{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.268 visninger | Oprettet:

Das Tierhotel {{forumTopicSubject}}

Det tog mig mååååååååååneder at tage mig sammen til at turde bestille noget fra DT. Åh tysk smiley Åh udlandet smiley Åh noget nyt, jeg slet ikke lige har styr på smiley

Efter min første levering kunne jeg dårligt få armene ned smiley Derfor vil jeg gerne lige give en lille hjælpende hånd til andre, der måske har det, som jeg havde det - og I, der køber hos DT må meget gerne supplere nedenstående og/eller komme med gode tips. Jeg fik fx dette: Man kan bede om at få en mail om, hvornår et bestemt produkt er på lager. Dette gøres ved at klikke på "Verfügbarkeitsbenachrichtigung aktivieren", på siden med produktet.

Start med at lave en konto (efter fx at have klikket på ”frostfleisch”) så du kommer ind på menusiden.

Klik på ”Mein konto” øverst. Udfyld derefter felterne under ”Benutzerkonto anlegen”. Klik så på
”absenden”. Fremover logger du ind ved at skrive din mailadresse og dit password og klikke på ”anmelden” (betyder log in), i ”Mein konto”.

Nu kan du købe ind – og her er en portion oversættelse:

Schlawiner etc: pølser
Frostfleisch gewürfelt: frosset kød – hakket (gewürfelt)
Rind: okse
Geflügel: fjerkræ
Mixprodukte: blandingsprodukter
Menüs: fx kylling og laks blandet sammen
Biofleisch: måske økologisk, men jeg har ikke kunnet finde oversættelse
Gourmet-Ecke: det må være noget særligt, men jeg kan ikke lige se det særlige ?
Lamn/Ziege: lam og ged
Fisch: fisk
Wild: hjort og vagtel
Pferd: hest
Kaninchen: kanin
Exoten: eksotisk kænguru og struds fx ?

Fleisch in stücken: kød i større stykker
Gulasch: kød i tern
Fleich: kød
Kalb: kalv
Knochen: knogle
Knorpel: brusk
Kehlkopf: strubehoved
Knabbereien: ?
Pansen: kallun
Euter & schlund: yver og svælg
Hertz mv: indmad
Enten: ænder
Puten: kalkun
Hähnchen: kylling
Häls: hals

Fragtpris er 12,5 euro pr. 28 kg. Det er altså en dum idé at bestille 29 kg, da fragtprisen så vil være de 12,5 euro gange 2.

Når du er færdig med at handle:

Klik på indkøbsvogn (mein warenkorb)
Klik på ”zur kasse gehen >>”
Klik på ”Fortsetzen” (medmindre kødet skal leveres til anden adresse en kontoens)
Klik igen på ”Fortsetzen”

Klik på (flueben i) ”Vorkasse” (betyder forudbetaling)
Klik på ”Forsetzen”
Sæt flueben i de små firkanter, som handler om, at du har læst betingelserne og så’n ?
Nu skulle du gerne se din bestilling. Er den i orden, klikker du på ”Jetz kaufen”.

Du vil nu modtage (efter en dag eller to) er mail med din bestilling samt oplysninger om betaling – kontonummer, E-ban og swiftnummer samt navn på modtager. Det er hamrende nemt at betale over netbank. Når der klikkes i et felt med betaling til udlandet, kommer der felter til det, du skal udfylde (E-ban nummer og så’n).
Jeg klikker på et felt med, at jeg deler betaling af overførsel med modtager. Min del er 30 kr. Om man kan vælge, at Das Tierhotel skal betale det hele aner jeg faktisk ikke ?

Kommentarer på:  Das Tierhotel
  • #1   13. feb 2015 TAK :o)

• #2   13. feb 2015 Nogle af spørgsmålstegnene skulle være en smiley. Word laver dem åbenbart om, når de kopieres smiley

• #3   13. feb 2015 Er det frossent når det kommer frem eller hvordan? smiley

• #4   13. feb 2015 Ja, helt og aldeles frosset, Michelle. Dog HAR jeg hørt fra en herinde, at hun engang modtog en portion kød, der ikke var fuldstændig frosset. Men mit har altså været det hver gang.
    Kødet er pakket i kasser med flamingo i.

• #5   13. feb 2015 Undrer mig bare over hvordan det kan holde sig hvis det skal helt fra tyskland, bliver det leveret med fragtmand :)?

• #9   13. feb 2015 TAK, Aiko. Det er jo helt rigtigt - at gewürfelt er skåret i stykker, og gewolft er hakket smiley Jeg fik vist lige rodet lidt.

• #10   13. feb 2015 RETTET MANUAL

Start med at lave en konto (efter fx at have klikket på ”frostfleisch”) så du kommer ind på menusiden.

Klik på ”Mein konto” øverst. Udfyld derefter felterne under ”Benutzerkonto anlegen”. Klik så på
    ”absenden”. Fremover logger du ind ved at skrive din mailadresse og dit password og klikke på ”anmelden” (betyder log in), i ”Mein konto”.

Nu kan du købe ind – og her er en portion oversættelse:

Schlawiner etc: pølser
    Frostfleisch gewürfelt: frosset kød i gullashstykker
    Rind: okse
    Geflügel: fjerkræ
    Mixprodukte: blandingsprodukter
    Menüs: fx kylling og laks blandet sammen
    Biofleisch: måske økologisk, men jeg har ikke kunnet finde oversættelse
    Gourmet-Ecke: det må være noget særligt, men jeg kan ikke lige se det særlige ?
    Lamn/Ziege: lam og ged
    Fisch: fisk
    Wild: hjort og vagtel
    Pferd: hest
    Kaninchen: kanin
    Exoten: eksotisk kænguru og struds fx ?

Fleisch in stücken: kød i større stykker
    Gulasch: kød i tern
    Gewolft: hakket
    Fleich: kød
    Kalb: kalv
    Knochen: knogle
    Knorpel: brusk
    Kehlkopf: strubehoved
    Knabbereien: ?
    Pansen: kallun
    Euter & schlund: yver og svælg
    Hertz mv: indmad
    Enten: ænder
    Puten: kalkun
    Hähnchen: kylling
    Häls: hals

Fragtpris er 12,5 euro pr. 28 kg. Det er altså en dum idé at bestille 29 kg, da fragtprisen så vil være de 12,5 euro gange 2.

Når du er færdig med at handle:

Klik på indkøbsvogn (mein warenkorb)
    Klik på ”zur kasse gehen >>”
    Klik på ”Fortsetzen” (medmindre kødet skal leveres til anden adresse en kontoens)
    Klik igen på ”Fortsetzen”

Klik på (flueben i) ”Vorkasse” (betyder forudbetaling)
    Klik på ”Forsetzen”
    Sæt flueben i de små firkanter, som handler om, at du har læst betingelserne og så’n ?
    Nu skulle du gerne se din bestilling. Er den i orden, klikker du på ”Jetz kaufen”.

Du vil nu modtage (efter en dag eller to) er mail med din bestilling samt oplysninger om betaling – kontonummer, E-ban og swiftnummer samt navn på modtager. Det er hamrende nemt at betale over netbank. Når der klikkes i et felt med betaling til udlandet, kommer der felter til det, du skal udfylde (E-ban nummer og så’n).
    Jeg klikker på et felt med, at jeg deler betaling af overførsel med modtager. Min del er 30 kr. Om man kan vælge, at Das Tierhotel skal betale det hele aner jeg faktisk ikke ?

• #11   13. feb 2015 Vigtigt: Man skal betale, før bestillingen er gældende.

• #16   9. nov 2015 Lige en lille bitte og helt ubetydelig rettelse smiley Det hedder IBAN smiley

Glæder mig til vi en gang får plads til en skabsfryser...så skal lille Svende forkæles med meget mere råt smiley

• #17   13. sep 2016 Er det et helt alm kontonummer man får? så man kan overføre? (og tager det ikke flere mange dage før de får deres penge så?)

Er glad for den her tråd smiley

• #18   13. sep 2016 Du skal slet ikke bruge kontonummeret. Du skal bruge Eban nummeret, som du får oplyst på din faktura.
    Når du klikker på "udenlandsk overførsel" på netbank, fremgår det ret tydeligt, hvad du skal skrive. Her spørges du også til valuta - og klikker så på euro.

Det tager kun et par dage eller tre, før DT har pengene.

• #19   13. sep 2016 Puuuha jeg er bare ikke god til at prøve noget nyt!!

Jeg håber at jeg hurtigt vænner mig til det her.

• #20   13. sep 2016 Er der noget på siden jeg bør UNDGÅ at købe?? Og vil du forklare hvad de fire billeder på forsiden betyder?

Kommentér på:
Das Tierhotel

x