{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

pelsen hos blandinghund {{forumTopicSubject}}

Min datter har en hvalp, 6,5 mdr, en blanding mellem en cairn terrier og en dansk svensk. Vi er lidt i tvivl om hvorledes hendes pels skal plejes, om den skal trimmes som en cairn eller blot børstes.
Umiddelbart ligner pelsen en cairnpels, blot ikke så kraftig. Når hun har været under bruseren og er tør igen, stritter hendes pels ud til alle sider.
Jeg synes ikke jeg ser nogen nævneværdig underuld.
Hvornår er pelsen udviklet færdig? Kan det tænkes at underulden kommer når hun bliver ældre? Lige nu får hun dækken på når hun skal ud for ikke at fryse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• vindue 21.000 kr.
  • Samling af skab med skydelåger 150x200 meter 100.000 kr.
  • Washing machine 50.000 kr.
  • prepare ground for grass 350.000 kr.
  • Montering af lås (smæklås) 208.000 kr.
  • Dør kan ikke lukke 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pelsen hos blandinghund
  • #1   3. mar 2011 Det er jo rigtig svært med en blandingshund. Prøv at tage til en hundefrisør og hør ad, hvad vedkommende tænker

• #2   3. mar 2011 Jeg har lagt et billede på Bonzos side, så interesserede kan se pelsdyret.

• #3   3. mar 2011 Hvis hundens pels er blød skal den ikke trimmes, da det gør ondt på hunden. Synes også at i skal tage til en hundefrisør og hører jer ad.

• #4   3. mar 2011 Jeg ville behandle pelsen som en cairn terrier

• #5   3. mar 2011 umiddelbart ligner det en trimmehund, men er svært at vurdere over billeder.

Trimmepelse er jo også forskellige i strukturen.

• #6   3. mar 2011 Det ville da være synd at trimme en blanding, den har ikke behov for det, og desuden er det ikke særlig behageligt, jeg ville klippe den hvis pelsen blir for lang, og desuden kan alle cairn og westie klippes uanset om det har strit pels eller ej.

• #7   3. mar 2011 Lena.
    At blive trimmet er ikke behageligt, men hunden kan dog udholde det, jeg kan slet ikke forstå du kan tro det er behageligt at få hevet hår ud???
    Og man behøver absolut ikke trimme en trimmepels, den kan sagtens klippes, vores westie bliver ikke trimmet, han bliver klippet hos en hundefrisør, jeg kunne ved gud ikke drømme om at trimme ham, da han ikke skal bruges til avl/udstilling.
    jeg talte faktisk med min dyrlæge om dette og han svarede mig at man da hvis man ser fornuftigt på tingene burde vide en trimning ikke er særlig rar.

• #8   3. mar 2011 Er enig med Lena, synes ikke hunde med en god trimmepels ser ud til at have det ubehageligt. Thomsen ser faktisk ganske afslappet ud.

• #9   3. mar 2011 Tja ingen af jer er hunde.lol, jeg kunne aldrig drømme om at gøre det med mindre den skulle udstilles

• #10   4. mar 2011 ej en medløber - nej hun fælder slet ikke.
    Vores gravhund Bonzo skal jo trimmes, og det synes jeg er svært. Hans hår løsner sig ikke helt, så han synes ikke det er rart at blive trimmet.
    Han skal ikke til hundefrisør, han ville få et chok over at blive efterladt.
    Så vi forsøger selv at rykke hår af ham, når vi tror det er tid.
    Vi har anskaffet diverse trimmeknive og en furminator, men den tager mest underuld og ikke specielt de lange. Det går bedst med fingrene og en lille trimmekniv som hjælper med at få fat i hårene, men det er svært, og jeg synes ikke jeg bliver ordentlig færdig med at plukke ham.
    Hans pels er nok blødere end andre gravhundes, det er måske derfor.

• #13   4. mar 2011 Emma er min hund så takker til Maria Dilling.. Jeg tror jeg vil klippe hende når det kommer dertil. Lige nu nøjes jeg med at frisere hende hver morgen. Det kan hun nu vældig godt lide. Hendes pels er på ingen måde strid men blød, blank og lækker. Tak for alle de gode råd. Jeg tager hende med til frisør når hun er voksen.. Indtil da øver vi med hårbørsen!

Kommentér på:
pelsen hos blandinghund

Annonce