{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Indkald {{forumTopicSubject}}

Jeg vil til at træne noget intensivt indkald med min hund, da jeg ønsker at han lærer, at se mig som meget sjovere og mere spændende end de hunde vi møder på gåturen.

Planen var at træne med en 15m lang sporline. Linen er indkøbt, men nu melder der sig nogle spørgsmål.
Er hunden ikke udmærket klar over, at den stadig har linen på, og derfor ikke kan opsøge kontakt til andre hunde?
Er metoden anvendelig, når man vil lære hunden at komme hver eneste gang der bliver kaldt?
Jeg troede det var vigtigt, at anskaffe en meget lang line, da jeg tænker at det øger sværhedsgraden. Men måske længden ikke spiller en kæmpestor rolle?

Jeg trænede en del med ham igår, og det er tydeligt, at min hund normalt finder mig kedelig. Det har derfor en meget større værdi for ham at snakke med en anden hund, end at komme hen til mig. Men det skal ændres nu smiley
Hvis i kan anbefale nogle liner, så smid endelig et link?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkald
  • #1   18. mar 2013 Synes ikke at linens længe er afgørende i sig selv, men start med kort afstand og være mega spændende.måske med lækre godbidder og legetøj. Du kan også løbe lidt i den anden retning mens du kalder og når hunden når op til dig løber du lidt med den. Sjove lyde kan også hjælpe for at være spændende. Men start med få forstyrrelser og kort afstand, så kan du øge sværhedsgraden når det fungerer godt.

  • #2   19. mar 2013 Jeg har øvet indkald på begge mine hunde i haven... det har givet rigtige gode resultater.. Jeg lader hunden løbe rundt, kalder på den og når den kommer hen til mig for den en godbid og et "dygtig" med det samme... Vender mig så med ryggen imod den og kalder igen, når den kommer hen foran mig og kigger på mig, får den igen en godbid/ros..

    Går så lidt omkring hvorefter jeg kalder igen... sådan bliver jeg ved, til hunden kommer med det samme hvergang..

    Når man så skal ud og gå tur øver man det samme i snor.. gå og når hunden snuser eller er opmærksom på noget andet end dig, så sig dens navn.. så snart dens fokus er på dig så godbid og ros med det samme... Godbid/ros skal falde med det samme og KUN når den kigger på dig..

    Efterhånden vil den søge dit kald frem for en anden hund eller andre ting, for du har noget der er meget bedre... Hvis hunden ikke viser interesse og reagerer på dit kald, så prøv med en anden form for godbidder... Det skal være noget som den rigtig godt kan li... brug evt, kyllingestykker..

    Efterhånden vil den komme på indkald også når den er uden snor... det gør begge mine.. og den ene er kun 6 mdr. smiley


  • #3   19. mar 2013 Tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
Indkald

Annonce