2.645 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Metacam og blod i afføring. Metacam og blod i afføring.

Min hund har de sidste par dage haft blod i afføringen pga Metacam han får for HD.
Er der nogen der har erfaringer med de andre præparater man kan give til hunde indenfor denne gruppe (NSAID), om der er nogen man evt kan skifte til og undgå denne bivirkning.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Metacam og blod i afføring.
  • #1   27. apr 2010 Fie reagerede ikke på metacam, men får previcox istedet.

Ved ikke om de kan bruges i den forbindelse ?

• #2   27. apr 2010 Jeg vil prøve at snakke med dr dyr om han evt. bedre kan tåle dem eller om bivirkningerne er de samme.

• #3   27. apr 2010 De er dyre de piller, men der er kommet en præperat der ligner dem og de skulle være billigere

• #4   27. apr 2010 Hvis din hund har blod i afføringen,så skal du omgående stoppe med præparatet og kontakte din dyrlæge,så kan han rådgive dig.

• #5   27. apr 2010 Ved du med sikkerhed, at den blodige afførring er pga Metacam ?

Jeg har aldrig selv hos hverken mine hunde eller katte, se denne form for bivirkninger som blodig afførring pga Metacam (Metacam = smertelindring).

• #6   27. apr 2010 Skidt med prisen.Jeg håber bare at finde et præperat indenfor samme gruppe han kan tåle, da jeg ikke ønsker han evt. skal på morfin i stedetfor.

• #7   27. apr 2010 bodil S.

Jeg er stoppet med præperatet og min dyrlæge er kontaktet.

Krammedyret:

Dyrlægen mener det er pga. Metacam. Jeg har oplevet det før, ved en schæfertæve jeg havde.

• #8   27. apr 2010 Spike fik mavesår og vi kunne ikke gøre mer for ham

(det ville ihvertfald ikke er for hans skyld hvis vi trak ham gennem mer)

Jeg håber virkelig ikke det er så slemt
    Åååååå nej altser det gør helt ondt inden i

God bedring med vufferen

og mange varme tanker her fra

• #9   27. apr 2010 Jeg brugte Metacam på grisene da jeg arbejdede med det smiley og metacam kan have tendens til at give mavesår ... Hvis den får for meget af det ... Så stop omgående med at bruge det, og snak tag til dyrlægen med det samme smiley

• #10   27. apr 2010 Heidi: prøv at læs længere oppe.. Hun er stoppet med det *S*

• #11   27. apr 2010 Årh undskyld smiley begyndte bare lige at tænke hurtigt ...

• #12   27. apr 2010 Mavesår er en kendt bivirkning ved langvarig brug af metacam, jeg fatter ikke dyrlægerne bliver ved med at udskrive det til langvarige behandlinger... Jeg vil anbefale previcox som Rene nævner, det er netop beregnet til langvarig behandling... Håber det bedste

• #13   27. apr 2010 har været ude for det samme og gik over til Rimadyl kopi kan ikke huske hvad det hed. Aner heller ikke om det gør helt det samme som Metacam men det ved din dyrlæge jo som du også allerede har kontaktet..

Held og lykke med blodet det er et helvede og møgbesværligt...

• #14   27. apr 2010 Nu sidder jeg og bliver helt gal,
    hvorfor fanden viste jeg ikke det

• #15   27. apr 2010 Vi skal til dyrlæge i eftermiddag, så må vi prøve at snakke om Previcox og hvad muligheder der er..

• #16   27. apr 2010 Eve og Peter A

Metacam er super godt på kort sigt, det er ikke sikkert det er det der har givet mavesår.. en ting er dog sikkert, hvis man giver det samtidig med binyrebarkhormon så er det den sikre vej til mavesår..

• #17   27. apr 2010 Skiftede til et nyt præparat der hedder Onsior mod rygsmerter. Ved ikke om det hører under samme gruppe som Metacam....

• #18   27. apr 2010 Spike hade gigt så dyrlægen gav ham Metacam hills jd og så gav jeg ham glukosamin det fik han i et år og vi kom alt for tit til dylle med akut dirrere

(undskyld stavning)

• #19   27. apr 2010 Er antibiotika det samme som binyrebarkhormon???

• #20   27. apr 2010 nej det er det ikke

• #21   27. apr 2010 det var ikke en behandling min dyrlæge ville være glad for, ikke så længe på metacam

• #22   27. apr 2010 Onsior er det "nye" som jeg skrev om der var kommet, det har vist været på markedet 3-5 måneder.

Ved flere dyrlæger foretrækker previcox fremfor metacam, da en del hunde ikke reagere optimalt på metacam.

Fie har været på previcox i lang tid og der har ingen bivirkninger været overhovedet.

• #23   27. apr 2010 det er meget almindeligt at der ses blod i afføringen i forbindelse med længere behandling med metacam... der er dog rigtig gode tilbagemeldinger på previcox som også er lavet specifikt til hunde der skal køre på det i længere tid. Ved ikke om det nye, ONzior, kunne være en mulighed?

• #24   27. apr 2010 Hmmmm jeg ville ønske jeg ikke hade stolet blindt på min dyrlæge ikke at sige det var der for men det har da helt sikkert ikke været godt for han i forvejen sarte mave og jeg sage han hade sart mave og vi kom nok en gang om måneden med mave problemer

Det har da bare givet godt i kassen

Nu sidder jeg så og tænker på min nye lille hun den har været plaget af lopper han hade en morgen bit og kresset huld så vi to til dylle
    han giver ham en indsprøjtning og nogle piller prema et eller andet det skulle tage kløen (jeg fik en gang noget der hed det samme da jeg hade et psoreasts udbrud)

Vi fik sprøjtet hele huset osv men 3 uger efter var jeg og kenzo sat til igen og til dylle igen samme tur
    Nu bliver jeg så lidt bekymret for han bare fylder min lille hvalp med medicin hvad mener i ?????

(Vi er stoppet og han får frontline combi og hvidløgs granulat huset er sprøjete igen så vi krysser finger )

• #25   27. apr 2010 Mit bud er han giver den binyrebarkhormon for at tage kløen... det kan gå en enkelt gang eller 2 i små doser, men jeg er ikke vild med at bruge det

• #26   27. apr 2010 Tina jeg har ikke tvivlet på min dylle før i dag men jeg tror da nok jeg lige vil tænke en extere gang nu når han siger noget, jeg har det ikke godt med han allerede har fået det to gange nu han er kun lige 5 mr. i dag :0)

• #27   27. apr 2010 jeg ville ikke være så bekymret når det kun drejer sig om 2 behandlinger. men hvis det er lopper den reagerer så kraftigt på, så kan man jo frygte at den reagerer bare lidt mere end andre hunde.... støvsug støvsug og støvsug! jeg giver ikke meget for det sprøjten der hvor loppen kan ligge i pupper i op til 2 år i revner og sprækker...
    og loppen dør jo først når den har bidt hunden så det er bare frontline hver eneste måned så længe hunden lever hvis den reagerer så voldsomt på det...

• #28   27. apr 2010 Jeg har gjort det klart for mine dyrlæger at de IKKE giver mine hunde noget jeg ikke ved hvad er... en af dem har en tendens til at sige, "Jeg giver den lige lidt for at få ro på det " ... og går man ham på klingen så er det netop binyrebarkhormon... i mange tilfælde findes der et alternativ og så vil jeg ikke fylde dem med hormon, men i forbindelse med så kraftig kløe så ville jeg ikke være helt så bekymret, for det tager kløen med det samme..

Men ja som Marie siger - heller behandle området/problemet end behandle hunden for symptomerne

• #29   27. apr 2010 jeg støvsuger hverdag og vasker tæpper en gang om ugen hver 3 dag ca er jeg extra grundig i alle hjørner paneler og tænkelige sprækker har goolet nedsten alt om lopper tror jeg ved ikke om jeg kan gøre mer men kom endelig med det hvis i har nogle råt..
    Hvad er binyrebarkamon betændels hemmende eller beroligende eller?????

• #30   27. apr 2010 binyrebarkhomon er immunforsvarsdæmpende... så hvis den har meget kløe vil immunforsvaret dæmpe sin nedkæmpelse af det der er årsagen og dermed mindske kløen...

mange har bedre resultater med bayvantic.....

• #31   27. apr 2010 Ja det brugte vi også på den gamle vovse men dylle sagde den ikke dækkede så godt??

Vufferen du må undskylde jeg spamer din tråd

• #32   27. apr 2010 Tina og Marie
    Tak fordi i ville dele jeres viden med mig :0)
    Og god tirsdag

• #33   27. apr 2010 Bayvantic er mere krads end frontline sys jeg...så jeg sys man skal bruge frontline eller advantage hvis man kan nøjes med det... men sys bayvantic er bedre i tilfælde hvor man snakker loppeallergi...

• #34   27. apr 2010 De fleste af de forskellige smertestillende midler til hunde er såkaldt gigtmedicin,ikke morfin, og de har alle sammen den bivirkning der hedder blødende mavesår,alternativt kan man,ligesom hos menneskene give mavesårsmedicin samtidig,det er en god kombination.

• #35   27. apr 2010 Bodil du har ikke ret. Metacam er ikke en gigtmedicin men en smertestillende i NSAID familien... den eneste egentligte gigtmedicin der er lavet til hund er previcox og der er ingen bivirkninger som mavesår... det er den måde medicinen optages der gør forskellen...

Kommentér på:
Metacam og blod i afføring.

Annonce