{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.550 visninger | Oprettet:

Hunderelaterede fremtidsdrømme/projekter (rent hyggeemne) {{forumTopicSubject}}

Hvilke hunderelaterede fremtidsdrømme har i ?

Jeg drømmer om at anskaffe en ruhåret hønsehund og træne den op til at blive en virkelig god jagthund. Det kunne altså være en virkelig spændende projekt. Og så ville det bestemt ikke gøre mig noget, hvis jeg kunne vise min svigerfar at man godt kan træne en ruhårs uden brug af vold/strøm/osv.

Der ud over ville jeg gerne være med til at gøre den engelske bulldog sundere. smiley


Kommentarer på:  Hunderelaterede fremtidsdrømme/projekter (rent hyggeemne)
  • #1   24. apr 2016 Drømmer om rejser med Junior... kør selv agtig.

    Og drømmer om en hund mere... Vizsla har jeg kigget på... men ja så skørt, som det lyder, så kunne tysk korthåret også lokke mig ret meget smiley


  • #2   24. apr 2016 Drømmer bare om at have mine to piger for altid smiley

  • #4   24. apr 2016 Og enkel drøm er dog at overtage en gammel aflagt tjenestehund som bare mangler et sted at nyde sin alderdom. Slid og skavanker skræmmer mig ikke.

  • #5   24. apr 2016 I øvrigt, så der der en hel del racer jeg virkelig godt kunne tænke mig at eje på et tidspunkt. smiley

  • #6   24. apr 2016 Drømmer om en moppeloppe mere smiley men kunne også forestille mig, at der også kom en lidt større hund ind i billedet på et tidspunkt også.

    Og så ville jeg jo gerne arbejde med hunde. Ved ikke helt hvad præcist, måske noget pension eller træning af en slags.


  • #7   24. apr 2016 At tage på udstillinger i udlandet og ikke være nervøs for om dommeren kan lide min hund..

    Eller jeg vil bare gerne give svenskerne baghjul


  • #8   24. apr 2016 Puha der er mange!

    Pt. er det drømmen om at komme med til DcHs DM i C-klassen i år det bliver brugt mest krudt på. Jeg er derudover også så småt startet med at kigge efter steder at få en Border Collie fra, som er en fremtidsdrøm at få. Den skal bruges til LP og forhåbentligt på får.
    Jeg har mange drømme om at nå forskellige ting inden for træning, blandt andet at komme i Eliteklassen i DcH med nuværende hund er en fremtidsdrøm og så måske på et tidspunkt prøve kræfter med nogle brugsprøver.


  • #9   24. apr 2016 Jeg er helt sikker på at så snart det er muligt, så anskaffer jeg mig en sheltie. Og jeg skal ikke udelukke at det bliver 2 stk. hvis det viser sig at være drømmeracen.
    En fremtidsdrøm med tryk på fremtid (langt ude i fremtiden), er at jeg en dag kan komme til at arbejde med hunde. Træner, adfærdsbehandler, massør.. lidt af hvert.. uanset hvor realistisk det så er - hvis jeg tænker på noget jeg brænder 100% for, så er det at arbejde med hunde. Men det er nok med meget tryk på fremtid og drøm smiley smiley


  • #10   24. apr 2016 Jeg kunne faktisk godt tænke mig at prøve at udstille, men det bliver næppe med en ruhårs og slet ikke med en EB (med mindre kulturen omkring udstillings EB'er ændre sig markant, og det sker næppe de næste mange år)

  • #11   24. apr 2016 Jeg ville også gerne på en ferie med mopperne - en slap af ferie kombineret med lidt sight-seeing og naturoplevelser , på deres vilkår selvfølgelig

  • #12   24. apr 2016 Anne Julie og jeg kunne godt tænke mig at udstille lab af jagtlinier... bare for at give dem lidt at tænke over.

  • #13   24. apr 2016 Åhh, vinde 66 mill. Bygge en lækker lystgård midt i skøn natur, have en lækker altmuligmand til forefaldende arbejde.. Nåhh skulle det være hunderelateret smiley
    Ej, har ikke rigtig nogen planer pt, regner med at flokken jeg har lever i 50 år endnu smiley

    Jeg har en ide om at få en griffon eller to om 50 år, et par ulvehunde sniger der sig sikkert også ind - har en drøm om en hvid/lysegrå.
    Grosser sweizer sennen har jeg også et crush på, måske?


  • #17   24. apr 2016 Drømmer om at gøre det i konkurrencer indenfor Rally og agility, men det kræver da lige noget mere træning... smiley
    Drømmer om en rød Merle Aussie tæve på et tidspunkt smiley Som vil være noget mere trænbar end Pepsi smiley ( han har dog forbedret sig det sidste halve år, men det er dæleme en lang vej endnu smiley )


  • #18   24. apr 2016 Drømmen er at eje min helt egen hund, en lækker vizsla!
    Jeg er fuldstændig solgt i den race smiley smiley


  • #19   24. apr 2016 Jeg drømmer om at vi bliver Dansk Lydighedschampion i denne sæson og at jeg har the balls til at føre hende videre i eliteklassen.
    Derudover drømmer jeg om at leve af at arbejde med hunde på den ene eller anden måde. Det forbliver dog nok en drøm.
    Ja og så drømmer jeg selvfølgelig om at Ester min lille soulmate bliver mindst 80 år.


  • #20   24. apr 2016 Drømmer om en tjenestehund (narko)

  • #21   24. apr 2016 Jeg drømmer om at nå langt inden for agillity, og at få en sheltie om nogle år, som jeg virkelig kan nå langt med. Derudover drømmer jeg om at tage hundetræner uddannelse, og på et tidspunkt dommeruddannelsen inden for agilllity. Jeg har mange planer.

  • #22   24. apr 2016 Ligenu drømmer jeg /glæder jeg mig til at få min lille nye hund hjem ( om 17 dage for at være nøjagtig ) smiley
    Med hende har jeg nogle drømme om at hun skal være besøgs hund på et bofællesskab,være læse hund i kommunen smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #25   24. apr 2016 Jeg drømmer om at få mig en whippet og endnu en ruhåret vizsla - førstnævnte for at tilføje lidt "rabalder" i hverdagen, sidstnævnte for at få endnu et dydsmønster smiley smiley

    Nå ja, jeg drømmer selvfølgelig også om at vinde en masse millioner, så jeg kan købe et hus på en kæmpe grund og blive hjemme hos hundene - og så skal Gustav leve evigt smiley


  • #26   24. apr 2016 Lige nu, drømmer jeg mest om at Balto lever evigt. Han er 11,5 og er begyndt at blive gammel. smiley Også håber jeg at jeg kender min hund godt nok til at vide hvornår nok er nok....

    Når vi snakker fremtidsdrømme, så er der uvægerligt en eurasier inde i billedet. smiley Dem har jeg forelsket mig hovedkulds i efterhånden, men manden min er ikke helt med på størrelsen, så der skal lige lidt overtalelse til først. Men en skøn tæve ville være en Dream come true for mig.


  • #27   24. apr 2016 Har en beskeden drøm om at Soko skal bestå sit kommende klasse 3 program i freestyle OG at hun skal blive freestyle-champion. Det er dog ikke nogen specielt realistisk drøm.

    Jeg drømmer desuden om at Simba kommer til at drive det vidt til konkurrencer i agility/DcH-programmet eller freestyle. Alle tre er også okay smiley




  • #28   24. apr 2016 jeg drømmer om en ny lille "Rødtop" i min flok og at blive bedre til at gå i ringen så hun kan blive avlsgodkendt til sin tid....fremtidsdrøm som 67årig? er det for urealistisk? jeg drømmer videre ! smiley

  • #30   24. apr 2016 Drømmer om når mit liv er så meget på sporet som det kan..

    Købe en fantastisk staffordshire Bull terrier, udstille med den i hele verden fordi den er lige som den skal være smiley


  • #31   24. apr 2016 Drømmen er helt klart en whippet. Må og skal eje sådan en engang smiley
    Håber den franske bulldog bliver sundere, så jeg en dag også kan få sådan en lille sveske smiley smiley .. Men ja. Det blir først når jeg blir "voksen" smiley


  • #32   24. apr 2016 Jeg vil gerne prøve agility - og så vil jeg gerne have en whippet eller italiensk mynde.
    Og adoptere en gadehund.
    Og have et hundeinternat, hvor jeg kan hjælpe hunde i nød.
    Nogle af drømmene er mere realistiske end andre. smiley


  • #34   24. apr 2016 Puuh jeg har mange drømme, som netop er DRØMME, ikke altid så realistiske.

    Jeg har i lang tid spekuleret i om jeg ville have en lidt større race som var mere samarbejdende engang langt ude i fremtiden (hundene lever jo for evigt ikke? smiley )
    men efter en enkelt weekend med en border collie, som i øvrigt var rigtig sød og en ældre hund på 10 år, må jeg erkende at chihuahua er og bliver min drømme hund. Jeg har rigtig svært ved at drømme om ny hund, fordi jeg ved at det først er når de to vi har ikke er her mere, og jeg kan ikke bære at tænke på at de ikke er her, men kunne rigtig rigtig godt tænke mig en langhåret creme/hvid chihuahua. Min kæreste kom til at nævne en korthåret chihuahua en dag, så det skal jeg nok også have smiley
    Jeg har en drøm om altid at have mindst 2 chier, og så kan kæresten have 1-2 af hvilken race han nu gerne vil have.

    Jeg har også en lille bitte drøm om at få en hvalp efter eget opdræt, men den er pt. meget urealistisk, men hvem ved hvis jeg en dag fik den perfekte tæve/hanhund med DKK/FCI tavle.

    Og så har jeg en KÆMPE drøm om at få mit eget "landsted" hvor jeg kunne hegne hele lortet ind, så hundene kunne få al den udenoms plads de havde lyst til og så kunne de bare fræse rundt! Det kunne være fedt smiley


  • #35   24. apr 2016 Lige nu drømmer jeg bare om at mit kennelmærke bliver godkendt og at Ghini tager sig sammen og kommer i løbetid smiley

    Formålet, at få endnu kuld lækre og racetypiske whippethvalpe , som kan skabe glæde både her og hos fremtidige hvalpekøbere.

    Drømmen om et lille seriøst whippetopdræt tog sin begyndelse med købet af Ghini og senere fødslen af hendes første kuld og den skulle gerne fortsætte de kommende år med Cala og forhåbentlig en tæve mere efter Ghini.


  • #40   24. apr 2016 Jeg ved ikke så meget om BC men er Dewi Tweed navnet på hunden eller farvekombinationen?

  • #44   25. apr 2016 Jeg drømmer om at få en bullmastiff igen smiley Og så drømmer jeg om at tage afsted på hundeferie. Bare hoppe ud i bilen og køre ud i det blå smiley

  • #46   25. apr 2016 Målet er at komme ud og starte hyrde konkurrencer i løbet af sommeren, samt få startet noget C-klasse sidst på året. Hun skal også præsenteres for agility senere på sommeren.

    Mål for længere ude i fremtiden er A klasse i lydighed samt noget klasse 3 i agility. Men nu må vi se hvor realistisk det er. Det er da en drøm i hvert fald. Der er masser af tid til at nå det - så ingen stress smiley


  • #48   25. apr 2016 Alle de drømme smiley På en måde er de ret ens for alle, og jeg hopper med på vognen smiley

    Kunne godt tænke mig at Dixie og jeg kvalificerede os til DM i A-klassen (DCH), nok ikke lige i år.. Måske næste år? Eller næste år igen? Og så dermed også blive elitehund smiley

    Og som flere af jer andre drømmer jeg også om mit eget sted med stor grund og plads til at arbejde med hunde smiley Måske vi skulle slå os sammen? Hehe smiley

    Tidligere drømme er allerede opfyldt. At få min egen toller og at komme til DM i B-klassen med hende smiley Det er fantastisk! Med de drømme fulgte også en masse læring! Er så taknemlig for hvad jeg har lært indtil nu med Dixie. smiley


  • #52   25. apr 2016 Hvorfor ikke udstille en ruhåret? Jeg hygger altid med ruhårs-folkene på udstillingerne hvor vi sidder og fniser af de fine tøser i lårkorte der fremviser "jagthunde"

  • #53   25. apr 2016 Inde for rækkevidde drømmer jeg om at sundhedsresultaterne for mit bulldog opdræt bliver ENDNU bedre. Hvis jeg i næste kuld kan få lavet nogle med A hofter (og selvfølgelig stadig med alle de andre ting i orden) så er jeg ovenud lykkelig og tilfreds med mit, til tider, temmelig besværlige arbejde smiley

    Og så vil jeg meget gerne snart have sidste LC cert på min magyar agar så hun kan blive nordisk LC champion!

    På længere sigt vil jeg rigtig gerne lære 2 af mine azawakher at trække noget slædehalløj og tage på tur i Sverige/Norge med dem smiley

    Og mht azawakher glæder jeg mig jo selvfølgelig helt vildt til at lave mit første kuld azawakh hvalpe!


  • #54   25. apr 2016 Mange af H.Gerne drømmer om en stor grund med hundegårde og ingen naboer....DET ER jeg indehaver af! så den drøm er gået i opfyldelse.....men den anden halvdel nemlig ungdom og god førlighed er desværre borte for altid....man kan ikke få alt hvad man drømmer om, så nøjes med det jeg har....og drømmer videre.....!!!

    profilbillede
  • #55   25. apr 2016 Jeg drømmer om at importere en ny race til Danmark og vise dem frem - med tiden blive opdrætter af denne race..
    Jeg drømmer om at prøve at få en BIS placering på en international udstilling med en hjemme-opdrættet Finsk Lapphund..
    Jeg drømmer om en gård med masser af plads, selve huset behøver bestemt ikke være noget stort og smukt - men grunden omkring må gerne have en sø, noget skov og noget åbent landskab, til alle de hunde jeg skal have mig smiley
    Jeg drømmer om rally-titler og DCH DM udtagelser på min Ainu-dreng smiley
    Jeg drømmer om agility-konkurrencer og fart over feltet med min Tholie-pige smiley


  • #56   25. apr 2016 På den korte bane drømmer jeg om at Perle's og mit samarbejde fungere på søndag, så vi kan få den pokkers første halve oprykning til DcH's A-klasse som vi har så hårdt brug for.
    Dernæst så drømmer jeg om at lille Clinton har det gode sind hans afstamning bør give ham og han bliver en skøn makker at træne sammen med.
    På den lidt længere bane så ville jeg sindsygt gerne finde et stykke jord på ca 10 Ha i mit nærområde og købe. Sætte et solidt hegn op og plante det til med skov, som jeg kunne lufte mine hunde løs i.


  • #57   25. apr 2016 Jeg drømmer om det store landsted, men lige nu er fokus på at vise alle dem der taler grimt om mig, at kvalitet er vejen frem og kvantitet ødelægger ALT.
    En lille del af den drøm gik i opfyldelse da vi til klubbens første stævne tog stort set alle titler. Nu mangler vi blot en enkelt placering til og så er min tæve første hund med både Champion i brugsprøve og udstilling! Hun er i forvejen første med Champion på brugsprøve og med højeste score på fjerde år i træk.

    Så kan de lære det!


    profilbillede
  • #60   25. apr 2016 Linda: jeg ved det faktisk ikke, men mit umiddelbare gæt er mere uvidenhed. At vurdere et kuld som usunde fordi tæven blev insemineret, tyder mere på at de ikke ved bedre. Nu er jeg også Ingeniør, så er nok heller ikke den nemmeste at diskutere med, da jeg bruger argumenter og forskning, fremfor bare at råbe ØV og LORT som de er vant til. Min gamle hunds søster på knap 9 år har lige fået sit syvende eller ottende kuld hvalpe, så det er bare sådan nogle typer man er oppe imod

  • #64   25. apr 2016 Hunderelaterede fremtidsdrømme..

    Ja, jeg er jo helt sikker på jeg skal have en hund til, og også på at det skal være en storpudel, men hvornår.. Synes jeg bliver ved med at tænke "om et halvt år", imens tiden går og det ene halve år tager det næste.. Men lige pludselig, så sker det vel smiley

    Med Coco er ambitionen i år at komme ud til nogle rally stævner, sidste år gik det helt i stå.. Er meldt til det først i år, så må vi se, om jeg ikke får blod på tanden igen smiley
    Af drømme er det at få hende trænet op til en schweiss prøve. Og ja, det er vidst mest af alt en drøm, jeg har bare rigtig dårlige muligheder for at træne spor inde midt i København, og når jeg er hjemme i Jylland er skemaet som regel booket op, så tiden mangler... Men vi er startet op på lidt spor nu, og hun er jo bare for rocker sej! Så det burde virkelig ikke være så svært smiley

    Og ja, så selvfølgelig det obligatoriske nedlagte landsted (medmindre jeg lige fanger en landmand med et velfungerende landbrug smiley ) så der er plads til heste, hunde, får og måske en høne. Meeeen det er vidst enten bare en drøm eller meeeeeget langt ude i fremtiden smiley






  • #65   25. apr 2016 Jeg drømmer om det kuld det ligger i Maggies mave bliver sunde og raske, smukke og veltilpassede hunde. Jeg drømmer om at jeg ikke skal skuffe de familier der har været her på besøg og jeg har en hvalp til dem.

    Derudover håber jeg at der kommer mindst 1 keeper der kan klare sig rigtig fint på udstillinger. Og så at jeg kommer lidt mere igang med både træning og udstilling smiley



  • #67   26. apr 2016 Lige nu drømmer jeg mest om, at den Golden hvalp vi forhåbentlig får i starten af juli bliver en drøm af en hvalp, som er renlig og ikke ødelægger noget smiley
    Ej, jeg håber på at kunne udøve noget agility på højt plan med den, og så er drømmen at få gennemført en brugsprøve og måske en markprøve, for det nåede jeg aldrig med den gamle.
    Kigger vi længere ud i fremtiden drømmer jeg om at få en Aussie, gerne blue merle, på et tidspunkt, og så at få min egen gård, hvor jeg kan opdrætte hunde og arbejde hjemmefra med noget, som også er hunderelateret. Allerhelst noget træning eller adfærdsbehandling af en art smiley
    Jeg vil også gerne, på et tidspunkt, adoptere end ældre eller adfærdsvanskelig hund fra et internat.


  • #68   26. apr 2016 Jeg vil gerne starte til agility med Jesse, når hun er 1½ år, og så vil jeg gerne have en westie på et tidspunkt igen smiley

  • #69   26. apr 2016 det er en meget sjov tråd, denne her smiley

    jeg drømmer også om at prøve flere forskellige racer smiley og så ønsker jeg at blive en rigtig dygtig hundefører og starte agilitystævner.

    jeg glæder mig til alt det, jeg skal med min hundeinteresse smiley


Kommentér på:
Hunderelaterede fremtidsdrømme/projekter (rent hyggeemne)

Annonce