{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Race til en ung aktiv fyr {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bror på 27, der en dag i fremtiden, når økonomien er til det, ønsker sig en hund.
Han er dybt forelsket i den Tjekkoslovakiske Ulvehund, men den fraråder jeg ham, da han ikke har den store erfaring med hunde.
Han har altid været klappekage-onkel for vores hunde, og jeg prøver at forklare ham, at det ikke er det samme som selv at have ansvar for sin egen hund smiley

Han forestiller sig at hunden skal med på ugentlige løbeture, og han kunne godt forestille sig at medbringe hunden på arbejde, hvis det er muligt.
Han vil også gå til ugentlig hundetræning, men jeg tror ikke, at han vil gå til nogen hundesport med den.

Han har ikke selv børn og drømmer ikke om at få nogen selv, men hans nuværende kæreste har to sønner, én på 3 og én på 7-8 år.

Hvilke racer kunne eventuelt være et godt match?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Race til en ung aktiv fyr
  • #1   26. sep 2013 Med den beskrivelse, passer en Siberian Husky faktisk ret godt.
    Han skal dog bare være obs på alenetid - de er ikke gode til at være meget alene.
    Men de er genialt selskab på løbeture og utroligt gode omkring børn.
    En ugentlig dag med mentaltræning, spor eller rally er super fint.

    Lige meget hvilken race han vælger, skal der lægges en masse kræfter i det første år. Hunden kan først komme med på løbeture efter et år, så indtil da skal hvalpen underholdes på anden vis.


  • #4   26. sep 2013 Malene: En Siberian Husky kunne faktisk være et godt bud ja. Han elsker jo også det udseende, så det afhænger jo lidt af, om han kan tage hunden med på jobbet og hvordan alene-hjemme-tiden ser ud. Men et ret godt bud.

    Boxeren er ikke lige ham og heller ikke en Whippet..


  • #5   26. sep 2013 Hvis han vælger en skarp race, så vil jeg anbefale et besøg hos en opdrætter, som vil tage sig god til til at forklare om racen. Et kursus/foredrag i adfærd og hundens signaler vil også være et must.

    Han må også læse vores ABC om racen, hvis han ønsker det. Den er lavet til vores hvalpekøbere.

    Jeg kan kun opfordre til at vælge en hvalp med DKK-tavle, så han kender ophavet, får en hund uden sygdomme i linierne, og får valgt den rette hvalp i kuldet.


  • #6   26. sep 2013 Helt enig og det vil jeg forklare ham smiley

  • #7   26. sep 2013 kerry blue er perfekt, elsker løbeture, børn, og er en mellen hund på 50 cm

  • #8   26. sep 2013 Jeg tænker nok at han skal have en voksen hund og ikke en hvalp smiley For er han skal til at vente 1½-2 år før han begynder at løbe med den?

  • #9   26. sep 2013 Mathilde, det er kun gigantracer, der ikke må løbe før de er fuldvoksne.
    Min race må løbe let fra de er et halvt år, og arbejde foran vogn når de er 10-12 mdr. gamle.


Kommentér på:
Race til en ung aktiv fyr

Annonce