1.286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Hun åbner døre når jeg ikke er hjemmme. Hun åbner døre når jeg ikke er hjemmme.

Ja, dum er hun nok ikke. Det andet sted jeg boede vente jeg håndtagene lodret, alligevel fik hun dem op. Så måtte jeg jo bare låse dørene når jeg skulle noget.
Men nu er jeg flyttet et andet sted hen og hendes vane er jo flyttet med. Men nu har jeg ingen nøgle til dørene. Den ene kan jeg sætte en krog på, det er en gammel dør. Men den anden er nye franske døre. Så hendes kløer sætter virkelig mærker og huset er lejet. Og har ik lyst til at de bliver ødelagte.

Kan man lære dem at de ikke må? Jeg er jo ikke hjemme. Og hun gør det aldrig når jeg er her. Så ved hun jo hvor jeg er.

Eller skal jeg ha købt en lås og så nye døre når jeg flytter?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun åbner døre når jeg ikke er hjemmme.
  • #1   5. nov 2012 Kan du ikke lade dørene stå åben, eller de det hoveddøren.

• #2   5. nov 2012 Du kan bare vende håndtagene ... så man skal løfte i håndtaget.. i stedet for at trykke nedad , når døren skal åbnes...
    Så er problemet løst... smiley

• #3   5. nov 2012 Problemet med at hun sætter mærker på dørene er jo ikke løst.

• #4   5. nov 2012 kan du ikke lukke hende i et andet rum når du ikke er hjemme?

• #6   5. nov 2012 Den ene dør er til soveværelset. Der har jeg vinduet åbent indtil jeg skal i seng. Så når hun åbner den fiser al varmen ud. Pluds hun hopper op i sengen, og hvis hun er våd og beskidt er det bare ik lækkert... Men den dør kan der komme krog på, hvis det er.
    Den anden dør (de franske) er ind til spisestuen og et rum som er mega utæt. Så der vil varmen osse bare forsvinde ud.

Det med håndtagene er forsøgt. Aner ik hvordan hun gør, men åbnet bliver de... Pluds som pernille d er inde på, hun vil stadig lave mærker. Og måske en dag få slået hul på en af ruderne.

Hun kan ikke være i et rum da hun så går helt amok og ødelægger alt. Hun skal se at jeg går. Nu ved at løbe ind i stuen og se ud af vinduet. Hvis hun ikke kan det ødelægger hun paneler, døre, møbler. Men der er intet når hun bare ser at jeg forsvinder udenfor. Men hun går jo tydeligt og leder efter mig. Ved at åbne dørene. Men hun ødelægger ik noget.

Jeg har prøvet at barikadere dørene, men å bliver jeg nød til at gøre det resten af hendes tid ud. For så snart døren er fri igen går der lidt og så kommer vanen op i hende igen. Det andet sted hvor jeg låste dørene, hjalp det lidt. Men efter noget tid skulle hun lige prøve igen, og så kom vanen igen.

• #7   5. nov 2012 har du prøvet at optage hende? for at finde ud af hvilken tidspunkt hun gør det på?

• #8   5. nov 2012 Et bur smiley

• #9   5. nov 2012 Vi har med succes brugt åbne døre og babygitre fra IKEA, når hånden kan se at der ikke er nogen, så er der ikke grund til at prøve

• #10   8. nov 2012 Line L:
    Nej, har ikke prøvet at optage hende, kunne være jeg skulle prøve det. Selvom jeg ikke ved hvad jeg skulle kunne gøre når det er sket.

Natascha*savner sin Kongo* aka sure skinke.:
    Jeg ved at mange syntes godt om bur. Men jeg er ikke en af dem. Så bur bliver aldrig en mulighed. Så hellere købe en ny dør når den tid kommer. Og hvis hun ikke kan finde ro i et rum, ville hun slet ik kunne med et bur.

Keld R:
    Men problemet er at varmen ryger ud når døren er åben. Ellers var det faktisk en ret go ide. Selvom gitteret ville være ligegyldigt. Hun ville bare hoppe over. Og den franske dør af jo af glas, så hun burde se at jeg ik er der?!

• #11   8. nov 2012 hvis det var mig. tror jeg ville prøve at vende hende til at være i et rum. så vil jeg sætte en plade for den franske dør. så starte ned 10 min osv. alså starte med alene træning fra ny af. min hund får et ben hver gang vi tager hjemme fra, og ser at vi går ud af døren. så er det sybol på han skal være alene hjemme. har du sørget for en masse aktivering. evt. en kong med mad i? marv ben?

• #12   8. nov 2012 Hun siger ikke noget, hverken piver eller gør, når jeg er væk. Ved jeg fra de tidligere naboer, som jeg boede side om side med.
    Hun får en kong med leverposteg i. Og hun ser at jeg går. Hvis hun ikke ser det, kan hun godt blive lidt skør. Men i stuevinduet ser hun at jeg forsvinder. Laver ikke det store nummer ud af at jeg går, og det er osse kun nogen gange hun åbner dørene. Hun kan sagtens være alene hjemme, for når hun har set at jeg ikke er bag døren, så lægger hun sig vist. Og dørene til kælderen og til badeværelset er hun ikke begyndt at åbne endnu.

• #14   8. nov 2012 Men ville hun så ikke osse gøre andet? Ødelægge noget? Sige noget? Skrave på hoveddøren? Åbne alle døre?...

• #15   8. nov 2012 Det er jo svæt at øve alene-hjemme, når der ikke er noget at gå ud fra...

• #17   11. nov 2012 Ida J:
    Har både prøvet med lys, tv og radio..

Line P:
    Kom endelig med nogle gode ideer som jeg kan prøve og bruge. :o) Troede bare at man skulle gå ud fra noget håndgribeligt. >Piven, hvis man lukker døren. Eller ikke vil være andre steder end hvor jeg er. osv.< Men hvordan kan jeg så øve det?

• #18   11. nov 2012 ved at der er andre der har sat pap på med klisterbånd det holder godt ,

• #19   11. nov 2012 laika R:
    Så pappen dækker håndtaget, eller? Så skal man jo bare have det af og på hele tiden (når man kommer hjem og går)? Men værd at have med i overvejelsen!

• #20   11. nov 2012 vi har kroge på herhjemme og så ville jeg barrikere de franske døre med f.eks en babylåge foran når du går. og ja man godt få dem til dobbeltdøre;)

• #21   11. nov 2012 så laver hun ikke mærker i døren og karmen,har selv hunde der åbner døre så mine er låset og har kroge på dem her inde.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #22   11. nov 2012 Kan godt være bur aldrig bliver en mulighed, men så må du skifte dørene, når du flytter.

Bur er jo det eneste alternativ.

Du skal jo ikke tænke på dig selv. Du skal tænke på hende. Måske hun ville synes om det, når hun har vænnet sig til det. Det kan du ikke vide. Du har nemlig ikke prøvet ;O)

• #23   11. nov 2012 Sarah-med Boesen,Pallepop & Donk-nu tilsat Juice.
    Ja, det med kroge og og nøgler er nok vejen frem. Efter hvad jeg kan se. Med babygitter, så har jeg som skrevet, hun vil bare hoppe over dem. Så tror ik den mulighed er der alligevel.

laika R:
    Okay, på den måde. Ja, det er nok eneste mulighed med krog og nøgle. Passer lige nu en hund der åbner hoveddøren, selvom man er hjemme. Han vil bare ud. Så skal vist være taknemlig over at det kun er inde, at jeg har problemet. Og når jeg ik er hjemme...

Kiss a Frog :
    Hvis hun går amok i et rum, når jeg ik er hjemme. Så tvivler jeg stærkt på at hun vil bryde sig om et bur. Hun er ikke bur-typen hvis man kan sige det sådan. Ville gerne prøve, hvis jeg kunne låne et. Men nægter at købe et til en masse penge, når jeg ik selv tror på det.. Min veninde har en hund der elsker sit bur. Men han er osse af en helt anden slags...

• #24   11. nov 2012 nåårh havde ikke set hun sprang over. ja så er det ikke en mulighed.

• #25   11. nov 2012 Vi har måtte sætte kroge på alle de døre hun ikke må åbne.

Man kan jo få træspartel til at lappe hullet med når du skal flytte og så male døren, og det med papaet lyder da som en fin idee, det er jo højst sandsynligt kun nødvendigt at have på døren ind til hun har fundet ud af at døren ikke kan åbnes.

Min den lille er holdt op med at prøve helt vildt, hun får lige et lille flip engang imellem hvor jeg kan se at hun har prøvet at åbne døren, men det er ikke ret tit.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #27   12. nov 2012 et rum er NOGET større end et bur.

Lidt a la ALT for meget legetøj er for meget for nogle hunde, mens 1-2 stk er ALT for lidt...

Kommentér på:
Hun åbner døre når jeg ikke er hjemmme.

Annonce