Ja nu må jeg have det på det rene (BARF) {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo min smukke schæferhvalp Nelly på snart 10 måneder, og jeg kunne super godt tænke mig at BARFE hende, og jeg ved godt det er ren videnskab. Så nu har jeg prøvet at læse en masse om det, men jeg er endt med at blive endnu mere forvirret.
Jeg vil jo gerne sætte mig ordentligt ind i det, så jeg er sikker på at hun får det bedste ud af det selvfølgelig. Så jeg håber at der er nogle kloge hveder der kan hjælpe mig lidt(:
Jeg fandt en lidt underlig beregner på nettet hvor man kunne beregne hvor meget hunden skulle have, og den mente hun skulle have 5% af sin kropdvægt når hun stadig kun er stor hvalp.
http://hundeejere.dk/barf/foderplan.html
Og så læste jeg et sted af de skal have faste dage??
Så nu er jeg endnu mere forvirret..
Mente jeg hørte et sted her på HG at hunden skal have 2% af sin kropsvægt?
I linket jeg har linket til, er der en lille boks til højre, som deler forskellige foder 'typer' op i dage om måneden, kan jeg regne med at jeg skal gøre det sådan?
Jeg troede egentlig at man købte et hvis antal kilo kød om måneden, og delte det op i daglige potioner selvfølgelig.. Vidste ikke, at jeg skulle købe en masse forskelligt på den måde, og dele det op i dage?
Håber mine spørgsmål er til at forstå(:
Og i vil hjælpe en meget forvirret mig,:
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Hun er snart 10 måneder
Og vejer 28
Og vil bare beregne 1 måned af gangen(;
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.364
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 75 Svar: 621
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 178
Vi bruger et andet regneark som du kan finde under siden her;
http://www.modiogco.dk/undersider/modisshop/modisshop.php
Det er bare om at kaste sig ud i det, tror jeg. Jeg bliver vidst lidt klogere hver dag, både ved at læse, men også ved at kigge på min hund.
Jeg er lige begyndt at sætte mig ind i grøntsagsverdenen
Jeg har brugt den side som aussiepigerne linker til - den er ret god. Og så har jeg nogle bøger liggende som jeg ofte slår op i.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Kan godt se der er mange måder at gøre det på, så vi må ud og tage en snak med dem der.
Men tak alle hjælpsomhed hoveder(:
Ja nu må jeg have det på det rene (BARF)