600 visninger
|
Oprettet:
Forebyggelse mod utøj {{forumTopicSubject}}
Hvor mange af jer giver jeres hund forebyggende midler mod flåter/lopper/lus? Hvorfor vælger i at gøre det, eller undlade dette?
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.172
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.255
Min kollega havde den dejligste Berner Sennen på 3 år, den fik flåt bid sidste efterår, først fik den Borrelia, så fik den TBE (hjernehindebetændelse), så fik den Anaplasmose (flåtfeber), alle ting flåten havde båret smitte med.... den blev behandlet med skrappe ting længe, dette smadrede dens imunforsvar så den fik en mundinfektion, så en hudinfektion og så led smerter... de kæmpede i 5 måneder og den fik frad 3. april....
Jeg ved en bruger herinde også har mistet sin hund i år ligeledes efter følgesygdomme til flåtbid, mærkelig nok også en berner, en i den anden ende af landet...
Jeg håber mine kan tåle Bayvantic for de bliver beksyttet i H og R selvom jeg godt ved det er noget giftigt stads at putte i nakken på dem....
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.000
Det lyder underligt da vi hver dag går både ved skov og søer...... men det er fakta....... og jeg aner ikke hvorfor de ikke bider på mine hunde.... :o)
jun 2011
Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 201
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.255
@ Casper, er det også pipette til at putte i ved nakken, eller hvad er det.... hvor købes det... jeg er bestemt ikke kemikalie begejstret det er ikke derfor jeg pt bruger Bayvantic men fordi jeg ikke har hørt et bedre alternativ....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Og det er så Prac-tic, jeg bruger.
Det plejer at være en enkelt gang om året, der er nødvendig.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Sidste år fik de til sammen max 10 flåter. Så der behandlede jeg ikke.
Året før var det helt vildt så mange de tiltræk, og derfor gav jeg den bayvantic i 3 mdr i højsommeren.
I år har jeg indtil videre fjernet 2 flåter ialt på dem (3 hunde), så vi må se...
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
De deler en pipette.
Vi bor midt i en skov og har en "million" flåter.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
Jeg købte min første egen hund sidste april, og siden vi har fået hende, har hun kun haft en flåt. Så vi har valgt pt ikke at behandle og se tiden an.
Casper: Hvad har du af erfaringer med dette produkt? Hvis jeg på et tidspunkt skal behandle Krøyer, vil jeg gerne have det der er så lidt kemikalier i som muligt.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Så jeg gør ingenting
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
jun 2011
Min erfaring er at det virker lige så godt som ComboVet Frontline. Det vil sige at på en sæson piller jeg en eller to flåter af min (vi er skoven næsten hver dag og bor på landet hvor der er mange rådeyr)
jun 2009
jul 2007
Det gør jeg sørme også....... jeg ville løbe skrigende ned ad vejen.... og råbe på alle naboerne så de kunne hjælpe mig , hvis en af mine hunde fik en FLÅT på sig
Jeg blev bidt af en FLÅT da jeg var 18 år....og har stadig Borrelia i mig.... den sover bare.... så mon ikke jeg er immun ( vaccineret ) ,...he he ... men alligevel.
................................................................
Det er forresten en " sjov " historie
Et par dage før jeg havde fødselsdag og blev 19 år....aftalte jeg med min veninde , at vi skulle i ZOO..... jeg med mine 2 børn.. ( ja... jeg havde 2 børn da jeg var 18 år ).... og min veninde med hendes 2 børn.
NÅ.... men vi kom ind i ZOO..... gik lidt rundt.... og kom ned til aberne nede ved søen...... der så vi en lille ælling svømme rundt helt alene.... og en dyrepasser der prøvede at fange den...
Dens mor var død.... og de andre ællinger var blever ædt af Mosegrise.
Da han kom op med den lille ælling... sagde jeg ..... " neeej hvor er den kær.... må jeg ikke godt få den "............. " Jooo... det må du da godt sagde han .... du kan gå op på kontoret og få en kasse til den , og noget den kan spise "......... Og det gjorde jeg så.... og gik hjem med ællingen...putede den i et akvarie med en af mine bluser , så den ikke frøs.
På det tidspunkt kendte jeg nogen der havde en dyrehandler og hans bror...... de havde spurgt hvad jeg ønskede mig i Fødselsdagsgave...... og jeg sagde for sjov...... " hvis jeg ikke kan få 10 Marsvin... vil jeg slet ikke have noget."
Dagen efter på min 19 års Fødselsdag ( hvor jeg skulle have gæster om eftermiddagen )... ringer det på døren om morgenen.... jeg lukker op.... og der står en chauffør udenfor og siger .... " jeg har noget jeg skal aflevere fra ..K og P......og kommer traskende ind i min gang med.........JA...GÆT EN GANG....... 10 marsvin.... ... Shit.
Jeg synes jeg havde det lidt dårligt..... og da jeg kikkede mig i spejlet ,,,, var jeg slået ud over hele hovedet ... mine fingre og hænder var hævede.....og jeg havde kvalme... og jeg skulle lave lagkage og varm chokolade.....
Så måtte jeg på skadestuen ... fik taget en masse blodprøver... der viste jeg havde fået BORRELIA....... og de mente det var en FLÅT jeg havde fået med hjem fra ZOO... sammen med ællingen.....( som iøvrigt døde om natten )... wrææææl....... så galt kan det gå med FLÅTER....:o)
jun 2011
Nej men jeg er ikke altid så god til at huske faste rutiner (man er jo en mand
Tror du har ret i at det er forskelligt fra hund til hund. Jeg bruger stadig UniQ med OK resultat.
Flåter er bare mega-klammme, jeg havde tre på mig sidste år - fuck det klør det skidt
jan 2012
jul 2007
Ha ha ha ... jeg futtede rundt til alle mine naboer og venner ... og overtalte dem til at overtage 1 eller 2..... jeg kom af med de 8... og beholdte 2 selv.......
Meeen... sikke et Cirkus..... Fødselsdag.... skide syg..... varm chokolade og lagkage... 10 marsvin og en død ælling.......... Glemmer det aldrig.... *GG*
jan 2012
jun 2009
Forebyggelse mod utøj