{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Fra år til måneder til nu kun uger :'( {{forumTopicSubject}}

Min dejlige hund Lulu fik konstateret kræft i benet for nogle uger siden

Hun blev så opereret og de troede de troede hun ville blive rask så hun kunne leve sin normale længde liv (4-6 år mere)
Men så blev knuden undersøgt og det viste sig at være en uhyre agressiv knude, så chancen for at den ikke havde spredt sig til andre steder i kroppen var ca. lig 0
Dyrlægerne gav hende så 4-6 måneder tilbage at leve i (kræften er/var meget agressiv) operationen havde nu givet hende lidt tid så det var stadig i orden

Men så i dag blev såret undersøgt fordi det har problemet med at lukke sig... nogle celler blev taget ud og de viste nogle evt syge celler - dyrlægerne ved endnu ikke om de celler er kræft eller bare måske bare syge celler efter operationen - hvis cellerne er kræft kan såret slet ikke lukke sig smiley
Dette finder de ud af om 7-10 dage. Dyrlægerne sagde vi ikke skulle få for meget håb, da det mest sandsynlige er at det er kræft

Lulu er så gået fra flere års levetid til nu kun få uger... jeg har aldrig følt mig som så dårlig en ejer før
Hvis jeg bare ikke havde prøvet at redde hende men den skide operation kunne hun i det minste have haft nogle måneder endnu (bare på smertestillende).

Det er så utrolig unfair og frustrende... Lulu er en ellers rask, livlig og en hund med så meget livsglæde at hun kunne dele ud af det til andre... hvorfor skal lige netop hun være så uheldig at ALT bare går galt?

Måtte ud med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra år til måneder til nu kun uger :'(
  • #1   27. aug 2010 Har fulgt dine tråde og kan se at du tumler med nogle tanker som du som ansvarlig ejer slet ikke skal tumle med og håber også at dyrlægen snakker med dig om det. men kan anbefale dig at få lidt hjælp ved en psykolog. Evt bare en ganske enkelt samtaletime hvor du får nogle værktøjer til at håndtere denne situation. Sender de varmeste tanker.

  • #2   27. aug 2010 Lulu&Suz: Føler virkeligt med dig næsten det samme skete for vores gamle hund vi fik fjernet en kræftknude på ham og efter operationen spredte det sig med lynets hast og han blev aflivet et par uger efter :(. Men der er jo stadig et lille håb for din lulu! krydser fingre for jer og hende og sender mine tanker til jer

  • #4   27. aug 2010 vivi
    tak for rådet men har ikke brug for en psykolog, har min søster (medejer til lulu) at snakke med
    når lulu er blevet aflivet tager vi et par dage eller mere bare os to hvor vi snakker en masse og går tingene igennem
    har mistet min far uden at have brug for psykolog - fik lulu lige efter og hun var min psykolog, hun lyttede og jeg kunne læsse af på hende - nok derfor det også er ekstra svært at sige farvel..?

    tusind tak


  • #5   27. aug 2010 Åh nej, har godt fulgt dine tråde, hvor gør det mig ondt føler med dig smiley

  • #6   27. aug 2010 trine: ja der er en lille chance... men den er meget lille

    maj-britt
    kan jeg ikke... må venter på at min søster kommer hjem
    lulu har det jo også godt, hun er legesyg, glad og synes det er skønt at vi hele tiden er sammen, så lulu vil gerne leve, og vi vil se om det kan lade sig gøre, ellers får hun fred om ca. 2 uger
    den eneste som har det af lort til er mig og min søs...


  • #7   27. aug 2010 anne
    tusind tak

    jens
    ja vi er også vildt glade for at vi ikke amputerede hendes ben, det havde bare gjort de sidste måneder hårdere for hende - og nu måske kun uger
    dyrlægerne foreslog IGEN at vi amputerede benet, men der stoppede festen altså! Lulu skal fandeme ikke igennem mere


  • #9   27. aug 2010 jens
    min søster og jeg har også aftalt at det er forbudt at tude før efter...
    lulu skal aflives i min seng - som er hendes ynglings hvile og sovested - der skal hun så bare ligge og få den sidste sprøjte men vi hyggesnakker med hende :')

    Palle
    hun har slet ingen smerter - eller i hvert fald meget mindre end hun havde før operationen - så det er intet problem
    hun er livlig og så glad hele tiden så det virker helt underligt at hun faktisk har en sygdom i kroppen som stille og roligt ville slå hende ihjel


  • #11   27. aug 2010 Min søster og min familie håber også på et mirakel

    jeg gør ikke længere
    det er for hårdt at få håber oppe og man rent faktisk tror på at hun skal blive rask - dyrlægerne har alle gange været så positive og rost lulu's fremgang til skyerne

    nu kan jeg ikke mere... jeg bryder sammen hver gang det går galt... det er nemmere for mig bare at indse at lulu's tid på jorden var 9 perfekte år indtil for et par måneder siden smiley


  • #12   27. aug 2010 Hej Lulu&Suz .
    Jeg føler i den grad med jer, i har været igennem et meget hjerteknusende forløb!
    Og uanset hvordan man har handlet vil man altid tænke; "Hvad nu hvis!"

    Men du har gjort, hvad du kunne.
    Og kan nu bare nyde og forkæle hende den sidste tid, og holde hende i pote mens hun drager sit sidste suk, når den tid kommer.

    Du vil græde øjnene ud af hovedet, men om et stykke tid vil du igen kunne tænke på alle de stjernestunder i har nydt sammen og fortælle om hende med et smil.

    Varme medfølende tanker til dig fra mig!


  • #13   27. aug 2010 min søster og jeg regner også med at få en ny hund

    men vi er meget kritiske
    lulu var for os den perfekte hund - vi kan intet sige dårligt om hende


  • #14   27. aug 2010 Marietta F
    glæder mig til den tid kommer
    det er faktisk det eneste som lige holder mig gående for tiden
    jeg tænker uafbrugt på hvormeget jeg glæder mig til at jeg ikke længere savner hende... men det er jo også en forkert tanke at have når hun ligger i min fodende og kigger glad på mig smiley


  • #15   27. aug 2010 Hold da op - hvor hjertegribende forfærdelig. Stor støtte til beslutningen - jeg kan ikke acceptere kemo til hunde :´( Og nej - amputation er i mine øjne heller ikke løsningen for en ældre hund.

    Hold op en personlighed hun har, den smukke - urimeligt at hun skal herfra før tid. Men - smukt at vise hende den kærlighed at tage den svære beslutning!

    Kærlige og støttende tanker ♥


  • #17   27. aug 2010 Åh hvor er jeg bare ked af det på dine vegne smiley

  • #18   27. aug 2010 ja vi skal have ny hund
    men ikke samme race regner vi med

    lulu er alt for perfekt (ikke nogen overdrivelse) vi vil lægge for stort press på den nye hund
    vi må tage den nye hund ind med klarhed for at den ikke bliver perfekt som lulu

    men lulu aner ikke hun er syg
    var lige nede med hende og så så hun en kat og vupti så løb hun fuld knald, fik hende dog stoppet ved at kalde på hende, men hun ville satme gerne løbe videre efter den


  • #19   27. aug 2010 kan kun følge dig har lige selv været igennem det samme, det er mega hårdt

  • #20   28. aug 2010 Det er tilladt at græde os inden den sidste sprøjte, men kan ik narre en hund, den ved når man er ked, når noget går en på, man narre kun sig selv.. Hunde har en enorm stor smerte tærskel, selv den dag min Emma blev aflivet, prøvede hun at lege, hun viste heldigvis kun tegn på sygdom 2 dage og så syntes jeg det var nok, min pige skulle herfra hellere en dag for tidligt end en dag for sent, ville aldrig ha tilgivet mig selv hvis jeg havde trukket den, for min egen skyld. Syntes det godt i ik fik benet fjernet, men hun ved godt selv at hun er syg og jo før i kan gi hende fred, jo bedre. Det hårdt og svært og kærlighed til sit dyr, vises bla. ved at man ik trækker den ud og fylder dem med smertestillende. Hun får det godt deroppe i hundehimlen. Føler med jer.. meget

  • #21   28. aug 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=29026
    så perfekt er lulu :')


  • #22   28. aug 2010 Sender dig og lulu mange varme tanker....

Kommentér på:
Fra år til måneder til nu kun uger :'(

Annonce