{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forebyggelse mod utøj
  • #1   17. apr 2012 Jeg har givet frontline første gang for 3 uger siden, jeg tøvede fordi jeg ikke er vild med at påføre alt den gift men risikoen for flåter m.m her om sommeren gjorde at jeg gav det modvilligt.-)

• #4   17. apr 2012 Jeg gav i lørdags bayvantic og vil give det gennem sommeren.... grunden :

Min kollega havde den dejligste Berner Sennen på 3 år, den fik flåt bid sidste efterår, først fik den Borrelia, så fik den TBE (hjernehindebetændelse), så fik den Anaplasmose (flåtfeber), alle ting flåten havde båret smitte med.... den blev behandlet med skrappe ting længe, dette smadrede dens imunforsvar så den fik en mundinfektion, så en hudinfektion og så led smerter... de kæmpede i 5 måneder og den fik frad 3. april....
    Jeg ved en bruger herinde også har mistet sin hund i år ligeledes efter følgesygdomme til flåtbid, mærkelig nok også en berner, en i den anden ende af landet...

Jeg håber mine kan tåle Bayvantic for de bliver beksyttet i H og R selvom jeg godt ved det er noget giftigt stads at putte i nakken på dem....

• #5   17. apr 2012 jeg har ALDRIG...( i 45 år )...givet mine hunde noget for lopper og flåter.... og de har aldrig haft hverken lopper eller flåter....
    Det lyder underligt da vi hver dag går både ved skov og søer...... men det er fakta....... og jeg aner ikke hvorfor de ikke bider på mine hunde.... :o)

• #6   17. apr 2012 jeg giver min et naturprodukt der hedder UniQ Insect Free fordi vi bor et sted hvor der er mange rådyr, og dermed sindsyg mange flåter. og fordi jeg bryder mig om at give ham kemikalier

• #7   17. apr 2012 @ Nittib... har nu nr 4 og 5 hund, synes heller aldrig vi har givet de forrige og kan heller ikke huske vi har døjet.... om det er bestemte hunde de springer på, eller der er flere flåter eller hvad det er der sker ved jeg ikke, men har bare de sidste dage i alt på de 2 fundet 4 flåter, så er øv over det, og da østjylland havde de grimme tilfælde sidste år så er jeg ekstra obs.... det var godt nok ikke lige i vores område, men tæt herpå at de hunde fik flåtbid der altså for nogens vedkommende endte med aflivning...

@ Casper, er det også pipette til at putte i ved nakken, eller hvad er det.... hvor købes det... jeg er bestemt ikke kemikalie begejstret det er ikke derfor jeg pt bruger Bayvantic men fordi jeg ikke har hørt et bedre alternativ....

• #8   17. apr 2012 Jeg forebygger ikke, men giver, hvis der er et problem.

Og det er så Prac-tic, jeg bruger.

Det plejer at være en enkelt gang om året, der er nødvendig.

• #9   17. apr 2012 Jeg venter som regel lige og ser hvad sæsonen bringer.
    Sidste år fik de til sammen max 10 flåter. Så der behandlede jeg ikke.
    Året før var det helt vildt så mange de tiltræk, og derfor gav jeg den bayvantic i 3 mdr i højsommeren.
    I år har jeg indtil videre fjernet 2 flåter ialt på dem (3 hunde), så vi må se... smiley

• #10   17. apr 2012 Mine får frontline Combo fra april til november fast en gang om måneden.
    De deler en pipette.
    Vi bor midt i en skov og har en "million" flåter.

• #11   17. apr 2012 Tak for alle jeres svar smiley
    Jeg købte min første egen hund sidste april, og siden vi har fået hende, har hun kun haft en flåt. Så vi har valgt pt ikke at behandle og se tiden an.

Casper: Hvad har du af erfaringer med dette produkt? Hvis jeg på et tidspunkt skal behandle Krøyer, vil jeg gerne have det der er så lidt kemikalier i som muligt.

• #12   17. apr 2012 Der har aldrig set sig hverken flåter eller lopper på Taiko .
    Så jeg gør ingenting smiley

• #13   17. apr 2012 Jeg er lige nu ved at afprøve om Cur1 virker på Charlie. Tidligere har jeg prøvet Insect Free fra Uniq (det som Casper omteler) Desværre havde det ikke den ønskede effekt. Nemlig at holde flåter væk. Jeg vil helst undgå alle de forskellige giftige produkter. Men indtil vidre er det det eneste der har virket på Charlie. Og Bayvantic VIRKER helt efter planen her hos os.

• #15   17. apr 2012 Problemet med UniQ er at du skal huske at give det hver dag.

Min erfaring er at det virker lige så godt som ComboVet Frontline. Det vil sige at på en sæson piller jeg en eller to flåter af min (vi er skoven næsten hver dag og bor på landet hvor der er mange rådeyr)

• #16   17. apr 2012 Jamen jeg havde overhovedet ikke problemer med at give ham det hver dag. Men det virkede bare ikke for os da flåterne rigtig kom smiley Jeg kunne pille flere af om ugen. Men jeg tror også det er forskelligt fra hund til hund hvad der virker. Hvidløg har nemlig heller ingen virkning her.

• #17   17. apr 2012 Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid .

Det gør jeg sørme også....... jeg ville løbe skrigende ned ad vejen.... og råbe på alle naboerne så de kunne hjælpe mig , hvis en af mine hunde fik en FLÅT på sig

Jeg blev bidt af en FLÅT da jeg var 18 år....og har stadig Borrelia i mig.... den sover bare.... så mon ikke jeg er immun ( vaccineret ) ,...he he ... men alligevel.
    ................................................................

Det er forresten en " sjov " historie

Et par dage før jeg havde fødselsdag og blev 19 år....aftalte jeg med min veninde , at vi skulle i ZOO..... jeg med mine 2 børn.. ( ja... jeg havde 2 børn da jeg var 18 år ).... og min veninde med hendes 2 børn.

NÅ.... men vi kom ind i ZOO..... gik lidt rundt.... og kom ned til aberne nede ved søen...... der så vi en lille ælling svømme rundt helt alene.... og en dyrepasser der prøvede at fange den...
    Dens mor var død.... og de andre ællinger var blever ædt af Mosegrise.
    Da han kom op med den lille ælling... sagde jeg ..... " neeej hvor er den kær.... må jeg ikke godt få den "............. " Jooo... det må du da godt sagde han .... du kan gå op på kontoret og få en kasse til den , og noget den kan spise "......... Og det gjorde jeg så.... og gik hjem med ællingen...putede den i et akvarie med en af mine bluser , så den ikke frøs.

På det tidspunkt kendte jeg nogen der havde en dyrehandler og hans bror...... de havde spurgt hvad jeg ønskede mig i Fødselsdagsgave...... og jeg sagde for sjov...... " hvis jeg ikke kan få 10 Marsvin... vil jeg slet ikke have noget."

Dagen efter på min 19 års Fødselsdag ( hvor jeg skulle have gæster om eftermiddagen )... ringer det på døren om morgenen.... jeg lukker op.... og der står en chauffør udenfor og siger .... " jeg har noget jeg skal aflevere fra ..K og P......og kommer traskende ind i min gang med.........JA...GÆT EN GANG....... 10 marsvin.... ... Shit.

Jeg synes jeg havde det lidt dårligt..... og da jeg kikkede mig i spejlet ,,,, var jeg slået ud over hele hovedet ... mine fingre og hænder var hævede.....og jeg havde kvalme... og jeg skulle lave lagkage og varm chokolade.....

Så måtte jeg på skadestuen ... fik taget en masse blodprøver... der viste jeg havde fået BORRELIA....... og de mente det var en FLÅT jeg havde fået med hjem fra ZOO... sammen med ællingen.....( som iøvrigt døde om natten )... wrææææl....... så galt kan det gå med FLÅTER....:o)

• #18   17. apr 2012 margit N

Nej men jeg er ikke altid så god til at huske faste rutiner (man er jo en mand smiley

Tror du har ret i at det er forskelligt fra hund til hund. Jeg bruger stadig UniQ med OK resultat.

Flåter er bare mega-klammme, jeg havde tre på mig sidste år - fuck det klør det skidt

• #19   17. apr 2012 NITTIB, hihi hvor mange marsvin endte du med ????

• #20   17. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo '

Ha ha ha ... jeg futtede rundt til alle mine naboer og venner ... og overtalte dem til at overtage 1 eller 2..... jeg kom af med de 8... og beholdte 2 selv.......

Meeen... sikke et Cirkus..... Fødselsdag.... skide syg..... varm chokolade og lagkage... 10 marsvin og en død ælling.......... Glemmer det aldrig.... *GG*

• #21   18. apr 2012 Ja man skal passe på hvad man ønsker sig. Forstår at den fødselsdag stadigt står tydeligt på nethinden :-))

• #22   18. apr 2012 Casper det kan da godt være at det er det med kønnet der spiller ind der *G* Jeg ville ønske at olien virkede her. For jeg er ikke så vild med alle de kemikalier :-((

Kommentér på:
Forebyggelse mod utøj

Annonce