{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

At tage hensyn til naboer, løs hund {{forumTopicSubject}}

(Lang tekst, "lidt" brok, nu er I advaret...)

Forleden dag skulle jeg vaske tøj, og er ved at hente mit vaskemiddel fra kælderrummet (det er en boligblok, hvor der er en lang, sammenhængende kældergang med flere indgange).
Jeg står med ryggen mod gangen, og der kommer en hund hen og gøer af mig. Jeg ignorerer bare hunden. Jeg kan høre ejeren længere nede af kældergangen kalde på sin hund, og først 5. gang går hunden væk fra mig (den er løs).Det er en lille chihuahua og jeg er ikke bange for den, men synes stadig det er lidt mærkeligt, hun ikke tager hensyn.

Da jeg senere skal hente mit vasketøj igen, kommer hunden igen helt hen til mig. Denne gang snuser den dog kun. Jeg står på dette tidspunkt i selve vaskerummet, og ejeren kalder igen flere gange, før hunden vælger at gå tilbage til sin ejer, i den anden ende af kældergangen.

Her til aften møder jeg ejer og hund, da jeg var på aftentur med min hund (og kæreste). Jeg spørger hende så, om det var hendes hund der var løs forleden nede i kælderen. Først siger hun "nej", men da jeg spørger "Var det ikke din hund, der var løs forleden?" siger hun så "Jo, og hvad så?". Jeg siger så stille og roligt til hende, at jeg ikke forstår hvorfor hun har sin hund løs, når hun ikke kan kalde den til sig.
Så bliver hun vist småfornærmet og siger "Det er da ligemeget". Jeg svarer at det mener jeg ikke, hvis der er nogen, der bliver forskrækket over hendes hund gør. Jeg fortæller hende, hendes hund løb hen til mig to gange da den var løs, og gøede den ene gang. Der er altså nogen i vores boligblok, der er bange for hunde. Hun svarer så, at der ikke er nogen, der er bange for den. Der svarer jeg, at det kan hun altså ikke vide, det er jo ikke alle der bryder sig om løse hunde.
Så bliver hun først rigtig fornærmet og siger "Ja jeg kan godt se det var "meget" ubehageligt for dig, det undskylder jeg MEGET" -i en nedladende tone. Her bliver jeg liiiidt irriteret og siger: "Det er ikke det, det handler om. Det handler om at tage hensyn til sine naboer!" mens hun går videre med sin hund.

Jeg bliver lidt forundret over hun kan føle hun har "ret" til at gå med sin hund løs, specielt fordi hun ikke kan kalde den til sig? Derudover bliver jeg lidt irriteret over hun svarer så flabet igen og egentlig ikke forstår pointen i det jeg siger. Jeg siger det på en pæn måde, uden at "angribe" hende verbalt?!
Jeg må ærligt indrømme, jeg ikke forstår hvorfor man ikke tager hensyn til sine naboer?? Der skete ikke noget og jeg er ikke bange for hunde, men synes stadig hun er utrolig respektløs. Ellers har hun bare svært ved at tage imod "kritik"? smiley

Aaaaaaaaah -så fik jeg luft smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At tage hensyn til naboer, løs hund
  • #1   10. jan 2012 Nogle mennesker mener åbenbart at verden rotere rundt om dem. Jeg får fniller af den slags folk!

  • #2   10. jan 2012 Jeg kan slet ikke klare den slags folk der.. IFF!

  • #3   10. jan 2012 Ja åbenbart...
    Men tænker lidt, at hun da ikke har noget at blive fornærmet over?? smiley
    Heldigvis er hendes hund i snor på tur. Eller det vil sige i flexline, som hun ikke altid kan styre smiley


  • #4   10. jan 2012 Jeg blev også extra overrasket over hendes svar, for hun er en lidt ældre dame. Havde ikke forventet sådan et respons fra en ældre dame smiley

  • #6   10. jan 2012 Der er sikker en regel i jeres boligreglement,der siger at hunde ikke må færdes løse i boligområdet...?
    I så fald er det jo blot at kontakte viceværten,for så er det en sag for ham...


  • #7   10. jan 2012 Uanset hvad race man har bør de vel vore i line, når man er på fællesarealer. Tænk hvis der kom en hund i line, som ikke kunne lide små hunde. Så ville denne hund være den som havde opført sig forkert.. Og da chien ikke kom da der blev kaldt, kunne sådan en situation sikkert nemt opstå.

  • #8   10. jan 2012 *Anette Verny DKK *: HA HA. Total teenage-fornærmet blev hun smiley

    Hanne N: Jep, men vil ikke klage over den episode. Hvis hendes hund havde bidt mig var det en HELT anden situation...

    Chiko: Jep, det har du ret i.
    Har desværre mødt en stor løs hund, som har kommet løbende mod Tiger (min hund), med en alvorlig gøen og knurren. Der blev jeg nødt til at klage anden gang det skete, for at vise at jeg ikke ville finde mig i det. Nu har manden så den store hund i snor, men hans lille hund løber løs...
    Men kan ikke rigtig få mig selv til at klage over denne episode. Det kan godt være det er pga racen egentlig? Hvis min hund kom løbende hen og gøede af folk ville de helt sikkert klage smiley (hun er af en rimelig størrelse, men løber aldrig fri i beboelsesområder)




  • #9   10. jan 2012 Næste gang du ser hendes løse hund, så skynder du dig bare at snuppe hunden og afleverer den hos politiet. Du er en rigtig nervøs borger der frygter for den lille vuffers ve og vel nu hvor den er helt alene i verden, uden ejer og snor på..

    Når det så er sket et par gange vil du opdage en magisk snor på hunden.. Mener bestemt ikke at det er gratis at hente sin hund hos politiet mere.. Og slet ikke gentagende gange,,

    Og Husk !! Du er en meget god borger i og med at du sådan redder løse hunde smiley


  • #10   10. jan 2012 Mulle pige

    Og du tror ikke hun bliver opdaget når hun er på vej væk med hunden når ejeren er i samme bygning, og pludselig ser hunden forbliver væk?? Synes ikke TS skal aflevere den til politiet, det er da om ikke andet at gøre for meget ud af det efter min mening. + At det i dette tilfælde vil gælde som tyveri i mine øjne, da ejeren netop er så tæt på hunden.


  • #11   10. jan 2012 Du kan også vælge ikke at "forsvare" tænkte naboer der er bange for en lille chihuahua og fortsætte med at hænge vasketøj op.....på den måde undgår du at blive frustreret og dine eventuelle naboer lærer selv at sige fra... hvis de er bange.....;o)

  • #12   10. jan 2012 Nu skriver du blandt andet at hun kalder på sin hund op imod 5 gange inden den reagerer. Det fortæller jo alene hvor lidt styr hun har på sin hund, den "løber om hjørner" med sin ejer da der afligevel ikke sker konsekvenser, mor kalder jo bare igen og igen.
    Sådan en hund bør i mine øjne ikke løbe fri på steder hvor den kan genere andre mennesker eller hunde og så er det ligegyldigt om det er en chihuahua, labrador, rottweiler etc. Hvis hunden ikke reagerer prompte når der kaldes, uanset hvad den har gang i så viser det bare at ejeren ikke har kontrol over den.
    Og sikke da en opførsel du beskriver om den ældre dame, kender udemærket hendes type. Typen der ikke selv ser problemet, men lur mig om ikke selvsamme dame samtidig ville være typen der så situationen fra en helt anden side hvis nu det var din hund der løb hen mod hende. Dobbeltmoral af højeste skuffe, ja de mennessker findes over alt.


  • #13   10. jan 2012 Mulle_pige: Det føler jeg ikke er nødvendigt.

    Lise Ø: Jeg må indrømme jeg ikke forstår dit synspunkt. Som jeg har skrevet ignorerede jeg hunden, og tog snakken med ejeren, da jeg havde mulighed for det.
    At jeg ikke selv er bange, gør det da ikke OK at hendes hund render løs og gøer. Jeg har set den på tur, hvor den også gør, så det er ikke fordi hun ikke ved, at den opfører sig sådan.
    Nu er vi en boligblok med mange forskellige mennesker, og jeg mener alle har ret til at være her og gå i fred. Jeg ved, der er visse mennesker i min opgang, som er rigtig bange for hunde, for de går altid en stor bue uden om hundene, og man kan tydeligt se det på dem, at de ikke er trygge. De kan selv forsvare sig, ja, men jeg mener så, at man godt kan tage hensyn og tage snor på sin hund når man er på fællesarealer.
    -Selvom det er en lille hund!

    Carsten N: Helt enig med det du skriver. Det er præcis det, jeg mener.




  • #14   10. jan 2012 Det jeg mener er at du da sagtens kan have en holdning til det at have en hund løs uden at have styr på den....men hvis du gerne vil være fri for at blive irriteret over hun er flabet overfor dig....så kunne du jo overlade det til dem der er bange at sige det til hende?....bare et forslag....

  • #15   10. jan 2012 Jeg kan sagtens se det er uhensigtsmæssigt at have sin hund løs uden at have styr på den!

  • #16   10. jan 2012 HA HA ja det kan du have ret i smiley


  • #17   10. jan 2012 Jo... man kan da lade være med at sige noget til damen og så bliver man ikke irriteret over hendes flabede svar. I stedet kan du fortsætte med at irritere dig over hendes hund...
    Synes det er fint du siger noget og er sikker på, at mange hundeejere havde taget det til efterretning... Hvorfor skal man gå rundt og lade som om man ikke ser eller hører de ting der irriterer én?


  • #18   10. jan 2012 Ja jeg mener også det var på sin plads, at sige min mening på en pæn måde til hende, eftersom hendes hund gøede af mig.
    Men gider ikke diskutere med hende fremover smiley
    ...Med mindre hendes hund kommer løs hen til min, for så bliver jeg alvorligt irriteret smiley


  • #19   10. jan 2012 Mine hunde har tre gange til at komme.
    Første gang, som plejer at få dem til at komme. Anden gang er kun, hvis vi evt. har travlt og de er lang tid om at snuse, eller der er en anden hund. Tredje gang er hvor jeg bliver advarrende og smågal, og det er kun MEGET sjældent det bliver nødvendigt, medmindre der er en eller anden som står med nogle rigtig lækre godbidder...

    Hvis jeg skulle stå og kalde fem gange HVER gnag på min hunde... damnit hvor ville jeg blive hidsig!! Det har jeg slet ikke tålmodighed til, så hellere bruge længere tid på træningen.

    Mht pigen, så forstår jge godt du synes hun er respektløst. Det er en meget egoistisk, selvfed holdning at have, at hun godt må være der, bare fordi hendes hund er lille. Ja, men i går der sprang en kvinde af anden etnisk afstamning fra min lille Jarna, fordi vi krydsede vejen cirka fem meter fra hende (det har vidst også noget at gøre med, at de har noget mod sorte hunde??)...
    Det kan man bare ikke gå ud fra på den måde.


  • #20   11. jan 2012 Mor til Puttehunden Prinsesse Silje!

    Det er ikke at stjæle i politiets øjne.. smiley I hvert fald ikke her hvor jeg bor..

    Jeg har problemer med at fremmede hunde sidder i min have og skider, og er blevet opfordret af politiet til at være den "uskyldige" borger der har fundet en løs hund.. Netop fordi jeg ikke må begå selvtægt..


  • #21   11. jan 2012 Jeg er ret træt af løse hunde, og sjovt nok er der voldsomt mange af dem her hvor jeg er flyttet hen.. Selvom vi bor ved en meget befærdet vej..

    Jeg må dog sige at vi kun er blevet overfaldet én gang siden vi flyttede hertil i august. Af en løs, ca 15 kilos hund, der lignede en mops.


Kommentér på:
At tage hensyn til naboer, løs hund

Annonce