{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Morten N
Morten N
Tilmeldt:
3. jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

ny hund, råd og erfaringer søges. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

vi har igennem 12 år haft en 2 Rack russels og da den ene inden året er omme må til de evige hunde egne - søger jeg en ny hund.

ham der bliver tilbage, er 11 år og stille og rolig og god med vores lille knægt. god som dagen er lang.

jeg søger en ny lille ven til ham og ville gerne op i en klasse større, dvs noget norsk buhund har jeg kigget på eller noget lign.?

krav:
- helst fælde så lidt som muligt.
- god med børn
- krav til at kunne holde ud at være alene hjemme i de der 8-9 timer på en arbejds dag.
- stille og rolig i natur

hvad kan i forslå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hund, råd og erfaringer søges.
  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   3. jan 2016 han er okey med andre hunde, når han lige får 10 minutter til at snuse og fortælle det er ham som bestemmer. hvalpe? det har jeg aldrig prøvet.

    alene er der ingen problemer, problemet opstår kun hvis vi er hjemme og han er ude i gangen og tørre hvis han er beskidt eller lign. sp det helt fint.


    hva da ?


  • #6   3. jan 2016 Min den ældste hund her var 12 da vi fik den sidste hvalp, der vejer over 60 kg mere end gammelmanden gør, det behøver nu ikke give problemer hvis man griber det rigtigt an.
    11år behøver ikke være nogen alder for en jr, og den kan sagtens have flere gode år endnu.
    Men er det en ældre træt hund der helst vil passe sig selv, og ikke bryder sig om andre hunde, hvalpe især, så vil det være synd for den gamle.


  • #7   3. jan 2016 Jeg ved at ældre hunde kan blonstre op når der kommer ung hund i huset, men synes at man virkelig skal tænke grundigt igennem.

    Jeg har været vidne til en schæf/lab tæve godt oppe i årene, og som havde nok i sig selv. Ejeren køber så en hvalp, af samme blanding. De to hunde havde ingen glæde af hinanden. Den gamle tæve afskyede hvalpen, hun gad den ikke, hvalpen lærte af den gamle at andre hunde skulle bare dø! De fik aldrig et godt forhold til hinanden.

    Jeg ville hellere have givet den gamle en god alderdom og så se på ny hund.

    Tæven var alt for gammel til at hun gad tage imod en hvalp, hvis hun havde været væsentligt yngre, og havde været social med andre hunde, så kunne det nok være gået bedre.

    De tolererede hinanden, og det var det.

    Korte af det lange, man må se på seniorhunden, gider den andre hunde? Og hvalpe?


  • #8   3. jan 2016 Den norske buhund fælder meget voldsomt to gange om året. De kan sagtens være stille og rolige, men det kræver en del aktivering udenfor. Ellers har de en tendens til at blive meget larmende. På dage hvor vores ikke får brugt deres energi udenfor, bliver de rastløse og gø'er af hvad som helst de får øje på udenfor.

Kommentér på:
ny hund, råd og erfaringer søges.

Annonce