{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.931 visninger | Oprettet:

Tandbørstning {{forumTopicSubject}}

Hej Forum smiley

Forleden var jeg ved dyrlæge med min lille hund, fordi han døjer meget med tandsten. Han har nogle grimme belægninger langs tandkødet, hvoraf de værste blev fjernet. Dyrlægen siger at jeg skal børste hans tænder dagligt indtil det forbedres. Hun siger det ikke er nødvendigt at købe speciel hundetandpasta, men at jeg bare kan bruge den milde Zendium Classic. Jeg har prøvet en gang og det virker til at han godt kan lide smagen. Er der nogle af jer der har fået samme råd eller bruger denne tandpasta?

Mvh Hilda

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• vindue 21.000 kr.
  • Samling af skab med skydelåger 150x200 meter 100.000 kr.
  • Washing machine 50.000 kr.
  • prepare ground for grass 350.000 kr.
  • Montering af lås (smæklås) 208.000 kr.
  • Dør kan ikke lukke 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandbørstning
  • #2   11. maj 2012 Børster så at sige aldrig tænder på mine 4. De får masser af lammeben, og derfor har de alle fine hvide bisser, selv gammelfar Baloo på 9.

• #3   11. maj 2012 Børster aldrig tænder på mine, de får kødben, og så bruger jeg en tandskraber ind i mellem.

• #5   11. maj 2012 jeg har også fået afvide at man ikke må bruge alm. tandpasta.

• #6   11. maj 2012 Jeg har fået af vide at man godt må af min opdrætter, så det kommer jeg da til at gøre på min hund når jeg får den, hvis hun altså kan lide tandpasta smagen smiley

• #7   11. maj 2012 Mine hunde får barf, og kødben flere gange ugentligt.
    Derfor er jeg nu alligevel nød til at gå tænderne efter på min den ene.
    Så det er forskelligt fra hund til hund.

Jeg har købt en babytandbørste og børster uden noget som helst.
    Jeg skal til dyrlægen i dag til årligt eftersyn, så må vi se, hvad hun siger i forhold til tandpasta.

• #8   11. maj 2012 vi har købt tandpasta hos vores dyrelæge med leversmag, det koster 79 kroner, og det har indtil videre holdt over en måned og er ik engang halvt tomt. så ville da råde dig til at købe sådan noget, da der ikke er flour i smiley
    - mine hunde elsker det ihvertfald.. måske fordi det smager lidt af leverpostej smiley hehe. held og lykke

• #9   11. maj 2012 Hej, tak for de gode svar smiley Jeg havde også godt nok selv en dårlig fornemmelse med at skulle bruge tandpasta, som er beregnet til mennesker. Hvad er det I kalder BARF? Er det tandpasta eller foder og hvor kan man købe dette? Han har aldrig fået lammeben/kødben, men elsker alm. tyggeben med knuder i brun og hvid, sko, griseører og tyggestænger. Jeg tror at jeg vil prøve at købe tandpastaen med leversmag, for nu vil jeg ikke bruge Zendium mere. Så kan jeg komme i gang med at få set på de små bisser smiley

• Boombastic
    Boombastic Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #10   11. maj 2012 En god idé at give din hund masser af ben og ting at gnave i, men nu hvor du allerede har problemer med tandsten, så børst endelig tænderne på hunden, du kan bruge en almindelig menneske tandbørste, men den skal være BLØD, ellers så findes det specielle hundetandbørster, man kan sætte på fingeren, der måske gør det lidt nemmere at komme til.
    Brug endelig en hundetandpasta... mennesketandpasta har en meget skarp smag og det er sjældendt at hunden nyder dette. Hundetandpastaen behøver ikke koste mere end mennesketandpastaen...

Held og lykke med det.

• #11   11. maj 2012 Ja, nu får vi fat på en god hundetandpasta i morgen, så skal det nok blive godt. Tak for de fine råd. Det er dejligt at vi har dette gode forum smiley Det er tit en rigtig stor hjælp smiley

• #12   11. maj 2012 velbekomme smiley er glad for du kunne bruge mit råd smiley

• #13   11. maj 2012 Jeg børster meget jævnligt tænder på mine... næsten dagligt, men det smutter engang imellem.
    Mine får både legeting, råt engang imellem og diverse tyggeben, men der er bare nogle hunde, ligesom mennesker, der producerer ret meget spyt, og derfor er mere udsat for tandsten og derfor også problemer med tandkødet.

Jeg børster mine med hundetandpasta, netop fordi flour ikke er godt for hunde og det er ingrediensen der gør at menneske-tandpasta skummer heller ikke.
    Det er i hvert fald hvad jeg har lært og fået at vide.

Udover ben, tyggeting og tandbørstning, så giver jeg også mine plaque off. Det er jeg ufattelig tilfreds med!
    Det har fjernet meget af tandstenen og misfarvningerne samt giver en bedre ånde.

Mine har nu lært at få børstet bisserne med en hunde-tandbørste, men det tog lige nogle ugers træning før jeg kunne bøste dem ordentligt.

Jeg vil ikke have mine hunde synes det er en vildt grim oplevelse, så jeg afsatte god tid til træning.
    Det vil jeg klart anbefale man gør.

Kommentér på:
Tandbørstning

Annonce