{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Som tiden dog flyver afsted
  • #2   17. maj 2013 Det er helt vildt.. smiley

    Og om 3 dage, så bliver Kato 3år.. Kan sleeet ikke følge med mere.. smiley


  • #3   17. maj 2013 Jeg syntes at det er vildt at Bella bliver fem år i år. Jeg syntes ikke at det er så lang tid siden at hun var en lille bitte hvalp, der bed hul i alle mine strømpebukser smiley

  • #4   17. maj 2013 Det går alt for stærkt.. smiley

  • #5   17. maj 2013 Pixel er lige blevet 7 år - jeg forstår heller ikke hvor tiden er blevet af

  • #6   17. maj 2013 Alt alt for stærkt! Dog kunne jeg forestille mig at folk der har børn, tænker samme tanker smiley

  • #7   17. maj 2013 Nina - Hehe, ja det med børn kender jeg også til..
    Har godt nok ikke nogen selv, men har 2 søstre på hhv. 7 og 10 år.. Og jeg syntes kun lige at de er blevet født..

    Inden jeg får set mig om, er de flyttet hjemmefra osv..


  • #9   17. maj 2013 Puha ja, tiden går alt for stærkt.... Asti blev to år for en måned siden - jeg husker det som om vi hentede den lille uldtot igår smiley

    Om en måned er det et år siden at vi måtte sige farvel til Hazel.... Savner hende stadig helt vildt meget ;(
    Om 2 uger skulle den lille nye, arvtager gerne blive født smiley


  • #10   17. maj 2013 Michelle - Uhh, det bliver spændende med en lille ny vaps.. smiley
    Hvilken race bliver det så? smiley


  • #11   17. maj 2013 Ja, det er vildt spændende - vi har ventet på at tæven skulle gå i løb siden efteråret.. Så er snart ret træt af ventetid smiley

    Det bliver endnu en mini bull smiley Var det ik dig jeg læste der havde fået øjnene op for bullerne ;)??


  • #12   17. maj 2013 Havde jeg godt på fornemmelsen at det blev.. smiley

    Jo det er mig.. Har ikke bare fået øjnene op for bullerne.. Er faldet pladask for dem.. smiley


  • #13   17. maj 2013 Kender godt det med den der ventetid.. Den føles så uendelig lang.. Og så pludselig, så er det lige rundt om hjørnet.. smiley

  • #14   17. maj 2013 Det ka jeg jo godt forstå smiley I mine øjne er det den mest fantastiske race, og jeg ska forhåbentlig altid have mindst én smiley

    Hehe ja, jeg er godt nok blevet vildt glad for mallen, men jeg har nok i Asti lige nu - det er en krævende hund smiley

    Lige nu ka jeg ik se at det skulle være lige rundt om hjørnet, men jeg ved at du har ret - lige pludselig er al den tid bare forsvundet som dug for solen smiley


  • #15   17. maj 2013 Kunne godt forestille mig at Mallen er krævende.. Eller at den kræver en hel del af sin ejer.. smiley

    Det sjove er at jeg altid har syntes at BT'en var mindre køn.. Men vupti, så kom der en og stjal mit hjerte.. smiley

    Så nu sidder jeg engang imellem og prøver at finde lidt info om både den engelske og miniaturen.. Kigger på forskellige opdrættere osv.. smiley
    Og det er selvom at der går nogle år før jeg skal have en buller, men hellere være i god tid.. smiley

    Men syntes nu ikke at der er ret meget info at finde på nettet om bullerne, der står for det meste det samme om dem på alle de sider jeg har kigget på..


  • #16   17. maj 2013 Asti er faktisk overraskende nem i hverdagen - det krævende er al den tid der bruges på træning... Lige nu ligger hun på ryggen med stængerne i vejret her i sofaen smiley

    Hehe, sådan er der vidst mange der har det smiley Min kæreste var i hvert fald heller ik ligefrem begejstret for udseendet, men han var let at overtale efter mødet med Louises Elmo smiley

    Er du med i vores danske mini gruppe på fb?

    Du kan finde masser af info på www.bulliez.net/forum - det internationale forum for bull terrier og miniature bull terrier smiley

    Er der nogen bestemt info du søger?


  • #17   17. maj 2013 Nej, den gruppe er jeg ikke medlem af, men kunne da være at jeg skulle blive det.. smiley

    Jamen søger faktisk så meget info som muligt..
    Bl.a om der er andre forskelle på de 2 bullerne end kun størrelsen, evt. racerelatetede sygdomme, osv osv.. Alt hvad der er værd at vide..
    Forarbejdet skal jo gøres godt.. smiley

    Ja ud fra den smule jeg ved om Mallen, så skal der vidst bruges meget tid på træning.. Men det er vel også en race som virkelig gerne vil træne og arbejde? smiley


  • #18   17. maj 2013 Gruppen hedder "Miniature Bull Terrier - på dansk!" En lille hyggelig gruppe hvor du kan stille alle de spørgsmål du vil smiley

    Den hed side synes jeg beskriver de sygdomme bullerne er disponeret for rigtig godt: http://arcazy.co.uk/health.htm

    Der er lidt forskelle i temperamentet - mini'en er bla mere aktiv end standarden..
    Har også hørt nogle sige at mini'en har mere temperament - altså er mere hidsig.. Men det synes jeg ik har noget på sig! Begge størrelser er ganske potente racer og begge med tendens til eget kønsaggression..

    Skønt med en hvalpekøber der som dig ligger så stort et arbejde i det smiley :D Sådan nogen elsker jeg jo at tegne og fortælle om racen for smiley

    Mallerne vil rigtig gerne arbejde, og de er fantastiske at træne med !! Jeg har aldrig rigtig været bidt af hundetræning - det har mere været et nødvendigt onde smiley Men i dag elsker jeg det virkelig !!


  • #19   17. maj 2013 Hehe, tror også at det gør meget mht ens lyst til at træne, når man har en hund som virkelig gerne vil.. smiley

    Ok, ja egetkønsagressivitet er der jo mange racer der har, så det er jo til at håndterer.. smiley

    Har også læst det med at mini'en skulle være mere aktiv og være mere Terrier mht. temperament end den Engelske.. Og andre steder har jeg læst at der ikke er den vilde forskel.. Så man bliver lidt forvirret.. Hehe.. smiley

    Nogle steder skriver de også at bullerne kan være svære at træne fordi at de ikke kan koncentrere sig, og andre steder, igen, det modsatte.. smiley


  • #20   17. maj 2013 Jamen jeg vil hellere ligge et stort arbejde i at finde den helt rigtig opdrætter og lærer alt om racen (alt det man kan lære før man får en hjem), end bare at få en hund hjem og det så bider en gevaldigt i måsen.. smiley

    Man har jo lært lidt af nogle af de forskellige tråde herinde.. smiley


  • #21   17. maj 2013 Det tror jeg du har ret i - jeg synes i hvert fald det er langt sjovere at træne med en hund der har både viljen og evnerne smiley

    Jeg startede også til kaninslæb med Hazel - det var hun faktisk ret god til.. Men nogen lydighedshund ville hun nok aldrig være blevet smiley

    Tror rally-lydighed, agility og spor egner sig bedre til dem end traditionel lydighed - det bliver hurtigt for kedeligt for bullerne smiley

    Mht forskellene mellem standard og mini, så har en del af det nok også noget at gøre med forskelle på individerne..
    Jeg ved i hvert fald at nogle minier er mere terrier-præget end andre - både udseendesmæssigt, men også af sind.. Hvor andre er mere bull-agtige.. Om det samme gælder for standard ved jeg ærligt ikke..

    Men jeg har læst flere af de store engelske opdrættere af både mini og standard fortælle at der er forskelle på sindet de to imellem..
    Det skulle også næsten være mærkeligt om ik der var lidt forskel - det er trods alt to forskellige racer.. Fx lider standarden overhovedet ik af PL - men sygdommen er forekommende hos andre af de små terrierracer.. Måske en eller flere af disse er krydset ind i minien på et tidligt tidspunkt for at få størrelsen ?? Jeg ved det ik, det er kun spekulationer smiley

    Bullerne er svære at træne end fx malle, schæfer og border collie.. Den er jo ik lavet til det tætte samarbejde med føreren smiley Men med en god portion tålmodighed og evnen til at gøre det interessant for den (fx igennem boldmotivation og leg som belønning) så ka det godt lade sig gøre og være hyggeligt for begge smiley

    Må jo indrømme at jeg altid har vidst at det var den rigtige måde at gøre det på, og har også altid rådet andre til at gøre sådan, men har da flere gange lavet impulskøb af hunde... Simpelthen fordi jeg ik ka undvære hund i mit liv.. UPS smiley
    Gør det dog ik med nye racer - så Asti var ganske velovervejet smiley


  • #22   18. maj 2013 Hehe, ja hunde kan jeg heller ikke undvære i mit liv.. For pokker det ville være tomt uden dem.. smiley

    Ja har godt læst at de kan være svære at træne.. Nogle steder står der, at man kalder dem for en 3 årig forklædt som hund, og at det derfor siger lidt om deres koncentrationsevne.. Og det syntes jeg kun lyder morsomt og som en dejlig udfordring..
    Eller det oplever jeg faktisk allerede nu med Afrodithe.. For at sige det pænt, så er hun bestemt ikke den skarpeste kniv i skuffen.. smiley Lige blevet 1 år og opfører sig bogstaveligtalt som om hun stadig er 8 uger gammel.. smiley
    Hvor Kato har været utrolig lærenem og stadig er det selvom han bliver 3 år på mandag.. Han opfører dig til gengæld som en på 80, en gnaven gammel mand, som kun kan lide dem han kender (gælder både mennesker og hunde).. Men han har så også været virkelig uheldig og er blevet overfaldet 4 gange, hvilket jo desværre så har resulteret i at han er røv usikker når vi er udenfor, og viser sig derfor aggressivt..
    Så kan du lige forestille dig hvordan det ser ud når jeg går tur med vapserne og der kommer en modgående hund på f.eks den anden side af vejen? 1 hund der tror at den modgående hund skal ædes og 1 hund som er ekstremt lalleglad og vil lege med alt og alle.. smiley

    Har hørt noget om at de hvide bullere er mere disponeret for allergi? Eller er det en skrøne?

    Ja det ville være underligt hvis der ikke var nogen forskel på de 2 bullere, for som du selv siger er det jo 2 forskellige racer.. smiley
    Man kan bare let blive forvirret, når der står et par forskellige ting på nettet omkring lige netop det.. Men det kommer vel også an på hvordan ejeren er? Altså om ejeren er aktiv, doven eller en god blanding..


Kommentér på:
Som tiden dog flyver afsted

Annonce