{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget foder til hvalp?
  • #1   23. jan 2012 den anbefalede mængde står på de fleste foder poser, giver man den og hunden stadig virker voldsomt sulten kan man vel enten give lidt mere, eller evt nogle sunde snacks mlm måltiderne....

Der vil typisk stå hvad hundens normalvægt er som voksen og så være et skema der viser hvad den så skal have i den forskellige aldre... men som sagt er det et gennesnit, så nogen skal have mere, og andre spiser ikke op...

Hvad vejer en udvokset border collie

• #2   23. jan 2012 Jeg ville prøve at læse foderanvisningerne på posen - der plejer at stå, hvor mange gram foder, en hvalp på så og så mange kilo skal have dagligt. smiley

• #3   23. jan 2012 Anbefalet dosis på pakken er kun vejlende. Min får slet ikke den dosis som står på pakken . Det er alt for meget . Men som sagt er de tbare at prøve sig frem ...

• #6   23. jan 2012 Vi fodre efter anvisninger på posen smiley

• #7   23. jan 2012 Og fodret hedder profine smiley

• #8   23. jan 2012 Mine har altid fået hvad de kan spise. Har aldrig brugt foderanvisning til noget. Kun da jeg rå-fodrede, fik de afvejet mad.

• #9   23. jan 2012 Hey og ja det bark man kan få hvad synes I om det? Min gl hund fik det en overgang men ville ikke spise det... er det noget vœrd til en hvalp??

• #10   23. jan 2012 Som - ˜”• Chiko •”˜ - (
    Hvad de kan æde, og bliver de for tykke, et foder med mindre fedt og protein, men altid, det de gider æde.
    Jeg har aldrig læst en anbefaling, men bruger udelukkende mine øjne og sunde fornuft.

• #11   23. jan 2012 Okay ^^

• #12   23. jan 2012 Har 2 hunde, den ældste (som jeg fik som voksen) har jeg haft meget svært vde at få til at spise, derfor begyndte jeg på BARF, det gik ret godt...

Så hvalpen jeg har på 7½ mdr er også så småt på vej på BARF....

Jeg ved ikke så meget om det, køber nogle gange RIGTIGHUNDEMAD ved en forhandler, og (efter jeg har spurgt herinde) så køber jeg kød både i supermarkedet og ved en slagter hvis der er gode tilbud... Forleden købte jeg 200 gr andelår 2 stk for 10 kr, andre gange har jeg købt økologisk lammefars hvis der er et tilbud, så jeg synes kvaliteten er ok... Kigger lidt på det man kan få bragt til dør fra Foderexpressen...

Skal siges at de får 2 gange dgl tørkost morgen (Kingsmoor Pupy og Pure) og så råt til aften evt med grøntsager....

Lige nu fungerer det fint, men jeg tror det kan være godt at skifte af og til hvis ellers ens hund ikke har sart mave... tror at en ensartet fodrings form og et ensartet foder i for lang tid netop kan give sart mave, og at det med fornuften med selvfølgelig er igennem hvalpe tiden at den skal tyrkes ved at blive præsenteret for lidt af hvert.... skal siges at det først er her efter jul at hvalpen er kommet med på det helt rå, ben, brusk osv... tænkte at dens tænder skulle være helt klar til opgaven...

• #13   23. jan 2012 håber du kan tyde meningen trods slå fejl....

• #14   23. jan 2012 Ja Barf er noget værd til en hvalp, men det kræver at man sætter sig godt ind i det at Barfe. Akita har fået det fra hun var ca 10 md og Bailey ha fået det fra 8 uger.

Den bedste måde du kan se på hunden om den får for meget eller for lidt fodder er at kigge på hvordan den ser ud, kan du mærke alle ribenene tydeligt eller kun lige ane dem.

• #15   23. jan 2012 Hanne: ham her har virkelig en ustabil mave smiley vi vil prøve at blive ved med at fodre med profine og senere gå over til bark, men hvis det nu bare slår hans mave helt I stykker så vi må starte forfra, og det ville vœre trœls..

• #16   23. jan 2012 Vi har ikke haft ham så lœnge og der hvor han boede før levede han af hvad han nu kunne finde... hvis han var heldig var der rester fra køkkenet smiley

• #17   23. jan 2012 Så barf ville vœre et godt valg? Er bare meget nervøs for hans mave...

• #18   23. jan 2012 Det går jo an på om du har lysten til at sætte dig ind i det. Ibund og grund er det jo rimeligt ment, men der er bare nogle ting man er nød til at have sat fast på rygraden. Jeg var virkeligt nervøs for om hun ikke ville få det hun havde brug for i sin opvækst. Men en dygtig forhandler ville kunne hjælpe dig. Men hvis han fungere godt nok på det fodder han får hvorfor så ikke foresætte med det.

• #19   23. jan 2012 hvis han fungerer godt ville jeg da også fortsætte mde det en tid endnu, men virker han sulten eller synes du han er til den tynde side, så giv ham da lidt mere mad....
    Mine skal helst spise op gerne slikke skålen, men så skal de også efter at have været ude falde om på gulvet af velbehagelighed, de skal ikke gå og slikke skålen, eller vírke sultne om aftenen.... det gjorde hvalpen faktisk de første dage på BARF så jeg er obs på at hun får et godt måltid om morgenen og så barf til den gode side om aftenen..... vil så sige at appetitten kan veksle med det tilbudte.... : ) sådan er det vel også for mennesker....

• #20   23. jan 2012 Okay smiley vi holder os til det foder han får nu så smiley vi ville bare helst ikke give ham noget fyldt med tilsœtningsstoffer...

• #21   17. apr 2014 Jeg er lidt i tvivl omkring vejledningen på foderposen. Vores Luca er 13 uger gammel og vejer 5 kg. Der står på posen at han skal have 100g. Er blevet i tvivl om det er 100g dagligt eller 100g 3 gange dagligt?

Ved i noget om det?

Hilsner fra os

• #22   17. apr 2014 det plejer at være døgn rationen der skrives på poserne ... altså man måler rationen op en gang, og fordeler så over det antal gange man fodrer ... men husk at se på hundens trivsel først og fremmest, det på poserne skal altid opfattes som vejledene

• #23   18. apr 2014 Jeg så der var en anden der havde givet hendes hvalpe 3x100g dagligt. Der står på pakken at han skal have 100g og at han skal have tre måltider.

Synes der mangler at stå om det er 100gx3 eller fordelt over tre måltider.
    Alting har lukket i dag, så kan ikke få svar fra dyrelægen eller der hvor jeg har købt foderet smiley

Kommentér på:
hvor meget foder til hvalp?

Annonce