1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kastration/Vasektomi/Kemisk Kastration Kastration/Vasektomi/Kemisk Kastration

Hej HG.
Jeg har ingen erfaring med at lade en han hund kastrere / sterilisere eller andet, dermed heller ikke i fht. bivirkninger osv. (udover det jeg har fået mig læst frem til her på nettet.)

Vil gerne hører jeres mening om hvad der vil være bedste for min han hund Zimba på ca. 2 år.

Zimba har gjort min tæve med hvalp en gang. Der var kun en enkelt. En tæve. Så den valgte jeg at beholde.
Molly skal ikke have hvalpe igen, da jeg ikke ønsker flere hunde. Der må ikke kunne ske uheld, den anden tæve er hans datter.
Jeg vil ikke have tæverne steriliseret.

Zimba er ikke en usikker hund. Han har ikke tildens til overvægt på nuværende tidspunkt.. Jeg ønsker ikke at Zimba skal miste sin ''mandighed'' Han elsker at gå og tisse, snuse og afmærke sig.
I forhold til hvad jeg har hørt.- Er jeg, ved en kastration, bange for at han skal føle sig udenfor. Jeg vil ikke at han skal føle sig et sted imellem at være en han eller hund hund.

Er åben for muligheder..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration/Vasektomi/Kemisk Kastration
  • #3   1. feb 2013 Hvis hunden er nervøs er der en risiko for at det forværres. Hvordan kan det være at du ikke vil lade tæverne sterilisere? Det kan jo gøres via kikkert, så er operationen ikke så stor.

• #4   1. feb 2013 Rent helbredsmæssigt er der langt flere fordele ved at lade tæverne sterillisere. Hvad er årsagen til at du ikke vil det?

Hvis du vil være sikker på at hanhunden ikke ændrer sig, så er det sikreste at dropper kastration (ag enhver slags) og ganske enkelt holde hundene adskilt når tæverne er i løb.Men det kan jo give lidt besvær og evt en hylende, stresset hanhund.

Ved kastration bliver hunden ikke "et sted mellem tæve og hanhund" -man gør den jo ikke mere feminin af at fjerne kuglerne. Så hunden er og bliver en hanhund, osse selvom den kastreres. Den vil efter al sandsynlighed stadig markere og hvad han nu ellers plejer at gøre.
    I en del tilfælde vil hanhunden osse stadig hoppe på en tæve i løb, så det er muligt de stadig vil skulle holdes adskilt (han kan ikke lave hvalpe, men de kan komme til skade ved at hænge sammen uden opsyn). Men sandsynligvis vil hanhunden i så fald være mindre stresset over at tæverne er i løbetid.

Du risikerer pelsforandringer, sænket stofskifte og er der tale om en ængstelig/usikker hund kan dette forværres.

• #6   1. feb 2013 Hold hundene adskilt når tæverne er i løbetid.
    Du skriver ikke hvorfor du ikke vil sterilisere dine tæver, for det er ellers den næst bedste løsning

• #7   1. feb 2013 nina l
    og enig med michelle strid

Hvis hanhunden i forvejen er ængstelig,usikker "på livet i al amindelighed",så vil en kirugisk kastration,blot forværre dens usikkerhed( f.eks.aggresion),overfor andre hunde,det kan være tæver,kondiløbere,cykilister,små børn ect...

Så,jeg mener at en kastration,kun kan lykkedes,hvis hanhunden i forvejen,har et "sundt" ego,og ikke lider af angst,og usikkerhed.

Nej,det er nok noget sludder jeg skriver.Modsiger mig selv.

.

Så start med en medicinsk kastration,som virker ca.5.mdr. Men ifølge min dyrlæge,KUN må gives 1.gang.Det er nogle "dumme" hormonstoffer der sprøjtes ind i hanhunden.Jeg er "lægmand",og tror fuld og fast på min dyrlæge.

Så ifølge min dyrlæge,virker en medicensk ikke,så vil en kirugisk kastration,ikke have nogen virknig.

hilsen vibeke

• #8   1. feb 2013 Den der med altid at prøve at medicinsk kastration først, er lidt misvisende. For det er LANGT fra sikkert at den virkning man får af kirurgisk kastration er identisk med den man oplevede ved medicinsk.
    Jeg kender flere tilfælde hvor virkningen af den kirurgiske kom noget bag på ejeren, fordi de jo havde "testet" det inden med en medicinsk.

Og det går altså beggeveje = man kan både opleve god virkning med medicinsk men ingen ved kirurgisk og omvendt.
    Ligesom man kan opleve absolut ingen birvirkninger ved den medicinske, og så opleve pelshelvede når hunden kastreres kirurgisk

Kommentér på:
Kastration/Vasektomi/Kemisk Kastration

Annonce