{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.927 visninger | Oprettet:

hjælp hvordan får jeg min hund til at drikke vand {{forumTopicSubject}}

Hej

Har en hund som ikke vil drikke vand fra hans vandskåld han drikker ikke nok i løbet af en dag. Han har 4 vand skåle rundt i huset metal og plastik i forskelle str. Har prøvet med frisk vand varmt og koldt og prøvet at lade det stå. Men han vil helst kun have vand af skålen i haven med den fryser jo til om vinter også kan han jo ikke få noget vand. Har prøvet af tage skålen ind med han vil ikke drikke inde for heller ikke hvis man giver han regnvand. Han vil godt drikke af toilettet med det vil jeg nu ikke have.

Nogle idé til hvordan man kan få ham til at drikke indenfor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp hvordan får jeg min hund til at drikke vand
  • #1   18. dec 2012 Hmm ja, altså på et eller andet tidspunktet bliver han jo tørstig nok. Hvis det så ikke hjælper, kan du vel evt. stille en skål lige udenfor som du så har fyldt ?

    Vi har, fordi vi har katte, en vandfontæne med rindende vand - dette skulle mange dyr være glad for, og ja katte gider ihvertfald ikke drikke af vand fra skåle mere. De findes også til hunde smiley


  • #2   18. dec 2012 Åh vi har samme problem, eller sofus vil gerne drikke indefor men han glemmer det... han plejer at have en skål lige ude for døren, men den er fjernet og så må han jo undvære ;o) Normalt drikker han 3 skåle eller sådan noget iløbet af en dag, nu ryger der kun en til 1,5 ned

  • #4   18. dec 2012 Altså det jo ikke en løsning på længere sigt men prøv at put lidt leverpostej i og rør rundt - det gjorde vi da vores var syg og ikke ville drikke - der drak hun så en hel skål med det samme!

  • #5   18. dec 2012 Havde samme problem med min den gamle.. Hun ville kun drikke ved mine forældre.. Men hun drak der hjemme når hun var tørstig.. Så giv ham en skål. Min kunne bedst lide keramik skåle. Så hun havde sådan en hvor der blev skiftet vand 2-3 gange dagligt.. Og hun manglede ikke væske hun fik også vand i hendes mad, for så var jeg sikke på hun fik væske nok til tørfoderet. smiley

  • Solfanger
    Solfanger Tilmeldt:
    dec 2012

    Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 1
    #6   18. dec 2012 En vandfontæne er en god løsning. De fleste dyr har vist et urinstinkt om, at rindende vand også er frisk vand. Som i vandløb og åer smiley

  • #7   18. dec 2012 Jeg har været ved dyrlægen og han er sund og rask. Men han var svimle den anden dag hvor vi var ved dyrlæge og de blodprøver der blev taget var finde med han var dehydreret selv om han har masser vand. Dyrlæge kunne ikke finde en grund til hvorfor han ikke vil drikke. Har holdt øje med hvor meget han drikker og det er max 0.5 L om dagen han er en hund på 20 kg. Jeg kommer nu vand i hans mad og det hjælper jo på det.


    Jeg må ud og købe sådan en vandfontæne til ham


  • #8   18. dec 2012 Taiki drikker sjældent af sin normale skål, men vi har en anti skvulpe skål til hans ladcykel, som er meget populær. Det er en skål man også kan bruge i bilen uden at skvulpe over. Vandet ligger under en nedadbuende "skål" med små huller, så det eneste vand hunden har adgang til er kun 1 cm. dybt, det som kommer op af hullerne og ligger i bunden af "skålen".
    Jeg tror det skyldes, at han har sværere ved at få vandet galt i halsen når der kun ligger et mindre lag og så kan tungen røre bunden af "skålen" når han sluprer, hvilket han foretrækker. Han kan ikke lide de dybe skåle.

    Hvis du bruger mange penge på skåle, som han ikke rigtig gider, kan du sælge dem igen evt. over nettet. Så sparer man da lidt penge, hvis man alligevel ikke får dem brugt.


  • #9   18. dec 2012 Jeg ville ikke bruge skåle af plastik. De bliver ridsede i bunden og giver "ly" for bakterier.

    Keramik- eller stålskåle er at foretrække, men under alle omstændigheder skal du være varsom med brug af opvaskemiddel. Hundens fine næse lugter det, og så vil hunden ikke drikke.

    Nøjes med at skolde skålene i stedet for og se, om det får ham til at drikke mere.


Kommentér på:
hjælp hvordan får jeg min hund til at drikke vand

Annonce