1.931 visninger
|
Oprettet:
Tandbørstning {{forumTopicSubject}}
Hej Forum
Forleden var jeg ved dyrlæge med min lille hund, fordi han døjer meget med tandsten. Han har nogle grimme belægninger langs tandkødet, hvoraf de værste blev fjernet. Dyrlægen siger at jeg skal børste hans tænder dagligt indtil det forbedres. Hun siger det ikke er nødvendigt at købe speciel hundetandpasta, men at jeg bare kan bruge den milde Zendium Classic. Jeg har prøvet en gang og det virker til at han godt kan lide smagen. Er der nogle af jer der har fået samme råd eller bruger denne tandpasta?
Mvh Hilda
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.189
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.082
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 419
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 186
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.197
Derfor er jeg nu alligevel nød til at gå tænderne efter på min den ene.
Så det er forskelligt fra hund til hund.
Jeg har købt en babytandbørste og børster uden noget som helst.
Jeg skal til dyrlægen i dag til årligt eftersyn, så må vi se, hvad hun siger i forhold til tandpasta.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 105
- mine hunde elsker det ihvertfald.. måske fordi det smager lidt af leverpostej
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 16
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
Brug endelig en hundetandpasta... mennesketandpasta har en meget skarp smag og det er sjældendt at hunden nyder dette. Hundetandpastaen behøver ikke koste mere end mennesketandpastaen...
Held og lykke med det.
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 16
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 105
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.463
Mine får både legeting, råt engang imellem og diverse tyggeben, men der er bare nogle hunde, ligesom mennesker, der producerer ret meget spyt, og derfor er mere udsat for tandsten og derfor også problemer med tandkødet.
Jeg børster mine med hundetandpasta, netop fordi flour ikke er godt for hunde og det er ingrediensen der gør at menneske-tandpasta skummer heller ikke.
Det er i hvert fald hvad jeg har lært og fået at vide.
Udover ben, tyggeting og tandbørstning, så giver jeg også mine plaque off. Det er jeg ufattelig tilfreds med!
Det har fjernet meget af tandstenen og misfarvningerne samt giver en bedre ånde.
Mine har nu lært at få børstet bisserne med en hunde-tandbørste, men det tog lige nogle ugers træning før jeg kunne bøste dem ordentligt.
Jeg vil ikke have mine hunde synes det er en vildt grim oplevelse, så jeg afsatte god tid til træning.
Det vil jeg klart anbefale man gør.
Tandbørstning