{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Hvad gør i ? {{forumTopicSubject}}

Som nybagt mor til en skøn chihuahua pige, som jeg ønsker alt det bedste i verden er jeg meget interesseret i at hører hvad i gør for at jeres hunde har det bedst muligt? Hvad fodre i med ? Giver i kosttilskud ? og i såfald hvilke ? Hvilke sele mærke bruger i ? osv osv. Jeg er åben for alle guldkornene for at papaya kan få det bedst muligt (:
Mvh Sarah


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør i ?
  • #1   12. jun 2011 Jeg mener at de materielle ting kun er til gavn for dig. Din hund er lige glad med om du bruger 100 kr på en sele eller 500 kr, så længe den passer hunden.

    Fodder og sådan noget er en helt anden snak, men jeg har hørt meget godt om Royal Canins til chihuahua, så får du også noget der er tilpasset din race smiley


  • #2   12. jun 2011 Sikke en dejlig indstilling du har smiley

    Jeg tænker altid på , at min hund skal være tryg tryg og atter tryg......
    Det har første prioritet.

    Så tænker jeg på kontakt kontakt kontakt

    Så tænker jeg på aktivitet

    Så tænker jeg på foder og prøver mig frem til hvad den bedst kan lide , bruger tid på at læse indholdsfortegnelsen og kigger aldrig på prisen.

    Ang. selve udstyr og legetøj , køber jeg kun det mest populære , dvs. spil fra Nina Ottesen , sele fra kendte firmaer ( vi bruger K9 ) , snoren skal være af læder , halsbåndet skal være af læder og hundetegnet korrekt i str. og oplysninger.

    Hunde kurvene skal stå , så den ikke kommer i træk

    Godbidderne skal være ligeså korrekte som selve fodret , dvs. ingen billige kiks fra Netto eller lign, men tørret kød ( undtagen godbidderne til agility som skal være bløde )

    Hverdagen skal have fast rutine uden slinger.

    Ja det er vist sådan jeg ser på hvordan .....

    - det bedste hundeliv kan opnås smiley

    Tillykke med den lille ny smiley


  • #3   12. jun 2011 Bjerggeden: Er det dig eller hunden der får det bedre af at bruge K9 seler?
    - altså jeg forstår alt det andet, fuldt ud, med den rigtige størrelse og sådan, men altså at bruge 500+ på en sele?

    Jeg tænker måske sådan nu, fordi vi har hvalp og han vokser ud af det, men jeg synes stadig at der er rigtig mange penge at bruge på det. Den sele vi har nu, fik vi godt nok med fra opdrætter, men tror ikke den har kostet mere end 50 kr? smiley


  • #4   12. jun 2011 For mig hænger pris og kvalitet sammen smiley

  • #5   12. jun 2011 jeg har også k-9 seler til mine chi'er. min arm.bulldog har en lædersele med "puder" v/brystet. den kostede 599,-

  • #6   12. jun 2011 Maria B

    Nu koster en K9 sele i mindste str. kun 250 kr

    Og hvorfor jeg bruger den er ganske enkelt fordi , jeg oplever gang på gang , at pris og kvalitet går hånd i hånd.

    Nu har jeg brugt K9 først til lab. og den blev vasket vasket og vasket , endvidere var den altid i vandet når vi var dagligt nede ved søen , og med denne massive vandhalløj tror jeg næppe der er mange selers syninger der holder til i længden.

    Så da mine erfaringer ved min lab er positive , ja så var valget ikke svært da Bertil skulle have sele.

    Jeg har før brugt Hurtaen , men den syntes jeg bare ikke sidder ligeså godt som K9.

    Generelt bryder jeg mig ikke om seler der går ned rundt om benene , jeg sværger helst til dem der sidder foran brystet.

    Og så kan jeg iøvrigt fortælle , at jeg har købt den første brugt , og så er prisen jo noget andet.


  • #7   12. jun 2011 Bjerggeden: Jeg var skam også bare nysgerrig. og jeg giver dig (og andre) fuldstændig ret i at pris og kval hænger sammen. Men jeg synes måske at man skal vente til hunden er fuldt udvokset, så man ikke skal ud og skifte sele 4 gange smiley

  • #8   12. jun 2011 Maria, det er jo lige så vigtigt at hunden har en god sele når den vokser, som det er at den har en god sele som fuldt udvokset smiley

  • #9   12. jun 2011 slår lige et slag for puppia selen når det er en lille hund ,,de sidder godt på de små basser smiley
    og roal caine er godt til små CHI'er


  • #10   12. jun 2011 ved nu ikke lige hvor god jeg vil sige en K9 sele er til en lille chi hvalp

  • #11   12. jun 2011 tusinde tak for de søde og hjælpsomme ord, jeg vil bare min prinsesse det bedste i verden! jeg er helt enig i at pris og kvalitet hænger sammen. Jeg har søgt og søgt efter en ordentlig sele, desværre er det bare enormt svært at finde en der er lille nok til papaya der kun er 15 uger og ejer 1539 kg, o som samtidig giver hende optimal bevægelsesfrihed uden at irriterer hud og hår. Hvad fodre i jeres hunde med af mærker ? jeg har planer omn at forsøge at skifte fra specific til acana eller orijin smiley

  • #12   12. jun 2011 en chi hvalp kan ik passe den mindste k-9 sele...jeg har en ezysele til den helt lille chi hvalp.

  • #13   12. jun 2011 jeg har også overvejet at købe en hunter sele i læder, men ved ikke om de er så gode i længden eller om de bare er for syns skyld ?

  • #14   12. jun 2011 Maria B

    Selvfølgelig er det hundedyrt at " klæde en hvalp på " under dens opvækst , ingen tvivl om det .

    Derfor har jeg også købt en del brugt imens mine hunde har været hvalpe , men når så der er kommet lidt ro på vokseriet , ja så bliver der powershoppet fra min side smiley


  • #15   12. jun 2011 Tjaaaa...... Mine 2 Cavalier'er har et halsbånd hver..... de er købt i Netto og kostede en flad 10'er..... ( og de er smadder gode )...
    De har såmænd også Hurtta seler..... men bruger dem aldrig... :O)


  • #16   12. jun 2011 chihuahua er bare ik gode til halsbånd da de kan "bakke" ud af dem uden man opdager det pga. deres hoved.

  • #17   12. jun 2011 Sarah jeg ville købe en god H sele, de sidder korrekt på en hvalp og de kan ikke trække sig ud af dem, samtidig skåner de både ryg og nakke, jeg bruger altid h seler på hvalpe og skifter så senere over til Hurtta seler smiley H selen jeg bruger er som regl fra hunter smiley

  • #18   12. jun 2011 jeg ville vælge en puppia sele frem for en hunter når det er til en lille hvalp

  • #19   12. jun 2011 Jeg bruger kun halsbånd til mine chi'er og dem kan de da ikke bakke ud af, nu har chien jo et stort hoved i forhold til tykkelsen på halsen.

  • #20   12. jun 2011 mine er korthåret chi'er og generalt bruger jeg seler til mine hunde store som små:)

  • #21   12. jun 2011 Jeg tænker også at bruge sele eller halsbånd er blot en smagssag hvad man bedst kan lide. Hovedfaconen er ens både både langhåret og korthåret chi, og er deres hovedfacon korrekt kan de ikke gå baglæns ud af et halsbånd.

  • #22   12. jun 2011 så har min veninde 3 stk. der ik er helt normale;) for det kan og gør de hvis de har snor i halsbåndet og ik sele på...så det er altså set vil jeg lige sige.

  • #23   12. jun 2011 hunter læder sele den rundsyede er perfekt til chi hvalpe den kan de ikke komme ud af,men ellers en baby puppia sele som osse er go ,held og lykke med den lille ny :O)))

  • #24   13. jun 2011 så kom proff'en på banen ser jeg ;-)))

  • #25   13. jun 2011 hi hi susanne, det er jeg nu ikke,men har brugt begge 2 til ginger og morten til candy da hun var lille, men tak søde det må jo være en kompliment :O)))) eller ??? :O(((

  • #26   13. jun 2011 gitte jo det var da :-)))

  • #28   13. jun 2011 charlotte...du er nemlig en rigtig chi med altid gode råd:) men vi er enige om at det godt kan lade sig gøre med eller uden et "normalet" hovdet...så det har ik noget med korekt hovdeform at gøre. min venindes gør det gang på gang med halsbånd alle 3 stk.

  • #29   13. jun 2011 Mht sele til en hvalp. Er der så ikke noget med at det nogen steder er muligt at leje en sele. Og når den så er blevet for lille så bytter man den bare til en der passer. Indtil hunden er udvokset. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor det er man kan leje selerne smiley

  • #31   13. jun 2011 hvor er det bare skønt at i giver så mange gode råd! jeg har allerede før jeg fik hvalpen kastet mig ud i et utal af hundebøger, for at gradvist blive klogere på hunden. Jeg hælder meget til at købe en k9 sele til hvalpen, da jeg syntes den ser meget fornuftig ud og især fordi den ligger trykket over hele brystet når hunden trækker (hvilket papaya gør indimellem, særligt hvis hun ser andre hunde). Jeg har også haft lidt et øje til den sele der hedder lifeguard sele fra Hurtta . Hvad er jeres erfaringer med dette mærke i forhold til k9 selerne ?

  • #32   13. jun 2011 Nå ja, glemte at min hund får Wolfsblut :O) Der er 9 smags varianter at vælge imellem smiley

Kommentér på:
Hvad gør i ?

Annonce