{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

hvor gammel bør hunden være før den "cykler" ? {{forumTopicSubject}}

Trunte bliver snart 6 måneder. Og vi bor herude i ret meget "ingenting" hvor der desværre ikke lige er nogle steder jeg kan gå med Trunte i lang snor/fri. Men hvis man cykler 1-2 km er der skov hvor Trunte vil kunne boltre sig smiley

Men hvor gammel skal hun være før end jeg begynder at tage hende med ud og cykle?
naturligvis skal man starte langsomt ud, hvor hun bare lunter ved siden af cyklen og ikke så langt af gangen.....
Men Trunte er allerede vant til at gå 2-4 km et par gange om ugen i stille og roligt tempo, hvor hun bare går og snuser.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor gammel bør hunden være før den "cykler" ?
  • #1   18. nov 2012 Omkring de 2 år

• #2   18. nov 2012 Hvis der ikk er længere, hvorfor så ikk bare gå derud? jeg ville sige omkring et år, men aner det ikk helt, men de siger at hunde skal være omkring 1 år før de må begynde på spring. Men det kommer jo helt an på racen, om hvornår de er færdige med at vokse.

• #3   18. nov 2012 Trunte er Labrador (og 1/4 border collie)
    Det er nemmere at cykle derud. Og så bryder jeg mig ikke om at gå med Trunte på den vej vi bor, motortrafikvej, hvor bilerne kører 100+ km/t og lastbiler ofte bruger cykelstien smiley Så jo hurtigere man kunne komme væk fra vejen jo bedre

• #4   18. nov 2012 Jeg ville vælge at gå med hende i stedet for.

• #5   18. nov 2012 Jeg vil sige 2 år. Og så ville jeg gå derud i stedet for at cykle.

• #8   18. nov 2012 Jeg er helt enig i at du bør vente til hun er 2 år, du bør jo også huske på at den blanding du har har temmelig disponeret for HD og AD og så sys jeg at forslaget om en cykelanhænger er rigtig godt.

• #10   18. nov 2012 Jeg er ikke enig i at det er form mage indtryk for hende......
    Nu kommer hun i hundeskoven 1-3 gange om ugen, hvor vi tager bussen 6 km, går så 20 minutter op til skoven og opholder os så i skoven ½-1 time før vi tager samme tur hjem igen. Eller tager bussen den anden vej for at hente børn fra skole og så bussen hjem fra skolen.
    så Trunte er vant til at være meget ude... Og hun virker på ingen måde stresset eller overstimuleret. Vi tager det hele i hendes tempo, stille og roligt. Trunte er glad og logrende når vi er ude og stille og afslappet når vi er hjemme.

Men hvis i er helt enige i at hun bør være 1½-2 år før end man cykler med hende, så må det bare være sådan smiley

Jeg har ikke planer om at anskaffe en cykelanhænger til hende, er bange for at køre med sådan en herude ved vejen, når der kommer et stort vindstød fra en lastbil.....

• #11   18. nov 2012 Undskyld men jeg syntes, det er lidt mærkeligt, at du ikke vil cykle på vejen med en cykelanhænger og ikke vil gå med hunden på den her vej, men du vil gerne cykle på vejen med en løbende ved siden, endda temmelig langsomt i starten jo - indtil den lærer det..? Jeg ville sige, det var langt "farligere" at cykle med en hund løbende end at cykle med den spændt fast i en anhænger...
    Bare en tanke efter at have læst de forskellige svar...

• #12   18. nov 2012 1-1½ år..

• #13   18. nov 2012 Begge mine er halvandet år, den ene lidt ældre. Vi er begyndt at cykle nu, men mine løber så løs ved siden af, det kan din jo ikke rigtig. Men mine styre så selv hvilket tempo de vil løbe i, og jeg cykler oss i forskelligt tempo.

Og vi er alle så glade for denne form for motion smiley

• #14   18. nov 2012 Altså hvis det er en motortrafikvej må du vel slet ikke hverken gå eller cykle der smiley Hvis du bare har skrevet forkert og det er en almindelig landevej så ville jeg da vælge at GÅ turen med hunden.

• #16   18. nov 2012 katja a

Hvorfor køber du ikke en autoriserede hundekurv,til at sætte fast på cykelstyret.
    Sådan en,købte jeg lige efter jeg fik Verner.Og han elskede at sidde og "trone" i den.
    Og,så kan du jo sætte hende løs,når i kommer til et trygt sted,hvor hun
    kan løbe frit..
    Den kostede med påmontering ca.650.-

Desværre findes sådan en kurv kun i op til ca 8-8/12 kg.

Nu,har jeg en mega stor og tung kurv til Verner.Den var dyr og er meget tung at,manurerer med.Så,jeg cykler sådan ca.med 12 kg.på cyklen.Så,jeg bruger den mest til Verner,når han af og til får svamp i sin ene pote,og jeg skal handle ind med hund "på slæb".
    Tal med en cykelhandler,og få nogen råd.

God fornøjelse med turene

vibeke

• #17   18. nov 2012 Jeg kan ikke mase Trunte ned i en cykelkurv.... hun er vist for stor smiley (Labrador på 6 mdr)

Den vej jeg bor på er der naturligvis fartbegrænsning på 80 km/t men det betyder ikke at det bliver overholdt.... jeg har ikke kørekort, og har ikke så meget forstand på hvad de forskellige veje skal benævnes som, men som barn fik jeg af vide det var en motortfafik vej.

Jeg er mere tryg ved at hunden selv kan gå/lunte ved siden af cyklen, end at et vindpust fra en lastbil skal hive i cykelanhængeren så den måske bliver trukket ud på kørebanen.
    min forrige hund var rigtig god til at være med ude og cykle, han forstod med det samme at man skulle opholde sig i græsset, men når man gik tur med ham fattede han ikke et vink og gik altid lige foran mig og lidt på kryds og tværs....
    Jeg ved godt hunde ikke er ens...... smiley

Men jeg vil vente 1 års tid med at tage cyklen frem og fortsætte med at tage bussen ud i verden.

cykel eller ej, så ville det altid foregå i Trunte tempo smiley jeg går ikke ture for min egen skyld, det er for Trunte, så kan hun jo lige så godt også få noget ud af den smiley

• #19   18. nov 2012 katja a

Jeg har vist ikke læst helt igennem,hvor stor Trunte er.
    Så-nej hende det "lille nor",kan du ikke have i en cykelkurv.

Så,tag du bare bussen,og glæde dig over at,der hvor du bor,må du godt have din hund med i bussen..
    Jeg bor i kbh.,og det er svært at,hitte rede i,hvornår du må have hund med i bussen,og hvornår ikke.
    Har af og til haft mit "fnug" af en mops,i bussen,siddende i en blå vaskepose fra Ikea,men det er meget besværligt.

gode ture fremover
    hilsen
    vibeke

• #20   18. nov 2012 ja smiley hvis jeg ikke kunne have Trunte med i bussen, tror jeg slet ikke jeg kunne forsvare at have hund herude.... Og de fleste chauffører er meget glade for Trunte og synes hun er en sød "lille" hund smiley

Palle. Jeg tror jeg vil begynde at gå/trække/trille lidt med hende om 3-4 måneder, når der har været sne.......

• #22   19. nov 2012 jeg er i gang med at ligge penge til side, så der er råd til hun kan blive HD fotograferet, dog vil jeg nok vente til hun er 2 år da min mor har fået aflivet ret mange hunde pga HD billeder der blev taget ved 1 års alderen. indtil vi fandt ud af meget kan ændre sig til hunden er fuldvoksen, men det er en helt anden snak smiley

jeg testede Trunte lidt i dag. Vi gik ned af en vej der vel var 500 meter inden man var nødsaget til at stoppe pga biler. Der gik jeg fremad i helt almindeligt "jeg skal denne vej"-tempo (som jeg ville gå uden Trunte, hvis jeg bare skulle op og handle) Der gik ikke længe før en Trunte begyndte at sakke bagud og måtte løbe lidt for at komme op på siden af mig (gik med alm line)
    Så kunne jeg tydeligt se at hun ikke er klar til at komme med ud og cykle.

Men hvis hun kunne løbe løs ved cyklen havde det været en anden sag smiley

Kommentér på:
hvor gammel bør hunden være før den "cykler" ?

Annonce