{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

Sådan er det gået {{forumTopicSubject}}

... Siden jeg var ved at give op
Jeg ved ikke hvor mange der kan huske da jeg, for 3 år siden, skrev her inde i frustration over min hund Kiki, som jeg totalt have opgivet pga alene hjemme- og trænings problemer. (jeg havde ret store problemer og havde søgt hjælp hos min daværende træner og andre "kloge", men de kunne eller ville ikke hjælpe mig, da hun er en blandingshund, som kunne have en brist i hoved!!) Så jeg overvejede aflivning da jeg skrev her inde. Men jeg fik så mange gode svar og råd, at jeg valgte at give hende en chance.

Jeg kom igang med at træne med Kiki hos SOR hundeskole, her var det forståelse for hende og jeg lærte at være sammen med min højdriftet hund. Jeg lærte at elske og bruge den drift i min træning, og fik derfor blod på tanden og ville starte i konkurrencer.

Jeg starter i DCH og kommer i konkurrence,men det går bare slet ikke. Så vi tager et år "fri" fra lydighed og løber lidt agility og kommer også et smut omkring DCH´s eftersøgningstjeneste,

Men jeg havde ikke opgivet at komme i lydighedskonkurrencer, da jeg vildt gerne vil i DCH´s B-klasse. Derfor vælger jeg at skifte DCH klub, hvilke skulle vise sig at være en ret god idé.

De troede på os og vi kommer i første konkurrence og får vores første oprykning og 14 dage efter den anden, vi er nu i B-klassen til næste år. Det var i Marts i år.
Så sætter vi ind for at blive udtaget til DM i september, ja det synes de i klubben at vi skulle prøve at gå efter. Så i maj lå vi nr 1 på DM udtagelseslisten i kreds 6, så det mål så ud til at lykkes. Efter sommerferien vinder vi vores første konkurrence og i september blev vi Sjællandsmester i DCH´s C-klasse. Så vi har i år vundet: to 3.pladser, fire 2. pladser, en 1. plads og Sj. mesterskabet. (ud af 11 konkurrencer) hvilke er nok til at blive udtaget til DM
Vi kom til DM, hvilke var en stor oplevelse, men det gik ikke så godt.

Det jeg vil med dette indlæg er, at man kan nå langt med en hund som man har opgivet, ved at spørge og søge hjælp. Jeg er såååå glad for jeg skrev her inde og kom i kontakt med hundemennesker som kunne hjælpe mig og Kiki videre. Jeg havde dog ikke regnet med vi ville nå så langt, men træningen tog lidt om sig smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan er det gået
Kommentér på:
Sådan er det gået

Annonce