{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

Shiba og børn {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Min mormors søsters barn skal have en hund og har spurgt mig om hjælp da jeg kender til mange racer og flere end hende. Hun satser på hun skal have en hund om 1 år så hun kan nå at gøre sig klar.
Men de har en søn på 2 år og ville høre om en shiba egentlig kan blive helt vant til små børn da jeg har læst at de ikke er så glade for små børn??
Men har i eller kender i nogle som har en shiba og et lille barn?
Og om i kender nogle gode kenneler med stamtavle ?? !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shiba og børn
  • #1   24. aug 2013 ok javel smiley
    Men hun har haft hund før der havde hun en dalmatiner men hun synes den krævede for meget motion.

• #2   24. aug 2013 kræver de da meget motion??

• #3   24. aug 2013 jeg synes ikke de kræver mega meget motion

• #4   25. aug 2013 helt enig med minion!

• #5   25. aug 2013 Et enkelt spørgsmål trænger sig på....hvor gammel er din mormors søsters barn?

• #6   25. aug 2013 Shibaer kan sagtens fungere med børn.
    Problemet som jeg ser det er, at et barn på 3 år er ret krævende, men det er intet i forhold til en shiba smiley
    De første to år er shibaen mildest talt en håndfuld, og det skal man være meget indstillet på. Bagefter er det mere håndterbart smiley
    For at din bekendte har noget at forholde sig til, så kan jeg fortælle at de første to år med Zena ca. så sådan ud:

Mandag: Træning på hold - hvalpe leg og lydighed

Tirsdag: Hvalpe leg med de lokale hunde. Træning hjemme

Onsdag: Træning på hold - sportræning

Torsdag: Hvalpe leg med de lokale hunde. Træning hjemme

Fredag: Træning på hold - hvalpe leg og lydighed

Weekend - i skoven eller på stranden

Derudover var gåturene 3 gange om dagen på 1x30min - 1x30min - 1x1time (fra 1 år til 2,5). Længere de dage vi var i skoven.

Det var måske lidt i overkanten i sin tid, men gåturene ville hun ikke kunne undvære. Og hvis jeg sprang over eller kortede af i tid resulterede det i ødelæggelse af ting.
    Og det er ikke altid man har så meget tidsmæssig overskud med små børn så man bare kan hive den tid ud af kalenderen.

Jeg ved godt at dalmatineren også bliver betragtet som en udfordrende race, men du skal gøre det meget klart for hende, at det er ikke uden grund at vi siger at shibaen sagtens kan give dig fingeren uden at have en hånd at gøre det med smiley Så hun skal være indstillet på meget arbejde og hun skal kunne sætte tiden af til det... smiley
    Når ja og så som Minion skriver kommer mental træningen oven i smiley

• #7   25. aug 2013 Anja siger det så fint! smiley
    En dalmatiner kræver meget, ja. En Shiba kræver også meget, nok bare på en anden måde smiley

Jeg vil sige det sådan, at jeg priser mig lykkelig for, at jeg kun havde Taiko, da han var hvalp.
    - Det samme tror jeg mine venner, familie osv. vil sige. Jeg hører stadig for, hvordan han var som hvalp.

• #8   25. aug 2013 Min mormors søsters barn er 32 år
    Og jeg tror jeg finder en anden race der passer hende bedre smiley
    Og har i nogle gode ideer hun søger:
    -en lille til stor størrelse hund
    -der må godt være pels på den men ikke for meget
    -hun kan tilbyde den over 2 timers motion hver dag da hun løber 5 km hver dag og nogle gange hver anden.
    -Den skal kunne lide små børn
    -den skal være lærenem
    -Det skal helst være en selskabs hund
    -Hun vil gå til hundetræning med den
    Ja jeg tror det er alt
    Og de bor i hus med stor have smiley

• #9   25. aug 2013 Hvad så med en dansk-svensk gårdhund?
    De kræver også rigtig meget, men er en del mere selskabelige end shibaen. De er også (så vidt jeg ved) bedre til børn...

• #10   25. aug 2013 Ja men har også tænkt på en border terrier men ved ikke helt

• #11   25. aug 2013 Nu er alle spidser ikke lige krævende. Måske den japanske er et mere realistisk bud. En pudel mellem eller stor kunne også være en ide. Begge racer kræver pelspleje.

• #12   25. aug 2013 Husk lige man ikke må løbe med en hund før den runder 1 år.

DSG kræver ikke meget, i så fald vil jeg da slet ikke sætte ord på hvad brugshunde så kræver, men den kunne da godt være et bud eller måske en korthåret collie?

• #13   27. aug 2013 Ja en korthåret collie kunne også være et godt bud

Kommentér på:
Shiba og børn

Annonce