{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvornår er en hund fælles? {{forumTopicSubject}}

Ja et lidt for sjov-emne.. smiley herhjemme er det mig der står for stort set alt pasning af hunden, valg af foder osv. Kan tvinge min kæreste til at gå en lille tur indimellem og ellers er det hygge indenfor. Betaler også alt der omhandler den. Men når vi bor sammen er det også hans hund synes han.. Ja ja, hvis det gør ham glad smiley Hvad synes i?

Kommentarer på:  Hvornår er en hund fælles?
  • #1   4. maj 2015 Nu har vi jo en hund fælles her i familien (min mor, far, jeg og lillesøster), men det er jo ikke helt det samme.
    Jeg synes at en hund er fælles, når man deler ansvaret for gåture, aktivering, dyrlæge mm. og udgifterne også smiley

• #2   4. maj 2015 Nova, Walle og Funky er mine hunde, Juice er min kærestes. Vi deles om udgifter til foder, forsikring osv. vi lufter sammen og hver for sig
    og siger da også "vores" om dem. Men jeg træner ikke med Juice og han træner ikke mine.

• #3   4. maj 2015 Vores hund er fælles, da den er købt sammen og vi deles om pligterne. Men går vi fra hinanden så er hun min kærestes, det er vi blevet enig om, da min kæreste bare har en lidt bedre kemi med hende, end jeg har.

Jeg synes ikke rigtig hunde den ene part tager med ind i et forhold er fælles, selvom begge parter selvfølgelig godt kan elske hunden lige højt.

• #5   4. maj 2015 Bor jeg sammen med en person, skal denne være velkommen til at sige "min" om Tucker.
    Men for mig er en hund først rigtig fælles, når alt deles mere eller mindre lige. Jeg mener dog også, at man altid ved anskaffelse af en fælles, skal være enige om hvem der lige ejer hunden den del ekstra, så denne får hunden HVIS forholdet brister.

• #6   4. maj 2015 Ingen tvivl om at jeg får Lucca hvis vi går fra hinanden.. Jeg havde hende inden jeg mødte min kæreste

• #7   4. maj 2015 Her hjemme er det fælles da vi deles om gåturene og udgifterne (jeg betaler dog det meste, men så betaler han min bil) men han går frivilligt med Manfred og betaler også nogen af dyrlægeregningerne

• #8   4. maj 2015 Lia er begge dele, fælles og min. Dvs. vi ser hende som fælles. Jeg står for 90% af alt det praktiske omkring det at have hund, men det er de penge han tjener som betaler for foder, vaccination, forsikring m.m.

Skulle vi gå fra hinanden så er hun min.

Lia selv mener hun er min, med mindre min mand har tun eller kyllingepølse, så er hun hans. smiley

• #9   4. maj 2015 Lilly står i mit navn.... Min mand er kun hjemme i weekenden.. Men det er vores alles hund smiley

• #10   4. maj 2015 Mocca er fælles. Vi var helt enige om hende, mens ønsket om Java og Arlo især har været mit. Han hjælper dog gerne med den. Udgifter til forsikringer, mad osv er vi fælles om da vi har fælles økonomi. Men hovedansvaret for hundene er mit da det er mig som tilbringer mest tid med dem

• #12   4. maj 2015 Mine hunde har altid været mine også på papir .Heldigvis, ellers kunne det jo være jeg skulle aflevere en af hundene da jeg flyttede smiley

• #13   4. maj 2015 Herhjemme er mine hunde altid mine forældres, for så ka jeg sende dyrlæge regningen videre til dem.. De er så ikke helt enige i den beslutning, efter som det er godt 10 år siden jeg flyttede..
    Men ellers er de fælles hunde, medmindre de har lavet ballade, så fragter jeg mig alt ansvaret..

• #14   4. maj 2015 Vi deler udgifter osv og omtaler dem som vores hunde (måske ikke så meget magoo han er min datters)
    Men Hund står i min kærestes navn
    Vovse står i mit navn
    Magoo står i min datters navn

• #15   4. maj 2015 Jeg står for det praktiske omkring hunden, som valg af foder, forsikring, trænings- og opdragelsesmetoder osv. Men almindelige gåture, leg og omgang med hende er vi helt fælles om.
    Valget om at anskaffe os hund var fælles, men mest mit. Betalingen af alt omkring hunden er fælles, da økonomien også er det. Det samme gælder registreringen.

Hvis vi en dag alligevel skulle gå fra hinanden, så følger terroristen med mig.

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 11 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 8.557
    #16   4. maj 2015 Her er det mig der har udgifterne til hundene, MEN så har min mand så til gengæld påtaget sig andre udgifter f.eks forsikring, licens osv.

Mailo står i mit navn, og Ozzy står i min mands navn, men de er begge VORES hunde.

• #17   4. maj 2015 NÅr vi omtaler hundene er det vores men jeg står for alt omkring træning og luftning samt indkøb af div. Til dem og dyrlæge samt forsikring.

• #18   4. maj 2015 Her hjemme er det vores hund (min mor, far, søster og mig).. lige bortset fra hvis hun tisser indenfor, når hun skal fodres, når hun skal luftes, når hun skal lukkes ind/ud fra haven, når hun skal trænes, når hun skal til dyrlægen... så er den åbenbart min hund smiley smiley

• #19   4. maj 2015 Min kæreste omtaler hunden som vores hund. Hun betaler da også til ham.
    Jeg havde ham dog før vi fandt sammen, og må tilstå at helt dybt inde, så ser jeg ham som min hund.
    Det er mig der har det sidste, at skulle have sagt i forhold til større beslutninger der skal tages.
    Men vi snakker sammen om tingene, og vurderer hvad der er bedst.

Min kæreste hjælper gerne med gåturene, men det er mig der står med det største ansvar. Sådan har jeg sagt jeg gerne vil have det smiley

• #20   4. maj 2015 Herhjemme er det mine hunde og sådan vil det altid være.

• #22   5. maj 2015 Min mand og jeg har to hunde. Dvs. egentlig er det mine. Jeg har valgt racerne, jeg har valgt opdrættere, jeg har udgifterne til dem, jeg har det endelige ansvar for dem, jeg træner dem osv. Men vi går da ture sammen med vores hunde og min mand hygger sig også med dem, leger med dem, går med dem hvis jeg ikke kan osv. Fx. i søndags var jeg til konkurrence med Perle. Min mand havde taget Stormy ud på en lang tur i skoven (12 km), så jeg ikke skulle ud med ham når jeg kom træt hjem med Perle smiley
    Min mand er så begyndt at snakke om at han gerne vil have en Irsk Ulvehund til sig selv smiley

Kommentér på:
Hvornår er en hund fælles?