{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Gnekko
Gnekko
Tilmeldt:
30. jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113

Valg af hund {{forumTopicSubject}}

Nogle gange undres jeg virkelig over folks valg af race.
Har nogle naboer på 65+ som har anskaffet sig en stor GD hvalp. Hvis den er løs, løber den glad hen til forbipasserende for at hilse - så får den skæld ud. Hvis den er i snor, slæber den af sted med ejeren hængende bagefter. Nu er der så kommet hegn op, så den kan være i haven. Her står den og kigger længselsfuldt efter mennesker og hunde, der går forbi. I kedsomhed valgte den så at grave haven op - så fik den også skæld ud. Det er ikke altid nemt at være hund smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hund
  • #1   13. mar 2014 Stakkels hund smiley
    Der er også et ældre par på vores vej, som har anskaffet sig en Siberian Husky / Lab mix.
    Den er nu blevet omkring et halvt år gammel, og de har fået sat 1½ meter højt hegn i haven, dog ikke ved lågen som kun er en halv meter højt :S
    Da vi spurgte om lågen så ikke også skulle være højre, var deres eneste kommentar, " NEJ, hvis hun forsøger at hoppe over, får hun stød"

    Blev så ked og gal.... Hvorfor FANDEN anskaffer man sig sådan en hund, når man ikke ved en skid om den ene af racerne som den er et mix af smiley Og åbenbart på ingen måde gider aktivere den. Den skal leve i en ussel lille rodet have...


  • #2   13. mar 2014 Man skal selvfølgelig ikke skærer alle over en kam, blot fordi de er ældre .... men helt generelt uanset alder ville det klæde alle at sætte sig mere ind i hvilke behov de hunde man vil have har, og selv at have et meget/mere realistisk syn på en selv og de evner og kræfter man har ...

    Vi har 2 eksempler lige nu , en området og en kollega til mig ... den ene tæt på 70 , den anden midt 60´erne ..

    De har begge haft store hunde, da de fik disse store hunde var de jo væsentligt yngre , og specielt den ene hvis hund blev 15 år har jo haft nogle dejlige rolige år med den da den jo har været gammel og ikke så aktiv i mange år ...
    Men da den døde så skulle det partout være en stor hund igen, for små/mindre hunde er ikke hunde, og det skulle være en hvalp for den kan man selv præge ...øh hun havde så lige glemt at der var kommet 15 år mere på bagen, samt en kronisk sygdom som gør hun ikke længere har de samme kræfter ...

    Resultat, hun elsker hunden, der er virkelig også sød, men den driver hende til vanvid, hun kan ikke køre den træt, kan ikke aktivere den nok så den ødelægger, sofa, tæpper, borde og alt muligt andet når den er alene ...

    Forsøgte den gang på diplomatisk vis at få hende til at tænke sig om en ekstra gang, men nej ... i dag indrømmer hun at hun aldrig skulle have haft en så stor hund, eller hun måske skulle have set sig om efter en lidt ældre der var ovre den værste krudtfyldte alder ... men for sent ....

    Det er stort set samme historie ved den anden ældre ....

    så ja lidt mere selvindsigt og realistisk sans når man vælger hund, det ville gavne både ejere og hunde på den lange bane ...


  • #3   13. mar 2014 trist..
    men i den anden ende har jeg en "veninde" på 82, der mistede sin beagle sidste år. Beaglen har/havde flere titler inden for lydighed, agility og rally, og den aldrende dame rendte til dit og dat med den hund, gik spor osv.

    Nu har hun så fået sig en Cavalier, da hun måtte erkende, at hun ikke var nogen vårhare mere starte forfra med en beagle var måske lige i overkanten.

    Så nu er hun i gang med lydighed og rally med den nye vaps, og er med mig på stranden ind i mellem, sammen med min flok, hun har ikke bil, så jeg henter hende og vapsen og så kører vi på tur.
    DET ER SØRME SÅ DEJLIGT! og så i den alder!


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #5   13. mar 2014 Desværre lever mange hunde et rigtig dårligt hundeliv. Her i kvarteret bor en mand, som godt kan lide at få en tår over tørsten. Han har en lille hund, som stort set aldrig kommer ud. Når man går forbi huset, kan man høre den gør og kradser på døren. Hvis ejeren er hjemme, kan man høre ham råbe "hoold kæft" til den. På et tidspunkt så jeg at hunden trængte ret kraftig til at blive vasket og trimmet. Næste gang jeg så den, var den helt barberet og havde store røde pletter på siderne. Jeg ville virkelig gerne have spurgt ham om, hvad der var sket med den. Men han skyndte sig at trække afsted med hunden.
    For ca. 4 måneder siden så jeg ham en mørk aften komme gående med den lille hund PLUS en schæferhvalp. Jeg fik bekræftet fra nogle naboer, at han ganske rigtigt havde anskaffet sig endnu en hund. Her den anden aften mødte jeg ham så med schæferen, som nu ikke længere er en lille hvalp. Han gik og sagde "plads" til den, hvilket den meget tydeligt ikke forstod. Hvorefter han skældte den ud og trak i snoren. Den stakkels hund havde halen helt inde mellem benene og så bestemt ikke glad ud. Jeg har så ondt af de 2 hunde, for de har bestemt ikke det liv, som de fortjener.


  • #7   14. mar 2014 @ Pia ... ja men for det første kan det jo være svært at se hvis en ellers rask og rørig står og siger at de altid har haft en stor hund, og det kan de sagtens klare igen ... de tror jo selv på til de står i situationen og må konstatere at de havde glemt energi niveauet i en hvalp/unghund ..

    Og så er der alle de der køber udenom "rigtige" opdrættere ....


Kommentér på:
Valg af hund

Annonce