1.564 visninger
|
Oprettet:
Weight Pull?????? {{forumTopicSubject}}
Er det en sund sport for en hund..?
Sad lige og så nogle klip og jeg personligt syntes ikke det ser ud som om det er sundt for en hund at trække så mange kilo på glat overflade så de bliver nød til at gå på tærer.... Bare mig som er shippet..?
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
apr 2005
http://hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=65787
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.893
apr 2005
apr 2005
http://www.youtube.com/watch?v=byrH4oSfGOs
Men her ses det også hvor nemt hunden kan hive sig ud af selen, hvis den ikke gider være med til det
http://www.youtube.com/watch?v=CVQ2vucFo8c
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
Vi træner på speciallavede overflader, grus, græs eller tæppe. bestmt ikke glattte.
At hundene går på tæer, skyldes jo belastningen.
Vi startede på det som genoptræning af 2 skadede hunde - men både jeg og hundene er bidt af det
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
når det så er sagt så er der desværre masser af dumme folk rundt om i verden som ikke tænker på hunden og ikke træner og konkuraer som vi i dk feks gør og de tosser lægger desværre også masser af videoer ud på nettet og bliver det ikke gjordt ordentligt så er det ikke sundt.
som sussan feks siger så må vi ikke baite hunden i dk, en hund må heller ikke lave sling shoots (det vil sige må ikke gå tilbage og løbe/springe hårdt frem i selen) osv der er lavet mange regler for at sikre både hund og føre og i alle de år EWPL www.euroweightpull.euhar existeret er der ikke en eneste hund der er kommet tilskade til et show, og det er selv om de afholder 25-40 shows vær år med op til 60 deltagene hunde, og i lande som feks sverig og finland der er det et krav om at der skal være dyrelæge til stede (det skal der til alle hunde sports shows i de lande ikke kun weightpull) som tjekker før, under og efter showene og stadig ingen skader..
det her er en gammel trænings video af mig om min ene hund Zoey så kan du/i se hvordan det foregår i dk,
http://www.youtube.com/watch?v=3z5datMmZRE
hun er stadig rimlig ny i sporten på det tidspunkt og laver derfor stadig lidt "fejl"
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
nov 2005
det er skam også helt ok, men må jeg spørger om hvorfor ?? hvad er det ved sporten du ikke kan lide ??
jeg spørg jo fordi jeg godt vil vide hvorfor det er folk ikke kan lide den og om det jo så måske er noget man kan ændre ved sporten så det ikke ville være sådan
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 860
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.728
Syntes det er en lige så god sport som alt andet hundesport. Selvfølgelig hvis man har den rigtige opstart.
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.416
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.938
Men forstår ikke at folk begynder at tænke på om det er synd/usundt for hundene... alt hvad vi udsætter hundene for (af forskellige formere for træning/sport) slider jo på hundene, en sport som agility vil jeg mene er en af de hårdeste for hundens knogler mm. (jeg elsker selv agility så ingen kritik af sporten) men det kræver at man har styr på hunden og på træningen, for en hund med for meget fart kan smadre hoften på a-brættet (kender til en der gjorde)
Det er jo det samme med os mennesker hvis vi dyrker sport så risikere vi skader, især hvis vi ikke træner rigtigt, har for travlt med at nå målet eller presser sig selv for meget.
nov 2005
der er helt sikkert rigtig mange rådene kar i den sport i sær hvis man kigger over i østeuropa og pitbull hilbilly folket i usa. men der er jo store internationale klubber som heldigvis har taget mange forholds regler for hundens sikkerhed osv. og feks det forbund som jeg træner og konkuraer under som er EWPL der er tvang på ingen måde acceptabelt, værken til konkurance eller i træningen og ALT usportslig opførelse vil udelukke føren for at deltage i EWPL shows.
har du kigget på det link jeg har sat ind ?? syntes du ikke det ser ud til at være en glad hund som kan lide hvad hun laver ??
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 236
Dejligt at se hunde der bliver stimuleret fysisk.
nov 2005
jeg kan love dig der sker ingen tvang og intet andet ind positiv indlæring ved de hunde jeg træner og de træner jeg giver min viden vider til..
jeg kommer jo selv fra andre sportsgreane også som jeg stadig også dyrker, og jeg vil kun se hunde der er glade for at arbejde..
også derfor jeg er i det forebund samt i bestyrrelsen i det forebund jeg mener har de strængeste krav angående hunde og hunde føres sikkerhed..
men ja der er desværre folk som mener at tvang er bedste og folk der er ligeglade med om deres hund er glad for det de laver,
den hund du ser på mit klip har jeg så lige pansioneret i år, (hun er europamester i flere forebund flere gange) hun er nu 7 år gammel/ung og sundhedsmessigt samt prastations messigt kunne sagtens foresætte men jeg så i år at hun netop begyndte ikke have den samme glæde når det blev tungt som hun altid før har haft, og så valgte jeg så lige før europamesterskabet i år at stoppe hendes kariare og tænke på hende i stedet for at tænke på at jeg godt ville vinde et europamesterskab mere, hun ville trække de tunge træk hvis jeg bedte hende om det men jeg kunne se hun ikke syntes det var lige så sjovt mere, og så skal hun skam heller ikke gøre det..
jeg træner så stadig med hende lidt da hun stadig er super glad så længe det ikke er tungt så det får hun lov til, men intet tungt mere til hende.
og det er faktisk den genneralle holdning jeg ser folk har her i nordlige del af europa, folk tænker meget på deres hunde og hvor de har det med det, det er jo folk "familie" medlemmer som de er ude træne med og vil jo på ingen måde værken skade eller gøre noget andet forkert med deres hunde.. når vi tager til østeuropa, syd america eller flere steder i usa så er det desværre en anden sag ;-( ikke at sige at alle fra østeuropa, sydamerica og usa gøre det dårligt, slet ikke der er masser af gode folk/hundeføre der de steder, men desværre er der også mange dårlige som ikke tænker på hundens ve og vel ;-(
og desværre er det mange af de videoer som folk ser når de ser wp videoer på youtube de ser desværre ikke de gode folk
nov 2005
jeg takker mange gange.,
jeg mener jo at man skal stimuler sine hunde både fysisk og mentalt da de har brug for begge del og mange folk har desværre tendens til at glemme de fysiske del og kun går op i hjerne/tænke lege.
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 236
Ja for pokker og folk ville opnår en masse hvis de bare gad at bruge deres hundes energi på en fornuftig måde. Så ville der nok ej heller være så mange problem hunde.For de fleste problem hunde er sgu fordi de er understimuleret fysisk som mentalt.
Så er det dejligt at se at i som forbund dyrker jeres hunde 100% og man kan se at hundene nyder det. For ellers ville de jo slet ikke trække noget som helst.
Thumbs up her fra
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Elsker nu allermest at se på de lækre muskelbasser
nov 2005
helt sikkert rigtig rigtig mange problemer med hunde ville kunne undgåes hvis de blev stimuleret noget mere både fysisk som mentalt ..
nov 2005
ja jeg har faktisk tit tænk på så en sulky hunde vogn ting tror det kunne være rigtig sjovt .
ja helt sikkert hvis en hund får ondt eller bliver overbelastet så vil den ikke syntes det er sjovt mere, og det var selvfølig også det første der blev tjekket og intet på den front, tror bare hun har nået en alder og været med så længe at hun ikke gider det helt tunge mere .
dec 2011
Følger: 1 Svar: 1
Weight Pull??????