{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højere straffe til ulovlige hunde i England
  • #1   21. aug 2012 Sorry, jeg smed en "bombe" og er desværre nødt til at gå til køjs, har tegn på jeg ikke har r.v i begge ender = hovedpine smiley men glæder mig til at læse jeres mening i morgen. Godnat.

  • #2   21. aug 2012 nu læste jeg lige at der står : Men retningslinjerne fortæller også, at det kan koste hundeejeren op til et halvt års fængsel at lade hunden være ude af kontrol på steder, hvor børn eller andre sårbare personer, for eksempel ældre eller handicappede, kan blive opskræmte - også selv der faktisk ikke sker nogen skade på mennesker.

    og: Det er også strafbart, hvis ens hund, hvad enten det er på et privat eller et offentligt område, er faretruende ude af kontrol og skaber frygt for skader

    nu er der jo mennesker (der måske ikke kender hundesprog) som føler sig truet af en hund der gør af dem, hopper frem eller hvad ved jeg, selvom det ikke er agressiv adfærd. kan de så melde en og kan man så komme i fængsel for det?


  • #3   21. aug 2012 Et dyrepoliti og kørekort til dyr vil være vejen frem ....og tror nu at hvis man ville straffe folk så er det ikke ved at fratage dem deres frihed men derimod på pengepungen

  • #4   22. aug 2012 Kathrine: det var lige det jeg mente...

  • #5   22. aug 2012 tror i hvert fald lige man skal tænke over det der med at bare en hund skræmmer en anden person kan det være = fængsel. for en hund kan VIRKE truende for dem som ikke kender hundens adfærd og ''sprog'' og så er det jo lidt synd at fordi folk går i små sko eller bliver skræmt af et lille ''bøh'' at så ryger man bare i fængsel.

  • #6   22. aug 2012 jeg er helt med på ideen i England om at straffene skal højere op og ende med fængsel i grove tilfælde! generelt er straf i danmark for blødsøden,i værste tilfælde får ejeren en bøde eller mundkurv pålæg eller aflivning af hunden,hvilket resulterer i at man bare køber en ny hund,hvilket jeg så vil kalde person farlighed, da det i de fleste tilfælde er personen der er skyld i at en alvorlig situation overhovedet opstår.Hundene er taberne i de fleste sager og ikke den eller de mennesker der er årsagen.

  • #7   22. aug 2012 Jeg tror vejen frem er hårdere straffe, som I England. Dog har jeg det lige som Kathrine, hvem skal vurdere om en hund skræmmer andre?

  • #8   22. aug 2012 Jeg vil være enig i den lov, og det med at skabe frygt kunne jeg forstille mig i selve loven er indskrænket eks har vi en ude ved os der skaber frygt ingen andre tør cykle forbi eller gå med vores hund fordi ejerne ikke kan styre den, den hopper rundt og gør og viser tænder, løber og er helt ustyrlig og det meget meget tydligt damen ikke kan styre den, og det mener jeg skaber frygt, men at hunden lige hår lidt hurtigere eller løber langs hegnet i haven og gør, skaber nok også chok og frygt hos nogle, men ejer har styr på hunden.

  • #9   22. aug 2012 jeg tror uden at vide det med sikkerhed,at hunden virker truende/ skræmmende på opfordring af ejer.Hvis det er det der menes er det helt okay at besidderen får fængselsstraf!

  • #10   22. aug 2012 hvor ser i det med at blive dømt fængsel fordi en hund virker truende/ skræmmende?

  • #11   22. aug 2012 Behold eller udvid listen af hunde ( dog ikke på en forbudsliste, men en særlig liste, hvor hunde med særligt potentiale skal være), - og så skal der ansøges om at anskaffe sig og opdrætte disse racer.

    Således er der mulighed for de ansvarlige hundeejere at få sig en sådan ønskehund, mens man filtrerer de ikke-egnede potentielle ejere fra.

    Krav til kommende ejere af "liste-hundene" kunne eksempelvis være:
    - ingen voldsdomme eller lign. indenfor de sidste 10 år.
    - aldersgrænse, - eksempelvis mindst. 25 år
    - obligatoriske kurser om hundelovgivning, træning og adfærd.

    Alle ekstraudgifter til administration af ovenfor nævnte foranstaltninger dækkes af disse potentielle hundeejere.

    Jeg tror på, at såfremt man gør det dyrere og mere besværligt at opnå at eje disse hunde gør, at de useriøse kommende hundeejere sorteres fra.


  • #13   22. aug 2012 Michelle B Men retningslinjerne fortæller også, at det kan koste hundeejeren op til et halvt års fængsel at lade hunden være ude af kontrol på steder, hvor børn eller andre sårbare personer, for eksempel ældre eller handicappede, kan blive opskræmte - også selv der faktisk ikke sker nogen skade på mennesker.

    og: Det er også strafbart, hvis ens hund, hvad enten det er på et privat eller et offentligt område, er faretruende ude af kontrol og skaber frygt for skader. hvor læste du lige det !


  • #14   22. aug 2012 Godmorgen så er jeg med igen :-
    john der er et afsnit med børn , ældre og handicappede , der står det.
    Jeg syntes at det meste er en god ide, er dog ligesom jer lidt i tvivl om afsnitter med børn, ældre og handicappede.
    Mht at man kan blive straffet hvis ens hund skræmmer eller angriber så står der at man bliver straffet hvis man ikke forsøger at stoppe det, her ser jeg et problem med hvor grænsen går. Tror dog at man har problemer med at klaphatten i England syntes det er fedt at have en skræmmende hund, muligvis har vi samme problem og så hjælper en hundelov ikke, selvom hunden kan indkald for kalder Klaphatten ikke hunden til sig så er det jo lige fedt.
    Jeg læser det som om det selvfølgelig gælder alle hunde men at loven er lavet for at stramme reglerne om de forbudte hunde. Og jeg er enig i at fængselstraf er bedre en bøder men det er også dyrt at have folk i fængsel.



  • #15   22. aug 2012 Forøvrigt så mener jeg at dette modbeviser manges teori om at flere lande slækker på loven da den ikke hjælper, her er et bevis på det modsatte.

  • #16   22. aug 2012 Jordnødden og jeg. kan du ikke sende mig linket hvor det står!

  • #17   22. aug 2012 john jeg har sendt dig en pb med kopi af den del jeg omtaler, linket igger i min indlæg øverst smiley

  • #18   22. aug 2012 Iiiih en Dogo Argentino er IKKE en kamphund, det er en jagthund! FJOLS!

    Ja tag jer ikke af mig smiley


  • #19   22. aug 2012 tak skal du ha jeg havde ikke lige set at det var extrabladet. jeg har ledt i den engelske lovgivning om hunde, da jeg ikke rigtig stoler på extrabladet .De har det med at overdrive og ikke helt holde sig til realiteterne.

  • #20   22. aug 2012 Natascha, men den er åbenbart ulovlig i England smiley

    john, den ligger også på hundenyheder og her er den mere detaljeret.
    http://hundenyheder.dk/langt-strengere-straffe-til-uansvarlige-hundeejere-i-england/
    kilde telegraph .uk


  • #21   22. aug 2012 Jordnødden ja men det er den jo oss herhjemme smiley Men den er lavet til vildsvinejagt, ikke til kamp...

    Jeg er bestemt ikke stolt af at være dansker, det var jeg en gang, men bestemt ikke mere.


  • #22   22. aug 2012 Natascha, det er jeg heller ikke stolt af mere smiley
    Jeg er heller ikke enig i alle racer på vores liste men nogle af dem burde få endnu strengere krav, om Dogo Argentino er med blandt dem tør jeg ikke vudere, men da den ligner lidt en af de værste pittbullen så kan man frygte at klaphatten vælger en sådan og misbruger dens kvaliteter.


  • #24   22. aug 2012 Har en ting og sige vis det kom til danmark . Vi skal havde flere fængsler!!!
    Der er plads mangl i forvejen man skal ventet mdr for og komme i fængsel .. Så vis det kom til DK mangler der fængsler ("hoteler")


  • #25   22. aug 2012 Kan så slet ikke se ligheden mellem en pitt og en dogo.

  • #27   22. aug 2012 Jeg ser, der er flere, der reagerer på afsnittet om at man kan blive straffet hvis hunden skræmmer andre. Der tror jeg, man skal hæfte sig ved, at der står, hvis hunden er ude af kontrol.

    Jeg tror ikke nogen kan blive dømt, hvis man går med sin hund pænt i snor og tydeligvis har kontrol over den, selv om man møder en person med ekstrem hundeskræk.



  • #28   22. aug 2012 Lene, det tror jeg du har ret i, jeg læser det som om at det er en hund der er ude af kontrol ( med eller uden snor) og hvor den kaster sig frem for at angribe ( eks et barn eller handicappet) uden af ejer kan stoppe det.

  • #30   22. aug 2012 Hvis man har en hund, der kaster sig frem i snoren, hvad enten den er glad eller aggresiv, så må man jo holde afstand til andre.

    Rent bortset fra at det nu kan blive problematisk i forhold til engelsk lov, så er det da god tone at gå ud fra, at andre ikke er interesserede i at få ens hund tæt på, og det står jo ikke altid skrevet på folk, om de er bange for hunde eller ej, så det er vel op til os som hundeejere, at sikre at de ikke får en dårlig oplevelse.


  • #31   22. aug 2012 Maj-Britt

    <b> Lise, så render vi på et andet problem, for ALLE hunde kan jo være farlige i de forkerte hænder, ikke sandt? </b>

    Det kan du da godt påstå, men det er mindre interessant, synes jeg.

    Hvad der DERIMOD er interessant er, HVOR nemt det er for visse racer at udvikle den form for "farlighed", som vi mennesker generelt er bange for.

    Det er da muligt, at du mener, at en mellempudel kan blive lige så farlig som en amstaff............jeg gør ikke!

    Det er da muligt, at du ( eller andre) mener, at en beagle kan blive lige så farlig for sine omgivelser, som en amstaff................men man skal dælme arbejde en hel del hårde på det.


  • #32   23. aug 2012 Lise L:
    Hvori ligger dit kendskab til racen "Amerikans Staffordshire Terrier"... ejet racen, læst i avisen, trænet med dem, mødt på gåture, oplevet på udstillinger, historier fra andre, som har eget racen eller?


  • #33   23. aug 2012 Dogs4 live og undskyld Lise smiley
    man behøver sgi da ikke kende meget til den race for at vide at den er farligere end en mellempudel smiley


  • #35   23. aug 2012 Jordnød: Nu var spørgsmålet om selve racen og ikke hvem der er farligere end hvem smiley

  • #36   23. aug 2012 Stefano, jeg tror ikke at denne lov giver den ønskede effekt, og den er lidt overdrevet mht fængsel straf i forhold til andre lovovertrædelser så meget skulle ændre i hele straffeloven for at få retfærdige straffe rammer. Ved forøvrigt heller ikke om den ville hjælpe med at få Brian og Trunte til at forstå hvilke hunde de har bedre årsagen til jeg lavede denne tråd var at jeg den sidste tid havde læst flere steder i debatter om muskel/listehunde at alle lande bortgik fra deres forbud og fjernede loven og at nogle på Borgen overvejer at gøre det samme her i landet, så jeg ville bare bevise at det gør alle ikke, der er også lande der strammer loven.

  • #37   23. aug 2012 Stakkels Brian, han står sq altid for skud, som en værre bølle....

  • #38   23. aug 2012 I familien har vi en lille dreng der er Meget bange for hunde, bevæger Blis (mit billede) sig bliver han meget bange, han skal bæres rundt da han er bange for hunden pludselig kommer i nærheden af ham, er han i haven er hunden indenfor, han har ikke oplevet noget dårligt med hunde, han er bare bange for dem, vi arbejder dog lidt med det når vi ser ham fra tid til anden.....

    En gang han var her og sove, der tog vores mindste søn en af sine egne t-shirts på hunden og lagde hende i vores seng hvor de 2 drenge sad og så tegnefilm, pludselig opdager den bange dreng hun ligger der, men der lå hun roligt så det tog han mere i stiv arm.... vi har vist ham man kan få hende til ting, det synes han er spændende når hun er i ro, han har også rørt ved hende en af de sidste gange han har været her.....
    Lad os sige vi var fremmede, vi kender ikke drengen og møder ham på en gå tur, han bliver bange/skræmt selvom hun ikke er farlig, der tænker jeg også som Michelle B og Kathrine, ville man så komme en tur bag tremmer?


  • #39   23. aug 2012 Dogs for life

    Jeg har trænet temmelig mange af dem, - både ejet af alm. mennesker og opdrætter. Jeg har læst en del om dem, - jeg har haft en del i adfærdsbehandling, - senest en i sidste uge.

    Hvorfor?


  • #40   23. aug 2012 Aino, jeg tror det skal forstås hvis du som ejer tillader din hund at skræmme andre, jeg har set tv programmer om unge i London der har hunden for at skræmme andre unge.

  • #41   23. aug 2012 Jordnødden og jeg. hehe det må man da håbe, ellers kan mange jo blive sat bag tremmer hvis de møder sådan lille skræmt dreng med deres ellers så fredelig glade hund ;o)

  • #42   23. aug 2012 Nysgerrig

Kommentér på:
Højere straffe til ulovlige hunde i England

Annonce