{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

ud og rejse... hvilke aftaler laver i mht. jeres hunde hvis...... {{forumTopicSubject}}

ved ikke om det er det er den rigtige kategori, eller det burde være OT ...
Og måske er jeg lidt tosset, men hvad gør I når I rejser fra hunden(e) mht. til den risiko for at man ikke kommer hjem igen....

Vi skal i maj på ferie med alle vores 3 børn, skulle de nu ikke med ville jeg jo vide at de har styr på hvordan hundene normalt lever, at de ville enten tage dem, eller sørge for at de kom til nye hjem, evt. ved hjælp af opdrætter ....

men nu skal de passes af en af mandens kollegaer, de vil sandsynligvis ikke beholde dem hvos uheldet skulle være ude, hverken i mandens eller min familie, eller i vores omgangskreds er der folk der har hunde, nogle har haft, de vil ikke have igen, de har heller ikke indsigt i mine hunde ....
Min mor (vores eneste tilbageværende forælder) er 86 og små syg, min ene bror er handicappet, og den anden er kræftsyg ...

Helt generelt når jeg søger i min hjerne er der virkelig ingen der ville kunne tage dem, eller stå for ansvaret ....

Ville I på forhånd fx kontakte hundenes opdrættere, er sikker på de begge ville gøre deres, i Ipsen kontrakt er der decideret en klausul på at opdrætter skal kontaktes hvis hun skal omplaceres ...

Eller ville I blot sørge for at nogen i familien, eller vennerne får navne og numre på opdrættere ....

Ved sgu godt jeg er lidt småtosset, men kan næsten ikke bære at tage af sted uden at vide at der er nogen der ville kunne tage denne opgave på en seriøs og ansvarlig måde .... og jeg ville jo allerhelst at hundene kunne blive sammen ...

Hvad gør I andre af tiltag for at sikre at jeres hunde tages vare på, på bedste måde hvis nu I en dag ikke kommer hjem til dem ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ud og rejse... hvilke aftaler laver i mht. jeres hunde hvis......
  • #1   9. mar 2014 Det overlader jeg til vores passere, det er mennesker som jeg stoler 100 % på. Kan/vil de ikke selv beholde dem, så stoler jeg på at de vil handle ansvarligt og til hundenes bedste. Papirerne ligger herhjemme med et brev med overdragelsen skulle det værst tænkelige ske.



  • #2   9. mar 2014 Der ligger et dyretestamente i mine personlige papire med hvad der skal ske med alle vores dyr.

  • #3   9. mar 2014 jeg stoler også på dem der skal passe, altså som i at de behandler dem godt ... men de har ikke selv haft hund i flere år, og er ikke inde i hundeverdenen som sådan mere ....
    De var/er eneste alternativ til at hundene ellers skulle i pension hvilket jeg havde det meget svært ved, så var glad da de tilbød sig ....

    Men må tage det op med dem hvorledes de skal forholde sig, og hvem de evt kan kontakte .... begge hundenes opdrættere er i fx skottegruppe på fb. og de er begge i DKK så de kan vel også trække på det netværk ....


  • #4   9. mar 2014 Ved begge mine er der kontrakt på at de ikke må omplaceres uden opdrætteres/tidl ejers samtykke. I tilfælde af at jeg skulle gå hen og dø, ved mine forældre at tidl ejer/opdrætter skal kontaktes (og jeg tror såmnd detvar der de i første omgang ville henvende sig alligevel, selvom det ikke var noget de vidste om der var aftaler omkring)

    For Reikis vedkommende er jeg ret sikker på han blev i familien -kan self aldrig vide 100% sikkert at der ikke vil være et eller andet på det tidspunkt der gør at det alligevel ikke bliver sådan, men i hvert fald er det sådan det ser ud nu.

    Gaia har jeg hverken venner eller bekendte som både er villige og i stand til at overtage så medmindre tidl ejer vil have hende retur til den tid, så bliver hun aflivet. Hun er ikke så nem at flytte på (i forhold til fremmede mennesker, nyt sted osv).

    Mine forældre ved hvordan jeg har det med det og hvordan kontrakterne ser ud. det er dem der normalt passer når jeg skal noget, men skulle de nu blive passet et andet sted når uheldet er ude, så ville det jo stadig være dem der tog sig af det.


  • #5   10. mar 2014 Men du har vel noget familie e.l. som skule tage sig af dit/jeres bo hvis der skulle ske jer noget -så selvom hundene passes andetsteds, så er det jo blot dem der skal informeres om hvad der skal ske (eller at du har nedskrevet det et sted e.l.)...
    -det bliver jo ikke vennernes "problem" blot fordi det er dem der har hundene lige når uheldet er ude


  • #7   10. mar 2014 Det er nu heller ikke i forbindelse med rejser jeg frygter at dø -eller det render jeg da i det hele taget ikke rundt og er bange for. men i forhold til alt det der kunne ske i hverdagen, ville jeg nu ikke være mere bekymret blot fordi jeg skulle ud at rejse

  • #8   10. mar 2014 Jeg har faktisk heller ikke tænkt på det. Men det plejer at være min mor der passer Lucky når jeg ikke er hjemme, plejer dog heller ikke at rejse til udlandet osv. Men skal til mallorca med min kæreste og svigerfamilie til maj.
    Men generelt var det nok en god ide at have styr på hvad der skulle ske.

    Sarah, Hvordan får man/laver man et dyre testamente? smiley

    Jeg har ærligt ingen ide om hvad der skulle ske med Lucky hvis både mig og min kæreste døde, men ville da nok håbe at en af de nærmeste, specielt min mor ville overtage ham.


  • #10   10. mar 2014 Jeg har aftalt med min mor at hun tager Nala, og at hvis det af den ene eller den anden grund ikke kunne ladd sig gøre er jeg sikker på min kæreste ville tage hende.

  • #12   10. mar 2014 I hverdagen er jeg ikke bekymret, jo selvfølgelig kan mand, børn og jeg være i samme bil der kører galt, men det er vi nu næsten aldrig, de er jo voksne, og skal vi et sted hen er hundene ofte med, dvs. at vi også kører i mere end en bil ... så så længe mine børn, eller mindst 1 af dem er "tilbage" så ved jeg hundene bliver taget sig af, helt efter alle kunstens regler ....

    Men derudover over er der ingen, som i virkelig ingen der har imo bare et tilnærmelsesvist nogenlunde kendskab til mine hunde, hverken dem specifikt, eller til racens særheder .... de har heller ikke det store kendskab ti hundeverden som sådan, tror ikke de af sig selv fx ville tænke at man kunne kontakte fx en raceklub repræsentant osv, tror slet ikke de ved den slags findes .....

    Og mht. at der er nogen der i givet fald skal rydde op (altså hvis både manden, børnene og jeg er væk på en gang) ... ja det er der vel, er så ligeglad hvem der tager sig af alt det materielle , i så fald er det kun hundene der bekymrer mig... Og som sagt min mor kan ikke, mine brødre heller ikke .... min mands søskende måske, vi ser dem nok max en gang om året efterhånden ... så ja tilbage står min ene brors 2 døtre, det bliver nok dem ...

    @ Michelle, vi har også haft tøserne med på ferie de sidste år, i bil sydpå .... 1 gang har vi været af sted en uge uden, men der var alle børnene hjemme ...

    vi kunne nu leje en lejlighed lige syd for Barcelona, og alle 3 unger kunne tage med, det er sjældent, og bliver jo ikke oftere .... de er 21, 24 og 30 og de 2 har kæreste, så synes jo også man af og til skal "smede mens jernet er varmt" når nu de stadig gerne vil ... jeg synes det er så vigtigt de får minder med os og med hinanden .....


  • #14   10. mar 2014 Min eks og jeg "delte" hundene, da vi blev skilt, så vi har samtidig en helt klar aftale om, at vi overtager dem efter hinanden, hvis der skulle ske noget. Den var jeg så også nødt til lige at genopfriske, da jeg havde et uheld på motorvejen for nylig, for det var min største bekymring.

    Sååå - jeg forstår dig SÅ godt!


  • #15   10. mar 2014 Hm, det har jeg faktisk ikke tænkt på. Kæresten og jeg har kun aftalt, hvad der sker med hende, hvis vi går fra hinanden (Jeg får hende)
    Hvis der skulle ske noget med mig, ville han nok få hende. Hvis der skete noget med os begge, ville min mor nok få hende, hun er meget glad for hende og Berta er også utrolig vild med hende. Der er faktisk klausul på, at vi skal kontakte opdrætter, hvis der skal forekomme omplacering, så det ville selvfølgelig skulle cleares hos ham først, men han ville nok ikke have noget imod, hvis hun kom hjem til min mor.

    Hvis hun ikke kunne få B, er jeg sikker på, at opdrætter nok skulle finde en kompetent ejer smiley

    Hm, måske skal jeg aftale noget med Rasmus om, hvad vi gør ..


  • #16   10. mar 2014 Jeg har ikke tænkt videre over det.. Men når vi alle er på ferie bliver hundene passet ved min mors opdrætter, og skulle der ske noget, så ville hun helt 100% tage sig af Coco og Bibbi.
    Bibbi ville nok blive ved hende indtil hun kunne finde hende et godt hjem og Coco ville min egen opdrætter 100% sikkert tage til sig og ikke videreformidle. Så jeg er ikke så nervøs, vi har rigtig gode opdrættere bag os smiley


  • #18   10. mar 2014 @ Isabelle, ja du har ret kan jeg mærke ... jeg skal få talt med deres opdrættere, det vil give mig en ro at vide at de der har kontakt ind i skotte verdenen vil enten tage dem, eller i det mindste være behjælpelig med at de kommer til gode nye ejere ...
    så var min @ med at vi har rejst med hundene jo egentlig til dig og ikke til Michelle ....

    nå, arbejd arbejd ... ville nu hellere en lang tur ud i solen med tøserne .... God Dag


  • #19   10. mar 2014 Jeg ved at Martin eller mine forældre ville tage Meeko hvis der skete mig noget smiley

  • #21   10. mar 2014 og så vil jeg alligevel lige påpege at sandsynligheden for ikke at komme hjem er lige stor om du er hjemme eller ude og rejse smiley om man bliver kørt ned af en bus i Taastrup eller Timbuktu.. resultatet er det samme.

  • #22   10. mar 2014 @ Sarah .... ja det er jeg med på, men lige i dette tilfælde er det fordi vi 5 der kender hundene alle er sammen af sted .... hvis jeg alene, eller sammen med manden fx dør i et færdels uheld, så er vores børn der jo stadig

Kommentér på:
ud og rejse... hvilke aftaler laver i mht. jeres hunde hvis......

Annonce