7.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Mops Har en Lille pose på urinrøret. Mops Har en Lille pose på urinrøret.

Hej Alle på HundeGalleri
Jeg håber sådan på at der er nogen der kan hjælpe mig. Min lille 16 uger hvalp har fået en lille udposning på sit urinrør som hun har haft i ca 3 uger, Hun Slikker på den for at rengøre, men er begyndt at gøre det meget ''blidt'' iforhold til før.
Jeg har været ved dyrelægen og hun vidste desværre ikke helt hvad der var galt, men jeg skulle komme igen hvis det blev værre. Men jeg er så bange for min lille Delle går og Lider og har ondt smiley
--har nogen set noget ligendene og muligvis kender et sted det kan behandles smiley Tak på forhånd.--

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mops Har en Lille pose på urinrøret.
  • #1   16. aug 2015

profilbillede
  • #2   16. aug 2015

profilbillede
  • #4   16. aug 2015 Find en anden dyrlæge

• #5   16. aug 2015 Ja jeg ville godt nok også finde en anden dyrlæge, - en ordentlig dyrlæge trækker ikke bare på skuldrene og siger det ved jeg ikke - så enten henviser de til en anden eller sætter selv gang i sagerne ved at spørge kollegaer der ved mere.

Det ser meget mystisk ud - kan hun tisse korrekt - og uden smerter?

• #7   16. aug 2015 #5 Hun tisser normalt
    hun ser ikke ud som om hun føler sig irriteret af det men vi må prøve en anden dyrlæge i morgen tak for svarene smiley

• #9   16. aug 2015 Det ku da godt ligne noget prolaps...? Afsted og få det fikset smiley

• #10   16. aug 2015 Ja for mig ligner det også en vaginal prolabs af en art. Ny dyrlæge og helst i går ..

• #11   24. aug 2015 Hej Alle Sammen
    Nu har vi været ved dyrlægen igen, igen.
    OG Har nu fået konstateret denne lille udposning på urinrøret.
    Svaret er simpelthen mærkeligt nok at hun har desværre også en ''tissemand'' men ingen 'pung. dvs hun er faktisk en hermanfrodit. i morgen skal vi til et røntgenfoto for at se om alt inde i hende er som det skal være, og så kan vi få konstateret om hun er mest pige eller dreng. man ved dog ikke hvad man skal gøre ved dette problem endnu.

• #14   24. aug 2015 Det giver mening når man ser billedet igen - må være lidt øv at stå med, men synes det er lidt spændende, især hvordan hunden så er "indrettet" indvendigt. Håber du holder os opdateret smiley

• #15   25. aug 2015 #12
    vi har bestilt en tid til dyrehospitalet i odense som vi har i næste uge.
    men dyrlægen siger at som regel at når hunde er 2 kønnet kan de ikke blive befrugtet og anbefaler også at efter røngten, alt efter om hun har livmoder eller testikler / begge dele. får opereret hendes ''tissemand & testikler væk''

jeg takker for alle svar på denne forum indtil videre og holder jer opdateret til vi er i bund med mysteriet smiley

• #16   25. aug 2015 Spændende emne!

• #17   25. aug 2015 Godt at du har fået en diagnose. Krydser fingre for at alt går vel, og vil også glæde mig til at få en opdatering smiley

• #19   21. sep 2015 Hej alle
    Vil lige slutte dette emne af med at fortælle hvordan det gik med Delle
    Vi var den 03/09 en tur på dyrehospitalet med delle til en CT Scanning. hvor vi fik konstateret at hun kun havde en livmoder og ingen indvendige testikler :)!. så stod det klart, vi kunne få hende opereret hvis det var ønsket.
    og selvfølgelig ville vi gerne have hende opereret
    så vi fik en tid til en Operation hos dyrehospitalet d.18/09 i odense hvor hun fik fjernet sin '' tissemand'' og blev steriliseret på samme tid.
    og så har vi en tid i næste uge ved dyrlægen til at få fjernet sting.

mange tak alle sammen. jeg håber ikke det kommer til at ske for nogen at i får en tvekønnet hund men hvis tilfældet er ude så er der da en opskrift på at få det bragt i orden her smiley

profilbillede
  • #21   21. sep 2015 Hvor er det bare dejligt at læse, og en rigtig fin løsning på det hele. smiley Og dejligt at det hele er gået godt. smiley

• #22   21. sep 2015 Vi har en FB på Vesterbro, som også er tvekønnet, og ja den ser også sådan ud.

• #25   22. sep 2015 Dejligt med en opdatering, og godt at I fik fundet en god løsning smiley Hvor ser hun bare skøn ud, den lille Delle smiley

• #26   7. jun 2016 Jeg har os en tvkønnet hund, jeg fik afvide af min dyrlæge at vi skulle vente og se om hun kom i løbetid eller ej og hvis hun ikk gjorde var det sikkert pga af hun har testikler i bugen i stedet for livmoder, min "tæve" blev 9mdr i torsdags den 2/6 og søndag kom hun i løbetid smiley

profilbillede
  • #28   7. jun 2016 Mange tak smiley
    Hun er yderst bedårende, kan sidde og falde helt hen ved at kigge på hendes øjne og ansigt ??
    Åh jeg havde forstået på min dyrlæge at hvis hun kom i løbetid så var hun pige og godt kan leve med den dims hun har, han sagde ikk noget om hun kunne have begge dele alligvel indeni, så det må vi da vist heller få undersøgt, mon jeg skal vente til løbetiden er over eller er det "lige meget" tænker om det kan gøre det mere besværligt for dyrlægen..?

• #29   7. jun 2016 Håber ikk billedet støder nogle

profilbillede
  • #30   7. jun 2016 Maria: tak for billedet, det var interessant at se smiley

• Tinna R
    Tinna R Tilmeldt:
    jul 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #31   18. jul 2021 Tilstanden opstår som følge af østrogenpåvirkning under løbetiden eller drægtigheden. Vævet i skeden svulmer op og kan ”vokse” i sådan en grad, at der til sidst ikke er plads i skeden. I sådanne tilfælde ”falder” hævelsen udenfor.

Har man at gøre med en mild vaginalprolaps eller vaginal-hævelse, forsvinder den normalt af sig selv, når løbetiden er overstået og hundens begynder at producere hormonet progesteron.

Man oplever vaginal-prolaps hos de unge tæver, som oftest i deres 2. eller 3. løbetid. Har hunden først tendens til denne tilstand, kommer det gerne igen i hver løbetid og man anbefaler derfor, at hunden bliver steriliseret. En vis grad af arvelighed kan heller ikke udelukkes, hvorfor det af samme grund ikke anbefales at bruge disse tæver til avl.

Er hævelsen udtalt, kan man blive nødt til at fjerne den hævede del af vagina, en operation, der sidenhen normalt ikke giver nogen mén.

Kommentér på:
Mops Har en Lille pose på urinrøret.

Annonce