{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  røg der nu igen en tråd fordi TS ikke kunne lide svarene ??renlighed
  • #1   1. mar 2013 Ser sådan ud ja..

  • #2   1. mar 2013 synes bare at overskriften plejer at blive på forum forsiden...

  • #4   1. mar 2013 De har jo lige lavet en mindre opdatering, så kan være den fejl er blevet rettet nu smiley ?

  • #6   1. mar 2013 Hi hi min vaps er 4 mdr og ikke helt renlig endnu... OG HVA SÅ det ved jeg hun bliver men det tager tid og stor tålmodighed... smiley

  • #7   1. mar 2013 9 uger, alene ca 2 timer(fik ikke fat i hvor mange gange om ugen) og får skældud når den tisser... øvbøv.. håber de ændre på det!

  • #8   1. mar 2013 @ hende der.... ja da, havde haft hunden en uge ... men det var så kun alene kort tid mens de var på job og i skole.... så alene hjemme træning var der åbenbart heller ikke noget af ... så ud over den kun er 9 uger, så må den ved gud også være lettere angst og stresset ved at være taget væk fra mor og søskende og så går den nye familie sørme også....

  • #9   1. mar 2013 Min cooper er 17 uger og er først lige blevet renlig

  • #10   1. mar 2013 Emmi var vel 10-11 mdr inden hun var renlig, og kan stadig højest holde sig 6-7 timer smiley

    Læste de første indlæg i tråden, men gad bare ikke svare..


  • #11   1. mar 2013 Alvin er 7 mrd. og først blevet helt renlig for en månede siden.,.

  • #12   1. mar 2013 det er jo VIRKELIG forskelligt fra hund til hund, hvornår den er renlig... jeg mener bare at med indkøb af en hvalp, så må man være indstillet på at det kan tage lang tid - og hvis det ikke gør, så er det jo bare en bonus.

  • #13   1. mar 2013 jeg tror jeg er ved at være en sur gammel kone ... men er jeg den eneste der synes her er MANGE tråde iøjeblikket omkring alene hjemme og renlighed, hvor man bare sidder og tænker " hvilket forarbejde er der lavet INDEN man får hvalp" .... jeg sidder ved gud tit og tænker at det virker som om nogle ikke aner noget som helst om hunde, og hvalpe ... som ikke på nogen måde har sat sig ind i hvad og hvordan der skal arbejdes med hvalpen .. som på ingen måde har læst om og sat sig ind i hvad det er der sker mentalt med den lille hvalp der kommer fra 8 ugers moderlig omsorg og selskabet og trygheden i søskende ... og som er helt og aldeles afhængig af at den nye "flok" psykologisk set har sat sig ind i hvad der skal udfylde i det lille væsens verden for at få en tryg og glad og velfungerende hund ud i den anden ende af forløbet...

  • #14   1. mar 2013 Det er helt fair at være første gangs hunde ejer, men det er f.... ikke ok ikke at gøre et ordentligt forarbejde inden man tager hvalpen hjem

  • #15   1. mar 2013 Amen Hanne...!

  • #16   1. mar 2013 selvfølgelig røg den


  • #18   1. mar 2013 Hold kæft hvor skal jeg snart stoppe med at arbejde!! Jeg går altid glip af det sjove!

  • #19   1. mar 2013 Min Cody blev helt renlig som 4 måneders, men det kun fordi han var lukket i bur når vi ikke var hjemme smiley
    Meeen 9 uger - jesus da, og så den måde de håndterer det på, af hvad jeg kan læse... puha siger jeg bare..


  • #20   1. mar 2013 min første hund, en yorkie, hentede jeg som 10 ugers.
    Hun var faktisk renlig.. altså seriøst renlig. Jeg var totalt målløs - men tog det som en bonus. Næste hund.. hold kæft man, bare jeg trak vejret, så skulle han tisse.


  • #21   1. mar 2013 - Det skal lige siges, at Cody var i bur når vi ikke var hjemme, fordi han havde brækket det ene bagben, og derfor self. ikke måtte gå rundt og ja, egentligt ikke bevæge sådan rigtigt.

  • #22   1. mar 2013 @ ja cecilie ... den havde endda fået konstateret en tarmlidelse, de havde haft den en uge, gik fra den 2 timer dagligt, så hjem og lufte, og så gik de igen... skældte ud når den lavede inde, var ude med den af 10 minutters varighed og var så træt af dens "unoder" (tror jeg ordet var), når den så alligevel lavede når de kom ind...

    Jamen om jeg forstår det.......


  • #23   1. mar 2013 Hanne vil ikke sige dig imod og er enig med dig i at man skal gøre et ordenligt stykke forarbejde, men vil så også sige at det ikke alt man kan læse sig til.

    Jeg havde læst og læst, og søge gode råd flere steder inden vi fik Emmi hjem, men det er bare ikke alt der er helt som det står i bøgerne. Jeg var meget i tvivl omkring renlighed, især fordi hun var så længe om at fatte det.


  • #24   1. mar 2013 Min gamle hund havde kun 1 uheld indenfor i sine næsten 4 år..

    Jeg så godt tråden, da den var ny.. Jeg undre mig også over alle de tråde omkring disse ting. Som du siger Hanne, så skal man da gøre et forarbejde inden man får dyret hjem


  • #25   1. mar 2013 @ Tine, nej det kan man ikke, ganske som med børn... Det er learning by doing... og hver en hvalp er forskellig ... men når man har læst lidt/noget så er der sog ting man vil genkende, og ting man kan bruge som fungerer, og andre hvor man så må opfinde metoden hen af vejen ved at kombinere det man har læst med det andre ved og igen de erfaringer man gør med lige netop sin egen hvalp...

    Men efterhånden skal man ikke læse meget for at vide, at man ikke skælder en hvalp ud når der er uheld inde, at en 9 ugers hvalp der har været i et nyt hjem 1 uge ikke kan forventes renlig, både fordi den ikke ved forskellen på ude og inde, og fordi den er utryg endnu ved alt det nye... og når man så end ikke er ved den 24 timer i døgnet allerede fra uge 1 så kan den slet ikke forventes at finde ud af det....

    "De skælder mig ud når jeg gør noget inde, de er ude med mig i 10 minutter, og så går de fra mig ... hvad skal jeg dog gøre når jeg så skal og er helt alene"


  • #26   1. mar 2013 Får sådan lidt ondt inden i mit dyrehjerte, når jeg hører om sådan nogle tråde. Tænker bare: Stakkels hund smiley "Håber" det var p.g.a. uvidenhed og at de blev klogere, men det virker ikke sådan, hvis tråden bevidst er blevet slettet.

    Berta er 6 måneder og er næsten renlig. Har regnet med, at det først ville være nu, hun ville være renlig, så det passer jo meget godt sammen heldigvis.


  • #27   1. mar 2013 Jamen vi er helt enige Hanne. Nåede desværre ikke at læse ts` svar inden tråden var væk.

  • #28   1. mar 2013 @ ida ... tror ts blev klogere på det med at man ikke skælder ud, og det med at man må gå ud og blive ude til den har gjort noget, og ikke kun 10 minutter ... og så rose ...

    det med , blandt andet min kommentar, at man ikke går fra en hvalp fra første uge, ville ts ikke høre på, og blev vred over tror det var derfor tråden røg...


  • #29   1. mar 2013 Altså Cody er min første hund, og vi sørgede for at kunne være hjemme ved ham den første uge, og ugen efter det var det tilfældigvis ferie smiley

    - Men er det ikke meget normalt, at man får tilrettelagt det, så man lige kan være hjemme i hvert fald den første uge med hvalpen :)? Eller er det bare noget jeg har misforstået :)?


  • #30   1. mar 2013 @ cecilie, nej det har du bestemt ikke misforstået ... tror alle de der har sat sig ind i det at få hund og som vil give den den bedste start sørger for at få en hund op til nogle ferie fridage....

    Nogle kan få en uge fri, med weekend i hver ende, andre måske mere, men tror det er de færreste der henter hund en weekend og så går fra den om mandagen...

    Jeg har været meget priviligeret sidste gang, kunne selv være hjemme 2 uger, så kunne manden være hjemme en, og så den 4. uge kunne vi mikse så jeg mødte sent og han kom tidligt hjem ... ved godt det er utroligt heldigt og de færreste forundt...

    Men planlægger man, og er man en familie, så burde man nok kunne mikse et par uger sammen hvor man så den sidste uge indøver alene hjemmetræningen stille og roligt...

    Jeg ved ikke om jeg er "overfølsom", men kan i maven mærke hvordan det må føles inde i sådan en lille hundekrop når mor er væk, søskende er væk, og de arme der tog sig af mig i weekenden, de er også væk, og stedet den er har stadig ukendte dufte og mærkelige lyde ...


  • #31   1. mar 2013 Det er da meget muligt det er mit svar der fik hende til at lukke den, men kunne simpelthen ikke være stille!

    Hun skrev noget i stil med "Jeg er ved at få stress af hans urenlighed og narrestreger", så så jeg altså rødt.
    Efterlader 9 ugers hvalp der oveni købet er syg m. diarre, skælder den ud når den tisser og skider inde(selvom den er syg), klager over den ikke "siger til" når den skal ud.. Og så siger hun at de starter "blødt ud" ved at lade den være alene hjemme 2 timer efter max 1 uge(måske et par dage?), den skulle jo snart til at være 5 timer alene..
    Ej smiley

    Ej, jeg blev bare vred. Stakkels lille hvalp. Et helt nyt sted, ondt i maven og diarre, væk fra mor og søskende, får skæld ud når den laver(som den på ingen måde kan styre når den er syg), med en hundemor der er ved at få "pip" af dens narrestreger og urenlighed efter 1 uge..


  • #32   1. mar 2013 Min Cody markerede først ved døren da han var omkring 11 måneder... Indtil da var det bare faste tider med gåture (hvilket det self. stadig er), og nu hvor han markerer selv, er det noget lettere, men selvom han blev renlig som 4 måneders, var det først omkring 11 måneders han begyndte at markerer at han ville ud smiley

  • #33   1. mar 2013 Min Maggie på 18 uger har faktisk lige markeret første gang idag med lyd. Normalt står hun bare i nærheden af udgangen og glor, men idag stod hun og kiggede målrettet ud og pippede imens smiley
    Hun er så småt på vej til at være renlig, men hun har været rigtig plaget af blærebetændelse, så det er først her nu hvor hun er rask at vi mærker hvor meget frem ad det går. Vi har da næsten hver 2 dag helt uheldsfri smiley


  • #34   1. mar 2013 Min Bella er 9 mdr hun var regnlig indtil hun kom i løbetid nu har hun lidt uheld,
    Kunne aldrig finde på og skælde hinde ud smiley


  • #35   1. mar 2013 @ calule ... nå ja det var narrestreger, ordet der blev brugt... kunne ikke huske det, andet at det var en helt hen i vejret opfattelse ... og den var nu ikke kun alene i 2 timer ... det var 2 timer af gangen ... de gik jo igen efter at have været hjemme og lufte den...

  • #36   1. mar 2013 @ calule, åh renlighed og blærebetændelse det er en prøvelse ... for det første at finde ud af det er blærebetændelse... man ved jo ikke om den bare tisser meget... min sidste havde det 3 gange på de første 4 måneder vi havde den... men lige så snart hun var behandlet fattede hun hurtigt at det var udenfor det skulle ske, til hun så fik det igen og igen, så det var forfra hvaer gang ... hun voksede heldigvis fra det men var først nogenlunde renlig da hun var 6½ måned, men hun kunne jo ikke gøre for det ... takker ved gud for jeg havde lært at man ikke skælder ud...

  • #37   1. mar 2013 Hanne: Har så ondt af den hund smiley Den har virkelig ikke haft jordens letteste start på sin nye tilværelse smiley

    Ja puha, det var en langvarig omgang, da det først kun var hver 3 dag hun tissede meget - og dyrelægen mente ikke at det så kunne være blærebetændelse. Vi gav hende tranebær og det blev værre. Så blev der påvist strovitter i urinen(og vi havde jo nok gjort det værre med dén tranebær), så på specialfoder. Det blev bedre 4 dage, men så startede det igen. Så til dyrelægen igen og nu var der bakterier. Men efter hun har fået penicillinkuren er det blevet SÅ meget bedre smiley Hun har været alene hjemme 8 timer og holdt sig. Var helt forundret da jeg kom hjem smiley


  • #38   2. mar 2013 Jeg hader simpelthen, når jeg har engageret mig i en tråd og set alle de råd, der er givet, og tråden så bliver slettet.

    Så nu gør jeg mig for vane simpelthen at kopiere tråden og gemme den, når jeg fornemmer, hvordan TS reagerer.

    Så kan jeg senere oprette en ny tråd og med henvisning til den slettede tråd spørge TS, hvordan det går. Dén tråd kan h*n nemlig ikke slette.

    Den seneste tråd, jeg har kopieret, er den om FB'en, der lå stille og havde skreget flere gange hele dagen, og hvor kæresten ville vente med at kontakte en dyrlæge, til det blev værre.



  • #40   2. mar 2013 Altså jeg må indrømme at jeg synes det er lidt mærkeligt at der er SÅ mange på det seneste der har spurgt om at gøre hvalpe renlige eller alenehjemme træne dem. For mig er det noget man ved på forhånd, samt så mange andre ting, så man får den mest optimale start smiley

  • #41   2. mar 2013 @Natravnen .... åh ja... fik vi nogensinde af vide hvad der var med den stakkels hund ??

    @ Isabelle, synes det er en flot indstilling, men tror nu ikke alle opdrættere, selvom de er gode orker at renligheds træne alle hvalpene... ud af min 5 hvoraf de seneste 3 har været respekterede opdrættere, der er der kun en der var renlig og det var så nok fordi hun var 19 mdr : )

    En ting jeg godt kunne tænke mig at vide fra en opdrætter er, hvad tænker man som sælger om det der med at være hjemme ved hvalpen, eller ikke, hvor længe osv ... hvad forventer opdrætter at sælger gør og har gjort sig klart ved flytningen af den lille hvalps hverdag...


  • #43   2. mar 2013 Det lyder super ... med tanke på tråden der skabte denne, hvor hvalpen tilsyneladende var ladt alene fra første mandag i hjemmet, så synes jeg alle hvalpe sælgere skulle stille det samme minimums krav....

    Ville faktisk være rart hvis det der hunde avl på en eller anden måde blev, hvordan skal man sige det, et "job/pmråde" med større og definerede krav til de der avler...altså omkring avleruddannelse, og en registrering af kennelen og nogle definerede krav til hvilke ting de avlere skulle sikre sig fra deres hvalpekøbere af forståelse for hvalpen og den type hund lige netop den bliver en dag osv...
    Så folk der ikke opfyldte nogle basalt definerede rammer, de måtte simpelthen ikke avle.


  • #44   2. mar 2013 De lyder som om at du er en super god opdrætter Isabelle smiley

  • #45   2. mar 2013 @ Anya ... ja det var også det der fik mig til at oprette tråden ... jeg undres godt nok over de mange tråde hvor jeg tænker at det der spørges om simpelthen mange er noget man BØR vide en del om INDEN man får hvalp ....Helt basale ting ... og selv om tingene ikke bliver som fx bøgerne beskriver, så har man nu nemmere ved at gøre bare noget når man ved lidt om de gængse måder og metoder....

    Men slet ingen viden at have, det er hul i hovedet..


  • #48   2. mar 2013 @ isabelle ... din race er ikke en jeg kender, så var lige inde og læser om dine hunde, hvor lyder de fantastiske ... og hvor er de smukke ...

    Jeg ved ikke om jeg overhovdet igen skal have hund når tøserne ikke er her mere,skifter mellem at ville have mange mange, eller slet ingen, men hvis, så har jeg tænkt om det skulle være en større hund, bare ikke for stor (bortset fra jeg er vild med Irske Ulvehunde, men det kommer ikke til at ske) ...

    Så vil du fortælle mig lidt om din race, hvor høje er de, er der lige så meget pelspleje som det ser ud til : ), er det en hund der SKAL bruges til noget bestemt (for at trives), eller er den glad som sådan almindelige familiehund, med leg, gode lange daglige gåture og lidt spor i den forbindelse....


  • #49   2. mar 2013 nå vil lige smutte i skoven med tøserne, så glæder mig til at læse når jeg kommer ilbage

  • #50   2. mar 2013 Hanne - Ja det tænker jeg os lidt. Altså jeg var 12 da jeg oplevede at få en hvalp første gang, og jeg lånte da bøger på biblo indenfor fordi det alt sammen var nyt og spændende. Vi fik ham så om sommeren, så renlig gik jo stærkt da vi var ude hele dagen nærmest, men ja vi læste os da til mange ting inden han kom herhjem også havde vi en fin opdrætter smiley

  • #52   2. mar 2013 @Natravnen .... åh ja... fik vi nogensinde af vide hvad der var med den stakkels hund ??

    Nej - Tråden blev bare slettet smiley


  • #53   2. mar 2013 @Isabelle ... de lyder som dejlige hunde, og egentlig en race for mig... sindsmæssigt lidt som skotterne, de bøver heller ikke et liv som brugshunde, men kan være det hvis man ønsker det.
    De har også deres egen mening om tingene, men er ikke vildt udfordrende at have..
    Pelsmæssigt børstes de 1-2 gange ugentligt, men har dog ikke fælde periode for de trimmes jo ca hver 3. mdr.
    Og de kan holde til den tur på 1-2 timer jeg gerne går dagligt, men skulle tiden knibe kan de nøjes med haven.

    Jeg kan godt lide store hunde men har valgt den lille robuste, netop fordi de ikke kræver det store, men kan holde til det... og så fordi jeg helst tager dem med alle vegne til familie, venner og på ferie så de passer i bilen, og generer ikke andre ved at fylde for meget...

    Men som sagt kunne jeg måske godt fristet til en lidt større en gang, måske når efterlønnen kommer om 11-12 år...

    Så måske jeg henvender mig en dag : )


  • #55   2. mar 2013 Jeg var en af dem, som nåede at læse tråden og svare - den kom midt under x-faktor.

    Jeg sad nærmest med tårer i øjnene over den lille 9 ugers hvalp, som lige er flyttet hjemmefra - og er syg pga diarre - og får skæld ud - og møder en frustreret hundemor. Hvis man er frustreret over det efter 1 uge - så siger jeg stakkels hvalp; der kommer jo bare mange flere udfordringer med en lille hvalp.

    Det er det skønneste - og et stort arbejde.

    Gid jeg kunne gøre andet end bare svare på HG


  • #56   6. mar 2013 ja så er der endnu en tråd med renlighed ... har haft hunden i 2 uger og skælder ud....åhhh

  • #57   6. mar 2013 Åh nej, den tror jeg, jeg er nødt til at styre udenom..

  • #58   6. mar 2013 ha ha... kom du bare på banen : )

Kommentér på:
røg der nu igen en tråd fordi TS ikke kunne lide svarene ??renlighed

Annonce