Hun åbner døre når jeg ikke er hjemmme. Hun åbner døre når jeg ikke er hjemmme.
Ja, dum er hun nok ikke. Det andet sted jeg boede vente jeg håndtagene lodret, alligevel fik hun dem op. Så måtte jeg jo bare låse dørene når jeg skulle noget.
Men nu er jeg flyttet et andet sted hen og hendes vane er jo flyttet med. Men nu har jeg ingen nøgle til dørene. Den ene kan jeg sætte en krog på, det er en gammel dør. Men den anden er nye franske døre. Så hendes kløer sætter virkelig mærker og huset er lejet. Og har ik lyst til at de bliver ødelagte.
Kan man lære dem at de ikke må? Jeg er jo ikke hjemme. Og hun gør det aldrig når jeg er her. Så ved hun jo hvor jeg er.
Eller skal jeg ha købt en lås og så nye døre når jeg flytter?
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 11.112
Så er problemet løst...
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
aug 2012
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 112
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Den anden dør (de franske) er ind til spisestuen og et rum som er mega utæt. Så der vil varmen osse bare forsvinde ud.
Det med håndtagene er forsøgt. Aner ik hvordan hun gør, men åbnet bliver de... Pluds som pernille d er inde på, hun vil stadig lave mærker. Og måske en dag få slået hul på en af ruderne.
Hun kan ikke være i et rum da hun så går helt amok og ødelægger alt. Hun skal se at jeg går. Nu ved at løbe ind i stuen og se ud af vinduet. Hvis hun ikke kan det ødelægger hun paneler, døre, møbler. Men der er intet når hun bare ser at jeg forsvinder udenfor. Men hun går jo tydeligt og leder efter mig. Ved at åbne dørene. Men hun ødelægger ik noget.
Jeg har prøvet at barikadere dørene, men å bliver jeg nød til at gøre det resten af hendes tid ud. For så snart døren er fri igen går der lidt og så kommer vanen op i hende igen. Det andet sted hvor jeg låste dørene, hjalp det lidt. Men efter noget tid skulle hun lige prøve igen, og så kom vanen igen.
aug 2012
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 446
jan 2010
Nej, har ikke prøvet at optage hende, kunne være jeg skulle prøve det. Selvom jeg ikke ved hvad jeg skulle kunne gøre når det er sket.
Natascha*savner sin Kongo* aka sure skinke.:
Jeg ved at mange syntes godt om bur. Men jeg er ikke en af dem. Så bur bliver aldrig en mulighed. Så hellere købe en ny dør når den tid kommer. Og hvis hun ikke kan finde ro i et rum, ville hun slet ik kunne med et bur.
Keld R:
Men problemet er at varmen ryger ud når døren er åben. Ellers var det faktisk en ret go ide. Selvom gitteret ville være ligegyldigt. Hun ville bare hoppe over. Og den franske dør af jo af glas, så hun burde se at jeg ik er der?!
aug 2012
jan 2010
Hun får en kong med leverposteg i. Og hun ser at jeg går. Hvis hun ikke ser det, kan hun godt blive lidt skør. Men i stuevinduet ser hun at jeg forsvinder. Laver ikke det store nummer ud af at jeg går, og det er osse kun nogen gange hun åbner dørene. Hun kan sagtens være alene hjemme, for når hun har set at jeg ikke er bag døren, så lægger hun sig vist. Og dørene til kælderen og til badeværelset er hun ikke begyndt at åbne endnu.
jan 2010
jan 2010
jan 2010
Har både prøvet med lys, tv og radio..
Line P:
Kom endelig med nogle gode ideer som jeg kan prøve og bruge. :o) Troede bare at man skulle gå ud fra noget håndgribeligt. >Piven, hvis man lukker døren. Eller ikke vil være andre steder end hvor jeg er. osv.< Men hvordan kan jeg så øve det?
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.200
jan 2010
Så pappen dækker håndtaget, eller? Så skal man jo bare have det af og på hele tiden (når man kommer hjem og går)? Men værd at have med i overvejelsen!
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 964 Hunde: 8 Emner: 242 Svar: 9.474
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.200
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
Bur er jo det eneste alternativ.
Du skal jo ikke tænke på dig selv. Du skal tænke på hende. Måske hun ville synes om det, når hun har vænnet sig til det. Det kan du ikke vide. Du har nemlig ikke prøvet ;O)
jan 2010
Ja, det med kroge og og nøgler er nok vejen frem. Efter hvad jeg kan se. Med babygitter, så har jeg som skrevet, hun vil bare hoppe over dem. Så tror ik den mulighed er der alligevel.
laika R:
Okay, på den måde. Ja, det er nok eneste mulighed med krog og nøgle. Passer lige nu en hund der åbner hoveddøren, selvom man er hjemme. Han vil bare ud. Så skal vist være taknemlig over at det kun er inde, at jeg har problemet. Og når jeg ik er hjemme...
Kiss a Frog :
Hvis hun går amok i et rum, når jeg ik er hjemme. Så tvivler jeg stærkt på at hun vil bryde sig om et bur. Hun er ikke bur-typen hvis man kan sige det sådan. Ville gerne prøve, hvis jeg kunne låne et. Men nægter at købe et til en masse penge, når jeg ik selv tror på det.. Min veninde har en hund der elsker sit bur. Men han er osse af en helt anden slags...
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 964 Hunde: 8 Emner: 242 Svar: 9.474
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
Man kan jo få træspartel til at lappe hullet med når du skal flytte og så male døren, og det med papaet lyder da som en fin idee, det er jo højst sandsynligt kun nødvendigt at have på døren ind til hun har fundet ud af at døren ikke kan åbnes.
Min den lille er holdt op med at prøve helt vildt, hun får lige et lille flip engang imellem hvor jeg kan se at hun har prøvet at åbne døren, men det er ikke ret tit.
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
Lidt a la ALT for meget legetøj er for meget for nogle hunde, mens 1-2 stk er ALT for lidt...
Hun åbner døre når jeg ikke er hjemmme.