{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Ja nu må jeg have det på det rene (BARF) {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo min smukke schæferhvalp Nelly på snart 10 måneder, og jeg kunne super godt tænke mig at BARFE hende, og jeg ved godt det er ren videnskab. Så nu har jeg prøvet at læse en masse om det, men jeg er endt med at blive endnu mere forvirret.
Jeg vil jo gerne sætte mig ordentligt ind i det, så jeg er sikker på at hun får det bedste ud af det selvfølgelig. Så jeg håber at der er nogle kloge hveder der kan hjælpe mig lidt(:

Jeg fandt en lidt underlig beregner på nettet hvor man kunne beregne hvor meget hunden skulle have, og den mente hun skulle have 5% af sin kropdvægt når hun stadig kun er stor hvalp.
http://hundeejere.dk/barf/foderplan.html
Og så læste jeg et sted af de skal have faste dage??
Så nu er jeg endnu mere forvirret..
Mente jeg hørte et sted her på HG at hunden skal have 2% af sin kropsvægt?

I linket jeg har linket til, er der en lille boks til højre, som deler forskellige foder 'typer' op i dage om måneden, kan jeg regne med at jeg skal gøre det sådan?
Jeg troede egentlig at man købte et hvis antal kilo kød om måneden, og delte det op i daglige potioner selvfølgelig.. Vidste ikke, at jeg skulle købe en masse forskelligt på den måde, og dele det op i dage?

Håber mine spørgsmål er til at forstå(:
Og i vil hjælpe en meget forvirret mig,:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ja nu må jeg have det på det rene (BARF)
  • #1   15. jun 2012 Orv kan se at linket ikke har taget min indtastning ind.
    Hun er snart 10 måneder
    Og vejer 28
    Og vil bare beregne 1 måned af gangen(;

• #2   15. jun 2012 Det bedste vil være at kontakte nogen, der kan hjælpe dig igang med det, så du ikke bare kaster dig ud i noget smiley Der er flere BARF grupper her inde, hvor folk gerne vil hjælpe og henvise til steder i nærheden af dig, hvor du kan få hjælp til at starte op smiley

• #3   15. jun 2012 måske kan denne side hjælpe dig: www.naturligthundefoder.dk/

• #4   15. jun 2012 Neo er lige blevet et år. Vi startede også med BARF da han var 10 mdr. Jeg havde det (og har det stadig lidt) på samme måde. Jeg har fundet en sælger af RigtigHundemad i nærheden af mig, og hun har været rigtig god til at vejlede mig. Neo og mig tager ofte derud og snakker om hvordan det går og hun følger med i hvordan Neo vokser og om pelsen stadig er fin. Vi startede med at give 1 kg om dagen, i følge hendes regnskab, men han tog for meget på og vi regulerede det ned til 800g.
    Vi bruger et andet regneark som du kan finde under siden her;
    http://www.modiogco.dk/undersider/modisshop/modisshop.php

Det er bare om at kaste sig ud i det, tror jeg. Jeg bliver vidst lidt klogere hver dag, både ved at læse, men også ved at kigge på min hund.

Jeg er lige begyndt at sætte mig ind i grøntsagsverdenen smiley og det er vidst en endnu større jungle at finde rundt i smiley

Jeg har brugt den side som aussiepigerne linker til - den er ret god. Og så har jeg nogle bøger liggende som jeg ofte slår op i.

• #6   15. jun 2012 Haha tak for alle svar;)
    Kan godt se der er mange måder at gøre det på, så vi må ud og tage en snak med dem der.
    Men tak alle hjælpsomhed hoveder(:

Kommentér på:
Ja nu må jeg have det på det rene (BARF)

Annonce