{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Flere hunde, luftes hver for sig {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd, kom jeg til at tænke på alene hjemme tid, når man har flere hunde der skal luftes/trænes hver for sig.

Altså hvis man går ud fra at man også har et arbejde hvor hundene er alene x antal timer, kommer hjem og så skal ud med hundene hver for sig, så bliver hundene jo efterladt fere gange og med en del alene hjemme tid.
hvordan forholder og tackler i det, i der har flere hunde?

Jeg har kun en hund, og hun er ikke ret meget alene, alligevel prøver jeg at planlægge så hun ikke skal være alene hjemme mere end højst nødvendigt, så blev lige lidt nysgerrig omkring hvordan andre tænker og forholder sig til "problematikken" med flere hunde og træning/lufteture hver for sig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere hunde, luftes hver for sig
  • #1   8. mar 2016 Det er ikke et problem at efterlade dem flere gange når de er en flok.
    Vi bytter hele tiden rundt på dem, så de ikke er vant til et bestemt turmønster.
    Nogle gange kalder de, der står tilbage, men det er bare fordi de er utilfredse, ikke bange eller kede. De holder hurtigt op igen.


  • #2   8. mar 2016 Jeg har kun to, men de er altid på tur sammen. Jeg har aldrig gået med dem hver for sig efter jeg fik Ludvig. Det burde jeg nok have gjort, for at styrke hans selvtillid - men han virker meget tryg på verdenen, og går ofte alene når vi er på langture med andre hundekammerater og ejere, virker ikke afhængig af hende.
    Mine hygger sig meget i hinandens selskab, og med mine arbeidstider er det ikke rigtig muligt at give dem mange aleneture. Jeg går hellere en lang, god tur med begge end to kortere med hver.


  • #3   8. mar 2016 Tak for jeres svar.

  • #4   9. mar 2016 her gik hele flokken tur sammen morgen og delte dem op i de store dernæst de små om aftenen

    profilbillede
  • #5   9. mar 2016 Vi har pt. 3 hunde, men da både min mand og 2 hjemmeboende sønner (16 + 22) også deltager i arbejdet med hundene er det ikke et problem. Desuden arbejder jeg kun udenfor hjemmet 2 dage om uge (14-16 timers vagter) og min ældste søn + svigerdatter slår jævnligt et smut forbi og tager en hund med ud

    Whipperne får flest gåture sammen, men de er begge alene på tur et par gange ugentligt.
    Gravhunden luftes stort set altid alene, hendes og whippernes behov og tempo er ret forskelligt, så ingen af dem har noget ud af at være ude sammen.

    Efter sommerferien er kun min mand og jeg hjemme, den yngste er på efterskole, den mellemste rejser til USA i 5-6 måneder og når han kommer hjem igen, bor han nok kun hjemme en kort tid.
    Det vil givet blive en udfordring for min mand de dage, hvor jeg er på arbejde, men vi finder nok en løsning smiley



  • #6   9. mar 2016 Jeg sørger altid for at der er 2 hunde hjemme ad gangen. Og så laver jeg så vidt muligt ingen aftaler udenfor mit hjem, på mine arbejdsdage, da jeg synes at hundene er rigeligt alene hjemme i forvejen (bor alene og har fuldtidsjob).

  • #7   9. mar 2016 Vores går altid ture hver for sig.

    De har begge brug for alenetid væk fra den anden, især hanhunden.


  • #8   9. mar 2016 De kommer på morgen tur og "efter arbejde" tur sammen, så kommer kæresten hjem og så tager jeg dem ud hver for sig, for at træne. Så der er en hjemme ved den som er alene.

  • #9   9. mar 2016 om morgenen, hvor kæresten lufter, er jeg hjemme, mens hund nummer to er alene. Om eftermiddagen kommer jeg hjem først, tager Myrna ud og går en længere tur, og så kommer kæresten som regel hjem i mellemtiden, så det er som regel ikke mere end en halv times alenetid ekstra for Lulu, men sådan må det være, for Myrna har brug for mere aktivitet, så hun er nødt til at komme afsted først, så vi kan nå mere. Lulu snork bobler bare videre, indtil kæresten kommer hjem. Om aftenen tager vi en hund hver.

    Er Myrna med en af os på løbetur, så er den anden hjemme sammen med Lulu. Det samme gælder træning, altid en hjemme ved den anden.



  • #10   9. mar 2016 Jeg går altid tur med mine sammen - tror jeg skal have flere timer i døgnet, hvis de skal luftes hver for sig. Og tror sådan set heller ikke det er noget de har behov for.

  • #11   9. mar 2016 Vores bliver luftet sammen, det har de været vant til fra små.

  • #12   9. mar 2016 Jeg har tre og jeg lufter nogle gange alle tre på en gang, nogle gange går jeg to ture en med to og en med en. Ofte er de adskilt til træning hvor de træner noget forskelligt.

    Simba som jeg kun har haft ½ år og som er genbrugshund er først lfor et par måneder siden begyndt at kunne gå med når jeg lufter alle tre. Han trak helt åndsvagt og det var lidt svært at træne ham med alle tre på en gang.

    Da jeg havde to, må jeg indrømme at det var relativt sjældent de fik hver deres tur.


  • #13   9. mar 2016 Tak for jeres svar, interessant at høre hvordan i gør.
    Det er klart noget der skal tænkes i inden man får endnu en hund, det er dog ikke aktuelt for mig men synes det var lidt spændende og høre jeres erfaringer.


  • #14   9. mar 2016 Her bliver de luftet sammen. Hvis en af dem skal til dyrlægen, kommer den anden med. De kan såmænd sagtens være alene. Forstået på den måde at de savner makkeren, men kunne aldrig drømme om at ødelægge noget. De er 8 og 11 og har faktisk 100 gange mere glæde af at være sammen og blive luftet sammen end hver for sig.

  • #15   10. mar 2016 Jeg har 3 + en on off gæstehund i lange perioder af gangen. De får generelt fællesture.

    De er alene med mig når jeg træner med dem og her får de som oftest også alene luftetid sammen med mig hver for sig


    profilbillede
Kommentér på:
Flere hunde, luftes hver for sig

Annonce