{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.155 visninger | Oprettet:

Hvilket hundefoder til hvalp? - Grand Danois {{forumTopicSubject}}

Heey HG'er, så er det på lørdag vi skal hente vores ''lille'' vaps smiley Så vi skal til at have fundet noget foder til ham.

Jeg har spurgt opdrætteren, og hun andbefaler os Husse foder. Jeg kender ikke selv. foderet, så vil egentlig bare gerne have en second-opinion.

Her er Husse's hvalpefoder:

http://www.husse.dk/hundefoder-og-tilbehr/toerfoder-til-hunde2/?produkt=93 hvede og hvedemel som ingrediens, det ved jeg ikke helt hvad jeg syntes om?

http://www.husse.dk/hundefoder-og-tilbehr/toerfoder-til-hunde2/?produkt=649
http://www.husse.dk/hundefoder-og-tilbehr/toerfoder-til-hunde2/?produkt=191

Den kræver jo noget foder, sådan en ''lille'' tyksak.

Rasmus.


Kommentarer på:  Hvilket hundefoder til hvalp? - Grand Danois
  • #1   14. jan 2014 Lidt om fodring fra en opdrætter jeg betragter som yderst seriøs:

    http://www.grandkroyer.dk/fodring.html


  • #2   14. jan 2014 ''...Du kan nemt ødelægge et ellers godt avlsarbejde ved at fejlfodre.''

    Det er LIGE PRÆCIS det vi vil undgå! smiley


  • #3   14. jan 2014 Okay. Nu har jeg læst hele hendes artikel igennem nogle gange, og været inde og læse om de forskellige produkter, fra de fabrikanter hun nævner

    Bortset fra at jeg syntes hun modsiger sig selv lidt (hun anbefaler max 25% protein i kosten, men mange af de mærker hun nævner bruger 30% protein i blandingen?), så er det ret brugbar information smiley Det med c-vitamin har opdrætteren også sagt til os.

    Men ud fra det hun skriver i artiklen, så syntes jeg faktisk at http://www.husse.dk/hundefoder-og-tilbehr/toerfoder-til-hunde2/hvalp-super-premium/?produkt=191 virker rigtig fint.


  • #4   14. jan 2014 Det forstår jeg så ikke, du læser om foder fra en rigtig dygtig seriøs kennel, så vælger du et foder der på ingen måde passer med det hun skriver?? Hvorfor nu det?? Hvorfor ikke bare bruge det foder hun skriver at hendes hvalpe, unghunde trives bedst på?

  • #5   14. jan 2014 Protein 22-26 fedt 43-15 hun anbefaler det første, du vælger det andet;) virker ret skævt

  • #6   14. jan 2014 Så må der være noget jeg har set forkert. Hvor finder du det med 22% protein og 43% fedt? Den er jeg ikke stødt på.

  • #7   14. jan 2014 På det foder hun skriver hun bruger til alle hvalpe smiley Royal canin schæfer voksen foder;)

  • #8   14. jan 2014 Det punkt har jeg misforstået så. Jeg kigger lige på noget schæfer foder i stedet smiley

  • #9   14. jan 2014 Jeg aner ikke noget om grand danois og foder;) men jeg tror bestemt at Reese gør;) og når hun skriver som hun gør ville jeg nok bare rette ind efter det;)

  • #10   26. jan 2014 ham her har udviklet et dansk produkt til GD leveret til døren et super fint foder smiley
    https://www.facebook.com/groups/hundemad/


  • #11   27. jan 2014 Der er bestemt! Ingen tvivl om at Reese ved hvad hun taler om smiley det er dog svært med GD, nogle trives på det ene, nogle på det andet... Man skal dog holde MEGET øje med hvalpen for den kan vokse helt skævt, få knuder på benene mv...

  • #12   28. jan 2014 Jeg har fra jeg fik Franco, fodret med Eukanuba, hvilket han har trives rigtig godt på smiley Dog skiftede jeg for nylig til Ontario, og det er virkelig en foder der vil noget (i hvertfald for Franco) smiley Afføringen er super fin, ingen prutter, flot pels, og stabil vægt, så det vil jeg helt klart anbefale smiley

  • #13   10. feb 2014 Vi købte en sæk royal canin til ham (det som Reese anbefaler). Det ser han ud til at trives rigtig fint på smiley

  • #14   10. feb 2014 er godt nok ked af i har valgt at købe royal canin til han
    rigtig mange GDér vokser og trives rigtig skidt!!! på RC og især det til schæfere det duer ikke i længden til GD jeg har selv og har kendskab til andre opdrættere af GD som har dårlige erfaringer med det
    ja de fleste vovser er vilde med RC foder har man en hund der ikke vil spise er schæfer fodret rigtig godt til at få den til at spise
    men vil man gerne bruge RC foder så køb det der er race specifikt til GDérne som minimum


  • #15   14. feb 2014 Hej Løkke smiley Jamen det behøver du skam slet ikke være ked af.

    Han trives rigtig fint på royal canin foderet. Han har masser af energi, vokser rigtig fint, god afføring og lækker pels - Så i min optik er der ikke noget at være ked af.

    Men hvorfor mener du, at royal canin skulle været et dårligt foder?

    Hvad vejer Heisenberg nu? smiley



  • #16   15. feb 2014 det er som kun min erfaring gennem årene ang. at fodre GDér med scæfer foder fra RC der har vist at det ikke er godt i længden, for deres vækst m.v

    og så er det trods alt bedre at bruge den race specifikke til GDèrne
    fodret er så vigtig for deres vækst på længer sigt, det viser sig måske ikke nu, men kan så komme senere i hans liv, hvor han kan recikere at ha vokset forkert, for hurtigt eller hans nyre har fået for meget o.s.v
    det er bestemt ikke ment som kritik, kun et råd/vejledning til jer, tror også andre ville kunne nikke genkendene til noget af det jeg skriver.

    og ja masser af GDèr vokser rigtig godt op på RC foder men så er det altså den til gigant og Great Dane :O)
    og vil jo også bare at han har det godt og forbliver sund og rask ss

    da vi vejede Heisenberg i sidste uge var han på godt 15kg :O)
    men han har fået et nyt hjem nu :O) så der er lidt tomt piv piv



  • #17   15. feb 2014 Vejer han ikke mere? Vi vejede Goodman igår hos Maxizoo, 21,3kg

  • #18   15. feb 2014 Ved ikke nøjagtig hvad han vejer nu men som skrevet vejede han omkring 15kg mandag i sidste uge så det er i virkeligheden mere end halvanden uge siden, men hans nye mad mor og far får ham vejet på mandag hos dr. Dyr så hører i nok hvad han er oppe på nu smiley

  • #19   16. feb 2014 Super duper. Vi skriver også lidt sammen med hans nye ejere.

  • kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 47
    #20   17. feb 2014 har også rigtig dårlig erfaring med royal canin til schæfer, netop til en schæfer, væksten bliver ikke som den skal.

Kommentér på:
Hvilket hundefoder til hvalp? - Grand Danois

Annonce