1.692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Verdens hunderacer i billeder... Verdens hunderacer i billeder...

Denne her side er relativ ny, jeg synes den er rigtig sjov!

Vores racer som de så ud...

http://kunstmuseum-hamburg.de/hunderassen-aus-aller-welt-in-bild-ii/

http://kunstmuseum-hamburg.de/hunderassen-aus-aller-welt-in-bild-ii/

(De to link skulle gerne være forskellige, men hvis ikke, så er der link til de to sider øverst på dem begge)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Verdens hunderacer i billeder...
  • #2   6. dec 2016 Altså din race?

Er den på siden?

• #4   6. dec 2016 Min race fra 1947. Den kunne godt ligne Chili lidt på udtrykket, især i det tykke fjæs, men hun har dog ikke 'pistol' på maven smiley

profilbillede
  • #5   6. dec 2016 Minion
    Det ligner schæfere, der vogter får. De bliver dog supervised af bouvier des flandres smiley

• #8   6. dec 2016 Der står altdeutscher og stockhåret schæferhund ved besætningen/flokken...

profilbillede
  • #10   6. dec 2016 Ja, jeg er også overrasket over at det navn går igen flere steder.

Jeg skal have udredt, hvad det indebærer, hvis det kan lade sig gøre.

En ting er stadig sikker, at som race, er altdeutscher ikke det samme som den tyske schæferhund i dag smiley

• #12   6. dec 2016 Jeg tror egentlig ikke den er specielt ny, der har bare ikke været styr på avlen, så egenskaberne, den havde, er forsvundet som dug for solen...

• #17   6. dec 2016 Begge er fra lang tid før der var noget, der hed Østtyskland smiley

• #18   6. dec 2016 Måske menes der det østlige Tyskland. Østtyskland hed jo DDR.

• #20   6. dec 2016 Jeg synes ikke Lia ser væsentlig anderledes ud end hunden på Abb. 154

Angående Altdeutscher Schäferhund, så fandt jeg det her på wikipedia:

"Ursprünglich bezeichnet der Begriff Altdeutscher Schäferhund einige alte Schäferhund-Schläge, die nicht in der Zucht des Deutschen Schäferhundes aufgegangen und jetzt unter dem Oberbegriff Altdeutsche Hütehunde zusammengefasst sind.[2] Dessen ungeachtet findet die ursprüngliche Bezeichnung weiterhin Verwendung.[3]"

link: https://de.wikipedia.org/wiki/Altdeutscher_Sch%C3%A4ferhund

Altså så vidt jeg forstår det gamle "varianter" som ikke er indgået videre i avlen/optaget videre i avlen? Artiklen nævner også at begrebet i dag bruges om den langhårede schæfer.

• #21   6. dec 2016 M.I - det er også brugt om langhårede varianter af den tyske schæferhund, men ikke kun.

Den langhårede var jo i laaaang tid ikke godkendt i racen og det betød at der var rum for at skabe en alternativ variant udenfor FCI.
    MEN - det er ikke den, der i andre raceklubber kaldes altdeutscher. Der er ret stor forskel på en langhåret af GSD linjer og så dem, der nu kaldes altdeutscher. Både hvad angår eksteriør og andre egenskaber.

Den side, jeg linker til, afslører at der var varianter af GSD som hidhørte til forskellige områder af Tyskland. Det står ret klart, at det er dem, der til sammen er den GSD, vi kender i dag - og altså også fra dem, man dengang kaldte Altdeutscher.
    Langhårsgenet kommer fra Württenbergeren er åbenbart det, der har kendetegnet denne variant, som siden blev sorteret ud i FCI og som nu er godkendt igen.

Kommentér på:
Verdens hunderacer i billeder...

Annonce