{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

omplacering {{forumTopicSubject}}

Et generelt spørgsmål .

Hvad ville du gøre hvis du havde anskaffet dig en hund og det senere viste sig at hunden ikke egnede sig til det den skulle bruges til ? men på trodsaf det er en fantastiske familie hund .

Ville du finde et nyt hjem til hunden eller beholde den ?

Nok mest et spørgsmål til folk der er inde for en eller anden form for hundesport


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omplacering
  • #1   10. dec 2012 Jeg ville beholde den. Så snart jeg begynder at træne bare en lille smule med en hund, så knytter jeg mig så meget til den, at jeg aldrig ville kunne bære, at skille mig af med den igen...

  • #2   10. dec 2012 Hvis man er seriøs inden for sin sport er der nok ikke så meget andet at gøre i de fleste tilfælde end at omplacere. Det er jo for de fleste mennesker begrænset hvor mange hunde man kan have.

  • #3   10. dec 2012 og velvidende om du skulle ud og finde en ny hund

  • #4   10. dec 2012 Ja hvis man ikke har tænkt sig at købe ny hund til sporten kan jeg ikke se hvorfor man skulle skille sig af med en "uduelig hehe" men dejlig hund

  • #5   10. dec 2012 Kommer an på så meget - hvis det feks bare er udstilling(som jeg kender mest til:-), så vil jeg mene at hunden alligevel udgøre en vigtig del af familien og der er andre måder at hygge på. Men en brugshund, som ikke helt indeholdte det, som skulle til, for at træne på det plan man måtte ønske, så tror jeg at den vil have det bedre et andet sted - tænker man måske ikke helt har den tid til den, som man kunne ønske.

  • #7   10. dec 2012 Jeg ville heler ikke selv skille mig af med en dejlig hund. ALDRIG. Men nu er jeg heler ikke for eksempel jæger.
    Hvis jeg var jæger og skulle bruge min hund til det. Og det så viste sig denne hund ikke var egnet. Ja så ville jeg nok finde et andet hjem til bassen og anskaffe en anden hund selv.
    Det ser jeg ikke noget galt i. Hvorfor dog beholde en hund hvis man i bund og grund ærgrer sig over at måtte droppe sin store passion til fordel for at beholde hunden? Det tror jeg ikke er godt for hunden heler. Den kan jo ikke gøre for den måske ikke har så meget drive.


  • #8   10. dec 2012 Det kommer an på rigtig rigtig meget forskelligt...!
    Kan man bære at finde et nyt hjem til hunden, vil den være i vejen hvis den bliver, er det arbejde eller fritid, er ens livskvalitet påvirket, osv.?
    Jeg kunne ikke skille mig af med min sheltie selvom hun måske aldrig bliver agility hund, så blev løsningen at prøve igen, og så måtte jeg kaste mig over lp og rally. Nu tyder det så på hun alligevel bliver fit for fight, så godt valg.
    Man gør det der er bedst for en selv, hunden og ens familie, jeg kunne aldrig dømme nogen der tog et sådan valg, undres, men ikke dømme, ligeledes synes jeg heller ikke man skal beholde en hund som ikke passer ind hjemme hos en!


  • #9   10. dec 2012 Omplacere den. Jeg har brugshunde og hvis en hund ikke kan bruges, så mener jeg det er både det bedste for mig og for hunden, at den finder et hjem hvor den kan værdsættes for de kvaliteter den har.

  • #10   10. dec 2012 Jeg har beholdt min til trods for, at han ikke kan bruges til hverken udstilling eller avl, som det var ønsket.

    Min farfar er jæger og har også valgt at beholde sin F1'er, selv om den har HD og ikke kan bruges til jagt.

    Så i min familie kan man vist godt sige, at vi knytter os meget til vores dyr og ikke omplacerer bare sådan smiley
    Men det er jo noget personligt man skal gøre op med sig selv.


  • #11   10. dec 2012 Jeg har alle dage sagt jeg ikke vil have en hund gående jeg ikke kan bruge til noget og stod jeg i den situation var der kun en vej - et nyt hjem .

    Nu man så står i situation, så er det bare POKKERS hårdt smiley


  • #12   10. dec 2012 R: Er din far så holdt op med at gå på jagt?

  • #13   10. dec 2012 CBH - det gør jeg også! Det er skrækkelig hårdt! Men jeg vælger at tro, at jeg gør det af kærlighed til min hund. Jeg synes nemlig også det er hårdt (både for mig og hunden) at den altid skal tilsidesættes og ryge "bag i køen" ift. de andre.

  • #14   10. dec 2012 CBH Det kan jeg godt forstå det er. Men du må opveje hvad der er bedst for både dig og hunden.
    Hvis du vælger at omplacere får du ingen bebrejdelser herfra.
    Hvad end du vælger så held og lykke både til dig og din hund


  • #15   10. dec 2012 Hvorfor kan du ikke bruge den til noget? er den syg og kan ikke træne eller ?

  • #16   10. dec 2012 Calles mor:
    Farfar;-) og ja det er han. Nu er hunden snart gammel, men jeg går ud fra, at han går på jagt igen med den næste hund. Han er også hundetræner, så han har bare trænet meget lydighed med denne her istedet.


  • #17   10. dec 2012 ej jeg tager hatten af for Farfar så.

  • #18   10. dec 2012 Ja det havde ingen af os heller set komme, da han har gået på jagt i 50 år.. Men den kære hund har bare vundet hans hjerte:-)

  • #19   10. dec 2012 Platugler - hunden fejler ingenting, jeg kan bare ikke bruge den til det der var planen jeg skulle bruge den til .

  • #21   10. dec 2012 Inde for slædehundesport f.eks. der var der blevet fundet et nyt det jeg helt 100 på...

    Vi overvejer selv om omplacer vores den ene tæve, som vi ville ha brugt til avl, og så til løb, Hun har desværre en D hofte, og jeg syntes det svært bare og skal finde et nyt hjem til hende, men igen, måske om et eller 2 kan hun måske ikke holde til og gi den gas i haven med de andre, så det måske bedre nu hun får et anden hjem, men på den modsatte side, så heller slides op, end og kedes ihjeld,... SAGT på den hårde måde... smiley
    - Vil vi ikke bruge hende i løb, da jeg mener hun i længden ikke kan holde til det, og hun er en af vores bedste udstillings hunde, og vi har fået en del henvendelser på hende omkring hvalpe, hvilket var planen hun skulle ha haft... (men ikke får pga hoften)
    Så vi overvejer kraftigt og finde et andet hjem til hende, da vi måske har fundet en erstadnings hund for hende om noget tid smiley
    Vi har snakket en del med opdrætter omkring det og hun FORSTÅR os SÅ godt... (vi købte hende selv som omplacerings hund)


  • #22   10. dec 2012 Nu er jeg ikke "sportsmenneske", så måske er jeg slet ikke den rette til at svare i denne tråd, for jeg bryder mig slet ikke om, når levende væsner "bare" bliver sportsrekvisitter, som kasseres, fordi de ikke liiiige lever op til det, man forventede...

    Men selvsagt kunne jeg ALDRIG drømme om at kassere et dyr, fordi det ikke lever op til det, jeg forventer af det. Så ville jeg i stedet omstille mine ønsker og krav, så de passede til det dyr, jeg havde anskaffet mig. Kort og godt! Mine dyr er familiemedlemmer, og intet er vigtigere for mig end deres trivsel.

    Så nej, ingen oplaceringer her, medmindre dyrene ikke trives optimalt hos mig; dvs. f.eks. ikke passer ind i flokken eller lignende.


  • #23   10. dec 2012 Jeg ville helt klart finde et andet hjem til hunden, hvor den blev elsket for de kvaliteter den har. Jeg har selv stået i situationen, hvor vi overtog en voksen hanhund, som bare slet ikke passede ind hos os. Han kunne da sagtens være blevet hos os, men han ville altid have været i vejen i forhold til det vi laver med vores hunde. Så han kom ud til to ældre mennesker, som ikke forlangte andet af ham end at han kunne ligge i sofaen og blive nusset og enes med hundene i hundeskoven og han fik et pragtfuldt liv. Det var absolut ikke nemt at komme af med ham, men når vi efterfølgende besøgte ham, var vi ikke i tvivl om, at han havde det bedre end han ville have haft hos os.

  • #24   10. dec 2012 Jeg har beholdt hende smiley hun bliver aldrig den arvtager til den gamle som jeg havde håbet. Men hun er sød og sjov og en charmebøf uden lige... Hun ville have været perfekt hos en familie der bare skulle have en hyggehund, men hun endte hos mig der søgte endnu en konkurrencehund... Ak ja, live and learn...

    Hund nr 3 overvejes nu, så jeg kan få mig to konkurrencehunde som oprindeligt planlagt smiley men Johna skal ingen steder...


  • #26   10. dec 2012 CBH: er det udstilling? for så mener jeg det er så lille en del at hundens liv og har ikke noget med dens instinkter at gøre - altså du kan fint stimulere den - og da den er en super familiehund, så ville jeg beholde den.

  • #27   10. dec 2012 Beholde den. Og måske finde en mere, der kunne bruges til sport :o)

  • #28   11. dec 2012 Det skal lige siges. At jeg efter at have haft en hund der skulle være i total ro i en længere periode, overhovedet ikke er i tvivl om at det ikke er et liv for de fleste hunde hvis de ikke kan bevæge sig "frit". Her ville jeg absolut ikke omplacere, og jeg tror heller ikke det er muligt, jeg ville aldrig omplacere en fysisk syg hund.

    Hvad havde du regnet med hunden skulle bruges til ts?


  • #30   11. dec 2012 Hunden skulle bruges til udstilling og muligvis i avl

  • #32   11. dec 2012 Det ville jeg ikke omplacere for, med mindre jeg avlede/udstillede på meget højt plan

  • #33   11. dec 2012 Vi udstiller på højt plan og tager rundt, dog ikke så meget i udlandet endnu men det kommer næste år hvor denne hund skal passes når vi er væk ( hvilket heller ikke bliver et problem, da vi har mange der vil tage den smiley )

  • #34   11. dec 2012 hvilken en af dine hunde drejer det sig om??

  • #35   11. dec 2012 Sarah - sender privat

  • #36   11. dec 2012 Jeg ville nok finde et godt hjem til den, selvom det er hårdt, for hvis man dyrker noget med sine hunde på højt plan, vil det ofte gå ud over, den der er tilbage.

  • #37   11. dec 2012 Ville beholde - vi udstille også meget, men har man flere hunde, så bliver det jo aldrig til at alle hunde skal med - det tror jeg ikke der er mange der har.

Kommentér på:
omplacering

Annonce