{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Falsk drægtighed - hurtigt overstået {{forumTopicSubject}}

Hverken Lina eller Kela har lidt af seriøs falsk drægtighed. Dvs. de har begge være sådan lidt efter-løbetids-moody, men ikke noget med piv eller samlen på tøjdyr.
Fie har hverken været moody efter løbetid eller samlet på tøjdyr - INDTIL i forgårs smiley

Der havde intet været at mærke på hende hele dagen, men ved aftentid, hvor hun lå og slappede af i sofaen efter en god gang tumleleg med mig, gav hun sig pludselig til at pive? Efter et halvt minuts piveri i sofaen hoppede hun ned, fandt sin rotte og gik nu rundt i huset med den og pev. Efter lidt vandring gik hun op i soveværelset og lagde sig i sengen med rotten.
Tidsmæssigt passer det med, at hun ville være tæt på fødsel, hvis hun var blevet parret i sidste løbetid.

"Åh nej. Skal vi have SERIØS falsk drægtighed?" var min tanke.
Belært af HG samlede jeg alle husets og havens tøjdyr sammen og gemte dem væk - inkl. Fies rotte.

- Og det var så dét smiley smiley Falsk drægtighed slut.

Har andre oplevet sådan en omgang fem minutters FD? smiley

Nu kan Fie fortsætte med at være et vildbassebarn sammen med mormor smiley

Kommentarer på:  Falsk drægtighed - hurtigt overstået
  • #1   7. jan 2017 Jep, og det er fuldstændigt normalt.
    Nanna kan pive i to sekunder over en bamse, når vi rammer otte uger efter løbetid. Fjernes bamsen, er det det.

• #2   7. jan 2017 Det er sgu nemt smiley

• #3   7. jan 2017 Jep, men også kun lige indtil en labrador hvalp på omtrent samme størrelse som hende selv bed lidt i patten. Han fik en på nakken af hende og så stoppede mælkeproduktionen smiley

• #4   7. jan 2017 Jeg ville ønske, vi kunne slukke den falske drægtighed så let..

Den går desværre ikke - Bellen er hårdt ramt.

Sidste gang var der skruet lidt ned for det, jeg håber, at det er et mønster, der fortsætter.
    Hun er nu en lille måned efter løb, så svaret kommer om en måneds tid smiley

• #5   7. jan 2017 Stakkels Bellen og jer, CH. Jeg kan forestille mig, at det må være slemt, hvis den piven og uro ikke bare går over smiley

• #6   7. jan 2017 Det er sgu slemt, jeg har så ondt af hende.

Hun er helt generelt SÅ hormonpåvirket og den falske drægtighed sætter lige prikken over i'et.

Til gengæld - når den er overstået, så har vi en top-glad hund indtil hun kommer i løb igen smiley

• #7   7. jan 2017 Vi har heldigvis ikke været plaget at FD, men tilgengæld har jeg en højløbsk tæve pt der har vandret op og ned af gulve og vægge i nat smiley smiley
    Heldigvis er det også kun for en dag eller 2, så er det slut for denne gang smiley

• #8   7. jan 2017 Undskyld for OT men gud hvor er hun lækker Isabelle og enormt smukke farver smiley

• #9   7. jan 2017 Åh den falske drægtighed er til at få pip af smiley
    Diana blev i sommers ramt så hårdt, at jeg faktisk troede Sky havde haft held i sprøjten uden mit kendskab.
    Diana fik mælk i patter, hævede op somom hun var drægtig og ÅD som en gal.
    Da hun "skulle have født" mistede hun livvidde og sulten. Men patterne er stadig hævet op..
    Hun er næsten over vinterens løbetid, så jeg er meget spændt på, om det er samme forløb igen. Løbetid begyndte d.17. dec, så vi er ved at være over det.

• #10   7. jan 2017 CH - fik hun ikke medicin for sin falske drægtighed? Det fik Tanja, da hun havde mælk og også yverbetændelse smiley
    Det hjalp Tanja rigtig godt smiley

• #11   7. jan 2017 Bodil, nej, vi har ikke valgt det endnu.

Jeg har det tungt med at putte kemi i hende, men det kan blive en løsning, vi bliver nødt til at bruge...

• #12   7. jan 2017 Jeg har det heller ikke godt med at have givet Tanja al det medicin, hun har fået i løbet af det sidste år smiley
    Det har bare været nødvendigt smiley

• #13   8. jan 2017 Min tæve kan ikke tåle Galastop. I stedet skæres der ned i foderet og hun aktiveres mere. Det tager klart toppen hver gang

• #14   9. jan 2017 Vega er hårdt ramt - i lang tid.

Hun samler ikke pivdyr eller andet, så der er ikke noget, jeg kan fjerne. Hun starter ca 1 mdr efter løbetid med at blive uoplagt. Træt og mut. Samtidig går hun fra maden. Som i at hun intet spiser i 2 - 3 uger. Hun er tydeligt kvalm. Når tiden for fødsel nærmer sig, har hun en lille uges tid, hvor hun ligger og sitre. Er pirrelig og skarp overfor de andre hunde. Hun graver kæmpe fødehuler. Hun lægger dog ikke mælk ned.

Jeg forsøger at adsprede hende og aflede. Sidst faldt det sammen med en skuedag i specialklubben. Vi tog hende med - hun nægtede at forlade teltet hele dagen.

Vi håber hun er drægtig med 3. Og sidste kuld nu. Hun bliver steriliseret efterfølgende. Hun begyndte først at blive falsk drægtig efter hun havde haft hvalpe første gang.

• #15   9. jan 2017 Stakkels Vega. Det lyder meget meget voldsomt.
    - Og nogle dyrlæger anbefaler, at en tæve får hvalpe, hvis hun lider af falsk drægtighed!!! smiley

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #16   14. mar 2017 Jeg har min skønne cane corso på 53 kg Hun er 4 år og hver eneste gang efter løbetid bliver hun halvanden måned efter falsk drægtig jeg har læst og hørt at man ikke må give dem tøjdyr eller pivedyr eller noget som helst andet som kunne indikere til og være en hvalp eller noget stress som Hunden ligger for dagen når hun er falsk drægtig kan ikke finde ro hun hyler far op og ned i sofa hundekurv på gulvet man bliver sindssyg fordi at hunden ikke kan finde ro så Jeg har simpelthen gjort det og giv hende et tøjdyr og så slapper hun af og det tager en lille uges tid Og når hun vælger at flå sit tøjdyr til atomer Så ved jeg det er overstået og så er vi kommet ud på den anden side ved godt det er moralsk forkert men det virker

• #17   14. mar 2017 Hvis det hjælper din hund at have et tøjdyr, skal hun selvfølgelig have det, Thomas smiley
    Fies mor var også sådan en smule falsk drægtig, før hun blev steriliseret (af andre årsager). Dvs. hun var moody efter løbetider, men vi fjernede ikke tøjdyr, for hun viste ingen interesse for dem.

• #18   14. mar 2017 Bellen får også lov til at have sin hvalp - en grøn gummi-legedims med klokke i smiley

Kommentér på:
Falsk drægtighed - hurtigt overstået

x