Det er jo kun fordi det blev afværdiget.. Og det er et overfald når man bliver nødt til at sparke til en hund for at få den væk

• #38   11. apr 2010 Britta - det ved jeg godt... men har tit oplevet at lige præcis schæferen bliver misforstået.... der er mange tomme trusler.... og kan da godt forstå at ejer selv blir overrasket, hvis det er første gang.....

men hun er da garanteret at hunden ikke lige foreløbigt får at normalt forhold til at møde andre hunde i snor.... måske aldrig......
    det er der da blevet sørget for nu...

T

• #39   11. apr 2010 Synes det er utroligt folk kan være så kloge.

Henriette & michelle skriver at hunden ville overfalde hendes, og så er den ikke længere, så må i da gå ud fra at det er det der er foregået ikke alt muligt andet.
    Jeg havde også sparket den hund!!!

Hvis der kommer en hund farende over til mig og min hund, og jeg ikke følte den var venlig, så havde jeg dølme også gjort mit for at få hunden væk!
    Og om det så var at sparke den i hovedet ... tja, så må folk jo få styr på deres hund, så andre kan gå i fred.

• #40   11. apr 2010 t & m... er glad for jeg ikke bor i en stor by som tråd starter.. men

jeg bor åbentbart i et område hvor folk er enten ligeglade eller bagkloge... oven vi lufter i er offentlig og hunde skal føres i snor... men dette er åbentbart kune en regl mig og kæresten overholder... hvilket gør mig ked

• #41   11. apr 2010 C K H .
    folk må vel gerne ytre deres meninger, det skal du da ikke blande dig i
    M

• #42   11. apr 2010 Det er jo helt utroligt.. Han forsvarer sin hund og ham selv, så er det ham der er forkert på den! Som sagt, må da håbe det ikke sker for jer..

• #43   11. apr 2010 M - Hvis folk gerne må ytre deres meninger, så må jeg også gerne blande mig, det er jo min mening. smiley

• #44   11. apr 2010 Tina P - det kan jeg godt forstå..... man kommer tit til at stå i en træls situation så.... smiley

T

• #45   11. apr 2010
    -T & M Hysted -
    Du lyder seriøst som om det er synd for Shæferen?? Det ville sgu da være mere synd for min mand eller hund, hvis de var blevet bidt! Selv ejeren var lettet og undskyldte.

• #47   11. apr 2010 okay, nu har jeg prøvet at der er kommet en løs hund (en kamp hund af en slags) løbende hen mod mig og min daværende 6 mrd gammel hund. Da jeg så den komme tog jeg balou helt ind til mig også stod vi bare helt stille. Den kom hen fik lov til og snuse også skete der ikke mere før ejeren var der. Og det kalder jeg ikke for et overfald.

• #48   11. apr 2010 Synes den er svær den her...
    Kan sagtens forstå at han vil beskytte sin hund, men måske er at sparke den lige hårdt nok.

Men på den anden side er det kun TS's man der ved hvor frembrusende og truende den anden hund var, så svært a sige synes jeg..

• #49   11. apr 2010 Charlotte - Man skal da ikke forvente at alle ved det!!!

Jeg nævner gerne igen, jeg havde også sparket!

• #50   11. apr 2010
    *DKK* Basset Hound !
    Det er en joke ikk??

• #51   11. apr 2010 Charlotte - det må du da gøre, siden det er MEGET forkert at Bella er blevet forsvaret.

• #52   11. apr 2010 Henriette - hmmmmmm..... tvivler på at din mand var blevet bidt... eller.... jo måske... hvis det var min hund og situationen var som jeg opfatter den.... så tror jeg der var to muligheder.... enten havde hunden trukket sig eller også havde den bidt..... hvis man sparker en hund, er det selvforskyldt at man bliver bidt...

jeg syns det er synd for den, hvis den er blevet misforstået ja.... det har du fuldstændig ret i.....

har gentagne gange været udsat for at folk tror at min hund er aggressiv bare ved synet af ham når han gør..... og det er han LANGTFRA.....

T

• #53   11. apr 2010 C K H - tror charlotte har indtrykket af at der måske ikke var noget at forsvare hende overfor....

T

• #54   11. apr 2010 T - det skriver trådstartet jo netop der var, og så må man gå ud fra det.
    Det hjælper jo ikke at danne sine egne meninger ud fra en situation man ikke selv har været i, så er man nød til at tage udgangspunkt i det der bliver fortalt.

Men uanset hvad så kommer der stadig en hund farende som ikke virker venlig ... så er det jo logisk at man vil forsvare sin hund, man venter jo ikke på at den rent faktisk har fat i hunden. :s

• #55   11. apr 2010 -T & M hysted, er helt enig, folk tror også tit at min hund er stor og farlig og kan også finde på at lave et udfald, ( har altid godt fat i ham). men han vil bare hen og hilse og lege det er det eneste han tænker på. Der er en hund den vil helt sikker lege med mig.

• #56   11. apr 2010 Altså hvis der kommer en arrig hund over og prøver at komme mellem mine ben, for at nå min hund, så forsvarer jeg mig selv og min hund til hver en tid. Sparkene afværgede Bella blev bidt, så er den ikke længere.. Hvis ejeren ikke er utilfreds, hvorfor er i så?

• #57   11. apr 2010 C K H .
    Det er jo altid nemmere at sidde hjemme i sofaerne, og fortælle hvad man skulle have gjort. Sikke noget fis

• #58   11. apr 2010 Ja, godt den fik et par på skrinet, ellers var Bella jo blevet bidt?

• #59   11. apr 2010 jeg tror den stakkels schæfer er blevet misforstået
    M

• #60   11. apr 2010 Det var et spark i maven, da det ikke hjalp fik den to spark i hovedet

• #61   11. apr 2010 C K H - TS skriver jo lige netop at Bella ikke blev rørt....?

T

• #62   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Og hvorfor tror du så det?

• #64   11. apr 2010 Det er jo kun fordi den blev sparket tre gange, den bakkede tilbage!

• #66   11. apr 2010 Rikke - jeg har skam stået i en sådan situation...... så kan godt udtale mig.... siger ikke at jeg ikke ville sparke i tilfælde af et overfald... men lyder ikke som tilfældet her...

T

• #67   11. apr 2010 Vi har prøvet det nogle gange før, flest gange med mindre hunde, som man kunne få væk med råb de fleste gange. En gang med en større hund, der kom løbende ud fra en garage. Den her gang har klart været den værste oplevelse

• #68   11. apr 2010 Skægt at læse havde det nu været omvendt og en bella havde løbet over til det andet pars hund på den måde som beskrevet var der ikke mange der syntes det havde været synd for Bella... nå det var et side spring.

Jeg HAR stået i samme situation et par gange, dog fik kun den ene en på skallen da den angreb mine hunde smiley resten har jeg kunnet råbe væk - jeg går ud fra at kan jeg ikke få en hund til at skride ved at råbe af den, så har den nok ikke venlige hensigter, så må den også tage med at få en på skrinet, jeg forventer ikke mine hunde kan med alle og skal de møde nogen skal det være under ordnede forhold og ikke bare en hund der springer gøende i hovedet på dem løs...

• #70   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Hvad er så et overfald for dig? Er det når hunden er blevet bidt? her står der en løs hund nærmest mellem hans ben og prøver at få fat i Bella? Og så er det ikke ok at sparke til den? Ejeren prøvede forgæves at få fat i dens halsbånd

• #71   11. apr 2010 den må da stadig have haft snor på,så hvorfor ikke trække hunden væk i den.
    M

• #72   11. apr 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**
    syntes nu det er et overfald, om man bliver bidt eller ej... Det er en hund som ejeren ikke har styr på der kommer over. Så irriterende at man bliver nødt til at stå og råbe og det der er værre, fordi folk ikke kan styre deres hunde.

• #73   11. apr 2010 Henriette - M mener at hunden er blevet misforstået, for hvis den VILLE have fat i din hund, havde det udartet sig anderledes end det gjorde...

T

• #75   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Kunne det tænkes det ikke var så nemt, mens det stod på. Men det var nu også sådan hun fik trukket den væk

• #76   11. apr 2010
    ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**
    Både ejeren og min mand, råbte helt vildt af den, men det hjalp ikke

• #77   11. apr 2010 utrolig historie.
    M

• #78   11. apr 2010 -T & M Hysted -
    Nu var du jo ikke i situationen... Kan ikke forstå i ser det som forkert, når ejeren syntes det var ok? Måske er det ikke første gang hun oplever det

• #80   11. apr 2010 mon ikke det var første gang, siden du skriver at hun var overrasket??

T

• #81   11. apr 2010 Hvorfor er det en utrolig historie? Disse ting sker jo hver dag rundt omkring, så det forstår jeg ikke du syntes?

• #82   11. apr 2010
    ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**
    Du skriver selv det ikke er en særlig stærk hund, hvorfor skulle den så ikke stoppe ved tre spark, når i mener man kan stoppe dem med råb?

• #83   11. apr 2010 Da jeg selv er i besiddelse af en hund, der er utryg ved andre hunde, vil jeg til hver en tid gøre, hvad der er mig muligt for at holde løse hunde væk fra hende...og det uanset om hunden er aggressiv eller bare vil hilse. Skulle det indebære, at jeg bliver nødt til at sparke ud efter hunden for at få den væk, så er det det jeg vil gøre. Ingen andre hundeejere har ret til at sende deres løse hunde i hovedet på min - heller ikke selv om det bare er for at hilse!!

En hund, der "bare vil hilse" , kan gøre stor skade på hunde, der i forvejen er utrygge....så for min hund vil sådan et hundemøde være lige så psykisk belastende som et reelt overfald, hvor hunden skades fysisk.

• #84   11. apr 2010 Vi har også en schæfer herude og den kommer for fuld knald, meget larmende og lyder i det hele taget som om den vil flænse alt og alle.

Har heldigvis kunne stille mig ind foran Fie og så ellers "råbe" schæferen tilbage, var den forsat, så havde jeg nok også gjort et eller andet....

Så vidt jeg ved , så har denne schæfer ikke gjort nogen noget, men kan sagtens forstå, hvis folk bliver pisse forskrækket og måske gør ting som ikke er videre gennemtænkt

• #85   11. apr 2010 Forstår ik hvorfor der altid går total Sherlock Holmes i den, når folk fortæller historier herinde smiley

• #86   11. apr 2010 laura
    ja det er altid godt med en god historie.Gggg
    M

• #87   11. apr 2010 Ja, det var rigtigt synd for Shæfer vovsen, sorry i er for meget. God søndag

• #88   11. apr 2010 T&M:

Ja, det kan jeg fornemme smiley

• #89   11. apr 2010 Lige måde
    M

• #91   11. apr 2010 Hold da op... Ved skisme ikke lige hvad jeg skal tænke her!!

Men:
    Mange hunde virker frembrusende når de løber til andre hunde. Der er ofte ikke mere i det end dét!!
    Det svarer lidt til at, at hvis ejeren havde gået over til dig, skabt sig verbalt.... og du så havde givet ejeren en knytnæve i hovedet - "bare for en sikkerheds skyld"!!

• #92   11. apr 2010 Lise ... jamen så venter vi alle sammen en anden gang på at det går galt, før vi gør noget. :o)

• #93   11. apr 2010 stig S
    Hej søde ven
    M

• #94   11. apr 2010 Stig S - tjah... det ved du som sådan ikke rigtigt noget om, eftersom vi kun har diskuteret med dig en gang.... har nogle holdninger og dem står vi ved hver især......
    bare fordi vi ikke er enige, betyder det ikke at din mening er mindre "nederen" end vores ;0)

T

• #95   11. apr 2010 stig S
    går det godt med din hvalp på 9 mdr,fik den en abort ??
    M

• #97   11. apr 2010 Krumme - tror hun slog tåen mod et bord *G*

T

• #98   11. apr 2010 C K H - læste du hvad lise skrev? det var faktisk stort set det samme som jeg prøver at formidle.....
    at hunden her er blevet sparket uden at der er sket noget..... at hunden måske er blevet misforstået.......

og så giver jeg for øvrigt krumme ret....... MEGET atypisk opførsel for en schæfer....

T

• #99   11. apr 2010 T & M: "How low can you go"

• #100   11. apr 2010 C K H:

Hvordan du reagerer kan jeg jo ikke bestemme ligesom jeg ikke kan bestemm hvordan trådstarter skal reagere en anden gang....
    Men jeg synes at folk reagerer for hurtigt og kraftigt og, desværre, nok også ofte uden grundlag.
    For mig signalerer det bare at folk ikke forstår sig på hunde, deres kropssprog og deres måde at agere på...

• #101   11. apr 2010 stig
    du er nu en sjov fætter.
    jeg er enige med RIGTIG mange,bare ikke med dig og bliver det ALDRIG.
    M

• #102   11. apr 2010 Stig S - hmmm... det var noget af en forhastet konklusion du der kom med.... kan skam godt li de famøse "whatever-hunde"..... har selv haft en.... og hvis det ikke var for det nært forestående forbud, fik vi en mere..... en af dem fra listen....... meeeeeen dog med tavle.......

T

• #103   11. apr 2010 stig S
    TAK søde ven
    M

• #104   11. apr 2010 Britta - hvad er det helt præcis du mener der er så lavt?

T

• #105   11. apr 2010 Stig S:

Det er jo så ikke rigtigt. Jeg kan da læse at han er enig med mig.... Så enig i noget er han jo...*S*

• #106   11. apr 2010 se jeg er enig med Charlotte
    M

• #107   11. apr 2010 og Lise
    M

• #108   11. apr 2010 og Krumme ;0)

(he he he)
    T

• #109   11. apr 2010 stig S
    lad nu være at blive personlig.
    M

• #110   11. apr 2010 T & M: det kan i ikke selv se?

• #111   11. apr 2010 Britta - ville jeg spørge så?
    i henhold til tråden, mener jeg ikke at min holdning er lav..... ser måske bare tingene i et andet perspektiv, ud fra min viden om schæferens kropssprog.... og verbale udtryk....

T

• #112   11. apr 2010 T er Tine
    M er Michael

• #113   11. apr 2010 T & M: det er nok også mere jeres irelevante kommentarer til personer i ikke sympatiserer med, jeg hentyder til... Har i en "sort bog"?

• #114   11. apr 2010 stig
    Måske det du misforstår
    M

• #115   11. apr 2010 Britta - hmmmm...... en sort bog ligefrem det tror jeg ikke du skal regne med..... men når vedkommende starter på en måde som der bliver gjort i denne tråd, må man vel også være klar til at få svar på tiltale?

T

• #116   11. apr 2010 stig S
    Jeg gider ikke bruge et minut mere på dig,og stop med at udhæng mig
    M

• #118   11. apr 2010 Stig - måske du bare skulle læse hvad der bliver skrevet i stedet for, at føle dig trådt over tæerne...... med det samme..... har ikke en holdning til noget, for at træde nogen over tæerne, men står ved hvad jeg mener..... uanset hvad folk tænker om mig og min person (og det samme gælder michael)

T

• #119   11. apr 2010 T&M: ok det virker bare sådan, når i pludselig hiver noget frem som ligger engang i fremtiden?
    Pyt gider ikke det her OT, det er bare fnidder smiley

• #120   11. apr 2010 Krumme - ja ja bliver da ikke tøsefornærmet ;o) det er helt okay at du ikke kan lide min hund smiley

T

• #121   11. apr 2010 Stis - lige en sidste ting..... det var da meget naivt at tro at der ikke ville blive kommenteret på at du kommer ind i en tråd og kalder "os" nederen (dermen ment at den må være henvendt til michael da jeg aldrig har skrevet med dig, men det var mine indlæg du kommenterede på)

TINE

• #123   11. apr 2010 Krumme - man ved aldrig..... måske han overrasker os og ryger på dig i samme sekund du træder ind på matriklen smiley

Charlotte - det kan man vist roligt sige.... ud fra krummes beskrivelse blev jeg da helt nervøs ved at omgås min egen hund *GG*

T

• #125   11. apr 2010 Charlotte - yeps smiley og de larmer ca lige meget de to racer.... de laver stort set ikke andet end at gø smiley

• #126   11. apr 2010 Charlotte - fjumset??? LOL! den var ny smiley

T

• #128   11. apr 2010 Nu er der jo ingen som har set hvad der er foregået..?

Hvis sådan en hund ikke fiser af via mit vrede kropssprog eller stemme, og evt. løber rundt om mig for, at kunne komme til mine hunde -ville jeg med sikkerhed også losse den af al kraft!
    Uanset om den havde nået mine hunde, eller ej!

Og så må jeg sige, jeg finder det ualmindeligt forkasteligt -at man går med en hund man end ikke har fysik til, at holde!
    Dette uagtet race -et snorepåbud er jo så fuldstændig omsonst!

Iøvrigt, om jeg havde en kamphunderace -og der løb en anden hund op i hovedet på den -ville jeg nok være endnu mere obs. på hvad et evt. slagsmål kunne tænde i min hund -på sigt!
    Så meget desto større grund til, at holde en anden hund på afstand!
    Og så meget desto større grund til, at manifestere "mor/far ordner paragrafferne"!

Jeg tror ikke på Schæferen har været venligsindet -hvis de er de pivskide, der bliver givet udtryk for -så var Schæferen vel forduftet efter første los?!

• #129   11. apr 2010 Moster Gerda.... det er også det der blir givet udtryk for.... at det lyder MEGET atypisk hvis det er foregået sådan........ fordi en schæfer netop ville bakke af før... eller slet ikke bakke af...

T

• #131   11. apr 2010 Charlotte - DET vil jeg så give dig ret i !
    men nej de er ikke uintelligente.... langtfra... men Athos fx er noget klodset til tider og lalleglad... men når det så gælder træning er det en hel anden snak.... der er ikke plads til fejl og koncentrationen er 100% på den forestående opgave....
    men i hverdagen er det ikke en sjældenhed at han skvatter eller banker sit hoved ind i et eller andet fordi han er ivrig smiley (det har også sin charme)

T

• #133   11. apr 2010 Krumme, man kunne jo have ramt noget på det 3 spark, som gjorde rigtig avs og fik den til at bakke ?

• #135   11. apr 2010 så er jeg lige hurtigt tilbage. I har meget fagligt konkluderet et det ikke er sket sådan og min mand nærmest er fuld af løgn. Syntes faktisk i skulle skamme jer. Selv er jeg bare glad for at de begge er ok.Bella har et dårligt bagben, så det kunne være gået helt galt. Så ja, de tre spark var nødvendige

• #136   11. apr 2010 Den kan jo være blandet med noget, eller helt oppe og køre i stress, og der er det jo ikke altid man mærker smerterne som det første.

Fordi 99% af dem trækker sig ved smerte øjeblikligt er det jo ikke sikkert den sidste 1 procent gør det

• #137   11. apr 2010 Hvad sagde dame til hendes hund bliv sparke den to gange i hovedet???

• #138   11. apr 2010 Hun syntes det var helt ok. Hun kunne ikke selv få den væk- Min mand fik på et tidspunkt fat i dens halsbånd, og rev sin finger i et eller andet. Efter det tredje spark gik den tilbage, og damen fik fat i snoren, som den stadigvæk havde på

• #139   11. apr 2010 Hun sgade faktisk at det var godt han havde fået den væk, og kalde sin hund en "skør køter"

• #140   11. apr 2010 Umiddelbart synes jeg også det lyder som en voldsom overreaktion. Når jeg så senere læser at trådstarters hund ofte bliver overfaldet, men at dette var det værste tilfælde, så må jeg indrømme, at jeg begynder at spekulere på hvordan trådstarter definerer et overfald?

For mig er et overfald når en hund angriber en anden hund hvor det ikke blot er en markering og hvor den angribende hund ikke stopper når den får besked på det eller når den anden hund giver dæmpede signaler.

MEN på den anden side, så har jeg ikke set situationen med mine egne øjne og har dermed ingen forudsætning for at sige "sådan var det " eller "sådan var det ikke". Jeg går selv mellem min hund og løse hunde og har enkelte gange mødt nogle, der bestemt ikke var venlige, men situationen er dog heldigvis aldrig eskaleret til et punkt hvor jeg følte mig nødsaget til at sparke den anden hund. Håber 7-9-13 aldrig at det bliver værre end det, men skulle det ske, så ville jeg naturligvis også gøre hvad der end må være nødvendig for at beskytte min hund.

• #141   11. apr 2010
    anton den dejligste chihauhua :
    Knytnæve måske, men så må folk jo have styr på deres hunde.

• #142   11. apr 2010 Min mand syntes da heller ikke det var sjovt at skulle sparke den. Men det var enten det, eller Bella blev bidt, så sådan var det. Og ja, ejeren skulle slet ikke gå med den.

• #143   11. apr 2010 Kommer der en stor hund løbende mod os, så vil vi da også prøve, at skræmme den væk, bliver hunden ved, er jeg da heller ikke bleg for en str. 38 i "femøren", skal jeg vente og se om hunden bider først?

• #144   11. apr 2010 Har selv engang givet en Fransk Bulldog en på hovedet. vi kom ud fra dyrlægen, og nabo husets hund kommer springende på Bella. Lige ud foran Køge bugt vejen. Jeg havde en pose kattemad, jeg havde købt i en bære pose, den brugte jeg til at vifte den væk med, indtil ejeren kom og tog den op. Folk er så uansvarlige nogen gange

• #145   11. apr 2010
    Nu med klasse 2 hund.. smiley
    Åbenbart skal man vente indtil ens egen hund bliver bidt.. Min man d sparker sgu da ikke, hvis det ikke er nødvendigt.. fatter ikke folks holdning..

• #146   11. apr 2010 T & M, du skriver:

"Moster Gerda.... det er også det der blir givet udtryk for.... at det lyder MEGET atypisk hvis det er foregået sådan........ fordi en schæfer netop ville bakke af før... eller slet ikke bakke af..."

Nu er der jo ingen racer, hvor samtlige individer er sterotype i deres racetypiske adfærd.
    Jeg har oplevet Schæfere der er "pisviskere" og Schæfere, hvor det krævede "noget" mere overtalelse -aldrig én, der slet ikke ville "bakke af".

Så den der "enten eller" teori -er lige så plausibel som en helt tredie mulighed? *s*

Hvis det er en ældre dame, der har gabt over for meget -kan jeg da udemærket forestille mig, at Schæferen har "lært", at den skal være "på forkant med situationen", ved i vores øjne, at have en agressiv adfærd?!.

• #147   11. apr 2010 Jeg ved 100 % hvordan vi ville reagere... Da vi ofte møder uansvarlige hjernedøde idioter med deres løse hunde.. Hunden kan få et los hvis den bliver ved og ejeren kan få en giga skideballe og få, af vide hvor uansvarlig og tomhjernet de nu engang er!

• #148   11. apr 2010
    Skideballe fik hun ikke engang.. Havde jeg været med, så havde hun fået en. Man bliver sgu så forskrækket når det sker

• #149   11. apr 2010 Det er heller ikke mig der giver skideballen (jooo.. Et par småbemærkninger, he he), men min mand han står for det!!

• #150   11. apr 2010 ved godt at en schæfer er en pivskid,, men hvis den bakker væk bare af at råbe hvordan kan det så være så fantasisk en politihund?!

• #151   11. apr 2010 Tror min mand var temmelig chokeret, han havde også revet sin hånd.. Men jeg reagerer også ved at blive tosset.

• #152   11. apr 2010 pisse irretende har lige siddet og skrevet et kæmpe langt indlæg, og sys selv det var rigtig godt og så logger den af og så er det jeg har skrevet bare væk!!!

• #153   11. apr 2010 men for mig ser det ud som om din mand har handlet efter behov da ejeren af den anden hund også har ment det var det der sku til så er den nok ikke blevet misforstået.

og det er altså andre hunde der kan se sort, end bare kamphunde og molosser.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #154   11. apr 2010 Efter al den problematik med løse kamphunde og sønderrevne hunde, katte, kaniner, så er folk altså blevet hurtigere på aftrækkeren til at forsvare deres egen hund, hvilket er forståeligt nok *S*

"Overfald igen" - nææ en hund løber over og gør, intet bid eller noget. "Jammen han afværgede jo at vores hund blev bidt"..... Det ved ingen, altså om hunden virkelig VILLE bide... Så vi kropspositur, ører, mund, hale?
    Tomme tønder buldrer mest.......
    Jeg er mest nervøs for dem der intet gør (gør - tøhø)....

Kender i den om Regnar Lodbrog? "Grynte ville grisene, hvis de kendte galtens død"
    Regnar blev fanget og døde i ormegården. Bud blev sendt til de 3 sønner, med påbud om at lægge mærke til alle 3`s reaktion. De 2 sønner blev rasende som en i pokker......den 3. var helt stille. Da budet kom hjem med den beskrivelse, der resonerede man, at ham der var helt stille, ham skulle man passe på, de 2 andre var ligegyldige.....

Go søndag *S*

• #155   11. apr 2010 hun er 14mdr. Ved ikke om hun sender forkerte signaler? Hun bliver bange når de kommer løbende. Tror det er sket 5 gange at der er kommet agressive hunde over til hende. De fleste gange har det været mindre hunde. Bella kan enes med alle, men bliver som sagt bange hvis de er agressive. Forkerte signaler eller ej, så skal folk bare have styr på deres hunde..

• #156   11. apr 2010
    Anne R
    Når den blotter tænder og angriber to gange, så er det nok ikke fordi den vil lege!

• #157   11. apr 2010 "Den stakkels Schæfer der blev sparket på det groveste, ville vel bare hilse på Bella !!!!"

Hvor i alverden ved du det fra??

Jeg synes helt klart det bedre at sparke en gang for meget end en gang for lidt!! Folk kan sgu bare få snor på deres hunde!! De er selv ude om det!!

• #158   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Jeg reagerer nu kun over for de agressive..Bella er vant til at løbe fri og lege med masser af fremmede hunde. PT er der så sat en stopper for det, da hun har fået Patella.

• #159   11. apr 2010 Anne R - det var faktisk godt sagt smiley

T

• #160   11. apr 2010 jeg ligger meget mærke til andre hundes signaler, også i og med at min egen har en i manges øjne en underlig måde at reagere på når hun ser en anden hund, men nu er jeg lige godt 7 måneder henne og jeg vil da have svært ved at skulle vente med at se om den virkelig var agressiv eller om den bare spiller op, og ja hvis ikke den forsvinder når man ber den om det hvad skal man så??

• #161   11. apr 2010 Nåhrr ja, sorry. . . men hun er stadig selv ude om det, så må hun jo bruge grime, hvis hun ikke kan holde kræet smiley kan selvfølgelig være det var første gang den slap fra hende smiley

• #162   11. apr 2010 Jeg er bedøvende ligeglad med kropsholdning, signaler m.m.. Der er INGEN hunde der skal løbe løse over til mine.. Basta!

• #163   11. apr 2010
    Det er så også min politik.. Ville blive sur på mig selv, hvis jeg havde en agressiv hund som overfaldt en anden.. Og ved i hvad? Så måtte ejeren af den hund også godt losse min..

• #164   11. apr 2010 "Jeg er bedøvende ligeglad med kropsholdning, signaler m.m.. Der er INGEN hunde der skal løbe løse over til mine.. Basta!"

Nemlig!!! min søster var engang meget forarget fordi en mand havde sparket hendes nuttede lille hundebasse MEN Det var hende, der havde hendes hund løs, og det var hendes hund, der rendte hen til hans hund der var i snor. . . SÅ at hende hund blev sparket var hendes egen skyld!

• #165   11. apr 2010 Godt at høre de fleste er på vores side. Har lige vist min mand tråden, han er dybt chokeret over folks ignorrance.. Man kan ikke generalisere og udtale sig før man selv står i situationen..

• #166   11. apr 2010 nu med klasse 2 hund-
    jeg sys også det er møg irritende at folk ikke sørger for at deres hunde ikke kommer over til min når vi går tur,, min vil rigtig gerne hilse men prøver at vende hende af med at hun skal hilse hver gang da hun stopper op og gerne ligger sig ned,og så kommer jeg bare ikke vidre. men det hjælper jo ikke jeg prøver at hiver hende med mig hvis det resultere i at deres bare kommer luntene alligevel!

• #167   11. apr 2010 Nej, det er ikke normalt, men måske det er normen nogle steder i DK? Så ville jeg nok personligt vælge at flytte et andet sted hen.

• #168   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Nu bor vi altså i en by (Ishøj) med masser af hunde.Og regulære overfald er altid blevet afværget. Hvad du syntes er normalt, er jeg faktisk ligeglad med...

• #169   11. apr 2010 Vi har en mand her ude hvor vi bor, der oplevede hele den ene side på hans hund blev flået op af en eller anden sindsyg møgkøter. Siden da har han altid haft en lille spray-deo med i lommen (peberspray er jo ulovligt) så han kan forsvare sin hund hvis der sker noget lignende igen.

og ja, det er da muligt, at det er synd for den hund, der måske engang får deo i øjnene, men så kunne ejeren have holdt den væk fra hans hund.

• #170   11. apr 2010 janni M
    Nu er det ikke så nemt, bare lige at flytte... Men ville dog hellere bo lidt længere ude på landet :O) Her er mange skæve eksistenser, og de har hunde rigtig mange af dem...

• #171   11. apr 2010 Charlotte du skriver:

"Ja ja, men hunden er blevet overfaldet 5 gange på 1 år, det er sku da ikke normalt !"

Der kommer da virkelig an på, hvor mange hunde der bor i området?
    Og iøvrigt, ejerenes kultur!

• #172   11. apr 2010 Langt hen ad vejen er jeg enig med jer andre... hvis der kommer en løs hund hen, blir jeg også negativ.... men her er det jo en anden situation hvor hunden slipper fra damen.... som en skriver, kan det jo være første gang det er sket....

T

• #173   11. apr 2010 "janni M
    Nu er det ikke så nemt, bare lige at flytte... Men ville dog hellere bo lidt længere ude på landet :O) Her er mange skæve eksistenser, og de har hunde rigtig mange af dem..."

Nej, ved godt det ikke er nemt lige at hive teltpælene op smiley Håber i en dag får mulighed for at komme på landet til lidt fred og ro smiley

• #174   11. apr 2010
    *Maria- hende med jagthundenenene* .
    Bella kan med alle hunde. nu er hun jo heldigvis aldrig blevet bidt. Men der er en hund der har ligget oppe på ryggen af hende. Men hun er ok.

• #175   11. apr 2010 "Langt hen ad vejen er jeg enig med jer andre... hvis der kommer en løs hund hen, blir jeg også negativ.... men her er det jo en anden situation hvor hunden slipper fra damen.... som en skriver, kan det jo være første gang det er sket...."

Det er rigtigt, men selv om det er sådan det er sket, mener jeg stadig det er bedre at sparke en gang for meget end en gang for lidt

• #176   11. apr 2010
    -T & M Hysted -
    Og hvis det er første gang, hvad så?

• #177   11. apr 2010 "Ishøj er vel ikke så meget værre end andre byer ved vestegnen , min ene hund er 5 år, og har boet de fleste år i Ballerup, og hun har aldrig oplevet et overfald , jeg har aldrig set et overfald heller"

Grantoften, er vel det eneste sted hvor man i Ballerup, kan sammenligne den getto bebyggelse der er i Ishøj -så jeg mener ikke alle Vestegns provinser kan skæres under én kam!

Og bevares, der er da også Bispevangen, Kornvænget og Lundegården -men der er stadig mere fredeligt end i Ishøj!

Jeg kan ved den søde grød ikke fatte, at folk flipper sådan ud over at man forsvarer sin hund!
    Jeg ville gøre nøjagtig det samme -og har iøvrigt gjort det!

• #178   11. apr 2010 Janni M - hmmm.... den er værre, for jeg syns der er smadder synd for hunden hvis den er blevet misforstået....
    HVIS fx min hund lavede et udfald og snoren knækkede..... så ville min hund være ødelagt for altid efter sådan en behandling smiley (og jeg ved at han ikke ville have bidt, men bare spillet bred)

T

• #179   11. apr 2010 Herude om aftenen, har vi nogle steder hvor vi absolut ikke går... Der står unge mennesker med deres Amstaff's. Man kan også være uheldig at rende ind i alko Ole med deres løse hunde, så det er ikke så let at undgå disse konfrontationer. Der kommer også tit hunde springende inde fra garager på villaveje.

• #180   11. apr 2010 der er måske en god grund til at hunden er i snor og så er det da slet ikke rart nå den lige pludselig er løs..
    jeg er af den opfattelse at det er for latterligt hvis ikke man kan holde sin hund, den er dit ansvar og der kan ske så meget hvis man kommer ''til at tabe snoren''

• #181   11. apr 2010
    -T & M Hysted -
    du har jo ikke set hvordan den var, hvorfor er du så sikker på den er blevet misforstået??

• #182   11. apr 2010 En hund som skal have 3 los for, at komme uden for rækkevidde -er i mine termer ikke venlig sindet!

Jeg synes lidt i får det til, at lyde som hunden var fastholdt så den ikke kunne undgå sparkene..?!

• #183   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Fordi du ikke har oplevet det?? Hvor mange hunde overfald sker der hvert år i DK?? Fordi du ikke ser det, så sker det ikke?

• #184   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Fordi du ikke har oplevet det?? Hvor mange hunde overfald sker der hvert år i DK?? Fordi du ikke ser det, så sker det ikke?

• #185   11. apr 2010 Og det er kun dem der bliver meldt, der bliver registreret, tænk på alle dem der ikke bliver meldt?

• #186   11. apr 2010 Moster Greda, alt i Ishøj er vel ikke Ghettoér ?? Og ja vi boede meget tæt på Grantoften, og alligevel har jeg aldrig oplevet eller set en hund blive overfaldet .

Nå men dén kan jeg så mane en pæl igennem!
    Jeg har kendskab til flere episoder!
    Ikke kun i Grantofte området -men også nordover ved plantagerne ud for Lundegården.
    For slet ikke at tale om hundeskoven, lige før savværket! :-S

• #187   11. apr 2010 Det er ikke flere end så mange andre herude... Og mindre overfald fra små hunde tager man jo ikke så højtidigt...

Moster Greda, alt i Ishøj er vel ikke Ghettoér ?? Og ja vi boede meget tæt på Grantoften, og alligevel har jeg aldrig oplevet eller set en hund blive overfaldet .
    Så er det jo ikke kun os du undrer dig over?

• #188   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Jamen godt for dig, så har du indtilvidere været heldig.

• #189   11. apr 2010 Nej, men jeg kan mane en pæl i jorden over, at der ikke forekommer overfald i Ballerup -og at Vestegns kommunerne fuldstændig kan sidestilles!

Det kan så undre mig, at du aldrig har oplevet noget -nu du skriver, du har boet tæt på Grantoften (Baltorpvej) ?

• #190   11. apr 2010 Når jeg bliver konfronteret med en agressiv hund der står over for os, og vi bliver nødt til at sparke den væk for ikke at blive bidt, så er det også et overfald på os, sådan ser jeg det.

• #191   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Jamen, hvad skal der konkluderes ud fra det?

• #192   11. apr 2010 Min gravhund før Bella, var en lille sur mand, han blev aldrig overfaldet.. Bella er god som dagen er lang, hun har været uheldig.. Hvad skal jeg bruge det til?

• #193   11. apr 2010 Moster Greda, alt i Ishøj er vel ikke Ghettoér ?? Og ja vi boede meget tæt på Grantoften, og alligevel har jeg aldrig oplevet eller set en hund blive overfaldet .
    Så er det jo ikke kun os du undrer dig over?

Jeg undre mig da ikke over dig??

Jeg har selv haft familie i Ishøj -i noget paracelhus kvarter.

Det er bare sådan med Vestegns kommunerne, at mange er belastet af Getto bebyggelser -hvor folks kultur ud i hunde, ligger langt fra alm. respektfuld adfærd!

Det er bare noget andet på landet! *s*
    En helt anden respekt, end den man oplever i, ja -vestegnskommunerne.
    Uden alle nødvendigvis skæres over én kam! *s*

• #194   11. apr 2010 Nå, skal lave mad. Gider ikke pløje rundt i det mere.. Glad for at der ikke skete noget med hverken min mand eller Bella. Den anden hund fik hovedpine, det får den næste der kommer også..

• #195   11. apr 2010 *Maria- hende med jagthundenenene* .
    Bare løb hen??? Damen røg næsten på røven og kunne ikke få den væk..Min man fik en mindre flænge i hånden, da han prøvede at hive den væk i halsbåndet!! Så hvad snakker du om?

• #196   11. apr 2010 Nå da..
    Boede selv i en meget kort periode i gård 2 -har en veninde som lige er flyttet ind i en af gårdene -hun har allerede oplevet 1 slagsmål!

Gider ikke remse alle de steder op jeg har boet i Bal. Men har delvist boet der, og delvist haft min daglige gang der i 25 år!

• #197   11. apr 2010 T: Hvis din snor knækkede ville jeg stadig kalde dig en uansvarlig hundefører..! Og ville gøre akkurat det samme som hvis hunden var løs.

• #198   11. apr 2010 *Maria- hende med jagthundenenene* .
    Han rev sig på halsbåndet..

• #199   11. apr 2010 Anne P..

Jeg bor langt ude, i en lille landsby *s*

• #200   11. apr 2010 jeg kan sige det meget kort...
    er der en der sparker min hund 3 gange så den bløder ud af munden,kommer vedkommende selv til at bløde ret kraftigt
    M

• #201   11. apr 2010 Vi bor også langt ude på landet.. Jeg ville simpethen blive sindsyg af, at bo i byen..

Men her er dog stadig tumper der ikke kender love og regler vedr. hunde og snoren

• #202   11. apr 2010 Charlotte smiley *s*

• #203   11. apr 2010
    -T & M Hysted -
    Så kan vedkommende bare kontrollere kræet. Ellers er man i sin fulde ret kan jeg orientere dig om

• #204   11. apr 2010 Henriette & Michelle J
    det er da også fint
    M

• #205   11. apr 2010
    Den stod nærmest mellem hans ben, og prøvede at nå Bella. Kun pga sparkene fik han den væk, så du behøver ikke at forvirre dit lille hovede..

• #206   11. apr 2010 Den havde det nu fint nok. Damen blev selv edder tosset på den bagefter

• #207   11. apr 2010 Klasse 2 - hvordan kan jeg være en uansvarlig hundeejer fordi min snor knækker??? ku også være halsbåndet, men valgte snor, da Athos rent faktisk har rykket to snore over.....

T

• #208   11. apr 2010 Den blødte lidt ja, men den overlever

• #209   11. apr 2010 det er da uansvarligt. hvad snor bruger du lige!

• #210   11. apr 2010
    Hej hej da

• #211   11. apr 2010 Nej heldigvis da, men hvordan havde det set ud, hvis Henriette`s kæreste gik og var lige så "lyserøde" som jer..??

Desuden nu når vi er igang... smiley så er jeg satme så træt af den glose: Den gør ikke noget, når den kommer blæsende ned af vejen mod en...

Jeg er fløjtende ligeglad med den ikke gør noget.. Hvad nu hvis min hund på 77 kg gjorde noget???????
    Så kunne det fileme være piben fik en anden lyd..

• #212   11. apr 2010 T & M: Så havde jeg nok valgt, at købe en anden slags snor eller træne med min hund så den ikke trak snoren midt over..
    Og ja, det er da uansvarligt du ikke tjekker dine liner/halsbånd m.m.. Skulle man som hesteejer også sige man var ansvarlig, hvis man gik med møre grimer og tove ude på vejen med en krikke på 700 kg..

Her bliver snore ofte skiftet ud, da der altid skal være en sikkerhed for, at snore/halsbånd ikke knækker eller andet når vi går ud blandt trafik og mennesker..

• #213   11. apr 2010
    Jamen det er da utroligt.. Sgu synd for den hund der angreb... For er vi nu sikre på den angreb? Nej, min mand går da rundt og sparker til folks hunde selvom det ikke er nødvendigt..selv ejeren syntes det var ok! Hvorfor f..... har i så ondt i r.... over det? Den er jo ikke død?

• #214   11. apr 2010 Rikke- hvis det er mig du skriver til så satser jeg på det var ironisk eftersom at jeg overhovedet ikke er fan af schæfere da jeg tit ser dem agressive.!?

• #215   11. apr 2010 hmm, hvad så med den hund der fik halsen skåret over, kan godt være det bare er mig men jeg har ikke kunne finde ud af hvad der egentligt skete med den anden hund men hvis den er i live var det nok ikke så nødvendigt at skamfere og halshugge den hund der gik til angreb.

• #216   11. apr 2010 Jeanette B - den overlevede vist netop fordi de greb ind. smiley
    Men mon ikke der har været noget personligt i også, nøjagtig som de kører personlige hetz mod hinanden efter også.

• #217   11. apr 2010 rikke s-
    sjovt mine forældre havde også schæfer da jeg blev født der også var helt vild gode mod min søster og jeg.
    men ved ikke hvorfor er bare ikke super fan af dem må jeg sige, har en her på vejen som er agressiv, men den har fået en chance og den kan godt men min Ginga men hun er også neu, og tæve, men andre hanhunde og mennesker for den sagsskyld der kommer for tæt på. jahhh godt jeg ikke er dem.
    og der er også en hvid og den kan bestemt ikke lide andre hunde og det fatter ejeren bare ikke..

men ja har også kendt gode schæfere men ligesom nogle ikke kan lige amerikanske bulldogs så kan jeg altså bare ikke lide schæfere.

• #218   11. apr 2010 altså var det min hund i gabet på en anden vil jeg også gøre det nødvendige, og kan nu heller ikke lide ejerens måde at være på. men sys nu også det var vildt. men det var slet ikke det denne tråd handler om:) undskyld sidespringet

• #219   11. apr 2010 Jeanette og Klasse 2- den ene var en tyk rund læderline der sprang ved en af samlingerne (syning OG nitte) den viste ingen tegn på svaghed nogen steder... (holder skam øje med mine liner...!
    og den anden var en af samme type bare i øhm.... nylon må det være.... en rund sejlivet fætter ihvertfald (skulle det være.....??) den viste heller ikke tegn på noget og sprang OGSÅ i en samling....
    jeg er ikke uansvarlig... tjekker mine liner og halsbånd! at der er en fabrikationsfejl man ikke kan se, kan da for pokker ikke være min skyld....???

desuden træner jeg skam med min hund... men begge gange er det sket ved et "pludseligt" ryk i linen..... og han var skam ikke engang fuldvoksen dengang.... DET er ikke min fejl!

• #220   11. apr 2010 ja den læste jeg godt da det stod på, men sys bare det var underligt vi ikke fik vidre information om den hund der blev angrebet. for det sys jeg virker underligt hvis det har været så slemt at den angribende hund måtte dø, så må den anden da være meget slemt tilredt og det har man såvidt jeg ved ikke hørt noget om.

• #221   11. apr 2010 det jeg lade vægt på er også de tåber der ''taber snoren''.. for nej hvis du havde tjekket dem kan du ikke gøre så meget ved det men det vil også være brand ærgeligt hvis din hund løb ud foran en bil..

jeg vil være helt ødelagt hvis det var min hund.
    men det vil da værre mega farligt hvis ikke jeg kunne holde min hund når jeg går på vejen med hende.

• #222   11. apr 2010 nej er også enig i at hensigten var der ingen tvivl om.

• #223   11. apr 2010 Jeanette - nu skete det på et grønt areal.... heldigvis.... men blev da en smule arrig alligevel... en møg dyr snor der skulle forestille at kunne holde til noget... den BURDE bare ikke sprænge :-S

så i teorien kunne han have været midt i et udfald.... og få en str 44 i fjæset..... :-S og så ville min brugshund være ødelagt....

• #224   11. apr 2010 nej men tror bare at det alligevel var anderledes end det som du beskriver at den kunne være blevet misforstået for hvis den bare vil snakke og manden han først stod og råbte så var den nok blevet ''bange'' og ikke været helt så frembrusende, og damen havde selv ment at han gjorde det rigtige så tror altså ikke rigtigt der er nogen tvivl om hvorvidt den bare ville hilse eller om den prøvede at angribe.

• #225   11. apr 2010 har selv stået i en lign, situation, dog uden at sparke den anden hund. men jeg prøvede at holde Ginga til mig og den hvide schæfer snappede ud efter hende hver gang den kom tæt på og manden famlede rundt efter halsbåndet der var ikke så meget fart på men er ikke et sekund i tvivl om hvad dens hensigt var og det var kun fordi hunden også prøvede at undvige dens ejer at den ikke fik fat og fordi Ginga selv prøvede at trække sig væk fra den.

• #226   11. apr 2010 men som sagt sys det er lidt noget andet hvis det er snoren den er galt med en de tåber der lige pludselig ikke kunne holde hunde!

• #227   11. apr 2010 "og få en str 44 i fjæset..... :-S og så ville min brugshund være ødelagt...."

jeg tvivler. . . ved godt du kender din hund bedre end mig smiley MEN en voksen hund, der har en ok psyke, og er blevet præget ordentligt fra hvalp, bliver ikke ødelagt af at blive sparket i hovedet en enkelt gang (eller 3). Så er den ihvertfald ualmindeligt "blød".

Og selv om den gjorde, så er det din egen skyld, hvis din hund render hen til en anden hund i snor, og den ejer føler sig utryg. (hypotetisk)

• #228   11. apr 2010 har heller oplevet det før....

jeanette- jeg siger heller ikke at den bare ville hilse.. men som jeg skrev længere oppe, har de en tendens til at være meget verbale og komme med en masse tomme trusler..... det er sjældent at de rent faktisk bider (ja ja har hørt alle skræmmehistorierne)
    syns bare det lyder som en overreaktion... og den holder jeg ved ;0)

T

• #229   11. apr 2010 Hvorfor gå med en hund man ikke kan styre... Jeg mener ikke det er chæfrens skyld forstå mig ret i at hun ikke kan styre den og så går man jo ikke med den... Det her kunne måske havde været undgået havde det nu været en der kom gående med den så kunne styre den... Jeg sys godt nok det er lidt voldsomt at sparke den så mange gange i hovedet... Men det er jo bare min mening og det er ikke for at støde nogen eller noget, men at sparke en hund i hovedet er nok ikke det klogeste at gøre... Jeg har set hvordan hunde kan blive af at blive sparket i hovedet...

• #230   11. apr 2010 jeg satser stærkt på at min hund ikke kommer til at opleve et overfald, jeg vil blive helt ødelagt hvis min skat kom tilskade. og vil også være rigtig bange for hvad det vil gøre ved hende.

• #231   11. apr 2010 Ja, jeg ville nu personligt også hellere forsvare min hund, end at stå bagefter med en hund som er flået i stykker, med psykiske ar for livet - og tænke ØV hvis bare jeg havde....

• #232   11. apr 2010 lige præcis anne ham her med den hvide schæfer har den altid løs og den lystre også medmindre den er meget tæt på, og han ved den snapper efter min og desværre så kommer han altid tæt nok på til at den kan få fat. men nu vender jeg simpelthen om hvis jeg ser dem. det er bare lige som om at han glemme de har hilst og altså ikke kan sammen.

• #233   11. apr 2010 T
    ja du kender også lidt mere til dem end jeg, men tænker bare at ejeren nok selv ved om hendes hund egentlig er venlig eller hvad og hvis hun sys det var okay så har det nok været nødvendigt,,

men det er jo svært at vudere fra den anden side at skærmen;0)

• #234   11. apr 2010 nej det er møg irriterende har dog ikke set dem længe men ved jeg ikke er den eneste der ikke er glad for den hund, jeg troede kun det var tæver den ikke kunne lide men den har og snappet efter min nabos hund som er en han og der er andre der klager når man lige står og snakker med de forskellige.

• #235   11. apr 2010 Jeg havde ikke ventet på,at den nåede mine hunde.. Kunne kræet ikke forstå,min holdning og mit brøl,ville den få en sko og det ville den få til den trak sig..

Jeg har selv haft schæfer og trænet med mine rotter i schæferregi..

Bakker hunden ikke ved første los,så er den sgutte venlig og bare vil hilse.. Så har den helt sikkert en anden hensigt.

ikke alle schæfere er nogen bløde hunde,jo de fleste er førerbløde,men omkring andre hunde,er de lige så bims,som så mange andre og de er bestemt ikke alle venlige og tøver i deres mål..

Jo schæfer larmer og skaber sig,men kender man racen ved man osse,hvornår den skal ha losset og hvornår den bare "skaber" sig,som schæfere gør bedst..

Men alm mennesker kan ikke se den forskel og hvem dælen,vil ikke forsvare sin egen hund,når en sådan kommer fuld rulle med blottet gebis..

Jeg ville til hver en tid,hvis jeg var i tvivl om hensigten..

• #236   11. apr 2010 Generelt,er jeg ikke flink,når folk ikke har styr på deres kræ.. Om det er lille fido fra hjørnet eller store bjørn,fra naboen.. Jeg går ikke tur for at blive passet op,af løse hunde eller for at skulle ta stilling til om jeg skal forsvare mine hunde..

Jeg kunne osse bare vælge at slippe,hele min flok..

Jo jo vi ses, på forsiden af ekstra bladet !

Kan man ikke gå tur med sin hund,uden at være til gene for andre,burde man slet ikke ha kræet.. Ansvar og hensyn,tak !

• #237   11. apr 2010
    Umuli A Hvordan kan du udtale dig om det?
    Det eneste urimelige var at hunden angreb. Du var jo ikke selv i situationen vel? min mand beskyttede vores hund, der tilmed har et dårligt bagben, og ihvertifald ikke skulle angribes.. Så jo, det var alvorligt nok, hvis han ikke havde reageret som han gjorde

• #238   11. apr 2010 -M Hysted -
    Ved du hvad, den løb frisk og frejdigt derfra... Så slap dog af

• #239   11. apr 2010 Tror faktisk det var værre med min mands flænge ved lille fingeren..

• #240   11. apr 2010 Nu var det jo ikke en styrt blødning vel

• #241   11. apr 2010 Men min mands finger er temmelig blå efterhånden, så syntes faktisk det er mest synd for ham

• #242   11. apr 2010 Er lidt ligeglad, syntes dine kommentarer er komplet urelevante

• #243   11. apr 2010
    Gider ikke dine mærkelige spørgsmål... at den ikke "rørte" har måske noget med at min mand, prøvede at blokere på den ene og anden måde. Og så et par spark da det ikke hjalpe, gjorde nok udslaget..

• #244   11. apr 2010 M hysted har i nu lavet hver jeres? sys lige der var to hunde på profilen og nu er der kun en og så hedder du kun M?!

• #245   11. apr 2010 "så i teorien kunne han have været midt i et udfald.... og få en str 44 i fjæset..... :-S og så ville min brugshund være ødelagt...."

Ja for katten da...det vil da også være ærgerligt for dig.....så skid hul i at DIN hund evt. ødelægger en anden hund.

Godt nok en egoistisk holdning at ha`!!

• #246   11. apr 2010 Ja, eller min mand kunne jo også været bidt i kampens hede... Pyt, bare den den hund der angreb ikke blev skadet.. Hvad f..... sker der for folk? Spændende og se hvor pædagogiske de ville være selv, hvis det skete for dem

• #247   11. apr 2010 JA! Jeg ville da gerne se de brugere der sidder og tror de kan klare sådan en situation med lidt god karma og en Frolic, møde mine 2 hunde løse efter deres hund...Og som Stine skriver... Velkommen på forsiden...

• #248   11. apr 2010 Maria: kan du så heller ikke tænkere lidt videre og så se hvad der måske kunne være sket??

• #249   11. apr 2010 ""så i teorien kunne han have været midt i et udfald.... og få en str 44 i fjæset..... :-S og så ville min brugshund være ødelagt...."

????

Kan en brugshund ikke tåle lidt modgang ??

;O)

• #250   11. apr 2010 Gitta R - rooolig nu.... hvis du nu læste sammenhængen, stod der, hvis det skete ved et UHELD at snoren sprang....! desuden.... hvem f.... har sagt at jeg er ligeglad med den anden hund???? jeg ville da bestemt være meget ked af at den blev bange.... og undskylde helt vildt.... men hvis min hund ikke havde rørt den anden og det var et UHELD ville jeg sq godtnok blive godt gal i skralden over at den var blevet sparket i hovedet TO gange.....
    hvor mange gange tror du en hund skal sparkes i hovedet før den mister tilliden til fremmede mennesker????? før den er ødelagt?
    og hunden bløder nok ikke for sjov efter et spark i hovedet?
    vi ved jo for så vidt ikke om tænder fx har taget skade?? for de kiggede jo ikke hunden efter bagefter vel?

T

• #251   11. apr 2010 Jeanette - der er en tråd på forsiden med vores navn i ;0) prøv at læse den ;0)

T

• #252   11. apr 2010 CE - LOL! der er vel forskellige grader af modstand ikk? ;o)
    men tror nu ikke jeg ville være tryg ved at sende ham efter en figurant efter sådan en omgang ;0)

T

• #253   11. apr 2010 "så i teorien kunne han have været midt i et udfald.... og få en str 44 i fjæset..... :-S og så ville min brugshund være ødelagt...."

Min egen hund gør udfald, og skulle jeg være så uheldig, at linen knækker under et udfald, vil jeg til hver en tid mene, at det stadig er MIT ansvar, og at den anden hunds ejer er i sin gode ret til at gribe ind med de midler, han/hun nu har til rådighed - også selv om det skulle skade MIN hund.

• #254   11. apr 2010 Tine

Jeg ville heller ikke gå i flæsket på en stuuuur rocker hvis ikke jeg havde stor tillid til ham. ;O)

Driller bare. Jeg ved jo godt at brugsarbejde ikke har en skid med virkeligheden at gøre ;O)

• #255   11. apr 2010 hvis ikke ens hund kan tåle "en str. 44 i fjæset" så må man vel sørge for, at den ikke gør udfald mod andre!

længere kan jeg virkelig ikke se at den er, jeg går, som den mest naturlige ting i verden, ud fra at folk som har hund, har rimeligt styr på den.
    Og hvis jeg på en gåtur fik en tilsvarende forskrækkelse, ville jeg reagere på NØJAGTIG samme måde!

@nu med klasse 2 hund, -"lidt god karma og en folic" smiley

• #256   11. apr 2010 Gitta - den omtalte hund, har ikke rørt TS's hund jo..... HVIS Athos mod al forventning skulle gå til angreb i stedet for bare at "spille bred", ville der ikke være nogen sure miner......!
    meeeeen ville nu mene at jeg ville nå at få kontrol over min hund inden den nåede så langt... det er jo rent hypotetisk....

har stadig meget svært ved at forstå hvordan det kan være et overfald uden at nogen er blev rørt.... (udover selvf. "overfaldsmanden")

T

• #257   11. apr 2010 T Hylsted-

tidligt i tråden skriver du: "har nemlig selv en hund der lyder meget brutal og ligner en der gerne vil slagte andre hunde... men han gør INTET....."

Mener du virkelig, at hvis din line knækkede ved et uheld, og din hund -som ifølge dig selv - ligner en, der vil slagte andre hunde, kommer farende hen mod en anden hunde, så skal den anden hunds ejer pænt vente og se om din hund er så farlig som den ser ud???
    Den anden hundeejer KAN af gode grunde ikke vide, at den ikke er farlig.

• #258   11. apr 2010 @gitta r, -helt enig, jeg tænker også, ..min lille datter på 8 år er ofte med ude at gå tur og kom sådan et bæst flyvende mod os, ville jeg ALDRIG overveje situationen, men reagere instinktivt.

• #259   11. apr 2010 T Hylsted-

"hvor mange gange tror du en hund skal sparkes i hovedet før den mister tilliden til fremmede mennesker????? før den er ødelagt?"

Jamen jeg er skam da ikke i tvivl om, at en hund, der sparkes, kan miste tilliden til fremmede mennesker, men det giver vel ikke dig og din hund ret til at ødelægge en anden hunds tillid over for andre hunde??

• #260   11. apr 2010 Gitta - ej nu... helt ærligt.... jeg har aldrig sagt at det er okay! jeg kom med et hypotetisk billede... hvor det skete ved et UHELD.... og skrev ovenikøbet at jeg ville være MEGET ked af det hvis det skete.... og det gør det højest sandsynligt aldrig......! for har som sagt styr på min hund.... det er IKKE okay hvis det sker..... men mener heller ikke at det er okay at skade en hund på den måde uden at der er sket noget som helst......
    det er jo voldsomt... og kan ødelægge en hund fuldstændigt....!

T

• #261   11. apr 2010 M Hylsted-

"nu kan vi jo kalde ham til os uden problemer"

Ja men det er jo så en ny oplysning........men så forstår jeg da faktisk ikke, at han når at sprænge linen. Hvis I har så meget kontrol over ham, hvorfor så ikke kalde ham til orden, INDEN han gør udfald og dermed sprænger linen??

• #262   11. apr 2010 CE - LOOOL!! du har da vel forhåbentlig tillid til alle rockere? og hilser glad på dem, mens du slikker lidt på deres hænder??? LOL!

T

• #263   11. apr 2010 Gitta - det var ikke en ny oplysning... har skrevet mange gange efterhånden at det var hypotetisk og at jeg har kontrol over min hund.... de to liner blev sprunget i kådhed.......! og det skal der sq være plads til

T

• #264   11. apr 2010 T Hystyed-

"har stadig meget svært ved at forstå hvordan det kan være et overfald uden at nogen er blev rørt...."

Med andre ord så mener du alligevel ,at man skal stå og afvente og først gribe ind, når hunden HAR bidt sig fast??
    Og det går jeg så ud fra, at du selvfølgelig selv vil gøre, hvis der kommer en farligt-udseende hund farende hen mod din egen hund.....også selv om et overfald kan risikere at skade din egen brugshund for livet??

• #265   11. apr 2010 Gitta - nej jeg ville ikke afvente.... jeg ville forsøge at afværge.... et spark ville være absolut sidste udvej.... nu bliver ts's hun beskrevet som passiv..... det ville min så ikke være når han er i snor.... og ville til hver en tid forsøge at forhindre at den anden hund kom til skade (og min egen) men syns måske ikke at det er hensigtsmæssigt at jeg "tæver" den anden hund, for at opnå det resultat....?

T

• #266   11. apr 2010
    Hvorfor skulle han på skadestuen? fordi hans finger er blevet blå, og har revet den? Du er da for mærkelig.. Hvad skal de gøre? puste på den? Og Bella har det helt fint. Hun er endnu ikke blevet bidt, men kun fordi vi har afværdiget det. De fleste gange har også været mindre hunde, det gør det lidt lettere..

• #267   11. apr 2010 -T Hysted -
    Øhm, læser du ikke ... Han prøvede først at råbe af den, for bagefter at stille sig imellem dem?

• #268   11. apr 2010 Henriette - jo jo jeg læser på livet løs..... får jo slet ikke set min film...

T

• #269   11. apr 2010 -T Hysted -
    Sjovt som du altid bliver sarkastisk elle *GG* når du ikke ved hvad du skal skrive. Men jeg håber du en dag kommer i samme situation, så må du jo fortælle hvordan det gik med at snakke den til rette..

• #270   11. apr 2010 Henriette - det er så nu du ikke skal sammenligne mig med michael..... vi to skriver sjældent sammen.... det var skam ikke sarkastisk.... jeg har læst hele tråden.. og den er dælme lang efterhånden....

jeg har prøvet at stå i sådan en situation..... og jeg har aldrig sparket en hund.... og da slet ikke så voldsomt.....!

T

• #271   11. apr 2010 Næ, ikke for din hunds skyld.. syntes bare det er utroligt at man skal sidde at retfærdig gøre at forsvare sig selv og sin hund. ved med sikkerhed min mand aldrig ville gøre en hund ondt, hvis det ikke var nødvendigt.

• #272   11. apr 2010 -T Hysted -nu kan man jo ikke samligne sådanne episoder..

• #273   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    ville jeg skam også have gjort hvis det var mig. Min mand valgte så ikke at gøre det, da han nærmest syntes det var synd for ejeren. Hun var virkelig ked af det var sket. Det syntes han åbenbart var nok.

• #274   11. apr 2010 Henriette - ej altså... du skriver lige at: *Men jeg håber du en dag kommer i samme situation, så må du jo fortælle hvordan det gik med at snakke den til rette..*
    når jeg så fortæller dig at det har jeg, så kan sådanne situationer ikke sammenlignes??? come on....?

T

• #275   11. apr 2010 -T Hysted -
    Hvordan samligner du to bidske hunde mod hinanden? Og hele episoden, det kan man da ikke

• #276   11. apr 2010 Jeg aner jo ikke hvor de bor?

• #277   11. apr 2010 -M Hysted -
    Det var da den lammeste kommentar? Hvorfor bringer du mh på banen?

• #278   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Nej, gjorde de ikke

• #279   11. apr 2010 Henriette - det var DIG der skrev at du håbede at jeg kom i samme situation...... ikke mig... og det har jeg været flere gange... med forskellige hunde... og har aldrig "banket" en hund fordi den kom hen til min... om den så gøede, knurrede eller hvad pokker den gjorde har den aldrig fået "tæv"... har prøvet flere forskellige scenarier..... og deraf flere løsninger også..

T

• #280   11. apr 2010 -T Hysted -
    Så har du jo været heldig. nu er der altså hunde der ikke stopper.. Åbenbart har du så ikke mødt en af dem

• #281   11. apr 2010 K K
    Syntes godt nok du er fræk.. Sidder du og beskylder folk for at lyve? Og hvis du læser, blev han ikke bidt, men rev fingeren på halsbåndet.

• #282   11. apr 2010 K K - tanken strejfede mig, men interessant tanke fra din side....

T

• #283   11. apr 2010 Hold op i er søde.. Når man ikke kan komme med noget konstruktivt, kan man jo altid forulempe.

• #284   11. apr 2010 Charlotte - pas nu på de tæer for pokker da smiley

T

• #285   11. apr 2010 Og det giver dig ret til at beskylde mig for at lyve? Syntes godt nok folk er langt ude..

• #286   11. apr 2010
    Henriette & Michelle J
    Ved du hvad, gider ikke falde ned på dit niveau. Sov godt

• #287   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Dyrlægen kontaktede mig før påske. Han har bedt os om at overveje operationen, da det måske ikke er det bedste for hende. Han snakkede om at vi kunne risikere hun skulle opereres flere gange i samme ben. Vi skal ned til ham i næste måned og snakke med ham. Lige nu er hun ok, knæet lukserer måske en gang hver anden dag

• #288   11. apr 2010
    Henriette:Det er almindelig kendt,at hvis man blir bidt af f.eks en anden hund,så skal man på skadestuen og få en sprøjte mod stivkrampe-
    Meen,er denne tråd ikke et nyt stunt fra din side,for at igen igen at prøve at overbevise os andre om ,at andre hunde er miiiindst ligeså farlige som kamp/muskelhundene og skal med på din forhadte liste....?
    Syntes det lyder som om du beskylder mig for at lyve, det gider jeg ikke finde mig i

• #289   11. apr 2010 **Charlotte DKK Snob** ;
    Det ville være sidste løsning. Men der skal være fornuft i at operere hende. Men tror vi vælger i hvertifald en operation, så føler vi at hun har fået en chance. Men føler lidt vi skal vælge mellem pest eller kolera

• #290   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Har tænkt mig at snakke med min egen dyrlæge om ham der hedder Claus Sloth, han skulle vist være rigtig dygtig

• #291   11. apr 2010 Ved ikke hvor længe det går godt uden operation, om hun kan forblive som hun er nu, eller om det bliver værre med tiden?

• #292   11. apr 2010
    **Charlotte DKK Snob** ;
    Han snakkede også om forstrukket korsbånd, ved ikke om knæet bliver løst af det. Men han har jo efter undersøgelser og røntgen givet os diagnosen PL Men skal have en snak med ham i næste måned, så må vi finde en løsning. Men svært er det

• #293   11. apr 2010 Nu har jeg læst lidt. Men hvis han havde set hunden komme løbende imod ham, imens den var i snor, så kunne han jo have drejet til den ene side eller vendt om.

Hvis nogle sparkede til min hund, så ville jeg gøre det igen, for det er ikke i orden at sparke en hund.

Det kan jo også blot være at den ville lege med jeres hund.

• #294   11. apr 2010
    Kent . Bamse, du er savnet og elsket .. .
    Ja ja, det er fint, den ville bare lege... Gider ikke diskutere det mere nu.

• #295   11. apr 2010
    Jeg synes s'gu det er helt OK hvad din mand har gjort -race uagtet!
    Jeg havde og har, gjort det samme!

Havde aldrig nogensinde afventet situationen for liiige, at se om bemeldte schæfer var venligtsindet?
    Intet i beretningen tyder på, at den var det!
    Den skred ikke da der blev råbt, den skred heller ikke ved første los i maven...
    Den havde fået pedalen hvor jeg kunne ramme, uanset hvor!

Og gu havde jeg ej udleveret mine oplysninger -hendes hund som ikke er under kontrol jf, hundeloven -hendes ansvar!

• #296   11. apr 2010
    Moster Gerda
    Tak skal du have. Han fortryder da heller ikke. Han er da ked af det skulle til. sådan vurderede han situationen, og Bella eller ham selv blev ikke bidt. Det er det vigtigste.

• #297   11. apr 2010 Henriette & Michelle J

Jeg vil hellere selv bides af en hund der angriber mig fremfor at min hund skal blive bedt. Det er i det mindste gratis for mig at komme på skadestuen for at blive lappet sammen, det er det ikke hvis hunden skal lappes.

• #298   11. apr 2010 Henriette, netop!

Godt der ikke skete videre! *s*

• #299   11. apr 2010
    Kent . Bamse, du er savnet og elsket .. .

Forstår ikke helt hvad du mener? Vil helst ikke at nogen skal bides, derfor det også var bedst med en pedal på hunden..

• #300   11. apr 2010 Kent, jammen god fornøjelse -om du en dag skulle stå i situationen!

Jeg har nu ikke lyst til, at stille mit legme til rådighed som figurant, for en uvoren Schæfer!

• #301   11. apr 2010 Nå, nu lukkes tråden for mit vedkommende, den har været laaang. er dog glad for at der var mange der ville reagere som min mand gjorde. trist over at nærmest blive stemplet som løgner og at der var nogen der næsten mente min mand var dyremishandler! syntes godt nok det er utroligt folk kan være sådan, uden selv at have været i situationen, men der er bare nogen der ved bedre. Sov godt

• #302   11. apr 2010 Ja, jeg havde også lodset kræet langt væk. Ikke om jeg vil stå og vente på om den <i>måske</i> bider min !

• #303   11. apr 2010 Moster Gerda
    Been there, done that med min gamle GD. Så kender udemærket godt situationen. Heldigvis har dem der har angrebet min hund været så stærke, at de kunne trække deres hunde til sig og holde dem til enten de eller jeg var forbi dem eller helt væk. Her er det tale om rottweilere, schæfere og andre store hunde. Mange gange har jeg valgt at vende rundt, hvis jeg har kunne mærke på min hund at der ville ske noget.

Den fejl som mange oftest gør er netop at stoppe op og så vente til den anden person er gået forbi en. Det er dum fejl, så hellere selv vende om og så gå i den retning man kom fra.

Henriette & Michelle J
    At din mand sparker til hunden kan jo også risikere at hunden tager fat i foden eller benet på ham. Men ja, jeg vil hellere ende på skadestuen end jeg vil lade min hund ende på dyrehospitalet.

• #304   11. apr 2010 Ok Kent, så misforstod jeg!

Det lød imø som om, at du var modstander af, at der bliver losset til hunden?

Ejerinden hér, var jo netop ikke stærk nok -idet hunden rev snoren ud af hånden på hende.

Den der med at vende rundt, dur jo så bare ikke, når modparten er løs og kan løbe rundt om en..

• #305   11. apr 2010 Moster Gerda - Jeg er under alle omstændigheder altid i mod vold mod dyr, men i selvforsvar så er jeg ikke. Dog vil det komme helt an på situationen og hvilke hunde der er indblandet, hvis du forstår?

Nej, korrekt. Oftest virker det dog.

• #306   11. apr 2010 Jeg havde gjort det samme. Jeg gider ikke løse hunde, som kommer farende, og slet ikke hvis de udviser aggressiv adfærd.
    Der er kun en at bebrejde her, og det er ejeren af schæferen.
    Om schæferen ville angribe eller ej er sådan set lige gyldigt.
    Hvis den bare snakker meget og er meget frembrusende, så skal hunden altid holdes i snor, og kun føres af en der fysisk er i stand til at holde den.
    Vi har oplevet vores del af overfald, og jeg venter ikke længere på at se om en frembrusende løs hund vil bide eller ej. Vores staff har en utrolig skrøbelig psyke og vores shar pei bliver usikker hvis en stor hund kommer brusende. Jeg vil ikke risikere at mine hunde bliver skadet fysisk eller psykisk, fordi et eller andet fjols ikke kan finde ud af at holde sin hund i snor.

• #307   11. apr 2010 M Hyldsted
    "Gitta - nej jeg ville ikke afvente.... jeg ville forsøge at afværge.... et spark ville være absolut sidste udvej.... nu bliver ts's hun beskrevet som passiv..... "

Jeg forstår på ingen måde din argumentation!!
    Har man en hund der forholder sig passivt, så skal man åbenbart bare lade enhver fremmede hund fare i flæsket på den.....eller hvad??

• #308   12. apr 2010 Michael *En rigtig hund er en trænet hund*.

"Det første man lære til hundetræning er man hverken går imellem eller slår eller sparker hundene hvis de ryger i totterne på hinanden."

Mon ikke det afhænger af hvor man træner??

"Det er bittert at læse nogen virkelig synes der er i orden brug vold mod andre hunde. Ved ikke lige om dobbeltmoralen der gør sig gældende her?"

Jeg læser faktisk ikke, at der er folk der mener, at det er ok at bruge vold for voldens skyld. Men til gengæld læser jeg, at der er en del, der gudskelov mener, at man skal leve op til sit ansvar som hundeejer og beskytte sin egen hund imod fremmede angribende hunde.

Jeg er da en smule nysgerrig. Hvad ville du selv gøre, hvis din hund blev angrebet af en anden hund. Ville du stikke hænderne i lommen og lade hundene klare det selv eller...????

• #309   12. apr 2010 Nu snakker man heller ikke om 2 hunde der ryger i totterne på hinanden.
    Det er en hund som "umotiveret" angriber en anden hund. Og hvis man har en hund med svag psyke eller fysik, så kan jeg godt forstå at folk går i mellem for at redde deres hund.
    Hvis valget stod imellem at min hund kom til skade fysisk/psykisk, eller det var den hund der angreb min, som kom til skade, så ville jeg til en hver tid vælge at det er den angrebende hund, som bliver påført skade.

Nødværge/nødret gælder også på vegne af sine hunde. Det er blevet slået fast efter en Ambull mistede livet, da den angreb en anden hund.
    Jeg har ingen sympati for en angribende hund, og hvis en sådan kommer til skade, så er der kun en at bebrejde, og det er ejeren.

Jeg vil bruge de midler der er nødvendig for at beskytte mine hunde imod et overfald, også selvom det vil betyde, at jeg må skade en anden hund.

• #310   12. apr 2010 M Hylsted -
    "har skrevet mange gange efterhånden at det var hypotetisk og at jeg har kontrol over min hund.... de to liner blev sprunget i kådhed.......! og det skal der sq være plads til"

Skal der være plads til det?? Hvad hvis hunden - lige som linen er sprunget "i kådhed" - får øje på en anden hund og farer frem og gør udfald....skal den anden hundeejer så bare forholde sig passivt for at gøre plads til, at DIN hund kan opføre sig, som det passer den??

Du må godt nok ha´mig undskyldt, men i mine øjne er du en fandens uansvarlig og egoistisk hundeejer, der kun tænker på dig selv og din egen hund og skider højt og flot på andre hunde og deres ejere!

• #311   12. apr 2010 Michael *En rigtig hund er en trænet hund* .

<b>Det første man lære til hundetræning er man hverken går imellem eller slår eller sparker hundene hvis de ryger i totterne på hinanden.</b>

Efter det du skriver her er jeg nødt til at spørge .. er det PH du træner i ???

• #312   12. apr 2010 Gitta - du læser tydeligvis hvad du VIL læse.. og SKAL bare brokke dig..... siger det lige for sidste gang....
    syns på ingen måde at et overfald er okay....!
    jeg kan styre min hund! (både med og uden line) så det kommer ikke til at ske... min hund laver udfald ja.... men kun i snor...... og ikke hvis han er tæt på en anden hund (han prøver at spille bred) Jeg har to gange været uheldig og købe lier med fabrikationsfejl der ikke kunne ses ja.... og linen sprang.... begge gange på et grønt område(ikke ved en vej) og WOW:-O min hund kom da jeg kaldte ham til mig, og fik resterne af snoren på, så vi kunne gå hjem....
    det jeg skrev var at snoren blev sprunget i kådhed- dvs at jeg gik og pjattede med min hund-og DET skal der være plads til!
    suk.....

T

• #313   12. apr 2010 T Hylsted -

Suk du bare!! Jeg er ikke ude på at brokke mig, men forholder mig såmænd bare til de ting, du selv skriver.

Da du jo tydeligvis ikke selv kan "huske", hvad det er du har givet udtryk fo,r så skal jeg da hjælpe dig lidt. Nedenstående er noget, som du har skrevet:

"har gentagne gange været udsat for at folk tror at min hund er aggressiv bare ved synet af ham når han gør..... og det er han LANGTFRA....."

”har nemlig selv en hund der lyder meget brutal og ligner en der gerne vil slagte andre hunde... men han gør INTET.....
    og ville blive noget knotten (mildt sagt) hvis nogen sparkede min hund fordi den så ud / lød som om den var farlig.... det var bare lige en misforståelse....”

”og hannerne har en tendens til at lave udfald hvis man ikke træner det grundigt..... dette kan blive misforstået som aggressivitet... men i langt de fleste tilfælde er det tomme trusler og de gør intet andet end at larme....”

” HVIS fx min hund lavede et udfald og snoren knækkede..... så ville min hund være ødelagt for altid efter sådan en behandling smiley (og jeg ved at han ikke ville have bidt, men bare spillet bred)”

”så i teorien kunne han have været midt i et udfald.... og få en str 44 i fjæset..... :-S og så ville min brugshund være ødelagt....”

” men hvis min hund ikke havde rørt den anden og det var et UHELD ville jeg sq godtnok blive godt gal i skralden over at den var blevet sparket i hovedet TO gange.....”

” har stadig meget svært ved at forstå hvordan det kan være et overfald uden at nogen er blev rørt.... (udover selvf. "overfaldsmanden")”

”de to liner blev sprunget i kådhed.......! og det skal der sq være plads til”

”... min hund laver udfald ja.... men kun i snor...... og ikke hvis han er tæt på en anden hund (han prøver at spille bred) Jeg har to gange været uheldig og købe lier med fabrikationsfejl der ikke kunne ses ja.... og linen sprang”

Ud fra ovenstående citater ser jeg en hundeejer, der VED, at hans hund på andre kan virke aggressiv og farlig. Trods det at du erkender, at du VED at din hund virker aggressiv, så giver du samtidig udtryk for, at andre pænt skal stille sig op og afvente, om din hund nu også er så farlig, som den ser ud til. Du kommer med et eksempel på, at hvis linen ved et uheld sprænger, så vil du blive rasende, hvis en anden hundeejer forsøger med alle midler at få den væk….for som du siger, så er han ikke farlig men forsøger bare at spille op og gøre sig bred.

Skulle man overføre den holdning til menneskeverdenen, så svarer det jo til, at hvis min søn skulle finde det sjovt at stå nede på gaden og fægte med en kniv og true de folk, der kommer forbi, så skal han da ha´lov til det. Så længe det kun er tomme trusler, så kan der jo ikke ske så meget ved det….nå ja, altså ikke andet end at folk bliver skræmt fra vid og sans!! På samme måde kan andre hunde også blive skræmt og mærker for livet, ved at en hund som din kommer farende…men hvad fanden betyder det? Bare DIN hund kan udfolde sig, som han lyster, så er der jo ingen skade sket…i hvert fald ikke for dig og din hund! Er det ikke egoisme, så ved jeg fandeme ikke, hvad jeg så skal kalde det. Jo dumhed og uintelligens måske!

• #314   12. apr 2010 Gitta R:

Jeg kan ikke være mere enig.

Det kunne være sjovt, at se en ligende tråd, men så bare bytte schæferen ud med en Amstaff. Så ville de fleste nok mene at et par spark var ok. Også selvom et par amstaff ejere stod frem og sagde, at amstaff "snakker" og brummer meget, og at det sikkert bare var leg eller for at vise sig.
    Jeg kan forstå hvis folk blev forarget over, at en havde sparket en chihuahua, som var kommet løbende løs mod ens hunde, men en schæfer kan altså godt lave stor skade på både mennesker og hunde, det har vi da set et utal af gange.
    Kan ikke forstå, at nogen vil forsvare den angribende hund, og syntes det er synd for den.
    Hvis man har en hund der laver udfald mod andre hunde, så må man i gang med noget træning. Og så skal hunden holdes i snor altid, og kun føres af en der fysisk kan holde den.
    Det er dybt egoistisk at sprede skræk og rædsel med sin hund, og så bare undskylde det med, at den bare "snakker" meget, og ikke vil gøre noget når det kommer til stykket.
    Hvordan fanden skal andre folk vide det.

• #315   12. apr 2010 Michael, jeg er helt enig med dig i, at de fleste hunde kan råbes væk......men i de tilfælde hvor råben ikke er nok, der vil jeg altså ikke stå og vente på om det udvikler sig. Der er det min pligt overfor min egen hund at beskytte den imod mulige farer og vise den, at den til hver en tid kan stole på mig og min hjælp.

Kommentér på:
Overfald igen!

Annonce